Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (27)Книжкові видання та компакт-диски (76)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=КАСЬКІВ$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИР$<.>+<.>A=ІВАНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія: Біологічні науки   
1.

Володимирець В.О. 
Антропічна трансформація видового складу флори осушених територій у зв'язку з процесами її синантропізації: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / В.О. Володимирець ; Нац. ботан. сад ім. М.М.Гришка НАН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Проведено оцінку трансформації видового складу флори вищих судинних рослин на осушених і прилеглих до них територіях у зв'язку з процесами її синантропізації. Для осушувальних систем на території Волинського Полісся та Західного Лісостепу з'ясовано видовий склад синантропної флори, проведено його аналіз за окремими показниками. Одержано дані про поширення синантропних видів на осушеній та прилеглій територіях, установлено їх фітоцентотичну роль та екологічні особливості. Уперше для оцінки трансформації флори-ізоляту запропоновано кількісний показник - синантропність і методику його обчислення. Проаналізовано вплив на цей показник різних екологічних факторів, на підставі його значень виділено окремі рівні антропічної трансформації флори-ізоляту, розроблено їх характеристику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*852.121.4(4УКР)
Шифр НБУВ: РА326874

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Іванович Г.В. 
Динаміка вмісту глікогену та сумарних ліпідів у мідій IMytilus galloprovincialis/I Lam. Одеської затоки: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.17 / Г.В. Іванович ; НАН України. Ін-т біології півден. морів ім. О.О.Ковалевського. — Севастополь, 2005. — 23 с. — укp.

Вивчено вміст глікогену та його динаміку у тілі мідій Одеської затоки. Доведено, що вміст глікогену у тілі мідій з марікультурних колекторів у 1,8 рази вищий, ніж у мідій природних субстратів. З'ясовано, що він вірогідно зменшувався з верхньої частини колектора - 4,58 %, до нижньої - 2,68 % сирої маси. Виявлено, що вміст глікогену у зовнішніх частинах друзи вищий, ніж у внутрішніх у 1,6 - 1,8 рази. За результатами вивчення максимального вмісту глікогену у тілі мідій за літнього періоду (червень - липень) установлено, що цей вміст значно нижчий в Одеській затоці, ніж у мідій з Кримського регіону (2,98 та в 5,20 - 5,70 % сирої маси відповідно). Виявлено різницю максимальних рівнів вмісту глікогену на п'яти прибережних станціях з різним рівнем водообміну. Цей рівень послідовно зменшується від станції з вільним водообміном - 4,9 % до станції з обмеженим рівнем водобміну - 2,1 % сирої маси. Під час дослідження різних органів мідій установлено, що максимальний вміст глікогену у гонадах, а мінімальний - у зябрах. Визначено, що найбільшого рівня вміст глікогену становить на стадії статевого спокою у гонадах - 5,15 %, у гепатопанкреасі - 1,91 %, у зябрах - 1,79 % сирої маси. Мінімум цього компонента відзначено на стадії вимету в усіх органах. Сумарних ліпідів виявлено найбільше у гепатопанкреасі. В усіх органах вміст сумарних ліпідів максимальний у період дозрівання статевих продуктів на переднерестовій стадії: у гепатопанкреасі - 2,47 %, у гонадах - 1,53 % та у зябрах - 0,92 % сирої маси. Мінімум цього вмісту виявлено в усіх органах у період вимету статевих продуктів. Установлено можливість використання вмісту глікогену та сумарних ліпідів, а також супутніх показників (вмісту сирої та сухої речовини, вологи та морфо-функціональних індексів) як індикаторів стану молюсків на різних стадіях репродуктивного циклу та за різних умов мешкання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е621.166.21*725.123.113 +
Шифр НБУВ: РА341209

Рубрики:

      
3.

Володимиренко 
Особливості росту та прогноз продуктивності штучних модальних ялинових деревостанів Українських Карпат: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.03.02 / Валентина Миколаївна Володимиренко ; Національний аграрний ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П342.4(4УКР3)
Шифр НБУВ: РА346695

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Гаврищук В. В. 
Удосконалення методу проєктування лінійного поверхневого водовідведення з проїзної частини автомобільних доріг / В. В. Гаврищук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі представлено нове вирішення актуального питання щодо удосконалення методу проєктування поверхневого водовідведення з проїзної частини автомобільних доріг. Запропонована математична модель ґрунтується на застосуванні параметру змочення покриття та в'язких властивостей рідини. Підвищення ефективності проєктування поверхневого водовідведення здійснено шляхом обґрунтування аналітичних залежностей для визначення тривалості формування поверхневого стоку і врахування реальної форми водозбірних басейнів. Обґрунтовано новий розрахунковий параметр – розрахункову ширину лінійних в плані водозбірних басейнів, який враховує поздовжній похил дороги. Запропоновано ефективну форму перерізу лотків (V-подібна або еліпсоподібна) та визначено її гідравлічні показники при частковому наповненні. Розроблено інженерну методику гідравлічного розрахунку системи лінійного поверхневого водовідведення з покриття автомобільної дороги, що дозволяє підвищити обґрунтованість прийнятих проектних рішень за рахунок уточнення визначення величини поверхневого стоку та часу добігання до лоткових систем. Запропоновано методику розрахунку локальних очисних споруд для лінійних у плані водозбірних басейнів. Розроблено типові рекомендації виконання поверхневого водовідведення в залежності від умов проходження траси автомобільної дороги та типологію санітарно-технічних рішень, що дало можливість обґрунтувати класифікацію ділянок автомобільних доріг для їх застосування. Виконано оцінку та техніко-економічне обґрунтування доцільності влаштування типів поверхневого водовідведення в залежності від умов проходження траси автомобільної дороги.^UThe dissertation presents a new solution to the topical issue of improving the method of designing surface drainage from road coverage. The mathematical model offered and is based on application of the parameter of moistening of coverage and viscid properties of liquid. The increase of efficiency of the linear surface drainage designing performed by the ground of analytical dependences for determination of the duration forming superficial flow and taking into account of the real form catchment surface. It was substantiated a new calculation parameter - the design width of linear catchment surface, which takes into account the longitudinal slope of the road. This parameter allows to promote efficiency of hydraulic calculations to 45% on local areas. Effective forms of tray cross-sections (V-shaped or elliptical) was proposed and her hydraulic parameters at partial filling was determined. An engineering method of hydraulic calculation of the linear surface drainage system for road pavement was developed, which allows to increase the validity of design decisions by refining the determination of surface runoff and time of reaching the tray systems. The method for calculating local treatment facilities for linear catchment basins was proposed. The typical recommendations of implementation for surface drainage depending on the conditions of the highway route and the typology of sanitary solutions were developed, which made it possible to justify the classification of sections of roads for their use. The assessment and feasibility study of the feasibility of the installation of types of surface drainage depending on the conditions of the highway route were performed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Вознюк А. Б. 
Удосконалення методу прогнозування аварійно-небезпечних ділянок на мережі автомобільних доріг / А. Б. Вознюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі вирішена науково-практична задача, що полягає в удосконаленні методу прогнозування аварійно-небезпечних ділянок на мережі автомобільних доріг. Встановлено, що відомі методики, у переважній більшості, спрямовані на обробку та аналіз даних про умови руху вже після настання ДТП, а заходи, які згідно них призначаються, спрямовані на поліпшення дорожніх умов лише на місцях концентрації ДТП.Обґрунтовано показник невідповідності умов руху вимогам транспорту, що дозволяє виконувати превентивні розрахунки розташування аварійно-небезпечних ділянок. Встановлено, що граничним значенням показника невідповідності, при якому ділянку автомобільної дороги можна вважати безпечною, є 15 км/год.Розроблено метод розрахунку просторової видимості на автомобільній дорозі, який дозволяє встановити межі зон видимості в прямому напрямку руху, видимість зустрічного автомобіля, трикутник видимості на перехресті.Проведені натурні та аналітичні, методами математичної статистики, дослідження швидкостей руху транспортного потоку в різних дорожніх умовах не тільки надали підтвердження адекватності розробленого методу, а й дозволили накопичити базу актуальних даних про геометричні параметри автомобільних доріг, склад транспортного потоку, швидкості руху, навантаження від транспортних засобів. Крім того, були запропоновані підходи до оброблення та інтерпретації таких даних, подальшого удосконалення підходів до формування проектних рішень з будівництва, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Розроблені методика та програмний продукт дозволяють забезпечити потреби аудиту безпеки автомобільних доріг.^UThe dissertation solves theoretical and practical task on improving the method of forecasting hazardous locations on the road network. Analysis of normative and scientific-practical literature showed up that traffic safety problems are global for Ukraine. Road traffic injuries and deaths in Ukraine are among the highest in Europe. Overwhelming majority of known techniques are aimed at processing and analyzing data on traffic conditions after the accident, and the assigned measures are aimed at improving road conditions at black spots only.It is noted at the design stage that the road safety audit allows identifying and eliminating possible causes of accidents, which are related, in particular, to the road parameters and road conditions.The paper improves the method of forecasting hazardous locations on the road network on the basis of substantiation of non-compliance index of road conditions with the traffic requirements, which allows to preventive determination of such locations. It is established that the boundary value of the non-compliance index is 15 kmph, until this value the road section can be considered safe.A method for calculating spatial visibility on the highway has been developed, which allows establishing the boundaries of visibility zones in the forward direction of traffic, visibility of the oncoming car, visibility triangle at the intersection.Combining speed data with other data of the « Driver - Car - Road - Environment - Information» system and accident data, a combination of hazardous factors that have a decisive influence on the occurrence of each accident or the formation of hazardous locations and black spots on the road network. Modeling using non-compliance index on the studied M-14 road allowed establishing 27 hazardous locations, unlike only one location using the «classical» approach.Conducted full-scale and analytical, methods of mathematical statistics assigned, studies of traffic speeds in different road conditions not only confirmed the adequacy of the developed method, but also allowed to establish up-to-date data on road geometric parameters, traffic flow, traffic speeds, vehicle loads. In addition, approaches to the processing and interpretation of such data, further improvement of approaches to the formation of design solutions for the road construction, road repair and road maintenance were proposed.Regularities of speed change from the influencing factors are established. The obtained accuracy of these regularities (correlation coefficient R = 0.85) allows to use them in practical calculations.The results of experimental studies indicated the need to develop algorithms for calculating the boundaries of road sections with homogeneous traffic conditions and the constant velocities. For each road section, the reason for the decrease in speed compared to the free flow speed and the traffic flow speed, which in certain conditions will be considered equally acceptable and safe for all vehicles of the traffic flow.The conducted comparative analysis of the obtained research results with the statistical data on road accidents allowed establishing the distribution of hazardous locations on the studied roads.The developed methodology and software allow meeting the needs of road safety audit by flexibility of the algorithm, speeding of calculations to prevent accidents and, as a consequence, black spots. It is established that the preventive detection of hazardous locations provides an opportunity to further develop solutions to eliminate hazards by carrying out construction works, repair works and road maintenance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського