РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000817135<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Морозова І. В. 
Оцінка впливу експлуатаційних параметрів на роботу авіаційного газотурбінного двигуна / І. В. Морозова, Ю. М. Терещенко, В. М. Єгунько // Авіац.-косм. техніка і технологія. - 2022. - N 4 (спец. вип., ч. 1). - С. 25-30. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто можливості підвищення надійності та ефективності роботи авіаційного двигуна, які є одними з основних показників якості та потребують високої якості палива. Сучасні газотурбінні двигуни (ГТД) - набагато потужніші та економічніші в порівнянні з тими, які випускалися ще 50 років тому. Тим не менш, виробники безперервно працюють над удосконаленням двигунів, роблячи основний упор на їхню паливну економічність. Присутні в паливі механічні домішки можуть забивати паливні фільтри, тим самим припиняючи подачу палива. Наявність у паливі смол призводить до утворення різних відкладень на деталях двигуна, а вміст сірки, кислот і лугів підвищує корозійну активність палива. Повнота згоряння та схильність до нагароутворення є основними експлуатаційними характеристиками вуглеводневих палив, що мають велике практичне значення у разі підвищення економічності та ресурсу двигуна. В даний час існує безліч варіантів підвищення техніко-економічних показників. Запропоновано спосіб підготовки більш якісної паливної суміші перед подачею двигуна. Підготовка авіаційного палива здійснюється за рахунок електрофізичного впливу (ЕФВ) на паливо. Електрофізичний вплив на паливо здійснюється магнітною установкою зі знакозмінним магнітним полем. Проведено дослідження щодо визначення ЕФВ на повноту згоряння авіаційного палива та нагароутворення в камері згоряння ГТД. Спосіб надає змогу надати порівняльну оцінку повноти згоряння та нагароутворення палив для двигунів за невеликого обсягу палива, що витрачається на випробування. Встановлено, що у разі ЕФВ на авіаційне паливо повнота згоряння палива збільшується на 10 - 12 %, нагароутворення у камері згоряння ГТД знижується на 20 - 25 %. Позитивний ефект на процес згоряння в попередніх фазах призводить до скорочення фази догоряння, отже, зменшення температури відпрацьованих газів, зниження концентрації оксиду азоту на 12 - 16 %, оксиду вуглецю на 0,64 - 0,7 % і вуглеводню на 25 - 35 %. Після ЕФВ і напрацювання палива в 4 рази збільшується зміст смолянистих сполук, на ~ 23 % зменшується зміст кисневих сполук тіна ~25 % сірчистих.


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського