Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (16)Книжкові видання та компакт-диски (30)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=ВОЛЖЕНЦЕВ$<.>+<.>A=ИРИН$<.>+<.>A=ВИКТОРОВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 2
Представлено документи з 1 до 2

      
1.

Волженцева І.В. 
Оптимізація психічних станів студентів у навчальній діяльності засобами музичного впливу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Волженцева ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Систематизовано фактори, що впливають на психічний стан студентів у навчальній діяльності. Проведено системний аналіз екзаменаційного стресу, зокрема за ситуації коригувального впливу музикотерапії. Виявлено стан квазінорми - неабсолютної норми після здачі іспитів, за якої зберігається досить високий рівень психоемоційного напруження. Вирішено наукову проблему психолого-педагогічної корекції психічного стану студентів за умов екзаменаційного стресу засобами музичного впливу. Виявлено умови оптимізації психічних станів студентів у навчальній діяльності даними засобами. Доведено ефективність впливу музичних творів на психічний стан студентів за ситуації екзаменаційного стресу. Запропоновано періодизацію історичного досвіду використання музики для надання впливу на психічний стан людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-69-9:Щ31 + Ю945.443 +
Шифр НБУВ: РА345659

Рубрики:

      
2.

Клак В. О. 
Психологічні особливості розвитку мислення дітей старшого дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій / В. О. Клак. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. – ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», Переяслав-Хмельницький, 2019.Дисертацію присвячено проблемі психологічних особливостей розвитку мислення дітей дошкільного віку засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Визначено сутність провідних понять, розглянуто складові мислення (образність, теоретичність, моторика, внутрішній план дій, самостійність, ініціативність, гнучкість, креативність, логічність, узагальнення, класифікація, причинно-наслідкові зв'язки та ін.), а також їх зв'язок із алгоритмами дій комп'ютерної психотехнології; розкрито вікові й індивідуально-психологічні особливості мислення дошкільників; представлено психологічні аспекти використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у розвитку різних видів і операцій мислення дошкільників. Відповідно до виокремлених критеріїв (когнітивний, особистісний, емоційний) і показників (мотиваційний, регуляційний, операційний; адаптаційний, мовленнєвий, конативний; чуттєвість, рухливість, переживання) розроблено та впроваджено в практику дошкільної освіти комплекс методик психодіагностики мовлення та подано її результати; виявлено взаємозв'язки складових компонентів мислення, експресивного і імпресивного мовлення, а також взаємозв'язки мисленнєвих операцій, видів мислення з індивідуально-психологічними особливостями дошкільників (тривожність, самооцінка, адаптивність, властивості темпераменту); створено концептуальну модель розвитку мислення дітей дошкільного віку. Обґрунтовано, розроблено та експериментально апробовано інформаційно-комунікаційні технології реалізації формувального блоку концептуальної моделі, перевірено її ефективність щодо забезпечення розвитку всіх вищезазначених складових мислення. Ключові слова: мисленнєві операції, складові мислення, види мислення, дошкільний вік, експресивне та імпресивне мовлення, комп'ютерна психотехнологія, індивідуально-психологічні особливості, модель розвитку мислення.^UThe thesis is for getting the science degree of a candidate of psychological sciences, specialty 19.00.07 – pedagogical and age psychology. – State university «Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University», Pereiaslav-Khmelnytskyi, 2019. The dissertation is devoted to the research problem of psychological features of the development of preschool age children's thinking by means of computer psychotechnologies. Theoretical-psychological and information-communication analysis of the phenomenon of thinking components is carried out. In the framework of psychological science, the formulation of the key definition of “components of thinking” as a mechanism of thinking, which contains a complex set of elements (visibility, imagery, theoretic, motor skills, internal action plan, independence, initiative, flexibility, creativity, logic, impressive speech, generalization, classification, cause-and-effect relations) for solving a problem situation, expressing one's attitude to objects and phenomena, information transfer, etc. The paper presents studies of the connection of thinking with various mental phenomena (personal, emotional, adaptive and other characteristics), as well as the possibilities of using information and communication technologies for the mental and logical development of preschool children.In accordance with the selected criteria, a psychodiagnostic complex of techniques was selected, with the help of which the types, operations of thinking and associated individual psychological characteristics of preschoolers were studied. Prevalence of low and average levels of the development of mental operations in children 4-6 years old is revealed. Interrelations between operations (generalization, classification, comparison), types (visually-effective, visually-figurative, logical thinking) of thinking, passive (impressive) and active (expressive) speech, and also with their psychological determinants – anxiety, adaptability, self-assessment, properties of temperament are proved.The conceptual model of thinking development of preschool age children in which structure the forming, control-estimated and effective blocks are offered is developed. The computer psychotechnology of the forming block of the conceptual model, which assumes purposeful psychological effects on the personality of preschoolers for the purpose of developing their thinking, is substantiated and experimentally verified. Information and communication technologies provide for the principles of working with a child in the context of computer literacy, the purpose and objectives, content, methods, organizational forms and means of thinking formation, as well as psychotechnical and psycho-hygienic requirements for their use of information and communication technologies. The result of the introduction of technology is a positive change in all operations and types of thinking. The growth of subjects with a high level of development, generalization, classification, comparison, increasing the speed of the task, improvement in the establishment of cause-and-effect relationships, internal action plan, sequence, independence, flexibility of thinking indicate the effectiveness of experimental computer psychotechnology and the feasibility of the experimental model of preschool children's thinking development. Optimization of the levels of anxiety, adaptability and self-esteem, acting as personal correlates of the development of thinking components of preschool children, led to the mobilization of cognitive processes, rapid adaptation in the system of educational activities, tolerance, qualitative mental and speech representation of preschoolers. Key words: thinking operations, components of thinking, types of thinking, preschool age, expressive and impressive speech, computer psychotechnology, individual psychological features, and the model of thinking development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського