РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000818588<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Кундєєва Г. О. 
Мікроекономічний аналіз ринку ковбасних виробів: попит / Г. О. Кундєєва, О. В. Тур // Наук. пр. Нац. ун-ту харч. технологій. - 2022. - 28, № 1. - С. 57-66. - Бібліогр.: 65 назв. - укp.

Охарактеризовано ринок м'яса та м'ясопродуктів як ринок соціального спрямування, ємність якого може слугувати ознакою добробуту населення країни. За умов зростання цінності вільного часу актуальним стає дослідження особливостей формування попиту на ринку ковбасних виробів. Розглянуто дві методики прогнозування обсягу попиту: класична методика, що використовує як фактори дохід і ціну; модифікована методика як адаптація класичного підходу до теперішнього часу, зокрема врахування цілого комплексу взаємопов'язаних чинників. У дослідженні використано програму PHStat, яка, по-перше, надає змогу поєднати класичну та модифіковану методики, по-друге, визначити якнайкращі підмножини моделей для заданої кількості незалежних змінних. Досліджено стан ринку ковбасних виробів і визначено часові лаги рецесії. Для побудови прогнозної моделі обсягу попиту на вироби ковбасні з м'яса варені та сосиски, окрім таких показників, як середня ціна на вироби ковбасні з м'яса варені та сосиски і середньомісячна номінальна заробітна плата (СМНЗП) у досліджуваному році, запропоновано ще показники: СМНЗП в попередньому році; середня ціна на товар-субститут (м'ясо птиці). Проаналізовано одержану модель і зроблено такі висновки: по-перше, збільшення на 1 % середньої ціни на м'ясо птиці призведе до збільшення споживання виробів ковбасних з м'яса варених і сосисок на 1,05 %; збільшення на 1 % середньої ціни виробів ковбасних із м'яса варених і сосисок призведе до зниження їх споживання на 0,97 %. По-друге, збільшення СМНЗП у досліджуваному році на 1 % скорочує обсяг купівлі виробів ковбасних з м'яса варених і сосисок на 0,23 %; збільшення СМНЗП у попередньому році на 1 % призведе до зниження споживання виробів ковбасних із м'яса варених і сосисок на 0,11 %. Отримані результати надають змогу віднести (відповідно до теорії поведінки споживача) цей сегмент ковбасних виробів до групи неповноцінних товарів. Структура споживчого попиту та зміна його обсягу під впливом різних чинників у будь-який період часу відображає об'єктивно існуючі межі поведінки споживачів у розподіленні власних доходів на придбання того чи іншого сегмента ковбасних виробів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.21-82 + У9(4УКР)421.0-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69879 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського