РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000816891<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

П'ятницька-Позднякова І. С. 
Музичне мовлення в семіозисі художньої культури України XX століття : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 26.00.01 / І. С. П'ятницька-Позднякова; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2019. - 30 c. - укp.

Обґрунтовано концепцію музичного мовлення як складної семіотичної системи, що має граматичний (синтактика), когнітивний (семантика) та дискурсивний (прагматика) рівні, внутрішню парадигматику (відносини між елементами всередині музичного тексту), різні параметри взаємозв’язку (часові, просторові), форми [згорнута (внутрішня) - розгорнута (зовнішня)], у контексті якої реалізуються знаково-символічні коди, що, набуваючи додаткових смислових рівнів, формують музичний континуум художньої культури загалом. Розкрито смисловий вимір поняття "музичне мовлення", що мислиться як елемент системи "мова - текст" та є репрезентантом смислових і ціннісних характеристик художніх інтенцій композитора. Здійснено типологічний аналіз двох типів художнього мовлення -музичного і вербального, виявлено споріднені та відмінні характеристики між ними. Виявлено механізм взаємодії між двома типами художнього мовлення на рівні віддзеркалення мовленнєвих інтонаційних модусів. Проаналізовано семантику різних інтонем, що своїм корінням сягають вербального мовлення, та виявлено модуси їх значень у музичних текстах. Доведено, що смисловий вимір музичного мовлення має глибокий підтекст, де поєднуються як вербальні, так і невербальні коди, що нашаровуються на семантеми, утворюючи культурний тезаурус різних смислів. Музично-мовленнєву діяльність композитора розглянуто як різновид дискурсивної практики та водночас як текстовий простір. Здійснено аналіз окремих творів українських композиторів зазначеного періоду з позицій семіотичного підходу, модус аналізу яких спрямовано на виявлення семантично змістовних структур як своєрідних смислових маркерів, що дало змогу осягнути глибинні структури музичних текстів не з позицій їх унікальності, а як складного знаково-символічного простору, які мають прояв на всіх рівнях смислоутворення, а саме: дотекстового (рівень архетипів, символів, концептів, до яких апелює композитор), текстового (рівень музичної граматики та міжтекстових взаємодій [цитації, алюзії, ремінісценції тощо)] та позатекстового (рівень екстрамузичних засобів виразності). Порушено проблематику музичного семіозису як унікального актуалізованого континууму з виробництва смислів. Досліджено різні аспекти категорії "музичний дискурс" у контексті міждисциплінарного наукового поля, що мислиться як поліфонічна форма функціонування музичних текстів. Доповнено положення про музичний дискурс як процес семіотизації художнього простору, у якому музичний текст набуває форм надособистісної музично-мовленнєвої складової художньої практики композитора. Розвинено положення про музичний текст як семіотичну систему, що здатна передавати художню інформацію звукочасової властивості, у якому семантична щільність музичного образу віддзеркалює його знаковий характер.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15(4УКР)6 + Щ310.59(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА442027 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського