РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000827002<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Бережна А. В. 
Оцінка ставлення здобувачів вищої освіти за спеціальністю "Стоматологія" до дистанційного навчання: крос-секційне епідеміологічне дослідження / А. В. Бережна, А. О. Любченко, М. С. Медведєва // Eastern Ukr. Med. J. - 2022. - 10, № 1. - С. 116-123. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Тривалий час дискутабельним залишалося питання доцільності запровадження дистанційних занять в навчальний процес закладів медичної освіти. Однак, пандемія COVID-19 вплинула на всі сфери життя. Заклади медичної освіти були змушені запровадити дистанційне навчання. Мета дослідження - оцінити ставлення здобувачів освіти за спеціальністю "Стоматологія" до дистанційного навчання для подальшого поліпшення якості освітнього процесу у закладі вищої медичної освіти в умовах пандемії COVID-19. У жовтні - листопаді 2021 р. у закладі вищої медичної освіти м. Харків було проведено крос-секційне епідеміологічне дослідження щодо ставлення здобувачів освіти до дистанційного навчання та оцінки ними його ефективності. Здобувачам вищої освіти за спеціальністю "Стоматологія" було запропоновано пройти онлайн-опитування, створене з використанням сервісу Google Forms. Участь в опитуванні була анонімною, добровільною та безоплатною. Всіх учасників було проінформовано щодо мети та задач дослідження. В цілому опитування пройшли 202 особи. Середній вік опитаних склав <$E19,3~symbol С~1,8> років. Для статистичного аналізу використано методи описової статистики, виконано оцінку значущості відмінностей двох сукупностей за якісними ознаками за допомогою t-критерію Ст'юденту. Рівень значущості склав 5 %. Статистичну обробку даних виконано за допомогою пакету програм Microsoft Office 2016. Більшість респондентів (38,6 %, n = 78) вказали, що дистанційне навчання достатньо ефективне, але менш ефективне, ніж очне. Як малоефективне та неефективне дистанційне навчання оцінювали 20,3 % (n = 41) та 7,9 % (n = 16) здобувачів вищої освіти відповідно. Серед осіб, які вказували на прихильність до дистанційної форми проведення практичних занять (47,5 %, n = 96), більшість респондентів складали здобувані I - III року навчання (67,7 %, n = 65; t-критерій = 5,25; p << 0,05). При аналізі відповідей здобувачів II - V року навчання та лікарів-інтернів (всього 170 осіб) щодо практичної складової навчання виявлено наступне: 53,5 % осіб (n = 91) вважали, що стали одержувати менше практичних навичок, ніж раніше. Дев'яносто дев'ять респондентів (58,2 %) зазначили, що через впровадження дистанційного навчання їм не вистачає практичних навичок і в майбутньому це може вплинути на них як на фахівців та на якість наданих ними медичних послуг. Майже третина опитаних (34,1 %, n = 58) вважала, що в закладі вищої освіти не надають належних практичних навичок, тому одержувати практичний досвід потрібно поза межами закладу вищої освіти. Переважна кількість респондентів (71,2 %, n = 121) вважала, що на роботі в стоматологічному кабінеті існує більше можливостей спробувати провести стоматологічні маніпуляції, а ніж в закладі вищої освіти на медичних фантомах. Висновки: значна частина опитаних здобувачів вказала на прихильність до дистанційного формату навчання, проте скаржилась на нестачу практичних вмінь та навичок. Перспективним для вищої стоматологічної освіти є запровадження змішаних та гібридних форм навчання, які вирішать проблему одержання практичних лікарських компетентностей.



Шифр НБУВ: Ж101336 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського