Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (85)Книжкові видання та компакт-диски (77)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>A=БАЛАЛАЄВ$<.>+<.>A=ОЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=КОСТЯНТИНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Балалаєв О.К. 
Еколого-мікроморфологічна оцінка едафотопів лісових екосистем Степового Придніпров'я (стан, охорона, прогноз): Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.16 / О.К. Балалаєв ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2005. — 21 с. — укp.

Здійснено комплексну екологічну оцінку мікроморфологічної будови порового простору та струтуроутворення у лісових едафотопах за степових умов. Знайдено статистично достовірну відмінність мікроморфометричних ознак видимих субмакро-, макро- і мезоопор. Оцінено екологічні масштаби та спрямованість трансформації грунтової мікроструктури та перебудови порового простору під впливом лісових екосистем за умов степу. Виявлено тенденцію достовірного зниження фрактальної розмірності грунтових зображень гумусових горизонтів. Розроблено візуалізовану комп'ютерну модель, що імітує варіанти процесів синтезу грунтового скелета з часток різного розміру, форми й орієнтації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П342.53 + Е50*801.652 +
Шифр НБУВ: РА336643

Рубрики:

      
2.

Олександренко І.В. 
Іноземний капітал в структурі джерел фінансування інвестиційних ресурсів регіону: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.05 / І.В. Олександренко ; Луц. нац. техн. ун-т. — Луцьк, 2009. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення проблеми формування інвестиційних ресурсів регіону у процесі залучення іноземного капіталу, що дозволить забезпечити збільшення обсягів його інвестиційної діяльності за умов відсутності внутрішніх джерел її фінансування. Розкрито зміст поняття інвестиційних ресурсів регіону, удосконалено їх класифікацію, визначено джерела формування. Проаналізовано вплив іноземного капіталу на соціально-економічний розвиток регіону, в який залучено іноземні інвестиції. З використанням розробленого методичного інструментарію проаналізовано й оцінено стан забезпечення регіонів інвестиційними ресурсами, охарактеризовано джерела фінансування інвестиційного процесу у регіонах України. Сформовано підхід щодо вибору типу стратегії залучення іноземного капіталу у регіони України. Розроблено модель прогнозування та планування обсягів надходжень іноземних коштів на Волинь. Проведено комплексне моделювання впливу залучених прямих іноземних інвестицій на економічний розвиток регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ВОЛ) 60-56 + У9(4УКР-4ВОЛ)0-56 +
Шифр НБУВ: РА367225

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Олександренко В.П. 
Механохімія і реологія зносостійкості механічних трибосистем: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.02.04 / В.П. Олександренко ; Хмельниц. нац. ун-т. — Хмельниц., 2006. — 35 с. — укp.

У контексті дисипативної природи явищ, що ініціюються зовнішнім навантаженням, комплексно розглянуто механічні реакції та реологічні процеси контактної взаємодії та їх вплив на триботехнічні характеристики сполучених поверхонь. Установлено взаємозв'язок між проявом механічних і фізико-хімічних релаксаційних процесів і швидкісно-навантажувальними та температурними умовами динамічного контактування за однонаправленого та реверсивного (фреттинзі) тертя. Наведено механіко-хімічну модель процесу тертя та зношування. Вивчено вплив фреттинг-корозії на чутливість сталі та корозійного розтріскування. Досліджено ефективність існуючих та запропоновано нові методи обробки поверхонь тертя та регулювання газовмісту рідинного середовища з метою підвищення зносостійкості та тривалості міцності металів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К413.1 +
Шифр НБУВ: РА345980

Рубрики:

      
4.

Олександров Ю.М. 
Саморегуляція як чинник психологічного благополуччя студентської молоді: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Ю.М. Олександров ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2010. — 19 с. — укp.

Уперше запропоновано інтегративно-особистісну модель саморегуляції, характерною ознакою якої є введення блоку інтеграції та прийняття рішення. Уточнено наукові уявлення щодо змісту поняття, структури та механізму психологічного благополуччя, розглянуто його основні аспекти (ресурсний, процесуальний, результативний, структурний, оціночний). Розкрито сутність поняття та структуру особистісного потенціалу, визначено роль розуміння у блоці самовизначення. Проаналізовано взаємозв'язки системи саморегуляції та психологічного благополуччя. Виявлено, що система саморегуляції найбільше взаємопов'язана з ресурсним і результативним аспектами психологічного благополуччя. Розглянуто чинники та вияви різних рівнів основних складових психологічного благополуччя. Виділено характеристики, що відрізняють суб'єктів з високим, середнім і низьким рівнем задоволеності життям, а також показники психологічного благополуччя особистості й особистісного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + Ю935.22-39
Шифр НБУВ: РА372467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ганзюк А. Л. 
Підвищення зносостійкості трибосистем в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів / А. Л. Ганзюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вирішена науково-технічна задача підвищення зносостійкості трибосистем номінально-нерухомих з'єднань в умовах малоамплітудного фретингу із застосуванням легкоплавких сплавів з урахуванням оточуючого середовища. Запропоновано аналітичну залежність для визначення величини енергії, яка витрачається на збільшення густини дислокацій в одиничному об'ємі і визначається по різниці густини дислокацій до та після фретингу. На основі принципів нерівноважної термодинаміки (незворотних процесів) запропоновані нові теоретичні уявлення фізико-хімічної механіки фрикційного контакту, що стосується природи і взаємовпливу процесів, які викликають фретинг-корозію металів. Запропоновано модель динамічної поведінки трибосистеми на основі методу математичного моделювання та комп'ютерної симуляції. Експериментально встановлено, що внаслідок фретингу змінюється відносний елементний склад взаємодіючих поверхонь. Експериментально встановлено, що зношування матриці, при введенні в зону контакту легкоплавкого сплаву, починається лише після 0,15х106N до 0,3х106N циклів, і зносостійкість при фретингу пари тертя матеріалів, що досліджувались збільшується в 2-3 рази. Запропоновано рекомендації по боротьбі із ФП у номінально-нерухомих з'єднаннях деталей машин, технологію і конструкцію обладнання для нанесення легкоплавкого сплаву (Bi-Sn-Pb-Cd) на поверхні номінально-нерухомих з'єднаних деталей машин.^UThe scientific and technical tasks of increase of wearproofness of tribosystems nominally immobile connections in the conditions of littlepeak fretting with application of fusible alloys taking into account an environment are solved in the dissertation. In theory, from positions of physical chemistry of solid, it is investigated experimentally that an application of soft coverages on the basis of lead, tin, cadmium which have low resistance of fluidity and ability to change the coefficient of friction on contacting surfaces and also can take in certain part of energy of vibration is a perspective direction against FP in nominally immobile connections of details of machines. On the basis of principles of non-equilibrium thermodynamics (irreversible processes) new theoretical presentations of physical and chemical mechanics of friction contact, that touches nature and reciprocally of processes that cause the frettage of metals, are offered. The evolutional model of dynamic conduct of tribosystem is offered on the basis of method of mathematical design and computer simulation. Experimentally mode of dynamic clutch-slippage for FP, as the most dangerous from point of maximal friction and oscillation activity in a contact. It is investigated that relative element composition of interactive surfaces changes as a result of fretting. Moreover, it is investigated that the wear of matrix, at introduction to the area of contact of fusible alloy, begins only after 0,15х106N to the 0,3х106N cycles, and the wearproofness of pair of friction at fretting of the probed materials is increased in 2-3 times. Recommendations against FP in nominally immobile connections of details of machines, method, technology and construction of equipment, for causing of fusible alloy (Bi-Sn-Pb-Cd) on-the-spot nominally immobile the united details of machines are offered.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Балалаєв А. В. 
Характеристики решітчастого дворядного робочого колеса вентилятора двоконтурного турбореактивного двигуна / А. В. Балалаєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вирішенню науково-прикладної задачі підвищення ефективності дворядних лопаткових вінців вентиляторів двоконтурних турбореактивних двигунів шляхом застосування решітчастих дворядних робочих коліс. Вперше отримано характеристики решітчастого дворядного робочого колеса вентилятора ТРДД методом чисельного експерименту.Показано, що застосування решітчастих дворядних РК забезпечує підвищення ефективності вентилятора, збільшує його напірність. Ступінь підвищення тиску в діапазоні режимів обертання ротору від 2202…3010 об/хв збільшується до 10 % в порівнянні з дворядним РК.Представлено дослідження частотних характеристик власних коливань однорядної, еквівалентної дворядної та решітчастих дворядних лопаток робочих коліс вентилятора ТРДД. Показано, що застосування дворядних лопаток у дослідженому вентиляторі без перегородок недопустимо у зв'язку з наявністю власних форм коливань, де відбувається перетинання лопаток першого і другого ряду. Показано, що застосування решітчастих дворядних робочих лопаток дозволяє покращити жорсткість та забезпечити надійну роботу вентилятора.Удосконалено методику вибору параметрів решітчастого дворядного робочого колеса вентилятора ТРДД з урахуванням спектру частот власних коливань.Отримала подальший розвиток теорія дворядних лопаткових вінців в частині дослідження решітчастих дворядних лопаткових вінців з великим подовженням.^UThe thesis is devoted to solving the scientific and applied problem of increas-ing the efficiency of tandem blade rows of fans of turbofan engines by using grid tan-dem impellers.For the first time, the characteristics of a grid tandem impeller are obtained by the method of numerical experiment.It is shown that the use of grid tandem impellers provides an increase in the efficiency of the fan, increases its loading. The pressure ratio increases in the range of rotor rotation speed from 2202 ... 3010 rpm increases up to 10 % compared to a tandem impellers.Investigations of the frequency characteristics of natural vibrations of a single-row, equivalent to tandem row and grid tandem blades of the turbofan engine fan impellers are presented. It is shown that the use of tandem blades in the investigated fan without partitions is unacceptable due to the presence of natural vibration modes, in which the blades of the first and second rows intersect. It is shown that the use of grid tandem rotor blades improves rigidity and ensures reliable operation of the fan.The technique for selecting the parameters of a grid tandem turbofan engine fan impeller has been improved, taking into account the spectrum of natural vibration frequencies.The theory of tandem blade rows was further developed in terms of the study of grid tandem blade rows with a large elongation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Жорник О. В. 
Підвищення ефективності дозвукового вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном / О. В. Жорник. — Б.м., 2023 — укp.

В роботі створено науково-методичний апарат для вирішення задачі підвищення ефективності вхідних пристроїв турбогвинтовентиляторних двигунів шляхом вибору раціональних значень геометричних параметрів та форми вхідного пристрою.Розроблені науково – обґрунтовані рекомендації щодо кількості вхідних стійок кільцевого вхідного пристрою для турбогвинтовентиляторного двигуна. Розроблено науково – обґрунтовані рекомендації щодо відносної довжини хорди силової стійки вхідного пристрою на аеродинамічні характеристики вхідного пристрою турбогвинтовентиляторного двигуна.Удосконалено методику проектування ковшового вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Проведено оцінку впливу співвісного гвинтовентилятора на ефективність ковшового вхідного пристрою силової установки з турбогвинтовентиляторним двигуном. Встановлено, що застосування ковшового вхідного пристрою, замість кільцевого вхідного пристрою, дозволяє підвищити коефіцієнт відновлення повного тиску на 5 – 7 %.^UIn the work, a scientific and methodological apparatus was created to solve the problem of increasing the efficiency of input devices of turbofan engines by choosing rational values of geometric parameters and the shape of the input device.Scientifically based recommendations on the number of inlet racks of the annular inlet device for a turboprop engine have been developed.Scientifically based recommendations have been developed regarding the relative length of the power strut chord of the input device on the aerodynamic characteristics of the input device of the turboprop engine.The improved technique allows you to build a bucket inlet device of a power plant with a turboprop fan engine, ensuring the equivalence of air flow, compared to an annular inlet device.Scientifically based recommendations on the rational value of the curvature and narrowing of the S-shaped channel to ensure the increase in efficiency of the bucket inlet device have been obtained.The influence of the coaxial propeller on the efficiency of the bucket inlet device of the power plant with the turboprop engine was evaluated. It was established that the use of a bucket inlet device, instead of a ring inlet device, allows increasing the full pressure recovery factor by 5-7%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Денисюк О. В. 
Підвищення ефективності гвинтовентилятора газотурбінного двигуна з надвисоким ступенем двоконтурності: автореферат дис. ... к. т. н. : 05.05.03 / О. В. Денисюк. — Б.м., 2023 — укp.

В роботі вперше розроблено науково-методичний апарат для забезпечення підвищення ефективності закапотованого гвинтовентилятора двигуна з надвисоким ступенем двоконтурності, що включає в себе: - науково-обґрунтовані рекомендації щодо тягових характеристик відкритого та закапотованого гвинтовентилятора газотурбінного двигуна з надвисоким ступенем двоконтурності; - удосконалену методику аеродинамічного проєктування закапотованого гвинтовентилятора газотурбінного двигуна з надвисоким ступенем двоконтурності; - оцінку урахування опору капоту гвинтовентилятора при розрахунку ефективної сили тяги закапотованого гвинтовентилятора газотурбінного двигуна з надвисоким ступенем двоконтурності. Отримала подальший розвиток теорія теплових двигунів у напряму розрахунку параметрів та характеристик відкритих та закапотованих гвинтовентиляторів для газотурбінних двигунів з надвисоким ступенем двоконтурності.^UFor the first time, a scientific methodology has been developed aimed at increasing efficiency of a ducted propfan of the engine with an ultra-high bypass ratio, including: - scientifically based recommendations for the tractive characteristics of unducted and ducted propfan for the gas turbine engine with ultra-high bypass ratio; - improved methodology for aerodynamic designing of ducted propfan for the gas turbine engine with ultra-high bypass ratio; - evaluation of including the propfan duct drag in calculation of the effective thrust of ducted propfan for the gas turbine engine with ultra-high bypass ratio. The theory of thermal engines was further developed with calculation of parameters and performance of ducted and unducted propfans for the gas turbine engines with ultra-high bypass ratio. The method of aerodynamic design of a ducted propfan of a turbofan with ultra-high bypass ratio has been improved. The methodology allows to design the blade row of a ducted propfan taking into account preset parameters of the gas generator, evaluate the number of blades and assess the results obtained. Scientifically based recommendations pertaining to the number of blades in unducted and ducted engine propfan were obtained. The number of blades in a ducted propfan increased from 8 to 14 allows increasing the propfan thrust up to 57 % at cruise and up to 48 % in ground mode. The obtained results of flow simulation in unducted and ducted propfan show that the duct effects the increase of a propfan thrust and the character of streamlining. With duct the thrust at cruise increases by 23.2 thru 69.2 %, and at takeoff by 28.8 thru 77.2 %. The efficiency of a ducted propfan increases with increase of blades number., The efficiency of a ducted propfan at cruise increases by 4 thru 7 % with number of blades increased from 8 to 14, and, respectively, by 3 to 4 % at takeoff. The evaluation was made of including the propfan duct drag in calculation of the effective thrust of a ducted propfan. The results of studies showed that in ground mode at studied rotational speed of 1500 rpm to 1650 rpm and Mach number range at inlet of 0.5 to 0.8, the drag ranges from 6.9 to 29.3 % of the ducted propfan thrust. In flight mode at altitude of H=11 km, the values of drag force and percentage are decreasing as compared with operation of a ducted propfan on ground. At studied rotational speed within 1500 to 1650 rpm and Mach number at inlet ranging within 0.55 to 0.8, the drag makes 6.3 to 15.3 % of thrust of a ducted propfan. Visualization of stream lines flowing about unducted and ducted propfan demonstrates qualitative nature of a change in streamlining. A specific feature is observed in unducted propfan streamlining, such as existence of vortexes at blades outlet on the periphery. Visualization of stream lines flowing about the ducted propfan has a similar flow pattern. On the periphery there are higher velocity zones, however, no vortex activity zones are observed. Practical significance of obtained results is confirmed by Reports of implementation of the results in work at SE Ivchenko-Progress and SE Antonov.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського