Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Реферативна база даних (23)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=КОРОБЕЙНІКОВА$<.>+<.>A=ЮЛІЯ$<.>+<.>A=ЛЕОНІДІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Коробейнікова Л.Г. 
Особливості фізичного розвитку та формування психофізіологічних функцій у дітей молодшого шкільного віку в умовах різних форм навчання: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Л.Г. Коробейнікова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Встановлено, що особливість фізичного розвитку та формування психофізіологічних та нейродинамічних функцій у дітей молодшого шкільного віку проявляється в поступовому залученні нових елементів функціональної системи організму, яка відповідає за процес навчання. Показано, що зростання обсягу шкільного навантаження в дітей-ліцеїстів молодшого віку сприє формуванню психофізіологічних функцій: уваги, асоціативного мислення та працездатності головного мозку. Виявлено, що показники фізичного розвитку в дітей-ліцеїстів нижчі, ніж у школярів, які навчаються за звичайною програмою. Відзначено, що навантаження навчанням призводить до стомлення дітей молодшого шкільного віку, яке може впливати на ефективність психофізіологічних нейродинамічних функцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-31 + Ч421.354
Шифр НБУВ: РА320244 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Муса Д. С. 
Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх фахівців творчих спеціальностей у процесі фізичного виховання: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Д. С. Муса. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена актуальній проблемі формування спеціальних фізичних якостей майбутніх фахівців творчих спеціальностей в процесі фізичного виховання з урахуванням психофізіологічних властивостей. Важливе значення в цьому відіграє професійно-прикладна фізична підготовка, яка враховує умови, в яких працює людина та попереджує пофесійні захворювання.Мета роботи: розробити програму з фізичного виховання, щодо співвідношення загальної фізичної підготовки та професійно-прикладної фізичної підготовки, для майбутніх фахівців творчих спеціальностей з метою формування професійно-значущих рухових якостей.Встановлено теоретичні передумови можливості вдосконалення професійно-значущих психофізіологічних властивостей та рухових якостей студенток-дизайнерів у процесі фізичного виховання. Експериментально обґрунтовано ефективність впливу програми з фізичного виховання із професійною спрямованістю на оптимізацію психофізіологічних показників студенток-дизайнерів. Доведено, що заняття за експериментальною програмою, впливаючи на мотиваційно-емоційну сферу студенток, орієнтуючи їх на кращу самостійну фізичну активність, збільшують інтерес і потребу у спорті.Виконання професійних обовʼязків вимагає від фахівців творчих професій прояву загальної витривалості та сили мʼязів спини, шиї, живота і рук (особливо кистей), що дає змогу вважати вказані якості професійно-важливими. З числа професійних психофізіологічних функцій слід виділити: увагу, памʼять, мислення, урівноваженість, комунікабельність, стійкість до стресів тощо.Для оптимізації навчального процесу і поліпшення рівня розвитку професійно-значущих фізичних якостей і функціонального стану систем організму, які необхідні для успішної роботи майбутньому дизайнерові, потрібно до занять з фізичного виховання цілеспрямовано включати ППФП у обсязі 50 %.^UThe dissertation is devoted to the actual problem of the formation of special physical qualities of future specialists in creative specialties in the process of physical education, taking into account psychophysiological properties. Professional and applied physical training, which takes into account the conditions in which a person works and prevents occupational diseases, plays an important role in this.The purpose of the work: to develop a program for physical education, regarding the ratio of general physical training and professional-applied physical training, for future specialists of creative specialties with the aim of forming professionally significant movement qualities.The theoretical prerequisites for the possibility of improving the professionally significant psychophysiological properties and movement qualities of female design students in the process of physical education have been established. The effectiveness of the physical education program with a professional focus on optimizing the psychophysiological indicators of female design students was experimentally substantiated. It has been proven that classes under the experimental program, affecting the motivational and emotional sphere of female students, orienting them to better independent physical activity, increase interest and need in sports.Performance of professional duties requires creative professionals to demonstrate general endurance and muscle strength of the back, neck, abdomen, and hands (especially hands), which makes it possible to consider these qualities as professionally important. Among the professional psychophysiological functions, attention, memory, thinking, balance, sociability, resistance to stress, etc.In order to optimize the educational process and improve the level of development of professionally significant physical qualities and the functional state of the body's systems, which are necessary for the successful work of a future designer, it is necessary to purposefully include PPFP in the amount of 50% in physical education classes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Го Ш. _. 
Система поточного контролю спеціальної працездатності кваліфікованих боксерів: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ш. _. Го. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації розглянута проблема щодо визначення інформативних складових системи поточного контролю за спеціальною працездатністю кваліфікованих боксерів.Мета дослідження – обґрунтувати та розробити інформативні критерії системи поточного контролю спеціальної працездатності кваліфікованих боксерів для оптимізації процесу підготовки при підготовці до головних змагань.За індексом креатинфосфатної працездатності усіх боксерів було розподіллено на дві умовні групи: з високим рівнем спеціальної працездатності (від 80 та вище ум.од.), та з нижчим рівнем спеціальної працездатності(нижче 80 ум.од.). Першу групу склали 12 спортсменів, другу - 14.Розроблено кількісні критерії поточного контролю за спеціальною працездатністю кваліфікованих боксерів що забезпечуються балансом процесів збудження та гальмування у центральній нервовій системі, високими значеннями показників функціональної рухливості нервових процесів, достатньо високим рівнем прояву вербального інтелекту. Спеціальна працездатність у кваліфікованих боксерів визначається високим рівнем психічної працездатності, зниженням рівня втоми та тривоги. Таким чином, у кваліфікованих боксерів рівень спеціальної працездатності забезпечується оптимізацією функціонального, психічного та когнітивного ресурсів.Проведений аналіз рейтингу спеціальної працездатності серед кваліфікованих боксерів дозволив виявити, що у групі спортсменів з високою працездатністю, високий рівень рейтингу мали 60 % боксерів. Проведений аналіз рейтингу спеціальної працездатності серед кваліфікованих боксерів контрольної групи виявив, що високий рівень рейтингу спеціальної працездатності серед боксерів контрольної групи мають 38 %, вище середнього – 13 %, середній – 35 %, нижче середнього –7 % та нижчий – 7 %. Було доведено надійність та інформативність запропонованого рейтингу спеціальної працездатності для кваліфікованих боксерів.^UThe thesis deals with the problem of determining the informative components of the system of current control over the special working capacity of qualified boxers.The purpose of the study is to substantiate and develop informative criteria for the system of current monitoring of the special working capacity of qualified boxers to optimize the training process in preparation for the main competitions.According to the creatine phosphate index of work capacity, all boxers were divided into two conditional groups: with a high level of special work capacity (from 80 and above um.unit), and with a lower level of special work capacity (below 80 um.unit). The first group consisted of 12 athletes, the second - 14.Quantitative criteria for current monitoring of the special working capacity of qualified boxers have been developed, which are ensured by the balance of excitation and inhibition processes in the central nervous system, high values of indicators of the functional mobility of nervous processes, and a sufficiently high level of verbal intelligence. The special working capacity of qualified boxers is determined by a high level of mental working capacity, a reduction in the level of fatigue and anxiety. Thus, in qualified boxers, the level of special work capacity is ensured by the optimization of functional, mental and cognitive resources.The analysis of the rating of special working capacity among qualified boxers revealed that in the group of athletes with high working capacity, 60% of boxers had a high level of rating. The analysis of the rating of special working capacity among the qualified boxers of the control group revealed that 38% of the boxers of the control group have a high level of rating of special working capacity, above average - 13%, average - 35%, below average - 7% and below - 7%. The reliability and informativeness of the proposed rating of special work capacity for qualified boxers was proven.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Ву Ч. -. 
Індивідуалізація процесу підготовки кваліфікованих боксерів із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ч. -. Ву. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації розглянута проблема визначення складових індивідуального підходу при підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із урахуванням рівня прояву когнітивних функцій.Комплексна спортивна підготовка у боксі складається із технічної, тактичної та психологічної. Саме остання зумовлює розвиток психічних процесів та інших складових успішності. Тому за наявності оптимально виражених різнобічних когнітивних здібностей та при підпорядкуванні їх визначеній меті, у спортсмена виникають унікальні можливості для прояву індивідуальних особистісних характеристик.Процес удосконалення спортивних результатів визначається на підставі об'єктивних знань про структуру змагальної діяльності та підготовленості спортсменів із урахуванням загальних закономірностей становлення спортивної майстерності й індивідуальних можливостей спортсменів-єдиноборців. У змагальній діяльності, як правило, мають відображення позитивні та негативні сторони підготовки боксерів-жінок та вплив на них змін у правилах змагань у сучасному боксі. Проблема індивідуалізації щодо реалізації навчально-тренувального процесу при підготовці боксерів на сучасному етапі набуває все більшої актуальності. Насамперед, виникає необхідність вдосконалення техніко-тактичної майстерності, а саме, пошук інформативних складових успішної реалізації тактичної підготовки, яка найбільш вимагає удосконалення процесу індивідуалізації в єдиноборствах, і у боксі перед усім.Мета дослідження – удосконалення індивідуалізації процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок з урахуванням когнітивних характеристик.Завдання дослідження:Проаналізувати підходи до визначення особливостей прояву індивідуалізації процесу підготовки єдиноборців з урахуванням характеристик когнітивної сфери. Дослідити рівень прояву особистісних характеристик, мотиваційної сфери та вольового самоконтролю кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань.Виявити типологічні групи серед досліджуваних кваліфікованих боксерів-жінок за особливостями прояву когнітивних функцій.Визначити інформативні фактори, що обумовлюють індивідуалізацію процесу підготовки кваліфікованих боксерів-жінок із домінуванням вербального та невербального інтелекту. Щодо методів дослідження, то було використано: аналіз науково-методичної літератури, психологічне й психофізіологічне тестування, педагогічне спостереження, аналіз змагальних сутичок боксерів, методи математичної статистики отриманих даних. Для оцінювання психічного стану особистості використовувався тест «Кольорових виборів» (ТКВ), який являє собою адаптований варіант скороченої 8 - кольорової форми тесту М. Люшера. Цей метод враховує існування тісного асоціативного зв'язку між кольорами і станом людини, і відображає різні способи адаптації до навколишнього світу.Також, були задіяні тестові завдання для оцінки когнітивних здібностей і діяльнісних стилів. Використовувався модифікований тест Струпа, який визначав особливості прояву полезалежності/поленезалежності та функціональну домінантність півкуль головного мозку. Традиційний тест для визначення короткострокової пам'яті «Пам'ять на слова», який виконувався в традиційній двофазній процедурі. Досліджуваний нами показник мислення досліджувався завдяки використанню тесту «Порівняння чисел». Для оцінки загальних здібностей, а саме вербального інтелекту була використана методика «Встановлення закономірностей», яка призначена для вивчення деяких особливостей процесу мислення (активності, кмітливості, гнучкості) та оперативної пам'яті.Для визначення у кваліфікованих боксерів-жінок невербальних інтелектуальних здібностей було використано тест «Доміно» та тест Прогресивні матриці Равена (Raven Progressive Matrices).Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що вперше:визначені психологічні і психофізіологічні підходи до індивідуалізації процесу підготовки боксерів-жінок високої кваліфікації;зазначені межі діапазонів досліджуваних критеріїв когнітивної сфери для успішної реалізації тактичної підготовки у жіночому боксі;визначено зв’язок інформативних складових когнітивної сфери з ефективністю реалізації тактичної підготовки кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань. запропоновано підходи до розподілу кваліфікованих боксерів-жінок за провідними інтелектуальними характеристиками з метою індивідуалізації процесу підготовки.доповнено та розширено уявлення про взаємозв’язок між різними видами мотивації та вольового самоконтролю у кваліфікованих боксерів-жінок в умовах підготовки до змагань; доповнено та розширено дані про зв’язок між психоемоційним станом, психофізіологічними властивостями, особистісними характеристиками та когнітивними тактичними стратегіями.Практична значущість досліджень повʼязана зі створенням нових технологічних підходів, щодо удосконалення процесу тактичної та психологічної підготовки єдиноборців. Результати роботи можна використовувати для побудови індивідуальних програм підготовчої та змагальної діяльності боксерів-жінок.^UThe dissertation examines the problem of determining the components of an individual approach in the training of qualified female boxers, taking into account the level of manifestation of cognitive functions.Comprehensive sports training in boxing consists of technical, tactical and psychological training. It is the latter that determines the development of mental processes and other components of success. Therefore, in the presence of optimally expressed versatile cognitive abilities and when subordinating them to a defined goal, the athlete has unique opportunities for the manifestation of individual personal characteristics.The process of improving sports results is determined on the basis of objective knowledge about the structure of competitive activity and the preparedness of athletes, taking into account the general laws of the formation of sports skills and the individual capabilities of martial artists. As a rule, competitive activities reflect the positive and negative aspects of the training of female boxers and the impact on them of changes in the rules of competition in modern boxing.The problem of individualization regarding the implementation of the educational and training process in the training of boxers at the modern stage is becoming more and more relevant. First of all, there is a need to improve technical and tactical skill, namely, the search for informative components of successful implementation of tactical training, which most requires improvement of the process of individualization in martial arts, and in boxing above all.The purpose of the study is to improve the individualization of the process of training qualified female boxers taking into account cognitive characteristics.Objectives of the study:To analyze the approaches to determining the features of the manifestation of the individualization of the martial arts training process, taking into account the characteristics of the cognitive sphere.To investigate the level of manifestation of personal characteristics, motivational sphere and volitional self-control of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.To identify typological groups among the studied qualified female boxers according to the characteristics of the manifestation of cognitive functions.To determine the informative factors determining the individualization of the training process of qualified female boxers with dominance of verbal and non-verbal intelligence.As for research methods, the following were used: analysis of scientific and methodical literature, psychological and psychophysiological testing, pedagogical observation, analysis of competitive bouts of boxers, methods of mathematical statistics of the obtained data.To assess the mental state of the individual, the "Color Choice" test (TCV) was used, which is an adapted version of the abbreviated 8-color form of M. Lüscher's test. This method takes into account the existence of a close associative connection between colors and the human condition, and reflects different ways of adapting to the surrounding world.Also, test tasks were used to assess cognitive abilities and activity styles. A modified Stroop test was used, which determined the features of the manifestation of field dependence/field independence and the functional dominance of the cerebral hemispheres. A traditional test for determining short-term memory "Memory for words", which was performed in a traditional two-phase procedure. The indicator of thinking under our study was investigated using the "Comparison of numbers" test.To assess general abilities, namely verbal intelligence, the method "Establishing regularities" was used, which is designed to study some features of the thinking process (activity, cleverness, flexibility) and working memory.The Domino test and the Raven Progressive Matrices test were used to determine the non-verbal intellectual abilities of qualified female boxers.The scientific novelty of the obtained results is that for the first time:determined psychological and psychophysiological approaches to the individualization of the training process of highly qualified female boxers;the limits of the ranges of the researched criteria of the cognitive sphere for the successful implementation of tactical training in women's boxing are indicated;the relationship between the informative components of the cognitive sphere and the effectiveness of the implementation of tactical training of qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions was determined.approaches to the distribution of qualified female boxers by leading intellectual characteristics are proposed in order to individualize the training process.supplemented and expanded understanding of the relationship between various types of motivation and volitional self-control in qualified female boxers in the conditions of preparation for competitions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського