Кушнерова Я. Г. Особливості переживання нестабільних етапів життя в залежності від власної одиниці часу : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Я. Г. Кушнерова; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова. - Одеса, 2019. - 20 c. - укp.Розглянуто переживання як діяльність, яка реалізується зовнішніми та внутрішніми діями. Розкрито особливості переживання нестабільних етапів життя в залежності від власної одиниці часу Здійснено теоретичне обґрунтування й емпіричне дослідження особливості переживання нормативного кризового етапу життя в залежності від власної одиниці часу індивіда. Для розв'язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу; методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, регресійний, факторний аналізи, t-критерій порівняння середніх значень, критерій U-критерий Манна-Вітни). Зазначено, що розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0,). Метод психологічної діагностики містив: експериментальний метод хронометричної проби Б. Й. Цуканова, психодіагностичні методики: методика "Тест шкільної тривожності Філіпса", методика агресивних і ворожих станів А. Баса-А.Дарки, методика дослідження тривожності Ч. Спілбергера в адаптації Ю. Л. Ханіна, методика акцентуацій характеру Г. Шмішека, методика метод колірних виборів МЦВ - модифікований восьмикольоровий тест М. Люшера (в адаптації Л. М. Собчик), методика "Психогеометричний тип особистості" (С. Деленгер). Вперше встановлено індивідуальні межі підліткової кризи для підлітків з урахуванням особливостей перебігу "внутрішнього" годинника. Констатовано, що внутрішні та зовнішні прояви агресії досягають максимуму або певної порогової точки в зоні сингулярності (2С), що свідчить про відхилення від стану рівноваги. Продемонстровано особливість поводження меланхолоїдів на спаді кризового процесу, що розглядається як пошук нових соціальних позицій, нового досвіду та переживань. Доповнено й уточнено уявлення, що частина переживань підлітків обумовлені агресивними проявами інтер- або інтраперсональної спрямованості та що існування різних видів і рівнів агресії можуть як підтримувати рівноважність системи, так і приводити її у нерівноважний стан; рівень когнітивних потенцій, рiвні cитуативної та оcобиcтicної тривожніcті, самооцінки, типи акцентуацій характеру є постійними на різних етапах кризового процесу; підлітки приховують форми тривожності, невпевненість, песимістичність, власне перенапруження та нерішучість в стресовій ситуації; уявлення про послаблення інтеграційної ролі самосвідомості на етапах спаду і зоні фазової сингулярності; поведінка підлітків в 1¾ С має характер компенсації та в них не встановлена потреба у майбутньому та надії, що є руйнівним для особистості. Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю983.521
Рубрики:
Шифр НБУВ: РА444051 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|