| Нетяга Антон Володимирович Зміцнення деталей машин і механізмів гірничо-металургійного обладнання електрошлаковим наплавленням у струмопідвідному кристалізаторі : автореферат дис. ... к. т. н. : 05.03.06 / А. В. Нетяга ; Інститут електрозварювання ім. Є. О. Патона НАН України. — 2023 — укp.Дисертаційна робота присвячена розробленню ефективного технологічного рішення отримання наплавленого металу підвищеної якості, стійкого в умовах абразивного і ударно-абразивного зношування, на основі досліджень особливостей електрошлакового наплавлення (ЕШН) в струмопідвідному кристалізаторі (СПК) з використанням електродів великого перерізу і дискретних присадок.Вперше виконане комплексне оцінювання впливу способу виготовлення наплавлювальних матеріалів , їх виду та технологічних параметрів на мікроструктуру високовуглецевого зносостійкого металу, наплавленого в СПК. Досліджена працездатність СПК різноманітного конструкційного виконання.Вперше встановлено, що при будь-якому способі ЕШН у СПК необхідно обов’язково забезпечувати обертання шлакової ванни як для створення оптимальних теплових умов в об’ємі шлакової ванни і досягнення рівномірного проплавлення основного металу, так і отримання металу з більш високими експлуатаційними характеристиками як за механічними властивостями, так і за стійкістю до абразивного зношування і ударних навантажень.Показано необхідність при ЕШН у СПК обертання шлакової ванни як при наплавленні електродом великого перерізу, так і при використанні дискретної присадки. У порівнянні з ЕШН електродом великого перерізу у звичайному кристалізаторі дисперсність структурних складових високохромистого чавуну підвищується приблизно в 3 рази. Завдяки електромагнітному обертанню ванни метал, наплавлений у СПК порошком сталі 10Р6М5, має приблизно в 1,3…1,5 рази дрібнішу структуру, ніж у разі відсутності обертання ванни.Результати, отримані в роботі підтверджені дослідно-промисловою перевіркою, проведеною на ТОВ НВП «Промкомплект», для якої було виготовлено за допомогою наплавлення бокове футерування щокової дробарки СМД-111, та на ТОВ «ВКФ КРИВБАСТЕХМАШ» відновлення передньої стінки ковша кар’єрного навантажувача «Caterpillar».Отримані результати промислових випробувань наплавлених бокових футерувань щокової дробарки СМД-111 і відновленої передньої стінки ковша кар’єрного навантажувача «Caterpillar» ємністю 15 м3 підтвердили правильність обраних технологій зміцнення. Виробниче наплавлення футеровок змогло підвищити їхню довговічність. Відновлення зношених зон передньої стінки ковша способом зміцнення біметалевими армуючими елементами дозволило виключити її заміну під час планових ремонтів ковша. Постачальник даних: УкрІНТЕІ (Український Інститут науково-технічної експертизи та Інформації)
Завантажити автореферат
З матеріалами дисертації можна ознайомитись в НРАТ (Національний репозитарій академічних текстів)
|