Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (7)Реферативна база даних (334)Книжкові видання та компакт-диски (280)Журнали та продовжувані видання (27)
Пошуковий запит: (<.>A=ДИКА$<.>+<.>A=КАТЕРИН$<.>+<.>A=НАУМІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Білоус Л. Б. 
Енергоресурсні чинники управління економічним розвитком регіону / Л. Б. Білоус. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено обґрунтуванню теоретичних положень та розробленню методичних підходів та рекомендацій підвищення ефективності енергоресурсних чинників управління економічним розвитком регіону. Мета роботи полягала у поглибленні теоретичних положень, розробленні практичних підходів та рекомендацій, спрямованих на підвищення ефективності енергоресурсних чинників управління економічним розвитком регіону. У роботі досліджено теоретико методичні засади управління економічним розвитком регіону через ефективне використання енергетичних ресурсів. Розкрито концептуальні передумови та аспекти ефективного урядування у площині енергетичних ресурсів. Узагальнено концептуальні підходи до формування ефективності енергоресурсних чинників. Політику ресурсокористування України охарактеризовано за програмними та законодавчими ініціативами, що мають безпосередній вплив та регламентують природокористування, поводження з відходами, використання і розподіл енергетичних ресурсів, та запроваджують систему енергоефективних заходів. Запропоновано концепцію smart, як елемент управління економічним розвитком та осередок інновацій у регіональних стратегіях. Визначено концепцію smart як інструмент реалізації стратегій. Обґрунтовано методичний підхід до оцінки ефективності енергоресурсних чинників управління економічним розвитком. Запропонований алгоритм дослідження передбачав дуальність оцінки ефективності енергоресурсних чинників. Узагальнено основні аспекти управління енергетичними ресурсами в Україні та Європі в розрізі впровадження інноваційних технологій під впливом глобальних трендів. Показана структура енергоспоживання та перспективи його заміщення на тлі глобальних енергетичних змін. Розкрито перспективи управління енергетичними ресурсами при запровадженні принципів циркулярної економіки та КСВ у всіх ланках суспільства. Систематизовано тренди та чинники трансформації енергетичних ринків у світі.Обґрунтовано запровадження концепції smart у досліджуваних суб'єктах та визначено чинники концепції на тлі зростання цін на енергоносії. Прослідковано і систематизовано динаміку та основні причини такого зростання. Здійснено аналіз окремих громад Харківського регіону в умовах децентралізації в контексті практичних упроваджень з мінімізації наслідків зростання цін на енергоносії. У роботі уточнено поняттєво-категорійний апарат енергоресурсних чинників управління економічним розвитком, таких як, «енергозбереження», «енергоємність», «енергоефективність».Дана оцінка особливостям управління енергоефективним розвитком регіону в нових умовах. Вивчено динамічний стан енергоресурсів: зміну структури та кількості споживання, створення альтернативних джерел енергопостачання. Виокремлена енергоефективна складова стратегічних планів та практичних упроваджень, як приклад ефективного та розумного управління енергоресурсами на локальних рівнях. Визначено розрив енергетичної ефективності в соціально-економічній моделі України, спричинений бар'єрами енергетичної ефективності. Розглянуто таксономія бар'єрів енергоефективності S. Sorrell та через термінологію бар'єрів класифіковано причини, що перешкоджають просуванню енергоефективних технологій в Україні. Визначено дев'ятнадцять бар'єрів енергоефективності, в тому числі сформовано та найменовано нову групу бар'єрів перехідного періоду. Визначена в умовах України таксономія бар'єрів характеризує опір зовнішнього середовища енергоефективним технологіям, зумовлений недосконалістю соціально економічного середовища, в умовах якого впроваджуються конкретні енергоефективні технології. Визначено роль грантового фінансування в ідентифікації бар'єрів енергоефективності та підвищенні продуктивності енергоефективних технологій у досліджуваних суб'єктах. Застосовано таксономію бар'єрів енергоефективності як систему економічного аналізу для встановлення бар'єрів енергоефективності у досліджуваних суб'єктах. Визначено домінантні бар'єри, бар'єри найбільшої уваги та провали грантової активності, останні ідентифіковані як бар'єри не охоплені грантовим фінансуванням. Запропоновано підхід до оцінки здатності досліджуваних суб'єктів сприймати та просувати інноваційні енергоефективні технології, який базується на удосконаленні розрахунку узагальненого інтегрального показника з подальшим ранжуванням за узагальненою функцією бажаності Харрінгтона. Визначено нові первинні показники енергоефективної направленості, що лягли в основу розрахунку узагальненого інтегрального показника інноваційної енергоефективної спрямованості досліджуваних суб'єктів. Запропонована концептуальна схема підвищення ефективності енергоресурсних чинників управління економічним розвитком регіону, яка включила в себе тренди та чинники, сучасні методи та інструменти підвищення ефективності енергоресурсних чинників, розвиток інфраструктури, загальносуспільний розвиток, що у комплексі покликано створити середовище сприятливе до інновацій в цілях забезпечення сталого розвитку.^UThe thesis is devoted to substantiation of theoretical provisions and development of methodological approaches and recommendations for improving efficiency of energy resources factors of management of economic development of the region. Work purpose was to deepen the theoretical provisions, develop practical approaches and recommendations aimed at improving the efficiency of energy resources factors in managing the economic development of the region. Theoretical principles of managing economic development of the region through effective use of energy resources were studied in the paper. Revealed conceptual prerequisites and aspects of effective governance in field of energy resources. Summarized conceptual approaches to formation of energy efficiency factors. Ukraine's resource management policy is characterized by program and legislative initiatives that have a direct impact and regulate nature management, waste management, use and distribution of energy resources, and introduce a system of energy-efficient measures. Concept of smart as an element of economic development management and a center of innovation in regional strategies is proposed. Concept of smart as a tool for implementation of strategies is defined. A methodical approach to assessing effectiveness of energy resources management factors of economic development is substantiated. Research algorithm provided duality of estimation of energy efficiency factors proposed.The main aspects of energy resources management in Ukraine and Europe in terms of introduction of innovative technologies under the influence of global trends are summarized. Structure of energy consumption and prospects of its replacement against background of global energy changes shown. Revealed prospects for energy resources management in introduction of principles of circular economy and CSR in all sectors of society. Systematized trends and factors of transformation of energy markets in the world.Introduction of the smart concept in the studied subjects is substantiated and factors of concept against the background of rising energy prices are determined. Systematized dynamics and main reasons for such growth are traced. Analysis of separate communities of Kharkiv region in conditions of decentralization in context of practical implementations on minimization of consequences of growth of the prices for energy carriers is carried out.Paper clarifies the conceptual and categorical apparatus of energy resources factors of economic development management, such as "energy-saving", "energy intensity", "energy efficiency".Estimation of features of management of energy-efficient development of the region in new conditions is given. Dynamic state of energy resources is studied: change of structure and quantity of consumption, creation alternative sources of energy supply. Energy-efficient component of strategic plans and practical implementations is singled out as an example of effective and smart energy management at the local level.Identified the gap of energy efficiency in socio-economic model of Ukraine caused by energy efficiency barriers. Taxonomy of S. Sorrell energy efficiency barriers is considered and reasons that hinder promotion of energy efficient technologies in Ukraine are classified through terminology of barriers. Identified nineteen energy efficiency barriers, including formation and naming of a new group of transition barriers. Taxonomy of barriers determined in conditions of Ukraine characterizes resistance of external environment to energy efficient technologies, due to imperfection of socio-economic environment in which specific energy efficient technologies are introduced.Role of grant funding in identifying energy efficiency barriers and increasing productivity of energy-efficient technologies in studied subjects is determined. Taxonomy of energy efficiency barriers was used as a system of economic analysis to establish energy efficiency barriers in the studied subjects. Dominant barriers, most attention barriers, and grant failures have been identified, latter being identified as barriers not covered by grant funding.An approach to the assessment of the ability of the studied subjects to perceive and promote innovative energy-efficient technologies is proposed, which is based on the improvement of the calculation of the generalized integrated indicator with the subsequent ranking according to the generalized Harrington desirability function. Identified new primary indicators of energy efficiency, which formed the basis for the calculation of the generalized integrated indicator of innovative energy efficiency of the studied subjects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Горобець С. І. 
Методика формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури у процесі вивчення мовознавчих дисциплін / С. І. Горобець. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню проблеми формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури у процесі вивчення мовознавчих дисциплін. У дисертації з'ясовано провідні дефініції дослідження «риторика», «риторична діяльність», «риторична культура», «риторичне середовище», уточнено зміст поняття «риторична компетентність майбутнього вчителя української мови і літератури», яке у роботі потлумачено як динамічне особистісне утворення, що поєднує в собі обсяг риторичних знань, способи критичного та творчого мислення, особистісних цінностей, навичок красномовства, риторичних умінь, комунікативного досвіду, інших особистих якостей, що визначають здатність майбутнього вчителя української мови і літератури успішно провадити професійну діяльність, спрямовану на формування знань, умінь і навичок, розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, емоційно-вольових та морально-етичних якостей здобувачів освіти.У складі риторичної компетентності виокремлено компоненти та розроблено критерії сформованості риторичної компетентності з відповідними показниками: гносеологічний (обізнаність про сутність риторичної компетентності; знання мовних, мовленнєвих, риторичних засобів; знання особливостей застосування риторичної компетентності у майбутній педагогічній діяльності); діяльнісно-корекційний (уміння демонструвати риторичні здібності; уміння переконувати, впливати на інших; здатність використовувати невербальні засоби; спроможність конструктивно вирішувати риторичні ситуації; вміння здійснювати самоконтроль у спілкуванні; уміння висловлювати і корегувати власні думки; здатність до ефективного спілкування; комунікативні вміння в процесі моделювання практико-орієнтованих мовленнєвих ситуацій; здатність до текстотворення й аналізу тесту); мотиваційно-ціннісний (потреба в риторичному вдосконаленні; усвідомлення необхідності розвивати риторичну компетентність; розуміння потреб і емоцій оточуючих).Критерії репрезентовано системою відповідних показників, які віддзеркалюють конкретну ознаку досліджуваного об'єкта – рівні сформованості риторичної компетентності майбутніх вчителів української мови і літератури: високий, достатній, середній, елементарний. У дослідженні вперше розроблено методику формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури з урахуванням компетентнісного, комунікативно-діяльнісного, дослідницького, текстоцентричного підходів; доведено доцільність реалізації методів, прийомів, видів і форм роботи, спрямованих на формування риторичної компетентності; запропоновано систему вправ і завдань для формування риторичної компетентності майбутніх вчителів-словесників, підтверджено ефективність експериментального навчання. Подальшого розвитку набули лінгводидактичні умови формування риторичної компетентності вчителів-словесників у закладах вищої освіти. Ключові слова: методика формування риторичної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури, риторика, риторична діяльність, риторична культура, риторична компетентність.^UThe dissertation work is devoted to the research concerning the problem to form the rhetorical competence among the future teachers of the Ukrainian language and literature in the process of studying the linguistic disciplines. In the thesis the following leading research definitions "rhetoric", "rhetorical activity", "rhetorical culture" are defined, the content of the concept "rhetorical competence of the future teacher of Ukrainian language and literature" is clarified, which is interpreted in the work as a dynamic personal education that combines the volume of rhetorical knowledge, ways of critical and creative thinking, a set of worldviews, personal values, eloquence skills, rhetorical skills, other personal qualities that determine the ability of future teachers of Ukrainian language and literature to successfully carry out professional activities aimed at the formation of knowledge, skills and abilities, development of intellectual and creative abilities, emotional-will and moral-ethical qualities of education applicants.The components of rhetorical competence are identified and the criteria of rhetorical competence formation with the corresponding indicators are developed: gnoseological (awareness of the essence of rhetorical competence; knowledge of language, speech, rhetorical means; understanding of the features concerning the application of rhetorical competence in future pedagogical activities); activity-corrective (ability to demonstrate rhetorical abilities; ability to persuade, influence others; the ability to use non-verbal means; ability to solve rhetorical situations in a constructive way; the ability to exercise self-control in communication; the ability to express and correct one' thoughts; the ability to communicate effectively; communicative skills in the process of the simulation of practice-oriented speech situations; the ability to textualization and test analysis); motivational-valuable (the need for rhetorical improvement; awareness of the need to develop rhetorical competence; understanding the needs and emotions of others).The criteria are represented by a system of appropriate indicators that reflect a specific feature of the researched object - the levels of rhetorical competence formation of future teachers of the Ukrainian language and literature: high, sufficient, average and elementary. The study is the first to develop a methodology of forming the rhetorical competence within the framework of the competence, communicative-activitistic, investigative, text-centered approaches for future teachers of the Ukrainian language and literature; it also proves the appropriateness of implementing methods, techniques, types and forms of work aimed at forming rhetorical competence; a system of exercises and tasks for the formation of rhetorical competence of future literary teachers is proposed, the effectiveness of experimental training is confirmed. The linguodidactic conditions for the formation of rhetorical competence of teacher-verbalists in institutions of higher education have been further developed.Keywords: methods of forming the rhetorical competence of future teachers of the Ukrainian language and literature, rhetoric, rhetorical activity, rhetorical culture, rhetorical competence.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Дика Л.В. 
Суфіксальний словотвір іменника в говірках полісько- середньонаддніпрянського порубіжжя: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Л.В. Дика ; НАН України. Ін-т укр. мови. — К., 2003. — 19 с. — укp.

На підставі магнітофонних записів діалектного мовлення (понад 70-ти годин звучання) та зібраних матеріалів здійснено аналіз похідних іменників у говірках полісько-середньонаддніпрянського порубіжжя. Виявлено інвентар словотворчих афіксів. З'ясовано семантичні поля кожного суфікса у межах граматичних родів іменника. Установлено омонімічні та синонімічні відношення між суфіксами. Окреслено продуктивність словотворчих моделей і факсів. Показано, що творення нового слова відбувається в межах певної лексико-словотвірної групи, що є вужчим поняттям, ніж словотвірний тип, визначальними факторами при цьому є відповідний суфікс як класифікуючий елемент та загальна семантика лексико-словотвірної групи. Зазначено, що текстовий дискурс лексико-словотвірних явищ відтворює умови формальної та функціональної варіативності суфіксальних похідних іменників у говірках полісько-середньонаддніпрянського порубіжжя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-212.1*20 + Ш141.4-67 +
Шифр НБУВ: РА327199

      
4.

Дика Л.Л. 
Ойконімія Східного Поділля (XIV - XX ст.): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Л.Л. Дика ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток ойконімійної системи Східного Поділля протягом XIV - XX ст. Проведено лексико-семантичний і словотвірний аналіз ойконімів дослідженого регіону. Встановлено продуктивність конкретних словотвірних моделей назв населених пунктів на території Вінниччини. Зазначено, що словотвірна структура, семантика базових назв топонімів, виявлених на території Вінниччини, підтверджують теорію стосовно формування ойконімної системи даного краю ще в давньоукраїнський період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-316 +
Шифр НБУВ: РА364901

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
5.

Дика М.В. 
Дослідження динаміки мембранозв'язаних біоелектричних процесів ембріональних клітин з використанням комп'ютерного моделювання: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.02 / М.В. Дика ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 20 с. — укp.

Вивчення динамічних змін електрофізіологічних характеристик зародкових клітин в'юна, що відбуваються після запліднення в період їх синхронних дроблень, проведено на базі часткових моделей (динаміки їх аперіодичного тренду та коливної динаміки провідностей), а також на базі комплексної (об'єднаної) моделі динаміки біоелектричних процесів, яка відтворює закономірності мембранного транспорту та розподілу електрогенних іонів калію та натрію у їх зв'язку з динамікою біоелектричних показників мембран. За допомогою комп'ютерного моделювання досліджено динаміку загальних змін електрофізіологічних показників мембрани, а також внутрішньоклітинних концентрацій основних електрогенних іонів. Базуючись на відображенні часового тренду даних змін, запропоновано модель, адекватну експериментальним даним, одержаним для початкового етапу розвитку ембріональних клітин. Розроблено модель динаміки провідностей, яка враховує взаємозалежність між змінами калієвої та натрієвої провідностей плазматичної мембрани та їх потенціалозалежність і відтворює періодичні коливання провідності, синхронні з циклами клітинного поділу. Змодельовано повну картину часових змін основних мембранозв'язаних показників для початкового етапу розвитку зародків в'юна. Отримані результати підтверджують достатню повноту розробленої математичної моделі та їх адекватність певним реальним процесам на початковому етапі розвитку ембріональних об'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*333
Шифр НБУВ: РА313043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Дика Н.М. 
Система роботи з культури мовлення в 5 - 7 класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. біол. наук: 13.00.02 / Н.М. Дика ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано та експериментально перевірено методичну систему з культури мовлення в 5 - 7 класах, доведено її доцільність й ефективність. Висвітлено нові погляди лінгвістів на культуру мовлення. Розглянуто принципи та критерії відбору словника основних труднощів щодо вимови та написання. Встановлено, що словник такого типу доцільно укладати з урахуванням принципів: частотного, комунікативного, системного та зіставного. Наведена система передбачає вдосконалення шкільних програм, надає вчителеві конкретні методичні рекомендації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912.37
Шифр НБУВ: РА319558 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Дика Н.О. 
Камерно-інструментальний ансамбль в Україні. Творчість і виконавство (1960 - 1980 рр.): Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Н.О. Дика ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Здійснено комплексний аналіз камерно-інструментального ансамблю України 1960 - 80-х рр., індивідуальних композиторських стилів, камерно-інструментального виконавства в його регіональних проявах. Досліджено особливості взаємодії композиторської та виконавської творчості як важливого фактора розвитку жанру, основні тенденції українських квартетів, тріо ансамблів нетрадиційних складів. Діяльність Камерно-інструментального ансамблю України відзначена вагомими досягненнями в сфері виконавства та композиторської творчості, втілено найбільш суперечливі та багатовимірні проблеми духовного буття суспільства. На підставі великого фактологічного матеріалу доведено правомірність розгляду української камерно-інструментальної творчості зазначеного періоду в світовому контексті, зокрема тріо, квартетів, камерно-інструментальних ансамблів В.Сильвестрова, Є.Станковича, Ю.Іщенка, Л.Грабовського, М.Скорика та інших композиторів. Значну увагу приділено висвітленню здобутків камерно-інструментального виконавства. Проаналізовано співпрацю колективів з українськими композиторами над першопрочитанням творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.23-73(4Укр)6
Шифр НБУВ: РА312197 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Дика О.В. 
Імунореактивність телят різного віку, щеплених сальмонельозним антигеном: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.03 / О.В. Дика ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2000. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П873.41-911-8,022
Шифр НБУВ: РА309687 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Дика Ю.В. 
Адміністративно-правові засади регулювання обмежень прав громадян на екологічну інформацію: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / Ю.В. Дика ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Розглянуто комплекс теоретичних і практичних питань щодо адімністративно-правових засад регулювання обмежень права громадян на екологічну інформацію. Визначено специфічні ознаки поняття "адміністративно-правове обмеження права". Наведено характеристику даних обмежень прав громадян на екологічну інформацію. Здійснено класифікацію адміністративно-правових обмежень цього права. Досліджено адміністративну відповідальність у системі гарантій права на екологічну інформацію. Проаналізовано адміністративну відповідальність за його протиправне обмеження. Запропоновано шляхи вдосконалення правового регулювання адміністративної відповідальності за протиправне обмеження даного права громадян.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х859(4УКР)021.11 + Х849(4УКР)042 +
Шифр НБУВ: РА358028

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Дика О. О. 
Порівняльна морфологія та васкулярна анатомія квітки Hyacinthaceae Batsch / О. О. Дика. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вивченню морфології та васкулярної анатомії квітки в родині Hyacinthaceae. Дослідження грунтується на аналізі будови квітки 15 видів з 13 родів, що відносяться до підродин Hyacinthoideae, Ornithogaloideae, Urgineoideae й Oziroëoideae, та репрезентують основні морфологічні типи квіток гіацинтових. У роботі на підставі власних досліджень виявлено чотири типи організації оцвітини та андроцею, шість типів вертикальної зональності гінецею та септального нектарника, визначено типи плацентації насінних зачатків та типи обтураторів. Вперше визначений тип септального нектарника та описані ознаки залозистого епідермісу. Вперше встановлено два типи іннервації оцвітини та андроцею та п'ять типів організації провідної системи гінецею, чотири з яких відрізняються організацією вентральних пучків плодолистків. За даними аналізу морфологічної будови та васкулярної анатомії квітки виявлено ознаки, які дозволяють розширити базу даних для таксономічного та філогенетичного аналізу Hyacinthaceae. Серед виявлених ознак є ознаки зовнішньої морфології квітки, мікроморфології та вертикальної зональності^UThe thesis is dedicated to the study of flower morphology and vascular anatomy of Hyacinthaceae Batsch. The research is based on the flower structure analysis in 15 species of 13 genera, related to subfamilies Hyacinthoideae, Ornithogaloideae, Urgineoideae and Oziroëoideae that represent the main morphological types of hyacinth flowers. Entirely new data of the gynoecium micromorphology were obtained, as well as the types of perigonium structure, androecium, gynoecium and types of flower vascular system were established.Among the studied representatives of the Hyacinthaceae, four types of perigonium and androecium organization were identified. The first type is characterized by the free tepals and free stamens (Ledebouria socialis (Massonieae/Hyacinthoideae), Ornithogalum fimbriatum, O. dubium, O. orthophyllum subsp. kochii (Ornithogaleae/Ornithogaloideae)). The second type is characterized by the fact that in the flower the tepals and stamens are fused at the base (Scilla bifolia, Barnardia japonica (Hyacintheae/Hyacinthoideae), Fusifilum physodes, Bowiea volubilis (Urgineoideae) and Oziroё biflora (Oziroёoideae)). Third type is characterized by a short flower tube (less than ½ of the tepals length) of fused tepals and stamens (Puschkinia sciloides (Hyacintheae/Hyacinthoideae), Drimiopsis maculata (Massonieae/Hyacinthoideae), Geschollia anomala (Urgineoideae)). In Puschkinia sciloides outer tepals form a short tube. Fourth type is characterized by a long flower tube of fused tepals (greater than or equal to ½ of the tepals length) and stamens (Galtonia viridiflora, Dipcadi brevifolium (Dipcadieae /Ornithogaloideae) and Veltheimia bracteata (Massonieae / Hyacinthoideae)).In most species, axile placentation was found in the lower portion and parietal in the upper portion of the ovary, in Ornithogalum dubium, Galtonia viridiflora, Dipcadi brevifolium and Fusifilum physodes only parietal placentation occurs.It has been found that for representatives of Oziroëoideae, Ornithogaloideae funicular obturators are characteristic, and for representatives of Urgineoideae, Hyacinthoideae – placental-funicular obturators. Varying degree of style channel fusion in representatives of the Hyacinthaceae is confirmed.For the first time, the type of septal nectaries was determined for the studied species and the characters of secretory epidermis were described. The Hyacinthaceae family is characterized by septal nectaries, in which the septal fissures reach the base of the ovary and open outward at the base of the style, or extend from the middle of the ovary to its roof and open in the upper third of the ovary. Glandular epidermal cells are relatively small, more or less isodiametric; slightly elongated parallel to the surface of the nectary or vertically to its surface.Based on the analysis of the vertical structure of gynoecium and septal nectaries, it was found hemisyncarpous gynoecium with common septal nectary type is in Ledebouria socialis, Drimiopsis maculata, Veltheimia bracteata, Bowiea volubilis, Oziroё biflora, syncarpous gynoecium with common septal nectary type – in Scilla bifolia, Puschkinia sciloides, Ornithogalum fimbriatum, O. dubium, O. orthophyllum subsp. kochii, Galtonia viridiflora, Dipcadi brevifolium Geschollia anomala, Fusifilum physodes, syncarpous gynoecium with distinct septal nectary type – in Barnardia japonica. Zone of distinct nectary in the form of three separate cavities, not connected by epidermis is first detected in the structure of the septal nectaries of Scilla bifolia, Barnardia japonica, Veltheimia bracteata, Ornithogalum fimbriatum, O. dubium, O. orthophyllum subsp. kochii, Galtonia viridiflora, Dipcadi brevifolium, Fusifilum physodes, Oziroe biflora.It is established that the flower vascular system of the studied species is organized as in a flower with free flower organs, i.e. traces of stamens and tepals are single- bundles, always formed in the receptacle, the carpel trace composed of one dorsal and two ventral bundles or one dorsal, two lateral and two ventral bundles. There are five types of organization of the gynoecium vascular system, four of which differ in the organization of the carpels ventral bundles. According to the analysis of the morphological structure and vascular anatomy of the flower, the features that allow to expand the database for taxonomic and phylogenetic analysis of Hyacinthaceae were revealed. Among the identified characters are characters of external morphology of the flower, micromorphology and vertical zonality of the gynoecium, the septal nectary structure and flower vascular anatomy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дикань В.В. 
Державне регулювання інвестиційного забезпечення розвитку міжнародних транспортних коридорів в Україні: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / В.В. Дикань ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Удосконалено методологічні засади залучення інвестиційних ресурсів у формування та розвиток міжнародних транспортних коридорів (МТК) на території України, що відповідають комплексному характеру даної проблеми та забезпечують можливість своєчасного й ефективного функціонування вітчизняної системи МТК. Проаналізовано основні етапи формування та особливості функціонування пан'європейських та євроазійських МТК. Визначено фактори, що забезпечують формування ефективної системи МТК в Україні. Досліджено стан інвестиційних процесів і джерел залучення інвестицій у національний транспортний комплекс України. Обгрунтовано доцільність створення інтегрованих промислово-фінансових структур для активізації інвестиційної діяльності у транспортному комплексі. Розроблено модель розрахунку оцінки ефективності інвестицій у розвиток МТК в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)373.30-813.2-56 + У583.433.0-813.2-56 +
Шифр НБУВ: РА345507

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Дикань Н.І. 
Четвертинні остракоди України: Автореф. дис...д-ра. геолог. наук: 04.00.09 / Н.І. Дикань ; НАН України. Ін-т геолог. наук. — К., 2004. — 39 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади систематики і таксономії викопних остракод, проведено систематичне вивчення четвертинних остракод, відтворено історичний розвиток черепашкових рачків. Здійснено максимально повний опис морфології черепашки (визначено 45 морфологічних елементів, з них 23 - з кількісними показниками) та детальний опис кожного морфологічного елемента, визначено діапазон їх мінливості. Складено термінологічний словник, схему опису черепашки і кожного морфологічного елемента. На підставі жорсткої уніфікації термінології під час опису черепашки й формалізації опису усіх таксонів визначено таксономічну вагу кожної морфологічної ознаки, розроблено уніфіковану систему таксономічних ознак для всього ієрархічного ланцюга ряд - вид і кожної родини та підпорядкованих їй таксонів для всіх четвертинних остракод України. Проведено ревізію четвертинних остракод, переглянуто об'єм і співвідношення таксонів. Описано 79 видів остракод, складено палеонтологічний атлас і ключі для визначення четвертинних прісноводних, солонуватоводних і морських остракод України. Встановлено критерії класифікації четвертинних остракод України (порівняльно-морфологічний, екологічний, філогенетичний, географічний). Розроблено класифікаційну схему четвертинних остракод України. На підставі аналізу морфології черепашки та особливостей онтогенетичного розвитку остракод визначено основні етапи історичного розвитку черепашкових рачків, побудовано схеми філогенетичних зв'язків для родин, підродин, родів морських і прісноводних остракод від кембрію до голоцену. Уточнено інформацію щодо умов існування четвертинних остракод, доповнено дані про їх стратиграфічне положення та географічне поширення. У четвертинних морських і континентальних (алювіальних, озерних) відкладах виділено місцеві (комплексну зону, акме-зону, верстви з остракодами) і регіональну (зона поширення таксона для території Східної Європи) біостратиграфічні підрозділи. Реконструйовано деякі параметри середовища існування остракод у четвертинному періоді (палеосолоність для північної частини Чорного моря, палеотемпературу в континентальних водоймах України).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е169.115.515"072"(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА330297

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Дикань Б. О. 
Суб'єктність мобільних електронних пристроїв: природа, виробництво, практики / Б. О. Дикань. — Б.м., 2022 — укp.

Актуальність теми зумовлена контроверзійною та парадоксальною ситуацією, за якої, з одного боку, відбувається та відтворюється масове розповсюдження мобільних електронних пристроїв для переважної більшості населення, а з іншого боку – падіння можливостей та здатностей формальних власників контролювати та усвідомлювати вплив пристроїв на себе до кінця та повністю. На гносеологічному ж рівні виникає протиріччя, за якого на рівні дискурсу та повсякденних практик людей мобільні електронні пристрої проявляють нові якості, тоді як соціологія не висунула досі підходу до визначення, вимірювання, дослідження, квантифікації та кваліфікації цих якостей.У першому розділі тексту дисертації здійснено розробку понятійно-категоріального апарату дослідження суб'єктності речей.Індивідуальна соціальна випрацювана суб'єктність інтерпртується як властивість соціалізованого актора, яка проявляється у здійсненні ним соціального акту, що виражає взаємообумовленість «Я»-ідентичності й історично обумовленої «Ми»-ідентичності цього актора та усвідомлення ним власної об'єктності (а отже, і меж соціальної суб'єктності – її обумовленості соціальними обставинами). Соціальна фабрикована суб'єктність – це властивість соціального актора, яка проявляється у здійсненні ним соціального акту, що виражає домінування «Я»-ідентичності над «Ми»-ідентичністю, і що споживається через демонстрацію зовнішніх індикаторів «Я»-ідентичності та «Ми»-ідентичності актора. У якості уточнення цих категорій дано визначення таким поняттям, як соціальний акт носія випрацюваної суб'єктності та акт фабрикованої суб'єктності.Визначено природу та механізми виробництва індивідуальної соціальної суб'єктності (людини) та соціальної суб'єктності інститутів й речей (у тому числі мобільних електронних пристроїв).У другому та третьому розділах тексту дисертації досліджено, кориговано та верифіковано підходи до вивчення речей як частини соціального світу, зокрема, звужено межі соціальної суб'єктності речей, що не мала чітких кордонів у розробках Б. Латура, М. Каллона, Дж. Ло, К. Кнорр Цетіни та В. Вахштайна.Зокрема, важливим актором, що продукує такі дискурси, виступають сучасні медіа. Дискурс-аналіз заголовків новинних видань показав, що з 80 новинних заголовків, у яких згадувалися електронні пристрої або програмне забезпечення, 22 містили повідомлення з індикаторами фабрикації суб'єктностіТакож було емпірично уточнено перелік інструментів фабрикації соціальної суб'єктності речей. Дискурс-аналіз інтернет-жартів дозволив вийти на такі інструменти, як антропоморфізація, емпатія, сексуалізація, визнання домінування (над людиною).Здійснено соціологізацію концепції «запускання явленості» речей М. Хайдеггера. При цьому її синтезовано з концепцією актантів Б. Латура.З вищенаведеного була сконструйована та верифікована гіпотеза «екзогабітусу», вибудована на базі поняття «габітусу» П. Бурдьє.У другому та третьому розділах також автор звертається до, верифікуваючи та інструменталізуючи:- теорії соціальних практик П. Бурдьє, В. Волкова, О. Хархордіна.- поняття «об'єктуалізації» К. Кнорр Цетіни. Уточнено, що феномен об'єктуалізації є наслідком реіфікації відносно соціальних інститутів та речей.- теорії реіфікації Дьйордя Лукача. Уточнено, що феномен реіфікації споріднений з описаними нами процесами фабрикації та окупації суб'єктності, є наслідком цих процесів.- теорії інституціоналізації П. Бергера та Т. Лукмана. Проаналізована спорідненість процесів інституціоналізації з процесами фабрикації та окупації суб'єктності.- методології метатеоретичного дослідження соціологічних категорій. У ході аналізу досліджень суб'єктності враховується соціально-історичний контекст розвитку різних поглядів на феномен суб'єктності.- теорії макдональдизації Джона Рітцера, у імплікаціях якої було виявлено та концептуалізовано процеси трансформації макдональдизації в уберизацію та амазонізацію.Процес уберизації розглянуто в рамках трьох кейс-стаді, які продемонстрували, що уберизація є важливим контекстом такої фабрикації суб'єктності людей, за якої фабрикована суб'єктність підміняє випрацювану суб'єктність.^UThe urgency of the topic is due to the controversial and paradoxical situation in which, on the one hand, there is a mass distribution of mobile electronic devices for the vast majority of the population, and on the other hand - the decline of capabilities and ability of formal owners to control and understand. At the epistemological level, there is a contradiction in which at the level of human discourse and everyday practices, mobile electronic devices show new qualities, while sociology has not yet put forward an approach to defining, measuring, researching, quantifying and qualifying these qualities.In the first section of the dissertation text the conceptual and categorical apparatus of research of subjectivity of things is developed.Individual socially developed subjectivity is interpreted as a property of a socialized actor, which is manifested in the implementation of a social act, which expresses the interdependence of "I" -identity and historically determined "We"-identity of this actor and his awareness of his own objectivity (and hence boundaries of social subjectivity - its conditionality by social circumstances). Socially fabricated subjectivity is a property of a social actor, which is manifested in the implementation of his social act, which expresses the dominance of "I"-identity over "We"-identity, and consumed through the demonstration of external indicators of "I"-identity and "We"-identity of the actor. As a clarification of these categories, the definition of such concepts as the social act of the bearer of the developed subjectivity and the act of fabricated subjectivity is given.The nature and mechanisms of production of individual social subjectivity (human) and social subjectivity of institutions and things (including mobile electronic devices) are determined.The second and third chapters of the dissertation text explore, correct and verify approaches to the study of things as part of the social world, in particular, narrow the boundaries of social subjectivity of things that had no clear boundaries in the works of B. Latour, M. Callon, J. Lo, K. Knorr Cetina and W. Wachstein.In particular, modern media are an important actor in producing such discourses. Discourse analysis of news headlines showed that of the 80 news headlines that mentioned electronic devices or software, 22 contained messages with indicators of fabrication of subjectivity.The list of tools for fabricating the social subjectivity of things has also been empirically refined. Discourse analysis of Internet jokes allowed to reach such tools as anthropomorphization, empathy, sexualization, recognition of dominance (over man).Sociologization of the concept of "triggering the appearance" of things M. Heidegger. It was synthesized with the concept of B. Latour's actants.From the above, the hypothesis of "exohabitus" was constructed and verified, built on the basis of the concept of "habitus" by P. Bourdieu.In the second and third chapters, the authour also refers to, verifying and instrumentalizing:- theories of social practices of P. Bourdieu, V. Volkov, O. Kharkhardin.- the concept of "objectification" by K. Knorr Cetina. It is clarified that the phenomenon of objectification is a consequence of ratification in relation to social institutions and things.- György Lukacs' theories of reification. It is clarified that the phenomenon of reification is related to the processes of fabrication and occupation of subjectivity described by us, and is a consequence of these processes.- theories of institutionalization of P. Berger and T. Lukman. The affinity of institutionalization processes with the processes of fabrication and occupation of subjectivity is analyzed.- methodologies of metatheoretical research of sociological categories. The analysis of subjectivity studies takes into account the socio-historical context of the development of different views on the phenomenon of subjectivity.- John Ritzer's theory of McDonaldization, in the implications of which the processes of transformation of McDonaldization into uberization and amazonization were identified and conceptualized.The process of uberization is considered in the framework of three case studies, which demonstrated that uberization is an important context of such fabrication of human subjectivity, in which fabricated subjectivity replaces the developed subjectivity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Дикань Л. В. 
Творчі дозвіллєві практики як фактор формування соціальної суб'єктності сільських підлітків / Л. В. Дикань. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: дозвіллєві практики сільських підлітків. Мета: концептуалізація ролі творчих дозвіллєвих практик у формуванні соціальної суб'єктності сільських підлітків. Методи дослідження: аналіз, типологізація, порівняльний аналіз, анкетування, напівструктуроване інтерв'ю, фокусоване групове інтерв'ю, аналіз документів, факторний аналіз, кластерний аналіз, кореляційний аналіз. Теоретичні та практичні результати: застосовано положення фігуративної соціології Н. Еліаса до вивчення дозвіллєвих практик сільської підліткової молоді; введено до наукового обігу поняття «поліфігуративна дозвіллєва культура»; схарактеризовано базову модель цінностей, які відіграють найбільш значущу роль у виборі дозвіллєвих практик сільськими підлітками, а саме: цінності соціального статусу, референтної спільноти, сім'ї, улюбленої справи, спілкування, безтурботного життя, свободи; виявлено зв'язок творчих дозвіллєвих практик з такими характеристиками соціальної суб'єктності сільських підлітків, як академічна успішність, реальна та потенційна соціальна мобільність, додаткова зайнятість, волонтерство. Новизна: концептуалізація ролі творчих дозвіллєвих практик у формуванні соціальної суб'єктності сільських підлітків. Ступінь впровадження: результати дослідження пройшли апробацію й впроваджені в діяльність соціологічного факультету Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна МОН України.^UObject: leisure practices of rural teenagers. Aim: conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. Research methods: analysis, compartmentalizing, comparative analysis, questionnaires, semi-structured interviews, focus group interviews, document analysis, factor analysis, cluster analysis, correlation analysis. Theoretical and practical results: the concepts of N. Elias figurative sociology are applied to the study of the leisure practices of rural adolescent youth; the concept of «polyfigurative leisure culture» is implemented into the scientific cycle; a basic model of values which play the most significant role in choosing of the leisure practices for rural adolescents, namely the values of social status, reference community, family, affair, communication, carefree life, freedom, is characterized; the connection of creative leisure practices with such characteristics of social subjectivity of rural adolescents as academic success, real and potential social mobility, additional employment, volunteering, is discovered. Novelty: the conceptualization of the role of creative leisure practices in the formation of social subjectivity of rural adolescents. The degree of implementation: the results of the research were tested and introduced into the activity of the sociological faculty of MES of Ukraine V.N. Karazin Kharkiv National University named after.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Дикарева Л.Ю. 
Міфопоетика метаморфози і способи її об'єктивації у художньому мовленні: лінгвосеміотичний аспект (на матеріалі прози М.В.Гоголя та М.О.Булгакова): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Л.Ю. Дикарева ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філол. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Системно лінгвосеміотично висвітлено метморфозу - важливу складову системи міфопоетичних значень і тропа на матеріалі художнього мовлення М.В. Гоголя та М.О. Булгакова. Проаналізовано способи об'єктивації метаморфози у складі художньо-образних картин світу М.В.Гоголя та М.О.Булгакова в їх подібностіта розбіжностях. Здійснено аналіз способів об'єктивації метаморфози у міфопоетичних світах позасвідомого (сну, марення, галюцинування). Логіко-лігнвістичну зону об'єктивації метаморфози досліджено шляхом аналізу типової ситуації перетворення, в центрі якої знаходяться предикати перетворення. Розвинуто структурно-семіотичні класифікації метаморфоз. Укладено словник метморфоз, зафіксованих у художній прозі М.В. Гоголя та М.О. Булгакова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-315.5 + Ш401.17 + Ш5(4РОС)5-4 Гоголь, М.В. 534 + Ш5(4РОС)6-4 Булгаков, М.О. 534 +
Шифр НБУВ: РА322659

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
16.

Катеринич Л.О. 
Нейромережеві методи побудови експертних систем з асоціативними моделями подання знань: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.05.03 / Л.О. Катеринич ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Запропоновано формальні моделі подання асоціативних знань і досліджено механізми логічного виведення на них. Сформульовано та розв'язано задачу класифікації за деякими відомими асоціаціями за умов нечіткості. Запропоновано підходи до синтезу й оптимізації нейромереж змінної архітектури з комутаційним елементом. Досліджено нейромережеві моделі аналізу нечітких даних, що описуються нечіткими специфікаціями (алгоритмами). Реалізовано експериментальний зразок діагностичної системи H-Гомеопат, яка забезпечує інформаційну підтримку процесів діагностики та пошуку даних довідкового характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З810.22 + З970.51-02
Шифр НБУВ: РА375300 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Катеринич О.О. 
Оцінка генетичної гетерогенності популяцій курей різного напрямку селекції за кількісними ознаками: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.02.01 / О.О. Катеринич ; УААН, Інститут тваринництва. — Х., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П682-33в647,022

Рубрики:

      
18.

Катеринич С.Є. 
Обгрунтування параметрів внутрішньоребристих висівних апаратів для зернових сівалок: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.11. / С.Є. Катеринич ; Кіровогр. нац. техн. ун-т. — Кіровоград, 2004. — 19 с. — укp.

На підставі порівняльного аналізу проведених теоретичних та експериментальних досліджень існуючих конструкцій котушкових і внутрішньоребристих апаратів виявлено закономірності формування зернового потоку у внутрішньоребристому висівному апараті та розроблено його удосконалену схему. Вперше конструктивно вирішено питання регулювання норми висіву за допомогою зміни розміру висівного вікна внутрішньоребристого апарату заслонкою. Обгрунтовано й експериментально доведено можливість керування робочим об'ємом для розширення універсальності запропонованого висівного апарату, а також групового спорожнення. Одержано й практично підтверджено аналітичні залежності, що описують процес руху посівного матеріалу в корпусі та зсипання його з апарату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П072.41-35 +
Шифр НБУВ: РА334137

Рубрики:

      
19.

Катеринич П. В. 
ОСВІТНЯ ЖУРНАЛІСТИКА В УКРАЇНІ: СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ / П. В. Катеринич. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації комплексно досліджено теоретичні та практичні проблеми функціонування освітньої журналістики в Україні, а також окреслено жанрові, видові особливості контенту на освітню тематику, вивчено й удосконалено наукові підходи до визначення складників професійної компетентності освітнього журналіста, запропоновано моделі освітнього торнадо, мультимедійної редакції освітнього ЗМІ, модель впливу побічних чинників на низьке висвітлення питань освіти засобами масової інформації; здійснено контент-аналіз обраних освітніх ЗМІ; проведено експертне опитування серед журналістів і редакторів освітніх ЗМІ, а також опитування вчителів щодо функціонування новинних інтернет-ресурсів освітньої тематики.Результат контент-аналізу показав, що серед 3352 проаналізованих публікацій обраних ЗМІ («Освіта.ua», «Педпреса», «НУШ», «Освіторія») 81% становлять замітки. Брак аналітичних жанрів особливо відчутний стосовно тем дошкільної, інклюзивної та професійно-технічної освіти. Більшість матеріалів «Педпреси» (83%), а також значна частина «Освіти.ua» (63%) є запозиченим або доповненим матеріалом, отриманим із сайтів МОНУ, УЦОЯО чи інших джерел. Отже, можна говорити про дефіцит аналітичного контенту освітньої тематики в аналізованих ЗМІ. Це підтверджують також результати експертного опитування. Рівень освітньої журналістики в Україні за шкалою від «1» (низький) до «10» (високий) експерти (21 журналіст та редактор ЗМІ освітньої тематики) в середньому оцінили на «5» балів. Із твердженням, що в Україні недостатньо авторського аналітичного контенту на теми освіти, за шкалою від «1» (цілком вдосталь) до «10» (критично мало) респонденти в середньому погодилися на «7,5» бала. Результати всеукраїнського опитування вчителів, яких ми, спираючись на думку експертів (журналістів і редакторів), а також дані, включені до КС МОНУ, характеризуємо як ключових споживачів освітнього контенту, показують, що задоволеність респондентів висвітленням тематики освіти вузькоспеціалізованими ЗМІ («Освіта.ua», «Освіторія», «НУШ», «Педпреса», інші) є вищою ніж щодо широкоспеціалізованих ЗМІ. На 8,08 бала з 10 можливих вчителі оцінюють необхідність створення нових ресурсів (зокрема, сайтів), що публікуватимуть інформаційно-аналітичний контент на теми освіти.Аналіз (в межах контент-аналізу) за категоріями ключових понять та актуальних питань галузі освіти, що були розроблені за співпраці експертів і з використанням даних МОНУ, виявив низький рівень висвітлення певних галузей освіти, зокрема професійно-технічної, а також сфер науки і андрагогіки. Критично низький рівень інформування про «відтік мізків», матеріальне забезпечення науковців, розвиток науково-інноваційних парків, міжнародний досвід і трансфер технологій, наступність між дошкільною та початковою освітою, інклюзію в ДНЗ, досягнення учнів на міжнародних змаганнях.Отже, дослідження жанрових, тематичних і функціональних аспектів створення контенту на теми освіти актуальне. Водночас існує низка теоретичних і практичних аспектів, що зумовлюють наукову проблему: Низький, на думку експертів, запит авдиторії на якісну, інновативну освітню журналістику, дефіцит аналітичного та низький рівень авторського контенту на теми освіти в аналізованих спеціалізованих виданнях (як зазначено вище), а також відсутність балансу під час висвітлення різних галузей освіти деформують зміст освітньої журналістики та створюють потребу трансформації жанрово-змістового наповнення освітніх ЗМІ України. Відсутність напрацювань щодо складників професійної компетентності освітнього журналіста не дає змоги ґрунтовно вивчити цифрові інструменти, якими має оперувати освітній журналіст, виявити, які знання та вміння важливі для автора контенту освітньої тематики. Дихотомія понять освітньої та педагогічної журналістики призводить до виникнення квазіжанрових деформацій і спричиняє теоретичну плутанину в підходах українських науковців щодо вивчення жанрових і тематичних особливостей освітньої журналістики. Дотичним аспектом є слабка присутність аналізованих ЗМІ в медіаквінтеті (десктопна версія, мобільна версія, мобільний застосунок, версія для планшета, пристосування для використання у «розумних годинниках»), що є необхідною складовою цифрової еволюції сучасних інтернет-ЗМІ. У період динамічних суспільних змін, спричинених пандемією COVID-19, освітньо-медійне партнерство виходить на новий рівень співпраці, і це потребує розширення такої взаємодії з використанням підходів едьютейнменту.^UThe dissertation comprehensively researches theoretical and practical problems of educational journalism functioning in Ukraine, and also identifies genre and specific features of content on educational topics, studies and improves scientific approaches to the definition of key competencies of a journalist writing on education topics.The result of quantitative content analysis showed that among 3352 analyzed publications of the selected media ("Osvita.ua", "Pedpresa", "NUS", "Osvitoria") 81% were notes. The low number of analytical genres is especially noticeable with regard to the topics of preschool, inclusive and vocational education. Most of the materials of "Pedpresa" (83%) and "Osvita.ua" (63%) are borrowed or supplemented by the materials from the sites of the Ministry of Education of Ukraine, the Center for evaluating the quality of education or other sources. Consequently, we can talk about the lack of analytical content on educational topics in the analyzed media. The above theses are also confirmed by the results of the expert survey. On the scale from "1" (low) to "10" (high), the experts (21 journalists and editors of educational media) gave the average point rating of "5" for the level of educational journalism in Ukraine. On the scale from "1" (quite enough) to "10" (critically insufficient) respondents agreed with the statement that Ukraine does not have enough analytical content on education topics on the average "7.5" points. Results of national survey of teachers who are key consumers of the educational content show that satisfaction of respondents with coverage of subjects of education in narrowly specialized mass media ("Osvita.ua", "Pedpresa", "NUS", "Osvitoria", others) is higher than concerning widely specialized mass media. At 8.08 points out of a possible 10 teachers assess the need to create new resources (sites, platforms) for the publication of information and analytical content on education topics.The analysis (within the content analysis) by categories of key concepts and topical issues of the education sector, developed in cooperation with experts and using data from the MES, revealed a low level of coverage of certain sectors of education, in particular vocational and technical education, as well as the areas of science and andragogy. Critically low level of information on "brain drain", development of science and innovation parks, multinational experience and technology transfer, continuity between pre-school and primary education, inclusion in pre-school educational institutions, achievement of students in international competitions.There are several practical and theoretical problems related to the topic of our PhD thesis: Low, according to experts, audience requests for high-quality, innovative educational journalism. Lack of analytical and insignificant level of author's content on educational topics in the specialized publications studied (see numbers above), as well as the lack of balance in coverage of various branches of education, deform the educational journalism context and create the need to transform the genre and content of the Ukrainian educational media. The lack of research on the competencies of an educational journalist does not allow to fully explore the digital tools, which an educational journalist should operate and the key abilities, which are important for the author of the educational content. Dichotomy of educational and pedagogical journalism concepts leads to quasi- genre deformations and causes theoretical confusion in the approaches of Ukrainian scientists to the study of genre and thematic features of educational journalism. A tangential aspect is the weak presence of the analyzed media in the media quintet (desktop version, mobile version, mobile application, tablet version, adaptations for use in "smart watches"), which is a necessary component of the digital evolution of modern Internet media. At a time of alternating societal changes brought about by the COVID-19 pandemic, educational-media partnerships are reaching a new level of collaboration, an expansion of such collaboration using edutainment approaches is required.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Катеринчук І.М. 
Температурно-часові ефекти у неспівмірній фазі кристалів тетраметиламін-тетрахлорметалатів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.10 / І.М. Катеринчук ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено закономірності температурно-часової динаміки неспівмірних фаз кристалів тетраметиламін-тетрахлорметалатів. Встановлено, що за умови короткотривалої релаксації надструктури, внаслідок зміни вільної енергії кристала, виділяється надлишкова енергія, поява якої обумовлена взаємодією модульованої структури з невпорядкованими дефектами і домішками. Доведено, що результатом деформації надструктури є додатковий внесок хвилі густини дефектів у її динаміку, проявом якого є додаткові низькочастотні коливання солітонної гратки. Встановлено, що наближення сили солітон-солітонної взаємодії до сили взаємодії солітон-дефект спричиняє зміну амплітуди параметра порядку та виявляється у повороті оптичної індикатриси. Виявлено, що для утворення хвилі модуляції з різницевим значенням хвильового вектора необхідна енергія, яка вивільняється у процесі переходу кристала від одного метастабільного стану до іншого завдяки перетворенню потенціальної енергії солітонів в енергію її колективного руху. З'ясовано, що за умови існування хаотичної фази зміна двозаломлення визначається внеском колективного руху солітонів. Виявлено, що хаотична фаза має значення амплітуди параметра порядку, що перевищує відповідні значення хвиль модуляцій, які приймають участь у суперпозиції, що обумовлює немонотонну поведінку величини повороту оптичної індикатриси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.35,022 + В379.371.7,022 +
Шифр НБУВ: РА350289

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського