РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000820509<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Bondarenko O. 
Content marketing at trade enterprises = Контент-маркетинг на підприємствах торгівлі / O. Bondarenko, M. Yashchenko // Scientia Fructuosa. - 2023. - № 2. - С. 24-38. - Бібліогр.: 24 назв. - англ.

The development of digital technologies is stimulating businesses to adopt creative approaches to managing marketing communications. Content marketing is becoming a relevant tool for presenting valuable content to the target audience. In times of war, it changes according to the demands of society to strengthen market positions and improve brand interaction. The use of content marketing at trade enterprises requires the development of an effective implementation strategy and its stages, that harmoniously combines the practice of digital marketing of trade enterprises with the classic principles, methods, functions and tools of content marketing. To substantiate the current trends in the use of content marketing in the digital communication environment and to develop stages of implementation of content marketing strategy at trade enterprises. The methods of theoretical generalization, analysis and synthesis, system structural analysis, comparison, and grouping were used. The approach to content creation by trade enterprises is substantiated and a strategy for the implementation of content marketing is developed. The peculiarity of its use is to ensure consistency of content with marketing goals and objectives, selection of adaptive techniques for content creation, distribution, promotion, consideration of the relevant norms and restrictions of the respective target audience, and ensuring the strengthening of brand loyalty by increasing the value of content throughout the consumer journey. Conclusions. As trade enterprises reduce their territorial coverage in the online format, content marketing is becoming the basis for successful digital marketing communications. It helps to expand target audiences, improve personalized and targeted online interaction with consumers, and optimize business processes. The use of content marketing by trade enterprises requires creation, distribution, promotion of content according to an appropriate algorithm, and introduction of an adaptive content-marketing implementation strategy.


Індекс рубрикатора НБУВ: У542.1 ф + У9(4УКР)421.21-211.1 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16143 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського