РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000829763<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Синявська Л. І. 
Українська драматургія кінця XIX – початку XX століття: комунікативні стратегії : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Л. І. Синявська; Національна академія наук України, Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка. - Київ, 2019. - 40 c. - укp.

Вперше здійснено комплексне комунікативно-типологічне дослідження творів української драматургії кінця ХІХ – початку ХХ століття. Запропоновано класифікацію комунікативних стратегій. Виокремлено два види комунікативних стратегій: на рівні форми художнього твору та на змістовому рівні. Проаналізовано на рівні форми у драматургічних творах зазначеного періоду прояви родо-жанрових дифузій та трансформацій, тенденції до ліризації, епізації тексту, що суттєво змінило традиційний поділ драматургічного тексту на основний та другорядний у бік збільшення останнього, призвело до змін образної системи дійових осіб. Проаналізовано характер і роль ремарки, запропоновано поділ ремарок на інформаційні, описові, технічні, коґезійні, констатовано, що вони впливають на фабулу твору, змінюють його жанр, створюють підтекст, двоплановість завдяки сугестії. Зазначено, що вторинна трансформація забезпечує автопрезентацію, варіативність трактування фігури адресанта як автора-творця, автора-функції, потенційного автора, демонстрацію авторської присутності у репліках персонажів. Проаналізовано комунікативні стратегії змістового рівня "олітературнення", інтертестуальності, ліризації, епізації, авторської присутності, що забезпечують зростання оповідності, послаблення етнографізму, реконтекстуалізацію драми. Розглянуто твори Олександра Олеся, Л. Старицької-Черняхівської як приклад ліризації драматургічного тексту, що веде до поетизації драми, зміни характеру драматичного висловлювання у монологах та діалогах персонажів, до появи імпресіоністичних, символістських, емпрісіоністичних ознак, елементів театру абсурду та екзистенційної естетики. Введено поняття "тексту-трансформу" на основі аналізу адаптованих до сцени прозових та ліричних текстів та простежено шлях української драми від реалізму до модернізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)53-336

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА443935 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського