Білик Ж. І. Розвиток дослідницької компетентності у майбутніх вчителів предмета "Основи здоров'я" із застосуванням STEАM-технології / Ж. І. Білик, Є. Б. Шаповалов, В. Б. Шаповалов // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2023. - № 1. - С. 18-26. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.Важливим завданням сучасної школи та педагогічного закладу вищої освіти є формування дослідницької компетентності. Це поняття не має усталеного загальноприйнятого трактування. Одні вчені вкладають у це поняття знання, вміння, навички і досвід, необхідні для виконання досліджень, а інші - власне діяльність, психологічну готовність до такої діяльності. Оскільки STEАM передбачає навчання через дослідження, то гіпотетично саме ця технологія сприяє формуванню дослідницької компетентності. Ступінь сформованості дослідницької компетентності в учнів та вчителів експериментальних груп до проведення STEАM-заняття і після нього визначали за критерієм Спірмена. Продемонстровано, що проведене STEАM-заняття для учнів сприяє розвитку практичних вмінь користування лабораторним обладнанням, а отже, і дослідницької компетентності (обидва експерти поставили максимальну кількість балів - 5). Коефіцієнт Спірмена в цьому разі становив 0,5 бала. В експерименті з учителями коефіцієнт Спірмена дорівнював 0,8, що свідчить про доцільність проведення занять з використанням STEАM під час викладання курсу основ здоров'я в дев'ятих класах для розвитку дослідницької компетенції учнів і вчителів. Стаття присвячена формуванню здоров'я збережувальної компетентності із застосуванням STEАM для тренінгів учнів восьмих класів щодо питання шкідливого впливу татуювання. Виявилося, що бажання мати тату зменшилося на 33 % в експериментальній групі, де проводився тренінг, і на 27 % в експериментальній групі, де проводилося заняття із застосуванням STEАM. А от розуміння небезпеки татуювання в групі, де проводилося STEАM-заняття, покращилося на 79,6 %, а серед учасників тренінгів - на 62 %. Отже, застосування STEАM сприяє формуванню здоров'язбережувальної та дослідницької компетентностей і в учнів, і у вчителів.
Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|