Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (26)Книжкові видання та компакт-диски (43)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю945.443$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Назаренко Н.В. 
Буденно-музична свідомість як предмет філософсько-естетичного аналізу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.08 / Н.В. Назаренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2006. — 16 с. — укp.

Розглянуто проблему формування буденно-музичної свідомості як соціокультурного феномену, який має естетичні характеристики та функціонує як самостійна сфера буття-у-світі. Досліджено діалектику генезису, розкрито сутність й особливості функціонування буденно-музичної свідомості. Проаналізовано стан сучасної соціокультури, для характеристики якого у науковий обіг введено поняття "пост-культура". З'ясовано, що буденно-музична свідомість за умов пост-культури набуває значення своєрідного простору інобуття естетичного. Здійснено дослідження буденно-музичної свідомості як специфічної знакової спільності, яка має інтонаційну природу. Виявлено, що у процесі формування буденно-музичної свідомості має місце процес символізації, який не досягає рівня символу. Розглянуто часову проблематику буденно-музичної свідомості. З'ясовано, що буденно-музична свідомість є сферою реалізації "досвіду темпоральності", що відтворюється у культурі та є основою музичної комунікації за умов розвитку соціокультури та її специфічної посткультурної стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.453.1 + Ю945.443 + Щ313(0)6-2 +
Шифр НБУВ: РА345713

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Волженцева І.В. 
Оптимізація психічних станів студентів у навчальній діяльності засобами музичного впливу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / І.В. Волженцева ; АПН України. Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Систематизовано фактори, що впливають на психічний стан студентів у навчальній діяльності. Проведено системний аналіз екзаменаційного стресу, зокрема за ситуації коригувального впливу музикотерапії. Виявлено стан квазінорми - неабсолютної норми після здачі іспитів, за якої зберігається досить високий рівень психоемоційного напруження. Вирішено наукову проблему психолого-педагогічної корекції психічного стану студентів за умов екзаменаційного стресу засобами музичного впливу. Виявлено умови оптимізації психічних станів студентів у навчальній діяльності даними засобами. Доведено ефективність впливу музичних творів на психічний стан студентів за ситуації екзаменаційного стресу. Запропоновано періодизацію історичного досвіду використання музики для надання впливу на психічний стан людини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-69-9:Щ31 + Ю945.443 +
Шифр НБУВ: РА345659

Рубрики:

      
3.

Таганов О.М. 
Особливості психологічного сприйняття звукового простору музичних творів: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.М. Таганов ; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Проведено цілісний системний аналіз особливостей психологічного сприйняття звукового простору музичних творів. У контексті музично-теоретичного, мистецтвознавчого, психологічного підходів запропоновано рішення однієї з головних проблем музичного мистецтва - способів відбиття та моделювання різних просторових характеристик за допомогою засобів музичної виразності. Доведено діалектичну взаємодію рефлективної та креативної функцій свідомості під час сприйняття просторових характеристик у музиці. Обгрунтовано дискретно-континуальний дуалізм музичної тканини з позицій просторовості. Синтезовано відносини категорій лінійності та сферичності, статики та динаміки, усталеності та неусталеності у контексті просторових відчуттів під час сприйняття музики. Запропоновано обгрунтування та рішення низки протиріч у галузі структури музичних систем і психології сприйняття музики. Акцентовано на необхідності введення нових понять внаслідок залучення нових методів дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.713 + Ю945.443.1 +
Шифр НБУВ: РА346393

Рубрики:

      
4.

Прокоф'єва-Акопова С.О. 
Психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом (на прикладі музики): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.О. Прокоф'єва-Акопова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 20 с.: мал. — укp.

Визначено психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом і на його підставі розроблено програму для підвищення культурного рівня юнаків і дівчат віком 16 - 23 років. Уперше виявлено, теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено фактори, що визначають сформованість естетичної свідомості та мотиваційної сфери в молоді у періоди ранньої та пізньої юності. Виявлено, що базальними факторами є загальне ставлення до музики, музична обізнаність, особистісне сприйняття, а фактор естетичних цінностей орієнтації є перехідним від базальної групи факторів до основної, до якої входять: естетичні потреби, естетичні почуття, естетичні емоційні стани та провідні мотиви. Встановлено психологічний механізм мотивації сприйняття естетичної культури юнацтвом. Розкрито алгоритм його дії у процесі формування мотивації даного сприйняття (на прикладі музики) та підтверджено ефективність його застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.443 + Ю817.2 + Щ311.355.23
Шифр НБУВ: РА313454 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Діхтяренко С.Ю. 
Психологічні особливості розуміння студентами сучасних пісень: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.Ю. Діхтяренко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Наведено результати емпіричного дослідження особливостей розуміння студентів певного пісенного жанру у зв'язку з первинною настановою даної молоді. За результатами проведеного експериментального дослідження виявлено п'ять форм вияву первинної настанови (інтерпертаційної, прагматичної, чуттєвої, резонансної та консервативної) та їх взаємозв'язок з певним типом розуміння пісенного тексту (конструктивним (продуктивним), розсудково-емпіричним (формально-логічним (значеннєвим), емоційно-образним, ідентифікаційним, ригідним), а також з певними особистісними утвореннями (потребою у самореалізації, емпатією, рівнем суб'єктивного контролю, творчим потенціалом і загальною самооцінкою), поєднання яких розглянуто як системне психологічне утворення суб'єкта розуміння. Наведено результати застосування запропонованої програми оптимізації процесу розуміння студентами пісенного тексту за допомогою прийомів творчого тренінгу. Обгрунтовано тезу про евристичність цієї програми як особливого психолого-педагогічного засобу породження новоутворень, притаманних особистості як суб'єкту творчої самодіяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.403-996 + Ю945.443.1 + Щ314.043.4-3(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА365018

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
6.

Литвинчук Л.М. 
Психологічні чинники сприймання студентською молоддю музичних творів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Л.М. Литвинчук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Виявлено, що здатність студентів до вибіркового сприймання музичних творів обумовлена домінуючим впливом на їх розвиток особистісних і субкультурних чинників. Доведено наявність диференційованого сприймання студентською молоддю музичного твору, зумовленого позитивним або негативним перцептивним патерном. Встановлено, що особистісні особливості людини виявляються в швидкості сприймання акустичних сигналів різних частотних діапазонів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.443
Шифр НБУВ: РА371462 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Радковська Л.М. 
Формування музичного сприйняття у студентів вищих мистецьких навчальних закладів засобами духовної музики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.М. Радковська ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено й обгрунтовано педагогічну технологію формування музичного сприйняття у студентів вищих мистецьких навчальних закладів засобами духовної музики. Розкрито зміст і структуру музичного сприйняття, визначено його роль у навчально-виховній роботі. Теоретично розроблено та систематизовано комплекс засобів духовної музики, спрямованих на реалізацію запропонованої технології. Установлено критерії, показники та рівні сформованості музичного сприйняття у студентів. Розроблено методичні рекомендації з проблеми його формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)32-34 + Щ318.9 + Ю945.443.1 +
Шифр НБУВ: РА348396

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
8.

Гуров С.Ю. 
Формування художнього смаку майбутнього вчителя музики у процесі професійної підготовки: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.Ю. Гуров ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2008. — 20 с. — укp.

Визначено теоретико-методологічні основи формування художнього смаку майбутнього вчителя музики. Обгрунтовано зміст і структуру художнього смаку. Розкрито суть поняття "художній смак майбутнього вчителя музики". На основні розроблених критеріїв і показників діагностовано рівні сформованості даного смаку та встановлено чинники впливу на художній смак особистості. Виявлено педагогічні умови підвищення рівня художнього смаку майбутнього вчителя музики. Експериментально перевірено результати реалізації умов поетапного формування художнього смаку майбутнього вчителя музики у процесі його професійної підготовки. Установлено, що вплив на формування даного смаку має бути більш ефективним за умов: розвитку у майбутнього вчителя музики здатності до художньо-оцінювальної діяльності з метою реалізації контекстного підходу до професійної освіти; реалізації об'єктивного контролю за рівнем музично-професійних знань студентів з метою управління процесом формування художнього смаку майбутнього вчителя музики; створення внутрішньої та зовнішньої установок на сприйняття художньо-значущих музичних творів та їх педагогічного використання; формування готовності до сприйняття художньо-музичних образів як основи розвитку художнього смаку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю811.16 + Ю811.17 + Ю945.443 + Щ31 р(4УКР)31-34 +
Шифр НБУВ: РА359790

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського