Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (129)Книжкові видання та компакт-диски (170)Журнали та продовжувані видання (12)
Пошуковий запит: (<.>A=ДУБАС$<.>+<.>A=ЗЕНОВІЙ$<.>+<.>A=ВАСИЛЬОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Дубас О.П. 
Інформаційний розвиток сучасної України у світовому контексті: політологічний аналіз: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.П. Дубас ; НАН України. Ін-т політ. і етнонац. дослідж. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено політологічні аспекти інформаційного розвитку сучасної України у світовому контексті. На підставі аналізу західних теорій та вітчизняних наукових здобутків щодо з'ясування проблеми інформаційного розвитку сформовано й уточнено понятійно-категоріальний апарат для політологічного розуміння ролі інформації як ефективного засобу модернізації українського суспільства. Розглянуто політологічні підходи щодо поняття та феномену інформаційного суспільства, розкрито характер та потреби розширення національного інформаційного поля у перехідний період. З'ясовано стан і визначено основні напрями інформаційного розвитку за умов політичної трансформації суспільства. Зазначена система є важливим чинником впливу на рівень національної безпеки, збереження інтелектуального потенціалу держави, демократизації українського суспільства. Здійснено аналіз інформаційної політики, розглянуто проблеми взаємодії суспільства і влади, визначено основні напрями забезпечення політичного процесу шляхом застосування нових інформаційних технологій. Встановлено вплив інформації на розширення ступеня відкритості суспільства та свободи особистості. Запропоновано новий підхід щодо розуміння процесу інформатизації як основи моделювання та прогнозування суспільно-політичної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф024 + С5*676(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА331653

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Дубас В.І. 
Пружно-стійкий остеосинтез при лікуванні діафізарних переломів кісток гомілки: Автореф.дис... канд. мед. наук: 14.01.21 / В.І. Дубас ; Ін-т патології хребта та суглобів ім. М.І.Ситенка АМН України. — Х., 2001. — 19 с. — укp.

Вивчено вплив рухомості відламків на процес регенерації у разі діафізарного перелому кісток гомілки, фіксованих апаратом зовнішньої фіксації. Експериментально досліджено величину, напрям та характер переміщення відламків діафізу на моделі гомілки, закріплених апаратом зовнішньої фіксації. Запропоновано новий підвид стабільно-функціонального остеосинтезу - пружно-стійкий остеосинтез. Виявлено, що його використання призводить до утворення більш фізіологічної періостальної мозолі. Розроблено методику лікування хворих із діафізарними переломами кісток гомілки методом пружно-стійкого остеосинтезу, що включає принципову схему вкручення стрижнів, особливості репозиції перелому, режим дозованого навантаження та ведення хворих у післяопераційному періоді. Методика грунтується на використанні стрижневого апарату зовнішньої фіксації, розробленого в Харківському Науково-дослідному інституті ортопедії та травматології ім. М.І.Ситенка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р458.198.550.88
Шифр НБУВ: РА314452 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Дубас О.І. 
Становлення та розвиток кобзарських шкіл в Україні (XVII - перша половина XX століття): Автореф. дис... канд. мистецтвознав: 17.00.03 / О.І. Дубас ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнологіЇ ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Прослідковано передумови становлення кобзарства, що бере початок від мистецтва народних співців-боянів періоду Київської Русі. Охарактеризовано основні етапи розвитку кобзарського мистецтва: кобзарство часів Козацької держави (XVI - XVIII ст.). Розглянуто діяльність братств як центрів професійної кобзарської освіти в Україні (Богодухівське братство, центр кобзарства в Мені). Визначено роль української інтелігенції, а також теоретиків і практиків кобзарського мистецтва в розвитку його традицій (XIX - початок XX ст.). Проаналізовано реформаторську діяльність Г.Хоткевича в справі пропаганди професійних засад кобзарського мистецтва (створення наукової, методичної та виконавської бази).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.697.3(4Укр)3/5-2
Шифр НБУВ: РА319028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
4.

Дубас Т. П. 
Науково-видавнича діяльність Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: напрями, тенденції змін, перспективи (1991–2019) / Т. П. Дубас. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації комплексно досліджено основні тенденції змін у видавничій діяльності наукових бібліотек, з урахуванням досвіду Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського, у період 90-х років ХХ – 10-х років ХХІ ст. – період незалежності України, звільнення від ідеологічних обмежень та прискореного розвитку інформатизації суспільства. Встановлено фундаментальні зміни в діяльності та внутрішній структурі бібліотек, охарактеризовано розвиток нових наукових напрямів та функцій в оновленому суспільстві у взаємозв'язку з розвитком науково-видавничої діяльності. Комплексно схарактеризовано напрями, форми, типи та види видавничої продукції. Визначено наукові видання, що є результатом розвитку книгознавства, бібліотекознавства, бібліографознавства, документознавства, архівознавства, біографістики, соціальних комунікацій, інформології та бібліометрії. Уточнено види наукових видань та інформаційно-аналітичної продукції; специфіку редакційно-видавничої діяльності в умовах розвитку наукових мережевих ресурсів.^UThe dissertation presents complex research of main tendencies of changes in publishing activity of scientific libraries since 90s of the 20th up to the 10s of the 21st centuries, i.e. the first period of Ukraine sovereignty, removal of ideological restrictions and accelerating of society informatization. The library research and publishing activities constitute the complex object of study, which includes formation, development and functioning of research and publishing library production as a system aims at realization of science, research, information, analytic activities of the library. Fundamental changes in libraries activity and internal structure, primarily in the leading scientific library − V. I. Vernadsky National Library of Ukraine (VNLU) − are stated, development of new scientific trends and functions in renewed country in interconnectedness with development of scientific and publishing activities, is characterized. VNLU creates and develops new structure with research institutes (research of manuscripts, library studies, book studies, archive studies, biography studies, information technologies), centers (scientific and publishing, culture and education, conservation and restoration), Service of Information and Analytical Support of State Authorities, National Law Library, Presidential Foundation of Ukraine. Directions, forms, types and kinds of the library publishing production are characterized in complex. Scientific editions which are results of library studies, book studies, library studies, bibliography studies, biography studies, social communications, informology, bibliometrics, are determined. Considerable attention is paid to culture heritage which libraries keep, and issues of libraries activity in information society. Kinds of scientific editions and information and analytical production are specified.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Лайчук А. М. 
Підготовка майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл / А. М. Лайчук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено наукове обґрунтування, розробку та практичне розв'язання проблеми підготовки майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл. Досліджено стан розроблення проблеми підготовки майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів, визначено місце і завдання дитячо-юнацьких спортивних шкіл у системі морального виховання юних спортсменів. Визначено структурні компоненти професійної діяльності майбутніх фахівців: гностичний, конструктивний, комунікативний, організаційний, творчо-дослідницький, тренерський, аксіологічний. Виокремлено критерії формування готовності майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл: мотиваційний, когнітивний, практичний, рефлексивний. Охарактеризовано рівні готовності майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл: високий, достатній і низький. Розроблено педагогічні умови підготовки майбутніх тренерів-викладачів до розвитку морально-вольових якостей учнів дитячо-юнацьких спортивних шкіл: 1) трансформація змісту підготовки майбутніх фахівців у закладах вищої освіти; 2) забезпечення позитивної мотивації до професійної діяльності майбутніх тренерів-викладачів; 3) використання активних методів навчання у процесі підготовки.^UIn the dissertation the scientific substantiation, development and practical solution of a problem of preparation of future coaches-teachers for development of moral and volitional qualities of pupils of youth sports schools is carried out. The state of elaboration of the problem of training future coaches for the development of moral and volitional qualities of students, the place and tasks of children's and youth sports schools in the system of moral education of young athletes are determined. The structural components of the professional activity of future specialists are determined: gnostic, constructive, communicative, organizational, creative-research, coaching, axiological. Criteria for forming the readiness of future coaches-teachers for the development of moral and volitional qualities of students of children's and youth sports schools are determined: motivational, cognitive, practical, reflective. The levels of readiness of future coaches-teachers for the development of moral and volitional qualities of students of children's and youth sports schools are characterized: high, sufficient and low. Pedagogical conditions for the training of future coaches-teachers for the development of moral and volitional qualities of students of children's and youth sports schools have been developed: 1) transformation of the content of training of future specialists in higher education institutions; 2) providing positive motivation for the professional activities of future trainers-teachers; 3) the use of active learning methods in the training process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Дядченко І. І. 
Еколого-економічні особливості забезпечення фінансової стійкості лісогосподарських підприємств Півдня України / І. І. Дядченко. — Б.м., 2021 — укp.

Узагальнено доробки вітчизняних та зарубіжних науковців щодо сутності оцінки фінансового стану підприємства, які свідчать про необхідність та важливість такої оцінки для вдосконалення роботи підприємств за ринкових відносин, переходу до самоокупності, самофінансування, потребою в поліпшенні використання фінансових ресурсів.Запропоновано застосування в практиці оцінки фінансової стійкості лісогосподарських підприємств методу, заснованому на теорії нечітких множин, оскільки використання даного методу актуальне тим, що низка показників описуються нечіткими параметрами, які не можна виміряти числовим значенням, але їхній вплив на оцінку фінансової стійкості досить значний. Так, суттєвий вплив на фінансовий стан підприємств лісового господарства мають природно-кліматичні та грунтові чинники, місцерозташування підприємства в певній природно-кліматичній зоні, сезонність робіт та інші зовнішні фактори.Уточнено поняття «фінансова стійкість лісогосподарського підприємства» як категорії з визначення фінансового стану підприємства лісової галузі, яка відображає його здатність здійснювати беззбиткову діяльність та уникати кризових явищ шляхом збереження рівноваги пасивів та активів в коротко- і довгострокових перспективах та обумовлює належне виконання основних соціо-еколого-економічних напрямів діяльності лісогосподарських підприємств.Запропоновано впровадження методичних підходів щодо оцінки фінансового стану лісогосподарських підприємств дотаційного характеру, які полягають в порівнянні нормативних значень показників фінансового стану з середньоарифметичними значеннями всіх суб'єктів господарювання Миколаївського обласного управління лісового та мисливського господарства і дозволяє нівелювати вплив випадкових (більших або менших) значень на узагальнений показник по обласному управлінні.Запропоновано застосовувати методичний підхід щодо використання лінійної, логарифмічної, поліноміальної, степеневої та експоненціальної економіко-математичних моделей для розрахунку рівня потреби у бюджетному фінансуванні лісогосподарських підприємств та прогнозних значень показників їх фінансової стійкості та платоспроможності.Запропоновано, як один із напрямів диверсифікації діяльності лісогосподарських підприємств, створення енергетичних культур на землях лісогосподарського призначення, що не можуть бути використані для інших потреб, та виробництво з них пелетів для подальшої реалізації. Зокрема, на основі проведених розрахунків доведено, що запропонований напрям диверсифікації діяльності лісових підприємств Півдня України дозволить не лише покращити їх фінансовий стан, але і залучити до використання малоцінні землі, які непридатні для вирощування лісових насаджень та сільськогосподарських культур, з часом покращуючи їх структуру та вміст.Визначено напрями співпраці з органами місцевого самоврядування, необхідність чого обумовлена проведеною децентралізацією адміністративної системи країни. Представлено механізм реалізації системи управління фінансовою стійкістю лісогосподарських підприємств, який основано на здійсненні лісогосподарськими підприємствами комплексу відповідних організаційно-технічних та управлінських заходів.^UThe approaches of domestic and foreign scientists to the essence of assessing the financial condition of the enterprise are generalized, which indicate the need and importance of such assessment to improve the work of market relations, the transition to self-sufficiency, self-financing, the need to improve financial resources.The application of the method based on fuzzy set theory in the practice of assessing the financial stability of forest enterprises is proposed, as the use of this method is relevant because a number of indicators are described by fuzzy parameters that cannot be measured numerically, but their impact on financial stability assessment is significant. Thus, a significant impact on the financial condition of forestry enterprises have natural and climatic and soil factors, the location of the enterprise in a particular natural and climatic zone, seasonality of work and other external factors.The concept of "financial stability of the forest enterprise" as a category for determining the financial condition of the forest enterprise, which reflects its ability to carry out break-even activities and avoid crises by maintaining the balance of liabilities and assets in the short and long term and determines the proper implementation of basic socio-environmental economic activities of forestry enterprises.The introduction of methodological approaches to assess the financial condition of forestry enterprises of subsidized nature, which are to compare the normative values of financial condition with the arithmetic mean of all business entities of the Mykolayiv Regional Department of Forestry and Hunting and allows to reduce the impact of random (larger or smaller) values on indicator for regional management.It is proposed to apply a methodical approach to the use of linear, logarithmic, polynomial, power and exponential mathematical models to calculate the level of need for budget financing of forest enterprises and forecast values of their financial stability and solvency.It is proposed as one of the areas of diversification of forestry enterprises, the creation of energy crops on forest lands that can not be used for other purposes, and the production of pellets from them for further sale. In particular, based on the calculations, it is proved that the proposed direction of diversification of forest enterprises in southern Ukraine will not only improve their financial condition, but also attract low-value land that is unsuitable for growing forests and crops, eventually improving their structure and content.Areas of cooperation with local governments have been identified, the need for which is due to the decentralization of the country's administrative system. The mechanism of realization of the system of management of financial stability of the forestry enterprises which is based on realization by the forestry enterprises of a complex of the corresponding organizational and technical and administrative actions is presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Дубас В. В. 
Вплив практики Європейської комісії «За демократію через право» на розвиток конституціоналізму в Україні / В. В. Дубас. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню в українській науці конституційного права впливу практики Європейської комісії «За демократію через право» на розвиток конституціоналізму в Україні. У роботі здійснено комплексний теоретичний та практичний аналіз впливу практики Венеційської комісії, виокремлено форми впливу та охарактеризовано його наслідки на політико-правові процеси в Україні. У роботі виокремлено чинники, що зумовили особливу роль Венеційської комісії, а саме: правові основи її формування, принципи діяльності та компетенція. Значення практики Європейської комісії «За демократію через право» в системі джерел права та її впливу на конституційний розвиток національних держав обумовлюється її політико-правовим характером. Характер впливу практики Венеційської комісії на розвиток конституціоналізму в Україні визначається об'єктом свого спрямування та відповідною формою. У дисертаційній роботі сформульовано дефініцію поняття практики Європейської комісії «За демократію через право» як зовнішньої форми об'єктивації її діяльності, що є сукупністю загальних та індивідуальних актів рекомендаційного характеру, які приймаються в односторонньому порядку і не потребують імплементації. Практика Венеційської комісії є «м'яким правом» за наявності таких ознак: загальний характер, дія спрямована на необмежене коло суб'єктів міжнародного права та не вичерпується одноразовим застосуванням; є політично обов'язкова. Доведено, що вплив практики Європейської комісії «За демократію через право» на розвиток європейських держав на основі спільних цінностей та цілей здійснюється лише через систему інституційних механізмів, тобто відбувається у разі її використання міжнародними організаціями та їхніми органами, а також органами публічної влади національних держав. У роботі обґрунтовано, що вплив практики Венеційської комісії на розвиток конституціоналізму в Україні здійснюється (а) у прямих формах, (б) а також в опосередкованій формі. У дисертаційному дослідженні проведено класифікацію форм співпраці Європейської комісії «За демократію через право» та України, а саме: попередня форма співпраці та наступна. Акцентовано увагу на тому, як саме впливає використання практики Європейської комісії «За демократію через право» щодо і в межах України. Так, наголошено, що ця практика (1) запобігає виникненню конституційних конфліктів, (2) відіграє ключову роль під час ухвалення рішень міжнародними, передусім європейськими, організаціями щодо України у зв'язку зі сучасними євроінтеграційними процесами. Зроблено висновок, що використання практики Венеційської комісії може мати і позитивний для розвитку конституціоналізму в Україні ефект, і навпаки – може бути використана іншими суб'єктами права задля шкоди національній та загальнополітичній ситуації в країні. На основі аналізу закономірностей у практиці Венеційської комісії та тенденцій розвитку конституціоналізму в Україні розроблено пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України. Зокрема, запропоновано удосконалити низку зміни конституційних положень з метою оптимізації системи правління в Україні на шляху до утвердження українського конституціоналізму. Окрім того, проведено оцінювання ефективності законодавчого регулювання співпраці Верховної Ради України та Європейської комісії «За демократію через право» і запропоновано зміни до законодавства України задля налагодження співпраці парламенту України з Європейською комісією «За демократію через право».^UThe dissertation is devoted to the research in the Ukrainian science of constitutional law of the influence of the practice of the European Commission for Democracy through Law on the development of constitutionalism in Ukraine. The work carried out a comprehensive theoretical and practical analysis of the mechanism of influence of the practice of the Venice Commission, highlighted the forms of influence and characterized the influence of the practice of the Commission on the development of constitutionalism in Ukraine. The paper highlights the factors that determined the special role of the Venice Commission, namely the legal basis for its formation, principles of activity and competence. The significance of the practice of the Venice Commission in the system of sources of law and its influence on the constitutional development of nation states is that it is of a political and legal nature. The nature of the influence of the practice of the Venice Commission on the development of constitutionalism in Ukraine is determined by the object of its direction and the corresponding form. The dissertation formulated the definition of the concept of the practice of The European Commission for Democracy through Law as an external form of objectification of its activities, which is a set of general and individual acts of a recommendatory nature, which are adopted unilaterally and do not need to be implemented. The practice of the Venice Commission is “soft law” if it has the following features: general, the action is aimed at an unlimited range of subjects of international law and is not limited to a one-time application; is politically binding. It has been proved that the influence of the practice of the European Commission for Democracy through Law on the development of European states based on common values and goals is carried out only through a system of institutional mechanisms, i.e. occurs when it is used by international organizations and their bodies, as well as public authorities of national states. The paper substantiates that the influence of the practice of the Venice Commission on the development of constitutionalism in Ukraine is carried out (a) in direct forms, (b) as well as indirectly. The dissertation research classifies the forms of cooperation between the European Commission for Democracy through Law and Ukraine, namely: a preliminary and the following forms of cooperation. Emphasis is placed on how the use of the practice of the European Commission for Democracy through Law affects relative to and within Ukraine. Thus, it is noted that this practice (1) prevents the emergence of constitutional conflicts, (2) plays a key role in decision-making by international, primarily European, organizations regarding Ukraine in connection with modern European integration processes. It is concluded that the use of the practice of the Venice Commission can also have a positive effect on the development of constitutionalism in Ukraine, and vice versa - it can be used by other subjects of law to damage the national and general political situation in the country. Based on the analysis of regularities in the practice of the Venice Commission and trends in the development of constitutionalism in Ukraine, proposals have been developed to improve the current legislation of Ukraine. In particular, it was proposed to improve the constitutional provisions in order to optimize the system of government in Ukraine on the way to the establishment of Ukrainian constitutionalism. In addition, the effectiveness of legislative regulation of cooperation between the Verkhovna Rada of Ukraine and the European Commission for Democracy through Law was assessed and amendments to the legislation of Ukraine were proposed to establish cooperation between the Parliament of Ukraine and the European Commission for Democracy through Law.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Марченко Г. В. 
Розвиток медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в університетах України (90-ті роки ХХ ст. – початок ХХІ ст.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Г. В. Марченко. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність проблеми дослідження обумовлена швидкими темпами розвитку сучасного інформаційного суспільства, появою та широким розповсюдженням глобальної мережі Інтернет як основного джерела інформації, а також глобалізаційними процесами у світі, що призводять до змін у функціонуванні традиційних і нових медіа. Наслідок цих процесів – модернізація системи освіти в Україні (зокрема, початкового та вищого рівнів освіти), виникнення нових професійних вимог до майбутніх учителів початкової школи. Такі зміни передбачають розширення діапазону надання освітніх послуг у педагогічних закладах вищої освіти через упровадження окремої навчальної дисципліни/курсу з медіаосвіти або інтеграції елементів медіаосвіти в чинні навчальні предмети завдяки їхньому оновленню та вдосконаленню.Обґрунтовано методологічні підходи до дослідження окресленої проблеми (акмеологічний, діяльнісний, інформаційний, історико-педагогічний, системний та системно-хронологічний). Описано основні принципи вивчення досліджуваної проблеми (історизму, об'єктивності, науковості, єдності історичного й логічного). Представлено характеристику методів здійсненого історико-педагогічного дослідження (історико-генетичний, історико-хронологічний, історико-ретроспективний). Проаналізовано джерельну базу дослідження та уточнено сутність базових понять дослідження. Здійснено цілісний аналіз особливостей становлення й розвитку медіаосвіти в багатьох країнах світу. Виявлено, що найбільш прогресивними зарубіжними країнами у сфері медіаосвіти є Австралія, Велика Британія, Канада, Німеччина, США, Фінляндія, Франція та ін.Описано дидактичні складники системи медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи. Представлено періодизацію та виокремлено основні етапи розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в університетах України (90-ті роки ХХ ст. – початок ХХІ ст.), що включає чотири послідовних етапи: І етап (1991–1999 рр.) – пострадянський (законодавчий), ІІ етап (2000–2009 рр.) – інституційно-організаційний, ІІІ етап (2010–2017 рр.) – концептуально-експериментальний, ІV етап (2018–2022 рр.) – апробаційно-стандартизаційний. Виявлено сучасні тенденції розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в Україні. Проаналізовано та визначено сучасний стан розвитку медіаграмотності майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти. Розроблено та описано актуальні напрями розвитку медіаосвіти майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти України.^UThe relevance of the research problem is caused by the rapid pace of development of the modern information society, the emergence and wide spread of the global Internet as the main source of information and globalization processes in the world which lead to changes in the functioning of traditional and new media, etc. The consequence of these processes is the modernization of the education system in Ukraine (in particular, the primary and higher levels of education), the emergence of new professional requirements for future primary school teachers. Such changes involve expanding the range of educational services in pedagogical institutions of higher education through the introduction of a separate academic discipline/course in media education or the integration of elements of media education into current educational subjects by updating and improving them.Methodological approaches to the study of the outlined problem (acmeological, activity, informational, historical-pedagogical, systemic and systemic-chronological). The main principles of studying the researched problem (historicism, objectivity, scientificity, unity of historical and logical) are described. The characteristics of the methods of the historical-pedagogical research (historical-genetic, historical-chronological, historical-retrospective) are presented. The source base of the research has been analyzed and the essence of the basic concepts of the research has been clarified. A comprehensive analysis of the peculiarities of the formation and development of the media world in many countries of the world has been carried out. It has been found that the most progressive foreign countries in the field of media education are Australia, Great Britain, Canada, Germany, the USA, Finland, France, etc.The didactic components of the system of media education of future primary school teachers are described. The periodization is presented and the main stages of the development of media education of future primary school teachers in universities of Ukraine (90s of the 20th century – the beginning of the 21st century) are presented which includes four consecutive stages: I stage (1991–1999) – post-Soviet (legislative), Stage II (2000–2009) – institutional and organizational, Stage III (2010–2017) – conceptual and experimental, Stage IV (2018–2022) – testing and standardization. Modern trends in the development of media education for future primary school teachers in Ukraine have been revealed.The current state of development of media literacy of future primary school teachers in institutions of higher education is analyzed and determined. Current trends in the development of media education for future primary school teachers in higher education institutions of Ukraine have been developed and described.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського