РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000830847<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Стрижак О. Є. 
Цифровий університет. Концепція створення / О. Є. Стрижак // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр.. - 2023. - № 2. - С. 70-79. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто проблему створення та реалізації цифрового університету. Пропонується визначення цифрового університету як певної мегаосвітньої послуги, яка реалізується на засадах цифрових інтелектуальних протоколів забезпечення підготовки спеціалістів різної спрямованості з метою отримання вищої освіти та підтримки науково-освітньої діяльності. Окреслюється компонентна архітектура когнітивних сервісів цифрового університету як технологічна основа надання освітніх послуг. Визначаються такі системні складові: наукова освіта, картина світу, онтологія, таксономія інформаційних ресурсів, трансдисциплінарність, трансдисциплінарність інформаційних ресурсів, трансдисциплінарна освіта, когнітивні технології, капсула знань, наратив інформаційних ресурсів, спроможність університету, освітня логістика тощо. Описуються освітньо-технологічні напрями та їх системні компоненти, зокрема: формування трансдисциплінарних освітніх кластерів наукової, навчальної та методичної літератури; автоматична систематизація, класифікація та впорядкування за певними параметрами описів наукової, науково технічної та навчально-методичної продукції та видань, що рекомендовані до використання у навчальному процесі; створення навчальних програм в онтологічному форматі; інформаційно-аналітичне оцінювання наукової відповідності змісту наративів навчальних дисциплін сучасним викликам розвитку профільних систем знань; створення інтерактивних баз знань за тематичними профілями навчальних дисциплін; створення бібліотеки капсул знань за різними навчальними програмами; формування цифрового образу кожного викладача університету та кожної кафедри; формування навчальних кабінетів для кожного студента з урахуванням профілю його навчання; формування цифрового образу кожного студента, визначення критеріїв оцінювання спроможності університету надавати якісні освітні послуги. Описується метод трансдисциплінарної консолідації мережевих інформаційно-освітніх ресурсів та систем знань в операціональному середовищі науково навчальної діяльності студента. Надаються характеристики когнітивно-комунікативного сценарію консолідованої взаємодії студентів із цифровими наративами, освітніми активами та викладачами. Представлені характеристики двоконтурного операціонального простору цифрового університету та узагальнена схема консолідованої взаємодії студента з освітніми ресурсами цифрового університету.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Повний текст  Наукова періодика України 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського