Стрижак О. Є. Цифровий університет. Концепція створення / О. Є. Стрижак // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2023. - № 2. - С. 70-79. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.Розглянуто проблему створення та реалізації цифрового університету. Пропонується визначення цифрового університету як певної мегаосвітньої послуги, яка реалізується на засадах цифрових інтелектуальних протоколів забезпечення підготовки спеціалістів різної спрямованості з метою отримання вищої освіти та підтримки науково-освітньої діяльності. Окреслюється компонентна архітектура когнітивних сервісів цифрового університету як технологічна основа надання освітніх послуг. Визначаються такі системні складові: наукова освіта, картина світу, онтологія, таксономія інформаційних ресурсів, трансдисциплінарність, трансдисциплінарність інформаційних ресурсів, трансдисциплінарна освіта, когнітивні технології, капсула знань, наратив інформаційних ресурсів, спроможність університету, освітня логістика тощо. Описуються освітньо-технологічні напрями та їх системні компоненти, зокрема: формування трансдисциплінарних освітніх кластерів наукової, навчальної та методичної літератури; автоматична систематизація, класифікація та впорядкування за певними параметрами описів наукової, науково технічної та навчально-методичної продукції та видань, що рекомендовані до використання у навчальному процесі; створення навчальних програм в онтологічному форматі; інформаційно-аналітичне оцінювання наукової відповідності змісту наративів навчальних дисциплін сучасним викликам розвитку профільних систем знань; створення інтерактивних баз знань за тематичними профілями навчальних дисциплін; створення бібліотеки капсул знань за різними навчальними програмами; формування цифрового образу кожного викладача університету та кожної кафедри; формування навчальних кабінетів для кожного студента з урахуванням профілю його навчання; формування цифрового образу кожного студента, визначення критеріїв оцінювання спроможності університету надавати якісні освітні послуги. Описується метод трансдисциплінарної консолідації мережевих інформаційно-освітніх ресурсів та систем знань в операціональному середовищі науково навчальної діяльності студента. Надаються характеристики когнітивно-комунікативного сценарію консолідованої взаємодії студентів із цифровими наративами, освітніми активами та викладачами. Представлені характеристики двоконтурного операціонального простору цифрового університету та узагальнена схема консолідованої взаємодії студента з освітніми ресурсами цифрового університету.
Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ
Повний текст Наукова періодика України Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) ![](/irbis_nbuv/images/info.png) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|