Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Реферативна база даних (14)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=ГОНЮКОВ$<.>+<.>A=ЛІЛІЯ$<.>+<.>A=ВАСИЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 6
Представлено документи з 1 до 6

      
1.

Гонюкова Л.В. 
Громадсько-політична та культурно-просвітницька діяльність Софії Русової (1870-ті - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.В. Гонюкова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено життя, громадсько-політичну та культурно-просвітницьку діяльність С.Ф.Русової. На підставі аналізу широкої джерельної бази визначено комплекс чинників, що справили вирішальний вплив на формування її світогляду, відігравали важливу роль у становленні її громадянської позиції. Детально розглянуто діяльність С.Русової в українських громадах та революційних гуртках, партії соціалістів-федералістів. Розкрито політичні погляди С.Русової, проаналізовано процес їх трансформації. Доведено прогресивне значення її праці у демократичних виданнях ("Світло", "ЛНВ", "Рада") з метою вирішення українського питання. Відтворено основні віхи роботи С.Русової щодо створення системи національної освіти. Показано її внесок в інтеграцію українського громадського руху у світовий, розкрито значення наукової діяльності. Досліджено розроблені С.Русовою концептуальні засади побудови Української Національної Жіночої Ради і Всеукраїнської Учительської Спілки, Педагогічного інституту (Прага), напрями та зміст їх роботи. Подано оцінку внеску С.Русової у розвиток суспільно-політичного життя України кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11(4УКР)5Д Русова С. + Т3(4УКР)52-7 + Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)5-8 Русова С.
Шифр НБУВ: РА310250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Гонюкова Л. В. 
Політичні партії як суб'єкти державної політики в сучасній Україні: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.01 / Л. В. Гонюкова ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2010. — 36 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні засади суб'єктності політичних партій у процесі творення та здійснення державної політики в Україні. На базі вивчення політико-управлінських функцій держави, етапів і суб'єктів політичного процесу виділено функції політичних партій у державному управлінні. Проаналізовано участь політичних партій у виборах, умови їх роботи у законодавчій та виконавчій гілці державної влади, у процесі творення державної політики. Розглянуто й обгрунтовано залежність ефективного державного управління від організаційної структури політичної партії, її згуртованості та дисциплінованості. Доведено важливість розвитку внутрішньо-партійної демократії для реалізації функцій демократичної держави через діяльність органів державної влади. Розкрито напрями державної політики та стратегії суспільного розвитку в програмах партій. Встановлено їх залежність від ідеологічної орієнтації та ступеня організованості партії. Визначено й описано структурно-функціональну модель політичної партії за умов перехідного суспільства як чинник оптимізації системи державного управління та розвитку громадянського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)6 + Ф69(4УКР)28
Шифр НБУВ: РА378048 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Омелянчук Н. О. 
Ціннісні виміри освітнього процесу публічних службовців в Україні / Н. О. Омелянчук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації обґрунтовані ціннісні виміри освітнього процесу публічних службовців в Україні та отримані нові наукові результати щодо застосування експертних опитувань, Q-методології, керованої візуалізації та інших інструментів для дослідження ціннісних вимірів освітнього процесу публічних службовців в Україні.Виявлено виняткові риси освіти, що впливають на публічне управління. Зокрема, освіта виступає основою формування цінностей суспільства, засобом формування цінностей публічних службовців. З'ясовано, що освітній процес публічних службовців, окрім іншого, передбачає постійне удосконалення знань публічних службовців, має бути спрямований на формування лідерських компетентностей та ініціативності, впливає на професійну діяльність публічних службовців і публічну службу в цілому.Доповнено та уточнено поняття «освітній процес публічних службовців» шляхом урахування його ціннісних вимірів. Освітній процес публічних службовців базується на освітньо-професійних програмах, здійснюється в рамках підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації публічних службовців, визначає сукупність науково-методичних і педагогічних заходів, регламентується відповідною низкою нормативно-правових документів та має за мету формування у публічних службовців, окрім іншого, цінностей. Кожна зі складових освітнього процесу має ціннісні виміри. На основі аналізу міждисциплінарного наукового доробку вітчизняних та зарубіжних учених узагальнено теоретичні положення щодо дослідження цінностей та ціннісних вимірів освітнього процесу. Розмежовано поняття «цінності», «потреби», «смисли», «ідеали», «соціальні норми», «установки», «ціннісні орієнтації».Досліджено ціннісні виміри освітнього процесу публічних службовців шляхом здійснення аналізу нормативно-правових актів, що його визначають. Зібрано перелік цінностей, що відносять до освітнього процесу публічних службовців і публічної служби в цілому в Україні.Доведено, що ціннісні виміри освітнього процесу публічних службовців впливають на їх професійну діяльність. Визначено цінності, на яких базується освітній процес у спеціальних закладах освіти в країнах Європи, північної Америки та Азії. Узагальнено світовий досвід здійснення вимірювання цінностей в публічному управлінні(Нідерланди, Франція, Китай, США та Україна). Відстежено світову тенденцію пошуку шляхів вимірювання цінностей в публічному управлінні. Ця тенденція має характер крос-культурних досліджень. Визначено, що ціннісні виміри освітнього процесу публічних службовців та публічної служби в цілому є визначальними для ідеї, стилю управління, що притаманний тій чи іншій державі. Зміни в суспільстві, світових тенденціях розвитку людства призводять до змін в моделях публічного управління, що, в свою чергу може викликати конфлікти із цінностями «попередньої» публічної служби. Розроблено інструментарій ціннісних вимірів освітнього процесу публічних службовців (зокрема, що дозволяє дослідити цінності відповідальності, свободи, інноваційності, професіоналізму, порядності, патріотизму), що може використовуватись під час розробок доказових політик і містить наступні методи, методології та інструменти вимірювання цінностей: експертне опитування («ключові інформатори»); опитування публічних службовців із застосуванням Q-методології; керована візуалізація); оціночний тест «Хто хороший ».Акцентовано увагу на можливості дослідження цінностей через ставлення респондентів до гумору з відповідної тематики, а також на тому, що відкриті питання мають бути провокативні за своєю суттю. Наведено приклади таких питань. Наголошено на перевагах і недоліках проведення опитування у форматі онлайн. Запропоновано використовувати розроблений інструментарій як засіб отримання даних про цінності, що слугує базою для розробки доказових політик.Центральним органам виконавчої влади, що забезпечують реалізацію публічної політики у сфері підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації публічних службовців, зокрема, рекомендовано:заохочувати здійснення вимірювання цінностей освітнього процесу публічних службовців шляхом застосування розробленого інструментарію та залучати громадські організації до проведення подібних досліджень.Напрямами подальших наукових розвідок з даної тематики визначено: розробку нових способів вимірювання цінностей в освітньому процесі публічних службовців та в їх професійній діяльності; дослідження вмотивованості публічних службовців до навчання та самоосвіти; дослідження кореляцій між цінностями публічних службовців та їх рішеннями під час здійснення професійних повноважень; пошук можливостей застосування методів вимірювання з точних наук в науці державного управління.Ключові слова: вимірювання, освіта, освітній процес, підготовка (підвищення кваліфікації) публічних службовців, публічне управління, публічні службовці, професійне навчання, цінності, ціннісні виміри.^UThe dissertation substantiates the value dimensions of the educational process of civil servants in Ukraine. Furthermore, it obtains new scientific results on expert surveys, Q-methodology, managed visualization, and other tools for researching the value dimensions of the educational process of civil servants in Ukraine.Exceptional features of education that affect public administration have been identified. In particular, education is the basis for forming public values, a means of forming the values of public servants.It was found that the educational process of public servants, among other things, involves the continuous improvement of knowledge of public servants, should be aimed at the formation of leadership competencies and initiative, affects the professional activities of public servants and public service in general.The concept of the "educational process of civil servants" has been supplemented and clarified by considering its value dimensions. The educational process of public servants is based on educational and professional programs, is carried out in the framework of training, retraining, and advanced training of civil servants determines a set of scientific, methodological, and pedagogical measures, is regulated by several legal documents and aims to form public servants, among other things, values. Each of the components of the educational process has value dimensions.Based on the analysis of interdisciplinary scientific achievements of domestic and foreign scientists, the theoretical provisions for the study of values and value dimensions of the educational process are generalized. The concepts of "values", "needs", "meanings", "ideals", "social norms", "attitudes", "value orientations" are distinguished.The value dimensions of the educational process of public servants are studied by analyzing the normative legal acts that define it. A list of values related to the educational process of public servants and public service in general in Ukraine is collected.It is proved that the value dimensions of the educational process of public servants affect their professional activity.The values on which the educational process is based in particular educational institutions in Europe, North America, and Asia are determined. The world experience of measuring values in public administration (Netherlands, France, China, USA, and Ukraine) is generalized. The global trend of finding ways to measure values in public administration is traced. This trend is like cross-cultural research.It is determined that the value dimensions of public servants' educational process and public service are decisive for the idea, style of management that is inherent in a state. Changes in society, global trends in human development lead to changes in models of public administration, which, in turn, can cause conflicts with the values of the "previous" public service.A toolkit for value measurements of the educational process of public servants (in particular, to explore the values of responsibility, freedom, innovation, professionalism, decency, patriotism), which can be used in the development of evidence policies and contains the following methods, methodologies, and tools for measuring values: "Key informants"); survey of public servants using Q-methodology; excellent visualization); evaluation test "Who is good ".Emphasis is placed on the possibility of researching values through the attitude of respondents to humor on relevant topics and the fact that open-ended questions should be provocative. Examples of such questions are given. The advantages and disadvantages of conducting an online survey are emphasized. It is proposed to use the developed tools to obtain data on values, which serves as a basis for the development of evidence-based policies.Central executive bodies that ensure the implementation of public policy in training, retraining, and advanced training of public servants, in particular, recommended: to encourage the measurement of the values of the educational process of public servants by using developed tools and involve NGOs in such research.The directions of further scientific research on this topic are the development of new ways of measuring values in the educational process of public servants and their impact on their professional activities; research on the motivation of public servants to study and self-education; study of correlations between the values of public servants and their decisions in the exercise of professional powers; search for opportunities to apply measurement methods in the exact sciences in the science of public administration.Keywords: measurement, education, educational process, training (advanced training) of public servants, public administration, public servants, professional training, values, value dimensions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Панасенко Є. О. 
Формування та реалізація стратегії мультилінгвізму для публічного врядування сучасної України / Є. О. Панасенко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертаційній роботі окреслено сутність феномену мультилінгвізму, описано його класифікацію та місце у системі творення державної мовної політики у різних країнах світу, зокрема проаналізовано численні наукові доробки вчених щодо поняття мультилінгвізму у філософії, лінгвістиці, політології, публічному управлінні, вивчено стан наукової розробки проблеми формування мовної політики в Україні та доведено, що лінгвістичне тло в Україні та процес творення державної мовної політики варто розглядати через призму феномену мультилінгвізму, враховувати не лише внутрішні мовні питання, а й інтеграційні процеси України до світового простору, переплетення внутрішніх і зовнішніх чинників, які створюють об'єктивну мовну картину. У дослідженні доводиться необхідність розробки стратегії мультилінгвізму, яка б задовольнила суспільство у площині творення державної мовної політики та відобразила б реальний стан речей щодо мовної проблематики в умовах сучасної України, ґрунтуючись на здійсненні аналізу нормативно-правового аспекту щодо державної мовної політики в Україні та різноманітних соціологічних опитувань щодо мовної проблематики.^UThe dissertation outlines the essence of the phenomenon of multilingualism, describes its classification and place in the system of state language policy in different countries, in particular analyzes numerous scientific works of scientists on the concept of multilingualism in philosophy, linguistics, political science, public administration. The formation of scientific development of language policy in Ukraine is studied and it is proved that the linguistic background in Ukraine and the process of creating a state language policy should be considered through the prism of the phenomenon of multilingualism, we are to take into account not only domestic language issues but also Ukraine's integration processes into the world, intertwining internal and external factors in order to make an effective language picture. The study proves the need to develop a strategy of multilingualism that would satisfy the society in the field of state language policy and reflect the real state of affairs on language issues in modern Ukraine, based on the analysis of the legal aspect of state language policy in Ukraine and various opinion polls on language issues.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Марченко А. В. 
Координація та комунікаційна підтримка антикорупційноїреформи в Україні / А. В. Марченко. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації обґрунтовано необхідність координації та комунікаційноїпідтримки антикорупційної реформи в Україні та висловлені пропозиції щодоудосконалення координації та комунікаційної підтримки антикорупційноїреформи в Україні.Охарактеризовано ступінь наукової розробки питання координації такомунікаційної підтримки антикорупційної реформи в Україні. Систематизованопогляди науковців щодо визначення поняття антикорупційної реформи вУкраїні, стану та ефективності її впровадження, виявлення чинників, щозаважають координації та комунікаційній підтримці антикорупційної реформи, атакож висловлення пропозицій щодо удосконалення ефективності координаціїта комунікаційної підтримки антикорупційної реформи в Україні. Констатовано,що наукові розробки, які стосуються теоретичного осмислення координації такомунікаційної підтримки антикорупційної реформи в Україні, є поодинокими,носять фрагментарний характер і стосуються мети та завдань антикорупційноїреформи; інституційного та процесуального забезпечення, вимірювання таоцінки стану координації антикорупційної реформи в Україні; комунікації яккомпоненти ефективності у сфері запобігання та протидії корупції.^UThe dissertation substantiates the need for coordination and communicationsupport of the anti-corruption reform in Ukraine and offers suggestions for improvingthe coordination and communication support of the anti-corruption reform in Ukraine.The degree of scientific development of the issue of coordination andcommunication support of anti-corruption reform in Ukraine is characterized. Theviews of scientists are systematized regarding the definition of the concept of anticorruption reform in Ukraine, the state and effectiveness of its implementation, theidentification of factors that hinder the coordination and communication support ofanti-corruption reform, as well as the expression of proposals for improving theeffectiveness of coordination and communication support of anti-corruption reform inUkraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Рак Ю. О. 
Інституціоналізація медіації в публічному управлінні в Україні.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Ю. О. Рак. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено актуальну наукову тему щодо інституціоналізації медіації в публічному управлінні в Україні та на підставі аналізу зарубіжного та вітчизняного досвіду, нормативно-правових документів та наукової літератури запропоновані практичні рекомендацій до її реалізації.У першому розділі дисертаційного дослідження «Теоретичні засади інституціоналізації медіації в публічному управлінні в Україні» розкрито сутність проблеми у наукових дослідженнях, проаналізовано феномен та визначено зміст інституціоналізації медіації в публічному управлінні – процес безперервної трансформації та удосконалення певних норм, правил, стандартів які полягають у розвитку єдиного медіаційного простору, який стане одним із засобів, що буде спрямований на ефективне вирішення конфліктів у сфері публічного управління. Окреслено класифікацію конфліктів в публічному управлінні та обґрунтовано вибір важливості розгляду та дослідження конфлікту між органами публічного управління та громадянським суспільством. Досліджено стан розробленості проблеми конфліктної взаємодії органів публічного управління і громадянського суспільства в сучасному науковому дискурсі та розкрито зміст основних понять дослідження. Сформульовано авторське бачення змісту понять: «конфліктна взаємодія органів публічного управління та громадського суспільства»; «лідери громадянського суспільства».^UThe dissertation researched the topical scientific topic of institutionalization of mediation in public administration in Ukraine and proposed practical recommendations for its implementation based on the analysis of foreign and domestic experience, normative legal documents and scientific literature.The first chapter of the dissertation research «Theoretical foundations of the institutionalization of mediation in public administration in Ukraine» revealed the essence of the problem in scientific research, analyzed the phenomenon and determined the content of the institutionalization of mediation in public administration - a process of continuous transformation and improvement of certain norms, rules, standards that consist in the development of a single mediation space, which will become one of the means aimed at effective resolution of conflicts in the field of public administration.The classification of conflicts in public administration is outlined and the choice of the importance of consideration and research of the conflict between public administration bodies and civil society is justified. The state of development of the problem of conflict interaction between public administration bodies and civil society in the modern scientific discourse was studied and the content of the main concepts of the study was revealed.The author's vision of the content of the concepts: «conflict interaction of public administration bodies and civil society» is formulated; «civil society leaders».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського