Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (64)Книжкові видання та компакт-диски (64)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=Грищенко І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Грищенко І.М. 
Науково-методологічні засади комплексного управління комерційним посередництвом: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.03 / І.М. Грищенко ; Н.-д. екон. ін-т. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Досліджено процес формування комерційного посередництва у ринковому середовищі, розглянуто актуальні проблеми його комплексного управління. Визначено економічну сутність й особливості комерційно-посередницької діяльності, висвітлено питання її методологічного забезпечення за ринкових умов. Охарактеризовано систему зовнішніх і внутрішніх факторів, що впливають на життєздатність посередницьких підприємств за ринкових умов. Встановлено, що комерційна домінанта посилює ринковий ефект та є інструментом економічної, технологічної, соціальної спрямованості й чинником зростання добробуту населення й економіки в цілому. Виявлено, що складові комерційно-посередницької діяльності знаходяться у глибокому внутрішньому взаємозв'язку і взаємодії, що передбачає наявність відповідного регулюючого впливу. Запропоновано нові комплексні підходи щодо управління комерційним посередництвом. Розроблено ринковий механізм регулювання комерційно-посередницької діяльності з урахуванням умов національної економіки ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.0-21 +
Шифр НБУВ: РА354280

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Грищенко І. М. 
Організація діяльності районних рад в Україні: адаптація європейського досвіду належного врядування: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.04 / І. М. Грищенко ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено концептуальні положення організації діяльності районних рад на підставі принципів належного врядування, які в комплексі формують ряд заходів з орієнтацією на більш ефективне використання інституту представництва інтересів територіальних громад району. Обгрунтовано структурно-логічну схему впровадження принципів належного врядування в діяльність районних рад, яка передбачає послідовність покрокових дій і визначення інтструментів упровадження з урахуванням особливостей соціально-економічного, культурно-ментального й історичного розвитку району, а також з огляду на зміни в ресурсно-інституційному забезпеченні районних рад. Запропоновано рекомендації, які знайшли своє практичне застосування та можуть бути використані в процесі реформування органів місцевого самоврядування в Україні та під час розробки та реалізації адміністративно-територіальної реформи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)011.2-91
Шифр НБУВ: РА383840 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Грищенко І. І. 
Удосконалення державного управління станом навколишнього середовища в екокризовому регіоні: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.02 / І. І. Грищенко ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Розроблено нові принципи та заходи щодо удосконалення державного управління станом навколишнього середовища в екокризовому регіоні України. Проаналізовано ефективність сучасної екологічної політики країни, проведено зіставлення її принципів з принципами вирішення екологічних проблем у країнах ЄС. Досліджено чинну регіональну систему державного управління станом навколишнього середовища, встановлено сучасні закономірності формування екологічної ситуації на Донеччині та її впливу на здоров'я населення. На основі результатів комплексної еколого-гігієнічної оцінки якості об'єктів довкілля й аналізу стану суспільного здоров'я визначено провідні чинники ризику для здоров'я населення та території підвищеної екологічної небезпеки. Запропоновано ключові принципи щодо удосконалення державного управління станом навколишнього природного середовища. Визначено необхідність удосконалення інформаційного механізму державного управління на підставі перерозподілу функцій суб'єктів екологічного моніторингу та створення регіональної системи соціально-екологічного моніторингу з центром в обласній санепідемстанції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1(4УКР-4ДОН) в2:У,022 + Х819(4УКР)021.13
Шифр НБУВ: РА384594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шевченко О. О. 
Механізм управління енергозбереженням в системі закладів вищої освіти / О. О. Шевченко. — Б.м., 2019 — укp.

Сформовано концептуальне системне уявлення щодо розроблення механізму управління енергозбереженням в системі закладів вищої освіти. Запропоновано методичний підхід до формування механізму енергозбереження в системі закладів вищої освіти, що передбачає удосконалення оцінювання управління енергозбереженням в системі закладів вищої освіти. Запропоновано застосування позиціювання з використанням дуалістичної моделі для узгодження оцінок, яке реалізовано шляхом побудови матриць позиціювання результатів оцінювання ефективності управління енергозбереженням в системі закладів вищої за інтегральними груповими показниками й компонентами та інтерпретації шляхом використання графічного методу.^UA conceptual approach to develop the mechanism of energy saving in the system of institutions of higher education has been developed. The methodical approach to the formation of the mechanism of energy saving in the system of institutions of higher education has been developed, which involves improving the assessment of energy saving management in the system of institutions of higher education. The use of positioning with the use of a dualistic model for the coordination of assessments is proposed, which is implemented by constructing matrixes for positioning the results of evaluating the effectiveness of energy saving management in the system of higher educational integral group indicators and components and interpretation by using the graphical method.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Тарасенко О. С. 
Організаційно-економічні основи управління економічною безпекою вищої освіти / О. С. Тарасенко. — Б.м., 2020 — укp.

Розвинуто категоріальний апарат, досліджено економічну сутність та складові економічної безпеки вищої освіти. Запропоновано модель управління розвитком системи вищої освіти на засадах ефективності. Розроблено методичний підхід щодо аналізу загроз та можливостей розвитку вищої освіти, запропоновано систему індикаторів економічної безпеки для об'єктів різного рівня. Досліджено зв'язок між конкурентоспроможністю та економічною безпекою вищої освіти. В контексті управління економічною безпекою вищої освіти: розроблено організаційно-економічне та методичне забезпечення процесу формування і реалізації державної політики, доповнено основні положення Національної стратегії розвитку освіти в Україні, удосконалено існуючу структуру управління освітою в Україні, процес формування державної фінансової політики з використанням форм недержавного фінансування.^UThe categorical apparatus has been developed, the economic nature and components of economic security of higher education have been investigated. The management model of higher education system development on the basis of efficiency has been offered. A methodological approach to the analysis of threats and opportunities for the development of higher education has been developed, and a system of economic security indicators for objects of different levels has been proposed. The relationship between competitiveness and economic security of higher education has been investigated. In the context of economic security management of higher education: organizational, economic and methodological support of the process of forming and implementing public policy has been developed, the main provisions of the National Strategy for the Development of Education in Ukraine have been supplemented, the existing structure of education management in Ukraine and the process of public financial policy formulation using forms of non-government financing have been improved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ігнатенко О. С. 
Інвестиційне забезпечення розвитку агропромислового комплексу України / О. С. Ігнатенко. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена узагальненню теоретичних засад та розробці науково-практичних рекомендацій щодо вдосконалення інвестиційного забезпечення розвитку агропромислового комплексу (АПК) України. За результатами проведеного дослідження встановлено етапи формування та реалізації механізмів інвестиційного забезпечення агропромислового комплексу з урахуванням технологічних особливостей операційної діяльності з виробництва аграрних продуктів. У роботі визначено особливості та розкрито ключові проблеми організації інвестиційної діяльності АПК України. Удосконалено методичні підходи до оцінювання впливу економічних факторів на результативність інвестиційної діяльності в АПК. В роботі представлено наукові положення щодо перспективних механізмів та інструментів підтримки інвестиційної діяльності, з можливістю їх застосування та імплементації в практику вітчизняних агропромислових підприємств. Узагальнено науково-методичні засади державної підтримки та стимулювання інвестиційного кредитування АПК завдяки «здешевленню» кредитів, що передбачають застосування економічно доцільних моделей державно-приватного партнерства та включають реалізацію відповідних фінансових та організаційно-управлінських заходів. Обґрунтовано наукові положення щодо економічного аналізу динаміки структури кредитування АПК, які передбачають необхідність розрахунку аналітичних співвідношень між обсягом виданих кредитів та обсягом реалізації аграрної продукції, обчисленим за інституційним підходом, що дає змогу проводити ідентифікацію відносної кредитної спроможності позичальників АПК, в тому числі й у розрізі напрямів використання кредитного ресурсу та видів економічної діяльності. За результатами проведеного дослідження вдосконалено наукові положення щодо стратегічного управління інвестиційним забезпеченням розвитку АПК, які розроблено відповідно до запропонованої «Стратегії інвестиційного забезпечення розвитку АПК», метою якої має стати поліпшення структури та збільшення обсягу інвестиційних ресурсів, які залучаються за видами економічної діяльності з урахуванням встановлених пріоритетів соціально-економічної та продовольчої політики держави.^UThe thesis is devoted to generalization of theoretical bases and development of scientific and practical recommendations on improvement of investment maintenance of development of agro - industrial complex (AIC) of Ukraine. According to the results of the study, the stages of formation and implementation of mechanisms for investment support of the agro-industrial complex, taking into account the technological features of operational activities for the production of agricultural products was recieved. The thesis identifies the features and reveals the key problems of organizing the investment activities of the agro-industrial complex of Ukraine.Methodological approaches to assessing the impact of economic factors on the effectiveness of investment activities in the agro-industrial complex have been improved. The thesis presents scientific provisions on promising mechanisms and tools to support investment activities, with the possibility of their application and implementation in the practice of domestic agro-industrial enterprises. The scientific and methodological principles of state support and stimulation of investment lending to the agro-industrial complex are generalized due to "cheaper" loans, which provide for the use of economically feasible models of public-private partnership and include the implementation of appropriate financial and organizational measures. Scientific provisions on economic analysis of the dynamics of agribusiness lending structure are substantiated, which provide for the need to calculate analytical ratios between loans and sales of agricultural products, calculated by the institutional approach, which allows to identify the relative creditworthiness of agribusiness borrowers, including in terms of areas use of credit resources and types of economic activity. According to the results of the study, the scientific provisions on strategic management of investment support of agro-industrial complex development were improved, which were developed in accordance with the proposed "Strategy of investment support of agro-industrial complex development", the aim of which is to improve the structure and increase investment resources. socio-economic and food policy of the state.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Горбата Л. П. 
Забезпечення інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади / Л. П. Горбата. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації наведено теоретичне узагальнення й нове розв'язання актуального наукового завдання з обґрунтування теоретико-методологічних засад та науково-прикладних рекомендацій щодо забезпечення інформаційної відкритості шляхом формування та реалізації комплексного механізму забезпечення інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади. Найбільш значущими результатами дослідження, що становлять наукову новизну, розкривають суть роботи та виносяться на захист уперше, є запропонований комплексний механізм забезпечення інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади, що представлений структурно-функціональною схемою забезпечення інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади, яка включає такі складові: мету; об'єкти та суб'єкти забезпечення інформаційної відкритості; принципи; методи; механізми; інструменти; впливи, а також детермінанти значущих чинників визначення рівня забезпечення політико-правового, організаційнотехнологічного, інформаційно-комунікаційного, кадрово-мотиваційного механізмів, якими обумовлено комплексне забезпечення інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади. Встановлено, що здійснення ефективного публічного управління вимагає забезпечення достатнього рівня інформаційної відкритості діяльності органів публічної влади, яка реалізується шляхом використання інструментів інформаційної відкритості, більшість з яких працює на основі відкритих даних. Для розв'язання цього питання розроблено оцінний інструмент інформаційної відкритості, за допомогою якого можливо: сформувати систему моніторингу індикаторів якості інформаційних послуг; створити мережу органів публічної влади, які використовують оцінний інструмент інформаційної відкритості для підняття рейтингу органу публічної влади і,відповідно, можливостей залучення додаткових коштів на розвиток. З метою зміцнення довіри громадськості до органів публічної влади,що розглядається як необхідна передумова ефективності реалізації державної політики, запропоновано рекомендації щодо реалізації комплексного механізму забезпечення інформаційної відкритості, спрямовані, з одного боку, на забезпечення можливостей громадськості контролювати і моніторити діяльність органів публічної влади на всіх рівнях управління, а з іншого боку – надає можливість органам публічної влади залучати громадян до безпосереднього управління справами на державному, регіональному тамісцевому рівнях, розвиваючи державно-громадську взаємодію.^UThe dissertation provides a theoretical generalization and a new solution to the relevant scientific problem to substantiate the theoretical and methodological principles as well as scientific and applied recommendations for providing the information openness through the formation and implementation of a complex mechanism for ensuring information openness of public authorities. The most significant results of the study which constitute scientific novelty, reveal the essence of the work and can be defended for the first time include the offered complex mechanism for providing information openness of public authorities represented by a structural and functional scheme for information openness of public authorities. The mechanism contains the following components: aim; objects and subjects of providing information openness; principles; methods; mechanisms; tools; influences, as well as determinants of significant factors in determining the level of political-legal, organizational-technological, informationcommunication, personnel-motivational mechanisms which determine the comprehensive provision of information openness of public authorities. It is established that the implementation of effective public administration requires ensuring a sufficient level of information openness of public authorities, which is implemented through the use of information openness tools, most of which work on the basis of open data. To address this issue, an evaluation tool for information openness has been developed, with the help of which it is possible to:form a system for monitoring quality indicators of information services; create a network of public authorities that use the evaluation tool of information openness to raise the rating of public authorities and, accordingly, opportunities to raise additional funds for development. In order to strengthen public confidence in public authorities, which is considered a necessary prerequisite for the effectiveness of public policy,recommendations for the implementation of a comprehensive mechanism for information openness, aimed, on the one hand, to enable the public to control and monitor the activities of public authorities at all levels of management, on the other hand, it provides an opportunity for public authorities to involve citizens in the direct management of affairs at the state, regional and local levels, developing public-public interaction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Гречишкін Ю. В. 
Системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / Ю. В. Гречишкін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено розробленню й науковому обґрунтуванню теоретико-методичних засад і практичних рекомендацій вирішення наукової проблеми щодо формування системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу в Україні.Актуальність роботи обумовлено необхідністю побудови теоретико-методичних основ формування цілісного системного бачення управління розвитком потенціалу малого та середнього підприємництва в Україні, а також наукового і практичного вирішення питань створення і подальшого розвитку кластерних інтегрованих структур бізнесу.Метою дисертаційної роботи визначено наукове обґрунтування теоретичних засад та розроблення науково-практичних пропозицій щодо формування системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу.Об’єктом дослідження є процес формування системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу в Україні. Предметом дослідження є сукупність теоретичних положень, принципів, методів та інструментів забезпечення процесу формування системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу в Україні.За результатами проведеного аналізу наявних підходів і на основі власних спостережень, виявлено визначальні фактори формування інтегрованих бізнес структур, визначено принципи та встановлено їх форми. Систематизовано 5 наукові погляди щодо сутності інтеграції та її впливу на взаємодію та розвиток підприємництва в Україні. У результаті, дістало подальшого розвитку понятійно-категоріальний апарат теорії інтеграції в частині уточнення сутності понять: інтегрованої структури бізнесу, під якою пропонується розуміти взаємопов’язану на добровільних засадах сукупність підприємств і організацій різних організаційно-правових форм, координація діяльності яких виходить за межі звичайних договорів і відбувається за умови збереження юридичної самостійності учасників групи з одночасним виділенням центрального елемента, який виконує координаційні функції. Запропоновано класифікацію ІСБ (за видом, за структурою, за урегульованістю відносин учасників інтеграції, за територіальною ознакою, за механізмом виникнення тощо). Обґрунтовано мотиви входження малих та середніх підприємств до кластерних інтегрованих структур бізнесу. Доведено, що ефективний розвиток кластерних інтегрованих структур бізнесу потребує визначення та управління розвитком потенціалу останніх. Під потенціалом кластерних інтегрованих структур бізнесу визначено сукупність усіх ресурсів, засобів й можливостей (наявних та потенційних), які отримують чи можуть отримати в майбутньому інтегровані підприємства в межах такої кластерної структури, та ефективне використання яких дає змогу повною мірою реалізувати синергетичний ефект інтеграції, і як наслідок, отримати стійку конкурентоспроможну позицію на ринку, досягти підвищення власної прибутковості, а також сприяти розвитку території, де розміщені ці кластерних інтегрованих структур бізнесу. Удосконалено класифікацію видів систем управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу. Досліджено та згруповано на базі вітчизняного та зарубіжного наукового доробку чинники впливу (внутрішні та зовнішні, кластероутворюючі та кластеропідтримуючі, фактори сприяння та фактори стримування) на системи управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур малого та середнього бізнесу. З огляду на специфіку діяльності вітчизняних кластерних структур малого та середнього 6 підприємництва, виокремлено та обґрунтовано ключові чинники впливу на системи управління розвитком їх потенціалу (інституціональне забезпечення, стратегію розвитку потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу інноваційно-технологічного спрямування (на рівні суб’єктів кластерів), врахування інтересів та потреб зацікавлених сторін кластера. На основі проведеного аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду формування кластерних інтегрованих структур бізнесу, сформовано напрями управління розвитком потенціалу кластерних інтегрованих структур бізнесу. Виявлено негативні тенденції щодо місця України у світових ланцюгах створення доданої вартості на базі інновацій (динаміка погіршення рейтингових показників Глобального індексу інновацій та Глобального індексу стійкої конкурентоспроможності за 2021–2023 роки, вибуття з 50 кращих економік світу за цими показниками). Обґрунтовано науково-методичні положення аналізу економічної діяльності підприємств аграрної сфери в межах кластерних інтегрованих структур бізнесу. Враховуючи результати дослідження, запропоновано структурно-логічний механізм утворення кластерного синергетичного ефекту на базі реалізації потенціалу кластерних інтегрованих структур малих та середніх підприємств.^UThe dissertation is devoted to the development and scientific substantiation of the theoretical and methodological principles and practical recommendations for solving the scientific problem of forming a management system for the development of the potential of cluster integrated business structures in ukraine. The relevance of the work is due to the need to build the theoretical and methodological foundations of the formation of a holistic systemic vision of managing the development of the potential of small and medium-sized enterprises in ukraine, as well as scientific and practical solutions to the creation and further development of cluster integrated business structures. The purpose of the dissertation work is the scientific substantiation of the theoretical foundations and the development of scientific and practical proposals for the formation of a management system for the development of the potential of cluster integrated business structures. The object of the study is the process of forming a management system for the development of the potential of cluster integrated business structures in ukraine. The subject of the study is a set of theoretical provisions, principles, methods and tools for ensuring the process of forming a management system for the development of the potential of cluster integrated business structures in Ukraine. According to the results of the research, the definition of the theoretical and methodological basis of management systems for the development of the potential of cluster integrated business structures was further developed. The management system for the development of the potential of cluster integrated business structures is presented in a general form, which is defined as the activity of the purposeful influence of the managing entity of management on the relations between cluster participants regarding the effective generation, distribution and use of the potential of cluster integrated business structures through the appropriate management mechanism (methodology, structure , techniques, setting up business processes) in order to accumulate the maximum synergistic effect from such activity and its subsequent transformation into value (material, immaterial) for the end consumer. Based on the results of the analysis of existing approaches and on the basis of own observations, the determining factors of the formation of integrated business structures were identified, the principles were determined and their forms were established. Scientific views on the essence of integration and its impact on interaction and development of entrepreneurship in Ukraine are systematized. As a result, the conceptual and categorical apparatus of the theory of integration received further development in terms of clarifying the essence of the concepts: integrated business structure, which is proposed to be understood as an interconnected set of enterprises and organizations of various organizational and legal forms on a voluntary basis, the coordination of whose activities goes beyond the limits of ordinary contracts and occurs under the condition of preserving the legal independence of group members with the simultaneous selection of a central element that performs coordination functions. The classification of isb is proposed (by type, by structure, by the regularity of relations between integration participants, by territorial feature, by the mechanism of occurrence, etc.). The reasons for the entry of small and medium-sized enterprises into cluster integrated business structures are substantiated.The potential of cluster integrated business structures is defined as the totality of all resources, means and opportunities (available and potential) that integrated enterprises receive or may receive in the future within such a cluster structure, and the effective use of which makes it possible to fully realize the synergistic effect of integration, and how as a result, to obtain a stable competitive position on the market, to achieve an increase in own profitability, as well as to promote the development of the territory where these cluster integrated business structures are located. The classification of types of management systems for the development of the potential of cluster integrated business structures has been improved. Factors of influence (internal and external, cluster-forming and cluster-supporting, facilitating and restraining factors) on management systems for the development of the potential of cluster integrated structures of small and medium-sized businesses have been studied and grouped on the basis of domestic and foreign research.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського