Чаговець А. І. Гармонійне виховання дітей 4 - 6 років у культурно-освітньому просторі дошкільного навчального закладу : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.07 / А. І. Чаговець; Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля. - Київ, 2019. - 39 c. - укp.Наукове дослідження присвячене теоретичним і практичним аспектам функціонування системи виховання дітей 4 - 6 років у культурно-освітньому просторі ДНЗ. Здійснено аналіз проблеми цілісного розвитку дитини дошкільного віку в контексті сучасних концепцій самоцінності дитинства. Обґрунтовано науково-методологічні підходи (антропологічний, аксіологічний, екопсихологічний, суб'єктно-середовищний, системно-синергетичний, інтегративно-діяльнісний) до гармонійного виховання дітей 4 - 6 років у культурно-освітньому просторі ДНЗ; на основі історико-педагогічного аналізу стану гармонійного виховання дітей дошкільного віку в історії філософсько-педагогічної думки визначено особливості виховання дітей на підставі інтеграції, в основу якої покладено принцип калокагатії. Розкрито понятійний апарат і провідні ідеї концепції гармонійного виховання дітей дошкільного віку в культурно-освітньому просторі ДНЗ. На основі визначених закономірностей та принципів до організації процесу виховання дітей дошкільного віку в культурно-освітньому просторі ДНЗ визначено сутність гармонійного виховання дітей 4 - 6 років; охарактеризовано культурно-освітній простір закладу дошкільної освіти. Визначено критерії, показники та рівні вихованості дітей 4 - 6 років; гармонійну вихованість дітей 4 - 6 років - як інтегровану властивість особистості, розвиток її фізичних якостей і сформованість знань і вмінь психофізіологічної, духовно-світоглядної, емоційно-ціннісної та діяльнісно-творчої домінант особистості, що забезпечують якісно новий рівень фізичного (ціннісно-тілесного) та духовного (морально-естетичного) розвитку дитини дошкільного віку. Зазначено педагогічні умови ефективного функціонування системи гармонійного виховання дітей 4 - 6 років у культурно-освітньому просторі ДНЗ та розкрито основні методи, форми та засоби. Обґрунтовано та спроєктовано теоретичну модель педагогічної системи, яка складається з блоків: цільового (загальна концепція і мета); теоретико-методологічного (наукові підходи, завдання і принципи); змістовно-технологічного (зміст, форми, методи, засоби та педагогічні умови) і критеріально-результативного (компоненти, критерії, показники та рівні цілісного розвитку гармонійної вихованості у взаємодії ціннісно-тілесного та морально-естетичного складників (високий, достатній, середній, низький). Експериментально перевірено ефективність педагогічної системи та розроблено методичне забезпечення цього процесу. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.35
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА441446 Пошук видання у каталогах НБУВ
Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|