РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних



Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000835976<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Савош В. О. 
Теоретичні і методичні засади професійного розвитку вчителів фізики у системі неперервної освіти : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / В. О. Савош; Хмельницкий национальный университет. - Хмельницький, 2024. - 40 c. - укp.

У роботі запропоновано теоретико-методичне обгрунтування та нове бачення щодо розв’язання проблеми професійного розвитку вчителів фізики в системі неперервної освіти. Дисертація грунтована на положенні про те, що професійний розвиток учителя фізики в системі неперервної освіти є безперервним процесом особистісно-професійного зростання, продовженням професійного самовизначення, здобуттям педагогічної освіти й професійним становленням для реалізації ефективної педагогічної діяльності, відповідно до потреб суспільства. Проаналізовано особливості становлення та розвитку системи неперервної освіти в площині понять «освіта», «неперервна освіта»; з’ясовано сутність феномену «система неперервної освіти». Досліджено сучасну теорію і практику професійного розвитку вчителів фізики в системі неперервної освіти, з огляду на її суб’єкт орієнтовані та засобово орієнтовані складники. Визначено компоненти (мотиваційно-цільовий, когнітивно-змістовий, процесуально-дієвий), критерії (спонукально-ціннісний, пізнавально- орієнтаційний, діяльнісно-рефлексивний), показники й рівні (початковий, середній, високий) готовності вчителів фізики до професійного розвитку в системі неперервної освіти. Розроблено й обґрунтовано концепцію професійного розвитку вчителів фізики в системі неперервної освіти, шо акумулює три концепти: методологічний (системний, синергетичний, особистісно зорієнтований, діяльнісний, компетентнісний, андрагогічний, акмеологічний, професіогенезисний, міждисциплінарний підходи), теоретичний (сукупність філософських, андрагогічних, психологічних, педагогічних дефініцій, що забезпечують цілісне розуміння сутності й характеристики феномену «професійний розвиток учителів фізики в системі неперервної освіти»), технологічний (моделі, форми, методи, засоби, методичний інструментарій професійного розвитку вчителів фізики в системі неперервної освіти, що були запропоновані під час реалізації дослідження та довели свою ефективність). Концепція базована на вихідних положеннях світоглядно-андрагогічного характеру, які крізь призму гуманізації та прогностичності в цілісній єдності, взаємозв’язку, взаємодоповненості віддзеркалюють сутнісні ознаки динаміки досліджуваного феномену. Ефективність професійного розвитку вчителів фізики в системі неперервної освіти забезпечують науково обгрунтовані педагогічні умови: стимулювання мотивації вчителів фізики до професійного розвитку в системі неперервної освіти; удосконалення змісту професійного розвитку вчителів фізики в закладі післядипломної педагогічної освіти на засадах діадного базису; побудова індивідуальної траєкторії професійного розвитку вчителів фізики на основі використання кластерів дій (із цілевизначення; із цільового (тематичного) поєднання формальної, неформальної, інформальної освіти; із рефлексії) із задіянням уміння розвиватися в системі неперервної освіти. Розроблено й експериментально перевірено ефективність системи професійного розвитку вчителів фізики в умовах неперервної освіти, що охоплює сукупність взаємопов’язаних блоків (теоретико-методологічний, змістово-методичний, результативний), взаємозв’язок яких віддзеркалює системно-цілісну єдність цілей, педагогічних умов, форм, методів, засобів, кластерів дій, етапів готовності вчителів фізики до професійного розвитку в умовах неперервної освіти (теоретико-практичний, реалізаційно- корегувальний, запитно-презентаційний), що допомагають відтворити цілеспрямований процес професійного розвитку вчителів фізики, оцінити його за критеріями (спонукально-ціннісний, пізнавально-орієнтаційний, діяльнісно- рефлексивний) і рівнями (високий, середній, початковий) в умовах неперервної освіти. Підготовлено й упроваджено в освітню практику післядипломної педагогічної освіти навчально-методичне забезпечення для професійного розвитку вчителів фізики.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)3-2,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА454192 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського