Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (9)Книжкові видання та компакт-диски (25)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=ДІР$<.>+<.>A=ІГОР$<.>+<.>A=ЮРІЙОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
Категорія: Науки про Землю   
1.

Діренко Г. О. 
Екологічно безпечні технології очищення поверхневого стоку з урбанізованих територій (на прикладі м. Києва): автореф. дис. ... канд. техн. наук : 21.06.01 / Г. О. Діренко ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2010. — 21 с. — укp.

Описано особливості формування поверхневого стоку на Київщині за довгостроковий період. Вдосконалено методику розрахунку кількості річного поверхневого стоку та визначено розрахункові кліматичні параметри для Київщини. Розроблено технологічні схеми очищення поверхневого стоку з урахуванням закономірностей його формування та залежно від потужності споруд, ступеня забрудненості води та необхідної якості очищення. Визначено на пріоритетному рівні принципово нову конструкцію та спосіб роботи інженерної споруди біоплато. Встановлено, що реалізація даних технологій дозволяє скоротити необхідні виробничі площі під очисні споруди, зменшує кількість відходів, забезпечує високу ефективність очищення, покращує екологічну ситуацію в даному місті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д222.236 + Н777.2
Шифр НБУВ: РА373016 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Дір І. Ю. 
Захист громадянських прав людини в Україні у рамках Ради Європи: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.02 / І. Ю. Дір ; Ін-т законодавства ВР України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз чинних нормативно-правових актів України та документів Ради Європи у сфері захисту громадянських прав людини, практики діяльності уповноважених суб'єктів у сфері захисту громадянських прав людини в Україні у межах Ради Європи, процесу реформування органів Ради Європи, що здійснюють діяльність у сфері захисту громадянських прав людини. Проаналізовано основні проблеми та перспективи розвитку захисту громадянських прав людини в Україні у межах Ради Європи. Наведено практичні пропозиції щодо вдосконалення системи захисту громадянських прав людини в Україні у межах Ради Європи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)3 + Х911.3 + Х915.232.44
Шифр НБУВ: РА373587 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Дірявка Ю.П. 
Українська комуністична партія (укапістів): утворення, діяльність та ліквідація (1920 - 1925 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Ю.П. Дірявка ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 19 с. — укp.

Вивчено історію Української комуністичної партії (УКП) (укапістів): утворення, діяльність і ліквідацію (1920 - 1925 рр.). Зокрема, визначено роль і місце УКП у політичній структурі України першої половини 1920-х рр. Значну увагу приділено причинам її утворення, відносинам з правлячою КП(б)У протягом 1920 - 1930-х рр., поглядам керівництва УКП стосовно важливих проблем державності України: її ставлення до нової економічної політики, українізації, відносин між республіками Радянського Союзу. Розглянуто методи роботи УКП і процес сходження цієї останньої легально діючої партії (крім КП(б)У) з політичної арени України у 1925 р. Зроблено висновок, що доктрина українського комунізму, створена УКП за 5 років її діяльності, була реальною альтернативою більшовизму та значно більшою мірою відповідала державним інтересам України за умов постреволюційної ситуації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)613-40 + Ф69(4УКР)2 +
Шифр НБУВ: РА357113

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Діра Н. О. 
Виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку. / Н. О. Діра. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена проблемам виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку. Уточнено зміст понятійного апарату дослідження, зокрема, таких понять, як «цінність», «жива природа», «ціннісне ставлення», та запропоновано визначення понять «ціннісне ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку» і «виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку». Проаналізовано та узагальнено передовий досвід вітчизняних та закордонних дослідників щодо виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку. Визначені структурні компоненти ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку, обґрунтовані критерії і показники його вихованості: когнітивно-аналітичний критерій характеризує володіння екологічними поняттями і термінами; розуміння наслідків антропогенного впливу на довкілля і причин сучасної екологічної кризи; обізнаність із загальними закономірностями існування природи, знання правил етичної поведінки у природі; емоційно-мотиваційний критерій відображає потребу учнів у накопиченні екологічних знань, любов до природи, потребу у гармонійному співіснуванні з нею, розуміння необхідності збереження і примноження природних багатств; інтерес до екологічних проблем, розуміння необхідності власної природоохоронної діяльності; ставлення до протиприродних дій інших людей, відчуття власної причетності до глобальних екологічних проблем; діяльнісно-поведінковий критерій характеризує уміння здійснювати екологічні спостереження, виконувати екологічні проєкти, здійснювати агітаційну і пропагандистську екологічну роботу серед населення; активність у екологічних акціях, роботі громадських природоохоронних організацій; готовність природоохоронної діяльності; здатність до самооцінки вихованості ціннісного ставлення до живої природи.Відповідно до зазначених критеріїв і показників виокремлено такі рівні вихованості ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку: високий, достатній, середній, низький.У результаті огляду наукової літератури, математично-статистичного аналізу результатів експертного оцінювання було визначено педагогічні умови виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку, а саме: активізація використання інтерактивних методів виховання; виховання ціннісного ставлення до живої природи у процесі вивчення навчальних предметів; впровадження факультативних курсів, спрямованих на виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку; використання потенціалу позакласної роботи для виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку. Для цілісного уявлення про виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку розроблено модель, яка складається з таких блоків: цільового (мета і завдання процесу виховання ціннісного ставлення до живої природи), методологічний (методологічні підходи та принципи виховання ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку), змістовий (навчальні предмети, що мають значні можливості у виховання ціннісного ставлення до живої природи, і факультативні курси), процесуальний (форми, методи та етапи виховання ціннісного ставлення до живої природи), результативний (критерії, відповідні їм показники і рівні вихованості ціннісного ставлення до живої природи учнів середнього шкільного віку). Результатом реалізації моделі є позитивна динаміка вихованості ціннісного ставлення до живої природи.^UThe dissertation is devoted to the problems of education of values to the living nature of middle school students. We clarified the content of the conceptual apparatus of research, in particular, such concepts as "value", "living nature", "values" and proposed a summary definition of "values of wildlife of middle school students" and "education of values nature of middle school students". The best practices of domestic and foreign researchers of educating the values of the attitude to the living nature of middle school students are analyzed and generalized. The structural components of the value attitude to living nature of secondary school age students are determined, the criteria and indicators of his upbringing are substantiated: the cognitive-analytical criterion characterizes the mastery of ecological concepts and terms; understanding the consequences of anthropogenic impact on the environment and the causes of the current environmental crisis; familiarity with the general laws of nature, knowledge of the rules of ethical behavior in nature; emotional and motivational criterion reflects the need of students to accumulate ecological knowledge, love for nature, the need for harmonious coexistence with it, understanding the need to preserve and increase natural resources; interest in environmental issues, understanding the need for their own environmental activities; intolerance of other people's unnatural actions, a sense of belonging to global environmental problems; activity-behavioral criterion characterizes the ability to carry out environmental observations, implement environmental projects, to carry out agitation and advocacy environmental work among the population; activity in ecological actions, work of public environmental organizations; environmental skills; ability to self-assess the education of values to wildlife. According to the specified criteria and indicators such levels of education of the value relation to the living nature of pupils of average school age, as high, sufficient, average are allocated.As a result of reviewing the scientific literature, mathematical and statistical analysis of the results of expert evaluation, we identified pedagogical conditions for educating values of wildlife of middle school students, namely: intensifying the use of interactive methods of education; education of values to wildlife in the process of studying subjects; introduction of optional courses aimed at educating the values of wildlife of middle school students; use of the potential of extracurricular activities for the education of values to the living nature of middle school students. The pedagogical conditions of education of values to wildlife have been developed, experimentally tested and substantiated, which are realized with the help of the created graphic model of education of values to wildlife of middle school students. This model consists of the following blocks: target (the purpose and objectives of the process of educating values of wildlife), methodological (which includes methodological approaches and principles of educating values of wildlife of middle school students), substantive (subjects with significant opportunities in the education of values of wildlife, and elective courses), procedural (forms, methods and stages of education of values to wildlife), effective (consists of criteria, corresponding indicators and levels of education of values to the living nature of middle school students). The result of the model is a positive dynamics of education of values to wildlife.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського