Chikov I. Economic development of agricultural food enterprises on an innovative basis = Економічний розвиток підприємств агропродовольчої сфери на інноваційній основі / I. Chikov, V. Radko, M. Marshalok, M. Tepliuk, O. Petrenko, I. Sharko, A. Sitkovska // Фінанс.-кредит. діяльність: проблеми теорії та практики : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 1. - С. 98-106. - Бібліогр.: 25 назв. - англ.Агропродовольча сфера була та залишається основою економіки України. На сьогодні, в умовах занепаду промисловості та всеохоплюваного процесу деіндустріалізації економіки, підприємства агропродовольчої сфери залишаються стабільно функціонуючими суб'єктами ринку. Попри перепони в розвитку, тривалий час на ринку агропродовольства домінують агрохолдинги, які акумулюють значні земельні масиви та фінансові ресурси. Найбільшими компаніями є Kernel, UkrLandFarming, MHP, Agroposperis та Astarta-Kyiv, земельні банки яких перевищують 200 тис га. Зазначені компанії працевлаштували майже 75 тис працівників. Агрохолдинги інвестують у власний розвиток. Одним із пріоритетних напрямів є інноваційний розвиток. Саме інновації забезпечують стабільність і майбутнє компаніям. Найбільшим інноваційним фондом володіють Kernel, витрати якого становили 2,7 млн дол., MHP - 2,5, АP Group - 2, Astarta- Kyiv, Harveast та ІМС - 1, Epicentr Agro - 0,42 млн дол. Із-поміж названих компаній на 1 га сільськогосподарських угідь найвищі інвестиції в інноваційний розвиток здійснили Harveast та ІМС - 8,1 дол., MHP - 6,9, Kernel та АP Group - 5, Astarta-Kyiv - 4 та Epicentr Agro - 3,8 дол. Однак, попри наведені досягнення, прийнятним вважається відмітка у 50 дол./га. За рахунок реалізації інноваційних заходів Astarta-Kyiv зекономила близько 15 млн дол. за 4 роки, Agroprosperis - зростання ефективності ухвалених рішень агрономами в декілька разів, UkrLandFarming - підвищити урожайність на чверть. У цілому ж, за даними фахівців, 80 % усіх витрат на інновації спрямовуються на комп'ютеризацію та автоматизацію облікових процесів, ведення електронного документообігу, забезпечення захисту інформації від крадіжок. Проведене дослідження надало змогу проаналізувати роботу менеджменту компаній у розрізі напрямів інноваційного розвитку та вивести показник комплексного інноваційного розвитку за сегментами та окремими компаніями. Цей підхід може бути екстрапольований на малі та середні підприємства агропродовольчої сфери. Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-982
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж73250 Пошук видання у каталогах НБУВ Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|