РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000826272<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Okorokov V. B. 
On the purity of European consciousness in the existential anthropology of early M. Heidegger = Про чистоту європейської свідомості в екзистенційній антропології раннього М. Гайдеггера / V. B. Okorokov // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр.. - 2022. - Вип. 21. - С. 137-150. - Бібліогр.: 147 назв. - англ.

Чистоту свідомості в європейській культурі практично перетворили на абстракцію. Через це так багато різночитань у розумінні її природи. У М. Гайдеггера питання чистоті свідомості залишається відкритим. Мета роботи - вивчення чистоти європейської свідомості у творчості Гайдеггера. Теоретичний базис. Я спираюся на глибинні основи екзистенціальної, феноменологічної, герменевтичної, релігійно-філософської та постмодерної західної й східної думок. Наукова новизна. Поки ранній Гайдеггер мислив під знаком Dasein, він не чув природу "чистої свідомості" людини. Тим не менш, тимчасовість у нього була настільки фундаментальною властивістю, що визначала глибину розуміння не тільки буття, а й самої свідомості людини (як Dasein). У цьому контексті ми починаємо розуміти, що глибину свідомості у концепції раннього Гайдеггера можна порівнювати з її тимчасовістю. Фактично, Гайдеггер ближче до кінця "Буття і часу", все більше замислюючись про розуміння часу з горизонту буття, починає формувати схожі уявлення про саме розуміння, тобто про свідомість людини, у тому сенсі, що і сама свідомість виникає з горизонту часу (і буття). Що ж, у такому разі, чиста свідомість людини є чистий час? Чи не означає це, що вихідний сенс свідомості у її спрямованому руху внутрішнього часу. Цей внутрішній рух часу свідомості людина (як мислячої істоти), що витікає з майбутнього, сприймається у трьох модусах і розкриває фундаментальну сутність самої свідомості (мислення - це потік свідомості й у такому контексті спрямоване розуміння). Перефразовуючи Гайдеггера, говоримо про те, що онтологічний сенс чистої свідомості людини розкривається як тимчасовість. Вже після написання "Буття і часу" Гайдеггер замислюється про витоки європейської свідомості, її осмислення з глибин (витоку) буття європейської культури. Висновки: ранній Гайдеггер шукає чистоту буття і водночас дедалі більше прагне зрозуміти сутність чистоти мислення людини. Вся творчість Гайдеггера - це послідовний перехід від розуміння людиною чистоти буття (Dasein) до чистоти мислення самої людини. У такому сенсі відбувається трансформація свідомості М. Гайдеггера від фундаментальної онтології (Dasein) у ранній період до екзистенціальної антропології (свідомості людини) у пізній період.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю212.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського