Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (59)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>A=БОБРИЦЬК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Бобрицька О.М. 
Вплив адреналіну і карбахоліну на обмін азотистих речовин в молочній залозі лактуючих кіз: Автореф. дис... канд. вет. наук: 03.00.13 / О.М. Бобрицька ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2000. — 19 с. — укp.

Наведено експериментальні дані, які характеризують участь молочної залози лактуючих кіз в обміні аміаку, сечовини, аміноазоту та білків сироватки крові, а також роль адреналіну та карбахоліну в регуляції біосинтезу білків молока й обміну азотистих речовин між кров'ю і молочною залозою на фоні вимкнення Н-холінореактивної системи бензогексонієм. Встановлено, що молочна залоза лактуючих кіз на фоні 24 - 28-годинного голодування періодично поглинає з крові а виділяє у кров азотисті речовини, використовуючи їх для біосинтезу білків молока і тканин молочної залози. Під дією адреналіну зменшується інтенсивність поглинання азотистих метаболітів із крові молочною залозою та утворення білків молока, тоді як карбахолін посилює використання азотистих речовин, які притікають з кров'ю тканинами молочної залози для біосинтезу молочних білків. За даних умов адреналін діє безпосередньо через адренорецептори тканин або через центральні структури вегетативної нервової системи, тоді як карбахолін діє тільки через холінорецептори тканин організму без вмикання центральних Н-холінореактивних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П60*725.11*723-642:Г297.32,022 + П661-273.97,022
Шифр НБУВ: РА309510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Бобрицький В.М. 
Підвищення зносостійкості різальних елементів робочих органів грунтообробних машин: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.02.04 / В.М. Бобрицький ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Для дослідження динаміки взаємодії різального елемента (РЕ) з абразивним технологічним середовищем запропоновано фізичну імітаційну модель. Теоретично визначено й експериментально досліджено процеси формоутворення профілю РЕ деталей робочих органів грунтообробних машин за умов тертя та зношування в абразивному середовищі. Запропоновано використання лазерних технологій для керування властивостями робочих поверхонь РЕ і створення умов для реалізації ефекту самозагострювання. Завдяки комп'ютерному моделюванню визначено та теоретично обгрунтовано параметри напружено-деформованого стану РЕ у процесі їх взаємодії з абразивним технологічним середовищем. На підставі результатів стендових і експлуатаційних випробувань доведено вплив технологій лазерного зміцнення на ресурс і енергетичні показники робочих органів грунтообробних машин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.1-5 + К751.12 +
Шифр НБУВ: РА353068

Рубрики:

      
3.

Бобрицька Л.О. 
Розробка складу та технології капсул з натрію диклофенаком пролонгованої дії: Автореф. дис... канд. фармац. наук: 15.00.01 / Л.О. Бобрицька ; Нац. фармацевт. акад. України. — Х., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Вперше обгрунтовано доцільність створення лікарського препарату з натрію диклофенаком пролонгованої дії. Розроблено науково-методичний підхід до створення лікарської форми у вигляді капсул пролонгованої дії. На основі раціонального використання фармацевтичних факторів вперше теоретично й експериментально обгрунтовано склад і технологію нового вітчизняного перепарату "Дифлофенак-ретард", пролонгована дія якого підвищує ефективність лікування, знижує побічну дію та забезпечує зручність лікування ревматичних захворювань. Встановлено, що капсули "Диклофенак-ретард" проявляють антимікробні властивості щодо широкого спектра грампозитивних і грамнегативних бактерій незалежно від їх чутливості або стійкості до антибіотиків. За результатами фармакологічних досліджень встановлено, що розроблений препарат "Диклофенак-ретард" є ефективним протизапальним і аналгетичним засобом пролонгованої дії. Проведено порівняний аналіз препарату "Диклоберл ретард (Berlin-Chemie, Німеччина", який показав, що капсули "Диклофенак-ретард" забезпечують поступове всмоктування діючої речовини з ШКТ і тривале підтримання рівня її терапевтичних концентрацій у крові, необхідних для пролонгованої лікарської форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 диклофенаком + Л663.32
Шифр НБУВ: РА314373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Процька С. М. 
Комп'ютерно орієнтована методика формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів / С. М. Процька. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 13.00.10 "Інформаційно-комунікаційні технології в освіті". – Інститут інформаційних технологій та засобів навчання НАПН України. – Київ, 2019.У дисертації досліджено проблему теоретичного обґрунтування та розроблення науково-методичного комп'ютерно орієнтованого супроводу формування професійно-педагогічної компетентності майбутніх учителів-філологів. Розроблено комп'ютерно орієнтовану методику формування професійно-педагогічної компетентності (КОМФППК) майбутніх учителів-філологів, складниками якої є мета, зміст, комп'ютерно орієнтовані (КО) форми, КО методи й КО засоби навчання. Визначено та схарактеризовано структуру професійно-педагогічної компетентності (ППК) (предметна, інформаційно-цифрова, комунікативна, особистісна) майбутніх учителів-філологів та визначено критерії, показники та рівні її сформованості. Виокремлено й схарактеризовано педагогічні умови реалізації КО методичної системи формування ППК майбутніх учителів-філологів. Розроблено модель КО методичної системи формування ППК майбутніх учителів-філологів. Розроблено і впроваджено навчально-методичний комплекс використання КОМФППК майбутніх учителів-філологів в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти (ЗВО).Ефективність розробленої методики перевірена експериментально. Основні результати дослідження впроваджено у навчання майбутніх учителів-філологів у ЗВО.^UThe dissertation studies the problem of using the computer-based methodology of formation of a professionalism-related pedagogical competency (CBMFPPC) of future teachers-philologists in the educational process settings in higher education institutions (HEI). The theoretical substantiation and development of the COMFPPC for future teachers of philology, the components of which are the goal (objectives) of learning (the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists), learning content (the educational material for the disciplines of Pedagogy, as an example, for the students of the Bachelor's degree programmes, specialisation reference details are 014 “Secondary education”, 035 “Philology”, 01 Education, 03 Humanitarian sciences), computer-based forms of educational process organisation (classes (lectures, seminars, workshops, trainings and face-to-face classes, tutorials); self-study work; practical-experience-to-gain classes; monitoring arrangements), computer-based methods (the project-based learning method, cooperative learning, interactive methods: computer-based learning, methods of computer-based monitoring of students' preparedness for studies, computer-based methods of learning process monitoring and self-control, creating digital narratives) and computer-based learning tools (е-libraries, cloud services, e-social networks, special technologies for increasing the efficiency of designing and using CBLS network technology in е-DL, educational portal and modern mobile devices). We determined and characterized the structure of the professionalism-related pedagogical competence (subject, informational-digital, communicative, personal) of the future teachers-philologists and criteria (a motivation-based and goal-setting criterion, a professionalism and cognitive criterion, a vocational and cognitive criterion, a reflexive and evolutional criterion). We defined indicators and levels of their formation (elementary (reproductive) level, basic level and creative (advanced) level). Our thesis outlines and characterizes the pedagogical conditions of implementation of computer-based methodical system for the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists: the provision of a professional context; flexibility in the selection of forms and methods in the process of application; the involvement of the future teachers in the process of mastering the use of computer-based tools regarded as an activity that simulates various aspects of their future professional activities; performing the monitoring of the quality of the educational process. We developed a model of computer-based methodical formation system for the formation of a professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists in the educational process of HEI. Understanding of the phenomenon studied as a complex type of activity, which includes the following components: 1) target; 2) methodological support; 3) activity-practical; 4) content; 5) activity-correction, in our view, seems to be the basis of the construction of the model of the use of CBMFPPC for the future teachers-philologists. We developed and implemented educational and methodical support for the use of CBMFPPC by future teachers of philology in the educational process of HEI. The consolidated results of the pedagogical investigation provided the proof that the formation of the professionalism-related pedagogical competency of the future teachers-philologists combined with the application of the computer-based methodology in the process of learning Pedagogy disciplines at HEI showed to be effective if its theoretical and methodological principles had matched three aspects, namely: the structure of a professionalism-related pedagogical competency of a specialist in the pedagogical sphere, the criteria of its formedness and the specifics of learning of the future teachers-philologists, which made itself in the direction of forming of a dynamic combination of professional knowledge in them, professional skills and abilities, ways of thinking, views and values, and other personal qualities determining students' ability to successfully conduct educational and professional activities.The effectiveness of the developed method has been verified experimentally. The main results of the research were introduced into the training process of the future teachers-philologists in the HEI of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Рамі Ф. Р. 
Розробка складу та технології комбінованого лікарського препарату для лікування гострих кишкових інфекцій / Ф. Р. Рамі. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці складу і технології комбінованого лікарського препарату у формі капсул «Діаплант» для комплексної фармакотерапії гострих кишкових інфекцій (ГКІ). На підставі результатів досліджень кристалографічних, фізико-хімічних і фармакотехнологічних властивостей порошків субстанцій ніфуроксазиду і плантаглюциду встановлено, що для розробки складу та технології комбінованого препарату доцільно застосування технології роздільного отримання мас для інкапсулювання. Складено специфікацію для контролю якості комбінованого лікарського препарату у формі капсул «Діаплант». Розроблені аналітичні методики включені до проекту МКЯ на препарат. На базі фармацевтичної компанії «Здоров'я» проведено апробацію технології капсул «Діаплант».^UThe thesis is devoted to the development of the composition and technology of the combined drug in the form of capsules «Diaplant» for complex pharmacotherapy of acute intestinal infections (AII). Based on the results of studies of the crystallographic, physicochemical, and pharmaco-technological properties of powders of the substances nifuroxazide and plantaglucide, it was established that for the development of the composition and technology of the combined preparation, it is advisable to use the technology of separate production of masses for encapsulation. The specification for the quality control of the drug "Diaplant" was prepared. The developed analytical methods are included in the QCM project for the drug. On the basis of FC «Zdorovye» the technology of capsules «Diaplant» was tested.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Лисоконь І. О. 
Організація управління інвестиційною діяльністю закладу вищої освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. О. Лисоконь. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню проблеми організації управління інвестиційною діяльністю закладу вищої освіти. У праці проаналізовано та систематизовано основні наукові досягнення, вітчизняні та зарубіжні освітні практики щодо окресленої проблеми. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю зовнішньої підтримки галузі вищої освіти та її інституцій за допомогою інвестування в умовах стрімкого реформування та інтеграції в європейський простір вищої освіти. Організація управління інвестиційною діяльністю закладу вищої освіти (далі – ЗВО) є одним із напрямів його внутрішнього управління, що визначає пріоритетні вектори розвитку закладу освіти; впливає на формування рейтингових показників; забезпечує встановлення нових кроссекторальних зв’язків ЗВО з потенційними стейкхолдерами; підвищує рівень конкурентоспроможності ЗВО на ринку послуг; поліпшує матеріально-технічну бази та сприяє оновленню інфраструктури, виконанню основних показників діяльності ЗВО тощо. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування організації управління інвестиційною діяльністю й дослідницька перевірка рівня готовності суб’єктів інвестиційної діяльності до взаємодії державних і громадських інституцій в організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО. Об’єктом дослідження є процес управління інвестиційною діяльністю закладу вищої освіти. Предметом дослідження є зміст, форми і методи організації управління інвестиційною діяльністю закладу вищої освіти. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає у тому, що уперше: визначено теоретичні та прикладні засади управління інвестиційною діяльністю ЗВО в дискурсі основних освітніх галузей (економіки освіти, соціології освіти, управління освітою та філософії освіти); сформульовано й обґрунтовано науково-організаційні умови управління інвестиціями у ЗВО (організаційна, ресурсна, комунікаційна); виокремлено етапи правового регулювання організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО (організаційно-нормотворчий (1991 – 1996), змістовнопроцесуальний (1997 – 2013), євроінтеграційний (2014 – донині)); розроблено модель організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО, яка включає в себе шість складників: організаційно-підготовчий, концептуальний, технологічний, реалізаційний, моніторинговий і завершальний; обґрунтовано механізми взаємодії державних і громадських інституцій в організації 3 управління інвестиційною діяльністю ЗВО, визначено теоретичні засади їх формування через мету (забезпечення ефективної організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО); базові принципи (динамічність, інтегрованість, ефективність, перспективність, планування, реалістичність результативність, самоврядність); ключові пріоритети (удосконалення процесу організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО; підвищення ефективності використання ресурсів цифрового середовища освітнього закладу; провідні підходи (аксіологічний, компетентнісний, ресурсний, системний) до їх реалізації; удосконалено: зміст понять «взаємодія державних і громадських інституцій в організації управління інвестиційною діяльністю ЗВО», «механізми управління інвестиційною діяльністю вищої освіти», «організація управління інвестиціями ЗВО»; дістали подальшого розвитку теоретичні й методичні засади впровадження державно-приватного партнерства в галузі вищої освіти та ідеї цифровізації освіти, що стосуються оптимізації функцій управління ЗВО загалом та окремих його напрямів зокрема.^UThe thesis is devoted to the study of the problem of organising the management of investment activity of a higher education institution. The work analyses and systematises the main scientific achievements, domestic and foreign educational practices concerning the outlined problem. The relevance of the research is determined by the need for external support of the higher education sector and its institutions through investment, in the conditions of rapid reform and integration into the European area of higher education. The organization management of investment activities of a higher education institution (hereinafter HEI) is one of the directions of its internal management, which determines the priority vectors of the development of the educational institution; affects the formation of rating indicators; ensures the establishment of new cross-sectoral connections of HEI with potential stakeholders; increases the level of competitiveness of HEI in the service marketing; improves the material and technical base and contributes to the renewal of the infrastructure, the implementation of the main indicators of the activity of HEI, etc. The purpose of the research is the theoretical substantiation of the organization of management of investment activity and research verification of the level of readiness of subjects of investment activity to the interaction of state and public institutions in the organization of management of investment activity of the HEI. The object of the research is the process of managing the investment activities of a HEI. The subject of the research is the content, forms and methods of organizing the management of investment activities of a HEI. The scientific novelty of the obtained research results is that for the first time: theoretical and applied principles of management of investment activities of HEI in the discourse of the main educational fields (Economics of Education, Sociology of Education, Educational Management and Philosophy of Education) are determined; scientific and organizational conditions for managing investments in HEI (organizational, resource, communication) are formulated and substantiated; the stages of legal regulation of the organization management of investment activity of HEI are distinguished (organizational and rule-making (1991-1996), content-procedural (1997-2013), European integration (2014- present)); the model of the organization management of investment activities of HEI was developed, which includes six components: organizational and 10 preparatory, conceptual, technological, implementation, monitoring and final; the mechanisms of interaction of state and public institutions in the organization management of the investment activities of HEI are substantiated, the theoretical foundations of their formation through the goal (ensuring the effective organization of the management of the investment activities of HEI) are determined; the mechanisms of interaction of state and public institutions in the organization management of the investment activities of HEI are substantiated, the theoretical foundations of their formation through the goal (ensuring the effective organization of the management of the investment activities of HEI) are determined; basic principles (dynamism, integration, efficiency, perspective, planning, realism, effectiveness, self-governance); key priorities (improving the process of organizing the management of investment activities of HEI; increasing the efficiency of using the resources of the digital environment of the educational institution); leading approaches (axiological, competence, resource, system) to their implementation; improved: the content of the concepts "interaction of state and public institutions in the organization management of investment activities of HEI", "mechanisms of management of investment activities of higher education" and "organization of investment management of HEI"; the theoretical and methodological foundations of the introduction of public-private partnership in the field of higher education and the idea of digitalization of education, which relate to the optimization of the management functions of HEI in general and its individual areas in particular, were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського