Фастовець О. О. Досвід інтегрованого підходу в симуляційному навчанні на кафедрі ортопедичної стоматології / О. О. Фастовець, О. А. Кривчук, С. С. Кобиляк // Вісн. стоматології. - 2023. - 48, № 2. - С. 105-110. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.Мета дослідження - узагальнити досвід застосування інтегрованого підходу в симуляційному навчанні здобувачів вищої освіти другого рівня для формування спеціальних компетентностей на кафедрі ортопедичної стоматології Дніпровського державного медичного університету. З огляду на те, що оволодіння практичними навичками не забезпечує набуття фахових компетентностей та розвиток "клінічного мислення", запропоновано при викладанні ортопедичної стоматології поєднане застосування симуляційної технології з кейс-методом. Сутність інновації в тому, що здобувач перед тим, як провести маніпуляцію на фантомі, повинен проаналізувати надані йому дані клінічного та додаткових досліджень, поставити діагноз, провести диференційну діагностику та розробити план лікування захворювання, до того ж визначити очікувані результати, прогноз та розробити заходи реабілітації та вторинної профілактики. При цьому характер оперативних втручань на фантомах визначатимуть надані клінічні дані. Визначено, що найбільш ефективним різновидом "case-study" при застосуванні інтегрованого підходу є "сase-situation" із використанням структурованих повних кейсів. Тоді як короткі кейси можна застосовувати під час контрольних заходів для найбільш об'єктивної оцінки рівня набутих компетентностей. На кафедрі складені базові комплекти кейсів для студентів 3-5 курсів за тематикою незнімного та знімного зубного протезування, а також щелепно-лицевої ортопедії. Описано методику формування спеціальних компетентностей у здобувачів освіти дозволяє вирішити питання тематичного прийому хворих. Протягом циклу студент має можливість попрацювати зі своїм "віртуальним хворим", здійснивши усю низку клінічних маніпуляцій. Окрім того, робота в зуботехнічній лабораторії, зокрема з CAD/CAM обладнанням, дозволяє йому повністю відтворити лабораторні етапи виготовлення типових зубних протезів, як наслідок, скласти цілісне уявлення про технологію зубного та щелепно-лицевого протезування. Висновки: застосування інтегрованих навчальних вправ, складених на основі кейс-методу із застосуванням симуляційного обладнання, що передбачають надання даних анамнезу, зовнішнього огляду, результатів додаткових методів дослідження з імітацією клінічної ситуації в порожнині рота на фантомі, дозволяє підвищити рівень набутих спеціальних компетентностей. Розроблена методика робить можливою не тільки прикладну підготовку, а й забезпечує набуття навичок формулювання діагнозу та складення плану комплексного стоматологічного лікування й профілактики вторинних ускладнень, зокрема із застосуванням ортопедичних методів. В цілому, інтегрований підхід дозволяє розвиток як мануальних, так й аналітичних навичок, тобто здатності здобувачів до критичного мислення під час проведення стоматологічних втручань, необхідного для їх майбутньої практичної діяльності.
Шифр НБУВ: Ж14683 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|