РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000817911<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Костін Ю. Д. 
Компанії-постачальники на енергетичному ринку України: конкуренція стратегій / Ю. Д. Костін, В. А. Шведкий // Бізнес Інформ. - 2022. - № 7. - С. 191-196. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Лібералізація українських енергетичних ринків дала можливість кінцевим споживачам вільно обирати постачальника енергоносіїв. Отже, компанії, що здійснюють продаж природного газу й електроенергії, вступили в жорстку конкурентну боротьбу. Оскільки специфіка продукту, який продається на цих ринках, не передбачає можливостей його вдосконалення, акцент у конкурентних стратегіях було зроблено на ціну та поліпшення клієнтських сервісів. На ринку відбувається конкуренція стратегій: численна кількість постачальників намагається створити й утримати конкурентні переваги різними способами. Мета роботи - виділення базових конкурентних стратегій, яких додержуються компанії-постачальники на українському енергоринку, порівняння ефективності цих стратегій, а також визначення подальших перспектив їх реалізації. Залежно від того, на які переваги постачальники орієнтуються, було виділено: хижацьку стратегію (прагнення отримати монопольну ренту); ресурсну стратегію (прагнення отримати рікардіанську ренту); стратегію інтелектуального лідерства (прагнення отримати шумпетеріанську ренту); сіткову стратегію (прагнення отримати ренту відносин); імітаційно-паразитарну стратегію (прагнення отримати шахрайську ренту). У чистому вигляді означені стратегії не існують, а, як правило, використовується симбіоз декількох стратегій. Хоча лідерами ринку є компанії з ресурсними стратегіями (спадкоємці колишніх природних монополістів), їх активно тіснять енергопостачальники, орієнтовані на шумпетеріанську ренту та ренту відносин. Оскільки в клієнтських сервісах інновації доступні всім енергетичним трейдерам, виграють конкурентну боротьбу ті компанії, яке стають інтелектуальними лідерами в бізнес-моделях і процесах. Хижацька та імітаційно- паразитарна стратегії зумовлюють численні негативні наслідки для всіх учасників ринку - споживачів, генерації, незалежних постачальників, регулятора, тому зустрічаються зі значним супротивом цих груп. Отже, потенціал їх використання є обмеженим.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.71 + У9(4УКР)421.524.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14572 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського