Okorokov V. B. On the purity of European consciousness in the existential anthropology of early M. Heidegger = Про чистоту європейської свідомості в екзистенційній антропології раннього М. Гайдеггера / V. B. Okorokov // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 21. - С. 137-150. - Бібліогр.: 147 назв. - англ.Чистоту свідомості в європейській культурі практично перетворили на абстракцію. Через це так багато різночитань у розумінні її природи. У М. Гайдеггера питання чистоті свідомості залишається відкритим. Мета роботи - вивчення чистоти європейської свідомості у творчості Гайдеггера. Теоретичний базис. Я спираюся на глибинні основи екзистенціальної, феноменологічної, герменевтичної, релігійно-філософської та постмодерної західної й східної думок. Наукова новизна. Поки ранній Гайдеггер мислив під знаком Dasein, він не чув природу "чистої свідомості" людини. Тим не менш, тимчасовість у нього була настільки фундаментальною властивістю, що визначала глибину розуміння не тільки буття, а й самої свідомості людини (як Dasein). У цьому контексті ми починаємо розуміти, що глибину свідомості у концепції раннього Гайдеггера можна порівнювати з її тимчасовістю. Фактично, Гайдеггер ближче до кінця "Буття і часу", все більше замислюючись про розуміння часу з горизонту буття, починає формувати схожі уявлення про саме розуміння, тобто про свідомість людини, у тому сенсі, що і сама свідомість виникає з горизонту часу (і буття). Що ж, у такому разі, чиста свідомість людини є чистий час? Чи не означає це, що вихідний сенс свідомості у її спрямованому руху внутрішнього часу. Цей внутрішній рух часу свідомості людина (як мислячої істоти), що витікає з майбутнього, сприймається у трьох модусах і розкриває фундаментальну сутність самої свідомості (мислення - це потік свідомості й у такому контексті спрямоване розуміння). Перефразовуючи Гайдеггера, говоримо про те, що онтологічний сенс чистої свідомості людини розкривається як тимчасовість. Вже після написання "Буття і часу" Гайдеггер замислюється про витоки європейської свідомості, її осмислення з глибин (витоку) буття європейської культури. Висновки: ранній Гайдеггер шукає чистоту буття і водночас дедалі більше прагне зрозуміти сутність чистоти мислення людини. Вся творчість Гайдеггера - це послідовний перехід від розуміння людиною чистоти буття (Dasein) до чистоти мислення самої людини. У такому сенсі відбувається трансформація свідомості М. Гайдеггера від фундаментальної онтології (Dasein) у ранній період до екзистенціальної антропології (свідомості людини) у пізній період. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.2
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України
![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|