Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (51)Книжкові видання та компакт-диски (118)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Єременко О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
1.

Єременко О. М. 
Історична подія у контексті європейської традиції (соціально-філософський аналіз): автореф. дис. ... д-ра філософ. наук : 09.00.03 / О. М. Єременко ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. — Д., 2010. — 35 с. — укp.

Розроблено теорію історичної події, яка проаналізована як онтологічний і соціально-історичний феномен. Висвітлено фундаментальні ейдетичні параметри становлення історії. Виявлено онтологічні основи подієвості, проаналізовано структуру події, розроблено принципи класифікації історичних подій. Проаналізовано наративні та віртуальні аспекти історичної подієвості. Обгрунтувано можливості ейдетично-структуралістського розуміння подієвих структур, що повторюються в історії, що дало змогу вийти за межі лінійно-фіналістичного історизму та розробити принципово нову багатомірну модель пізнання історії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*32 + Т010.4
Шифр НБУВ: РА377622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Єременко О.С. 
Модернізація управління повторними передачами на транспортному рівні базової ТСР/ІР мережі наступного покоління: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.12.02 / О.С. Єременко ; Харк. нац. ун-т радіоелектрон. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Наведено результати досліджень у сфері телекомунікаційних систем і мереж, використання яких дозволяє підвищити продуктивність з'єднань Transmission Protocol (TCP) з використанням модернізованого методу управління тайм-аутом повторної передачі (Retransmission Timeout (RTO)) протоколу TCP на підставі впровадження процедури оптимальної лінійної фільтрації Калмана - Б'юсі (ФКБ). Застосування запропонованого методу дає змогу підвищити продуктивність з'єднань TCP за рахунок зменшення часу простою. За результатами експериментальних досліджень реалізацій з'єднань TCP показано, що процес зміни часу кругового обігу (Round-Trip Time (RTT)) не суперечить марковському. Запропоновано модернізувати метод визначення RTO шляхом впровадження на ланці оцінювання RTT процедуру ФКБ. Така модернізація забезпечить збільшення швидкості передачі від модуля TCP відправника та продуктивності TCP/IP мережі в цілому. Розроблено аналітичні моделі раунду з'єднання TCP з повторними передачами за тайм-аутом як системи масового обслуговування. Одержано показники його якості, які можуть бути використані для практичного аналізу ефекту повторних передач у з'єднаннях TCP.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.3-016.5 +
Шифр НБУВ: РА357121

Рубрики:

      
3.

Єременко О.А. 
Особливості оксидативного стресу і антиоксидантного захисту організму у фазанів за умов штучного розведення: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 03.00.04 / О.А. Єременко ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості оксидативного стресу та функціонування антиоксидантної системи організму фазанів за умов штучного розведення та дії антиоксидантів. Встановлено, що висока інтенсивність процесів ліпопероксидації у тканинах добових фазанів є причиною недостатньої функціональної активності ферментативної системи антиоксидантного захисту (АОЗ). Виявлено, що швидке вичерпання пулу основних ліпофільних біоантиоксидантів та інгібування ферментативних реакцій АОЗ призводить до зниження адаптаційної здатності диких птахів за умов штучного розведення. Виявлено, що введення до раціону фазанів переокисненого жиру викликає оксидативний стрес, що характеризується вираженим зростанням вмісту ТБК-активних продуктів у печінці та крові фазанів у 30-добовому віці та порушенням активності антиоксидантних ферментів. Обгунтовано необхідність проведення корекції процесів перекисного окиснення ліпідів (ПОЛ) за допомогою антиоксидантів з метою усунення порушень кисневого метаболізму та захисту тканини від ушкоджуючої дії оксидативного стресу. Показано, що застосування препарату "Дистинол" у дозах 0,038 % - 0,050 % сприяє зростанню E-вітамінної забезпеченості, стимулює ферментативну ланку АОЗ, знижує інтенсивність процесів ПОЛ, що позитивно впливає на приріст живої маси фазанят і збереження їх поголів'я у разі виникнення оксидативного стресу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П686.1-272.513 + Е623.353.523.1Pha*723.4-604.2 +
Шифр НБУВ: РА346606

Рубрики:

      
4.

Єременко О.В. 
Синкретизм художньої образності в українській прозі другої половини XIX - початку ХХ ст.: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / О.В. Єременко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 37 с. — укp.

Вперше проведено системне дослідження нового типу синкретизму художньої образності (СХО), акумульованого передмодерною літературною свідомістю. Українську прозу другої половини XIX - початку XX ст. вперше розглянуто у широкому синхронному та діахронному контекстах з урахуванням її синкретичних властивостей. Визначено концептуальні параметри СХО в літературі, простежено генезу його теоретичних і текстологічних моделей. Проведено дослідження категорії СХО у контексті рецептивної естетики. Доведено, що СХО базується на поліфонії, асоціативності, динамічності, синестетичності художнього образу. Визначено іманентні особливості СХО та зроблено висновок про співзвучність творчих інтенцій українського письменства загальноєвропейським пошукам другої половини XIX - початку XX ст. Досліджено взаємодію компонентів структури тексту в аспекті їх синкретичності. Охарактеризовано типи та модифікації синкретизму в українській прозі другої половини XIX ст. Вперше доведено, що синкретизм є одним з чинників, які визначають художню довершеність української прози досліджуваного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-334 +
Шифр НБУВ: РА362269

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Єременко О.Р. 
Українська балада ХІХ століття (історія жанру): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Р. Єременко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено проблеми історії жанру української літературної балади XIX ст. на матеріалі трьох основних груп зразків балад фольклорно-морфологічної, побутової та історичної. На підставі аналітико-синтетичного дослідження з'ясовано специфічні риси, характерні баладному жанру, визначено його місце та роль у літературному процесі. Виділено жанрові різновиди, що утворилися на зрізі міжжанрової співдії, - твори, споріднені з баладами, а також твори, в яких наявні баладні мотиви та інтонації. Визначено типологічні риси балад та їх модифікації. Проаналізовано вплив національної історії, філософії, дуалізму, менталітету, моралі та етики українців на розкриття внутрішньо-почуттєвої структури характеру баладного героя, боговорено особливості психологізму жанрових зразків, їх зв'язок із проблемами національного буття, народним світорозумінням і світосприйняттям.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-335 + Ш401.451.2
Шифр НБУВ: РА318087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Кліпакова Ю. О. 
Продуктивність сортів пшениці озимої під впливом протруйників та регулятора росту рослин в умовах Південного Степу України / Ю. О. Кліпакова. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена удосконаленню технологічних прийомів вирощування пшениці озимої, зокрема обґрунтуванню передпосівної обробки насіння різнокомпонентними фунгіцидними препаратами та фунгіцидно – інсектицидною сумішшю, як окремо, так і в поєднанні з регулятором росту рослин АКМ на процеси проростання насіння, росту, розвитку, перебігу оксидативних процесів в тканинах рослин та формуванню врожайності різних за біологічними ознаками сортів пшениці озимої. Встановлено закономірності протікання процесів пероксидації у проростках і рослинах пшениці озимої залежно від обробки насіння різнонаправленими та різнокомпонентними препаратами. Запропоновані способи застосування цих препаратів для обробки насіння пшениці озимої,дозволяють формувати кращими показники польової схожості та зимостійкості рослин, площі листкової поверхні, чистої продуктивностіфотосинтезу, вмісту хлорофілів та каротиноїдів у листках пшениці озимої, елементи структури врожаю, врожайність та якість сформованого зерна за різних агрометеорологічних умов року. Найвищим рівень продуктивності рослин сортів Антонівка таШестопалівка визначено за передпосівної обробки зерна сумішшю Ламардор з Гаучо у поєднанні їх з антистресовою композицією АКМ, що дозволило отримати врожайність у середньому за роки досліджень на рівні 8,48 та 7,61 т/га відповідно. Разом з тим у сорту Шестопалівка на фоні високої урожайності за використання вказаної суміші зерно відносилося до І класу якості продовольчої групи А, що свідчить про високу пластичність та стабільність рослин даного сорту в умовах недостатнього та нерівномірногозволоження Південного Степу України.Ключові слова: пшениця озима, сорти, протруйники, регулятор росту рослин, передпосівна обробка, оксидативний процес, урожайність, якість зерна.^UThe dissertation is devoted to the substantiation of pre-sowing treatment of winter wheat varieties seeds by multicomponent fungicides and fungicideinsecticide mixture, both alone and in combination with AKM plant growth regulator on the processes of germination, growth, development, flow of oxidative processes in plant tissues and the formation of yields of winter wheat varieties with different biological features.The regularities of the process of peroxidation in seedlings and plants of winter wheat, depending on the treatment of seeds by multidirectional and multicomponent preparations, have been determined. The methods of using preparations for treatment of winter wheat seeds have been improved, which allows to obtain the best results in field germination and winter hardiness of plants, the biggest leaf surface area, the highest photosynthesis net productivity, as well as chlorophylls and carotenoids content in leaves of winter wheat, improved crop structure, the highest yield and quality of the grain in different agrometeorological conditions of the year. The highest productivity level for Antonovka and Shestopalivka varieties was noted under conditions of pre-sowing treatment by Lamardor and Gaucho mixture in combination with the anti-stress composition of AKM, which allowed to obtain average yields over the years of research at the level of 8.48 and 7.61 t/ha, respectively. At the same time Shestopalivka variety produced grain of Class 1 food grade A, which indicates high plasticity and stability of the plants ofthis variety in the conditions of insufficient and uneven rainfall of the Southern Steppe of Ukraine.Keywords: winter wheat, varieties, treaters, plant growth regulator, presowing treatment, oxidative process, yield, grain quality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Вощенко О. І. 
Контрдискурс у літературі українського соцреалізму 1950–1970-х років / О. І. Вощенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дослідження зосереджено на аналізі тенденцій української літератури 1930–1980-х в аспекті офіційного соцреалістичного дискурсу та національного контрдискурсу. У фокусі обсервації – 1950–1970-ті роки як час становлення та функціонування системного та усвідомленого дикурсу опору соцреалістичній доктрині в українських письменницьких практиках. Уперше в українських соцреалістичних студіях апробовано дискурсивно-контрдискурсивний підхід. Як інструментарій аналізузначного масиву текстів 1930–1980-х років, він дозволив вибудувати цілісну візію української літератури радянського періоду. Отже здійснене дослідження дає підстави вважати залучення дискурсивноконтрдискурсивного підходу до соцреалістичних студій продуктивним, відтак вартим подальшої застосування в парадигмі сучасного літературознавства.^UThe thesis focuses on the analysis of trends in Ukrainian literature of the 1930s–1980s in terms of official socialist-realist discourse and national counterdiscourse. The focus of the observation is the 1950s and 1970s as a time of formation and functioning of a systematic and conscious discourse of resistance to socialist-realist doctrine in Ukrainian literary practices. For the first time in Ukrainian socialist-realist studies, a discursive/counterdiscursive approach is tested. As a tool for analyzing a large array of mostly prose of the 1930s and 1980s, it made it possible to build a holistic vision of Ukrainian literature of the Soviet period. Thus, the study provides grounds to consider the application of discursive/counter-discursive approach to the socialist-realist studies productive, and therefore worthy of the further use in the paradigm of modern literary criticism.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Подгурський С. Е. 
Диференційований підхід до швидкiсно-силової підготовки кваліфікованих спортсменів різних вагових категорій у таїландському боксі: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / С. Е. Подгурський. — Б.м., 2024 — укp.

Мета дослідження – розробити та обґрунтувати ефективність використання диференційованих програм зі спеціальної фізичної підготовки швидкісно-силової спрямованості кваліфікованих тайбоксерів з урахуванням відмінностей у прояві швидкісних і силових компонентів рухових функцій у представників різних вагових категорій.Завдання дослідження:1.?Здійснити аналіз спеціальної літератури та практичного досвіду з питань удосконалення швидкісно-силової підготовленості кваліфікованих спортсменів з урахуванням особливостей таїландського боксу. 2.?Визначити особливості прояву швидкісно-силових можливостей кваліфікованих спортсменів різних вагових категорій в змагальних, спеціально-підготовчих та загально-підготовних вправах. 3.?Розробити комплекси спеціально-підготовчих вправ швидкісно-силової спрямованості та експериментально обґрунтувати диференційований підхід до їх використання у підготовці спортсменів різних вагових категорій в таїландському боксі.Об'єкт дослідження – спеціальна фізична підготовка кваліфікованих спортсменів у таїландському боксі.Предмет дослідження – методика вдосконалення швидкісно-силових можливостей спортсменів із застосуванням диференційованих програм для груп різних вагових категорій.Методи дослідження:Теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та емпіричних даних наукового дослідження, педагогічне спостереження, педагогічний експеримент, педагогічне тестування, методи математичної статистики.Новими даними є матеріал про методику диференційованого підходу у швидкісно-силовій підготовці кваліфікованих спортсменів таїландського боксу різних вагових категорій.Практична значимість дослідження полягає в розробці диференційованих програм швидкісно-силової підготовки спортсменів різних вагових категорій з урахуванням відмінностей в рівні розвитку швидкісних і силових компонентів, а також здатності до комплексної їх реалізації у змаганнях таїландського боксу.Перевага запроваджених диференційованих програм підтверджена результатами математичного аналізу.^UThe goal of research is to develop and substantiate the effectiveness of differentiated programs for special physical training of speed and strength orientation of qualified Thai boxers, taking into account differences in the manifestation of speed and strength components of motor functions in different weight categories.The research tasks are:1. To analyze the special literature and practical experience in improving the speed and strength training of qualified athletes, taking into account the peculiarities of Thai boxing.2. To determine the features of the manifestation of speed and strength capabilities of qualified athletes of different weight categories in competitive, special training and general training exercises.3. To develop complexes of special training exercises of speed-power orientation and to experimentally substantiate the differentiated approach to their use in training of athletes of different weight categories in Thai boxing.The research object is special physical training of qualified athletes in Thai boxing.The research subject is the method of improving the speed and strength of athletes using differentiated programs for groups of various weight categories.Research methods are:Theoretical analysis and generalization of scientific and methodical literature and empirical data of scientific research, pedagogical observation, pedagogical experiment, pedagogical testing, methods of mathematical statistics.New data is material on the method of differentiated approach in speed and strength training of qualified Thai boxers of different weight categories.The practical relevance of the research is to develop differentiated programs of speed and strength training of athletes of different weight categories, taking into account differences in the level of speed and strength components, as well as the ability to comprehensively implement them in Thai boxing competitions.The advantage is confirmed by results of mathematical analysis.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Пан Б. .. 
Методика формуванні мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 014 / Б. .. Пан. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. У роботі з’ясовано стан розробки досліджуваної проблеми у психолого-педагогічній науці й мистецтвознавстві та схарактеризовано поняттєво-термінологічний апарат. Розроблено та теоретично обґрунтовано компонентну структуру формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. Визначено критерії, показники та рівні сформованості мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. Розроблено поетапну методику формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. Експериментально перевірено ефективність запропонованої методики формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання.З’ясовано стан дослідженості проблеми в психолого-педагогічній науковій літературі й мистецтвознавстві. Визначено, що дослідження означеного феномена здійснюється на різних галузевих рівнях, а саме: філософському, соціологічному, психологічному, педагогічному, мистецтвознавчому.Схарактеризовано поняттєво-термінологічний апарат дослідження, зокрема, розглянуто сутність понять «компетентність» та «мистецько-пізнавальна компетентність». Застосування методів систематизації та узагальнення дозволило з’ясувати, що компетентність – це індивідуально-особистісне утворення, що виявляється в процесі активних самостійних дій, розуміється як інтегрований результат індивідуальної навчальної діяльності учнів. Відповідно, мистецько-пізнавальна компетентність розуміється як здатність до усвідомлення та творчого самовираження у мистецькій сфері, які формуються в ході сприйняття творів, видів мистецтва, а також їх практичного опанування. Формування мистецько-пізнавальної компетентності – це цілеспрямований процес здійснення мистецько-пізнавальної діяльності зі сприймання, аналізу, усвідомлення творів мистецтва, результатом якого є не лише застосування вже відомих учням умінь, навичок і відповідних знань у ході репродуктивної діяльності, але й опанування суб’єктивно нового комплексу мистецьких знань і вмінь та творчої діяльності.Розроблено й теоретично обґрунтовано компонентну структуру формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. Згідно з результатами проведеного дослідження визначена структура є системним поєднанням таких компонентів, як: мотиваційно-заохочувальний, який характеризується наявністю стійкої зацікавленості молодших школярів музичною діяльністю; гносеологічно-оцінювальний, що визначається спроможністю учнів до вивчення та опрацювання явищ музичного мистецтва; творчо-діяльнісний, що показує можливість учнів початкової школи усвідомлювати мистецькі твори та виявляти себе у продуктивній музичній діяльності. Формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання враховувало реалізацію таких функцій, як: мотиваційно-розвивальної, яка забезпечує можливість зацікавленості учнів мистецтвом, залучення до усвідомлення змісту мистецьких творів з метою співвіднесення задумів автора з власними переживаннями; культурологічної, що дає можливість молодшим школярам засвоювати, аналізувати та втілювати (в елементарній музичній творчості) відображені в музичній творчості культурні цінності; інтелектуально-почуттєвої, що дає змогу усвідомлювати різноманітність предметного й чуттєвого світу, розуміти його естетичні впливи у процесі опанування мистецьких образів, у яких відображаються життєві події в площині раціональних та емоційних аспектів; комунікативно-творчої, завдяки якій мистецтво тлумачиться як знакова система, якій притаманна образна інформація, що систематизує й узагальнює мистецький досвід, а також засвоєння особистістю загальнокультурної практики.Виокремлено критерії, показники та рівні сформованості мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів. У результаті проведеного дослідження встановлено рівні сформованості мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання: високий, середній, низький, що різняться ступенем умотивованості учнів до музичного навчання, наявністю музичних знань і вмінь, а також здатністю адекватно оцінювати музичний твір та здійснювати продуктивно-творчу діяльність.Розроблено поетапну експериментальну методику формування мистецько-пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі музичного навчання. Експериментально перевірено ефективність методики формування мистецько-пізнавальних навичок молодших школярів у процесі музичного навчання, що підтверджується відмінністю в показниках діагностувальних зрізів експериментальних і контрольних груп на прикінцевому етапі дослідження.^UThe dissertation is dedicated to the issue of forming the artistic-cognitive competence of junior schoolchildren in the process of music education. The work investigates the current state of research on the investigated problem in psychological-pedagogical science and art studies, and characterizes the conceptual-terminological apparatus. It develops and theoretically substantiates the component structure for forming the artistic-cognitive competence of junior schoolchildren in the process of music education. The criteria, indicators, and levels of the formation of artistic worldview among children in the process of vocal training are defined. A step-by-step methodology for forming junior schoolchildren’s artistic-cognitive competence in the process of music education is developed. The effectiveness of the proposed methodology for forming junior schoolchildren’s artistic-cognitive competence in the process of music education is experimentally verified.The state of research on the problem in psychological-pedagogical scientific literature and art studies is clarified. It is determined that investigation of the defined phenomenon is conducted at various disciplinary levels, namely: philosophical, sociological, psychological, pedagogical, and art studies.The conceptual-terminological apparatus of the research is characterized, in particular, the essence of the concepts of “competence” and “artistic-cognitive competence” is examined. The application of methods of systematization and generalization has revealed that competence is an individual-personal quality that manifests itself in the process of independent actions, and is understood as an integrated result of individual learning activities of pupils. Accordingly, artistic-cognitive competence is understood as the ability for awareness and creative self-expression in the field of art, which is formed during the perception of works, types of art, as well as their practical mastery. The formation of artistic-cognitive competence is a purposeful process of implementing artistic-cognitive activity involving the perception, analysis, and understanding of works of art, the result of which is not only the application of already known skills, abilities, and corresponding knowledge by pupils during reproductive activities but also the mastery of a subjectively new complex of artistic knowledge and skills, and creative activities.The component structure for the formation of artistic-cognitive competence of junior schoolchildren in the process of music education has been developed and theoretically substantiated. According to the results of the conducted research, the structure is a systemic combination of the following components: motivational-encouraging, characterized by the stable interest of junior schoolchildren in musical activities; gnoseological-evaluative, determined by pupils’ ability to study and process phenomena of musical art; and creative-activity, demonstrating the possibility for primary school pupils to comprehend artistic works and express themselves in productive musical activities.The development of the artistic-cognitive competence of junior schoolchildren in the process of music education considered the implementation of such functions as motivational-developmental, providing the opportunity for pupils to be interested in art, engage in understanding the content of art works in order to relate the author’s intentions to their own experiences; cultural, enabling junior schoolchildren to assimilate, analyze, and embody cultural values reflected in musical creativity (in elementary musical creativity); intellectual-sensory, allowing the understanding of the diversity of the objective and sensory world, comprehending its aesthetic influences in the process of mastering artistic images that reflect life events in the rational and emotional aspects; communicative-creative, through which art is interpreted as a sign system with symbolic information that systematizes and generalizes artistic experience, as well as the acquisition of general cultural practices by an individual.Criteria, indicators, and levels of the formation of junior schoolchildren’s artistic worldview have been identified. As a result of the conducted research, the levels of the formation of junior schoolchildren’s artistic-cognitive competence in the process of music education have been determined: high, medium, and low, varying in the degree of pupils’ motivation for music education, the presence of musical knowledge and skills, as well as the ability to adequately evaluate a musical work and engage in productive creative activities.A step-by-step experimental methodology for forming the artistic-cognitive competence of junior schoolchildren in the process of music education has been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського