РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000830610<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Semenikhina O. 
Conceptual and terminological apparatus of problem research of innovative culture development of the future manager of the general secondary educational institution in the master's training process = Поняттєво-термінологічний апарат дослідження проблеми розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти у процесі магістерської підготовки / O. Semenikhina, D. Kozlov, O. Kozlova // Фіз.-мат. освіта. - 2021. - № 3. - С. 18-23. - Бібліогр.: 19 назв. - англ.

Розглянуто науково-теоретичні підходи дослідників до розуміння основних понять і категорій проблеми. Констатовано, що відповідна терміносистема не має уніфікованих та однозначних визначень, адже наукові підходи до розуміння інновацій, або ж культури складно перерахувати. У той самий час, сучасні тлумачення провідних категорій дослідження надають змогу запропонувати визначення ІК майбутнього керівника ЗЗСО як динамічну та системну цілісність, що містить пізнавально-практичну, аксіологічно-рефлексивну та креативно-прогностичну складові та відображає готовність до вільного оперування знаннями, уміннями, навичками з обраної професії та характеризує здатність майбутнього керівника до вирішення управлінських завдань задля забезпечення конкурентоспроможності закладу загальної середньої освіти в ситуаціях невизначеності мінливих соціально-економічних та освітніх умов. Необхідність категоричного тлумачення тезаурусу зумовлена методологічними пріоритетами науковості, об'єктивністю, системністю, цілісністю, єдністю, складністю та логічністю дослідження. Правильність використання відповідних понять і категорій визначається точністю їх визначень, оскільки саме від того, що ми маємо на увазі під тим чи іншим поняттям, повністю залежить перевірка представленої концепції інноваційної культури лідера. Отже, існує потреба в комплексному дослідницькому аналізі концептуального та термінологічного апарату проблемного дослідження розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти в процесі підготовки магістра. Вирішуючи виділену мету, використано комплекс адекватних їм методів наукового дослідження, теоретичний: порівняльний аналіз понятійно-термінологічного апарату проблемного дослідження розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти в процесі підготовки магістрів; систематичний аналіз понятійно-термінологічного апарату проблемного дослідження розвитку інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти в процесі підготовки магістрів. Наведено розвиток інноваційної культури майбутнього керівника закладу загальної середньої освіти як системно організований, відповідно забезпечний процес у магістерській підготовці, визначений потребами суспільства, держави та замовників освітніх послуг та інституалізований, що грунтує взаємозв'язок і взаємозалежність складових інноваційної культури з етапами її розвитку, які корелюються зі змістом і педагогічно доцільними методичними системами професійної підготовки в закладі вищої освіти. Визначено, що розвиток ІК майбутнього керівника ЗЗСО - це системно організований, науково-методично забезпечений процес у магістерській підготовці, визначений потребами суспільства, держави й інших замовників освітніх послуг та інституалізований, що грунтує взаємозв'язок і взаємозалежність складових ІК керівника з етапами її розвитку, які корелюються зі змістом і педагогічно доцільними методичними системами професійної підготовки в закладі вищої освіти. Зроблено висновки, що сучасні теорії розвитку суспільства надають можливість виявити специфіку розвитку інноваційної культури та надають підстави для висновку, що розвиток інновацій та інноваційної культури є закономірним, необхідним, історично обумовленим і самоорганізованим процесом об'єктивації та інституціалізації інноваційного контенту на суспільному та індивідуальному рівнях. Збагачення інноваційної культури особистості є багатогранним і специфічним процесом, затребуваність та успішність якого залежить від низки соціокультурних і глобально-політичних умов, як-от: рівень НТП, державна політика, особливості релігійного життя тощо. Важливо розуміти, що поява інновацій та інноваційної культури можлива винятково за умов урахування діалектичної та синергетичної природи буття. Для становлення інноваційної культури виняткове значення становить відкритість освітніх систем, наявність середовища та механізмів для природної боротьби взаємосуперечливих і протилежних сил, відсутність авторитарних і штучних втручань у процеси інституціалізації інноваційної культури.



Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського