РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000822627<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Фізер К. С. 
Заголовок музичного твору та його функціонування в новітній музиці (на прикладі творчості українських композиторів) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / К. С. Фізер; Національна музична академія України імені П. І. Чайковського. - Київ, 2019. - 17 c. - укp.

Увагу присвячено дослідженню проблеми заголовка й особливостей його функціонування в новітній музиці. Розглянуто природу заголовка як феномена, його функції та співвідношення з художнім текстом. Спираючись на праці лінгвістів і літературознавців, які становлять важливу теоретичну основу для дослідження заголовка в музиці, запропоновано визначення поняття заголовка в музиці, класифікацію функцій і типів найменувань за жанровим і тематичним критеріями. Зазначено, що своєрідність заголовків в музиці виявляється в онтологічних зв'язках музичних номінацій зі словом, відзначено їх специфічну властивість - трансгресивність (О. В. Михайлов). На відміну від більшості музикознавчих праць, в яких заголовок розглядається майже виключно в ретроспекції, в дисертації здійснено спробу осмислити його "передтекстовий" потенціал і охарактеризувати в плані проспекції. З цією метою проаналізовано фортепіанний цикл "Дитячий альбом" П. І. Чайковського, результати якого переконують, що змістовно-смислові прогнози, здійснені виключно на основі номінативного аналізу, ще до входження в музичний світ цього твору, повністю збігаються з висновками, які ґрунтуються на аналізі музичного тексту. Розкрито історичну еволюцію програмних заголовків в музиці Нового і Новітнього часу, наголошено на зростанні тенденції до індивідуалізації найменувань музичних творів, до їх оригінальності, незвичайності, до переважання абстрактно-номінативних заголовків. Здійснено аналіз струнного тріо "гербарій ... музика спогадів..." Ю. Гомельської, фортепіанної п'єси "Подорож пінгвіна, з поступовою появою на задньому плані полярного сяйва" З. Алмаші, органного циклу О. Щетинського "Обриси та кольори". Розглянуто функцію заголовків цих творів як претексту, особливості їх співвідношення з музичним текстом щодо створюваної ними проспекції імпліцитного (тріо Ю. Гомельської, цикл О. Щетинського) і експліцитного (п'єса 3. Алмаші) характеру. Детально проаналізовано музичний текст цих опусів з урахуванням системи затекстових елементів та їх ролі в розкритті змісту художнього твору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.15(4УКР)6 + Щ315.23-73(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443277 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського