Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (208)Книжкові видання та компакт-диски (136)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>A=КУЗЬМІНА$<.>+<.>A=СНІЖАНА$<.>+<.>A=ВЯЧЕСЛАВІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Кузьміна О.М. 
Географічне дослідження впливу зовнішньоекономічних зв'язків на трансформацію господарства Автономної Республіки Крим: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / О.М. Кузьміна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Поглиблено теоретико-методологічні положення щодо географічного вивчення зовнішньоекономічних зв'язків на мезорегіональному рівні (на прикладі Автономної Республіки Крим). Удосконалено механізм визначення територіальної структури системи зовнішньоекономічних зв'язків мезорегіону. Визначено зовнішньоекономічні чинники впливу на трансформацію господарських функцій мезорегіону. Уперше розроблено типологію центрів і районів локалізації зовнішньоекономічних зв'язків мезорегіону, що дає змогу виявити загальну стратегію до зміни його господарського комплексу під впливом зовнішньоекономічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-6КРИ) + У9(4УКР-6КРИ)8 +
Шифр НБУВ: РА325345

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кузьміна М.М. 
Господарсько-правові засоби забезпечення якості продукції: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.04 / М.М. Кузьміна ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано розвиток і сучасне розуміння поняття "якість продукції", правові засоби забезпечення якості з урахуванням міжнародних підходів до вирішення даної проблеми. Розглянуто окремі засоби забезпечення якості, доведено їх необхідність і висвітлено шляхи їх реформування. Наведено концепцію вдосконалення системи правових засобів забезпечення якості продукції в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)920.720.6 +
Шифр НБУВ: РА370372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Кузьміна О.В. 
Диференційоване навчання в умовах групової форми навчальної діяльності учнів початкової школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Кузьміна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Вперше теоретично обгрунтовано й екпериментального перевірено умови ефективності диференційованого навчання в груповій навчальній діяльності учнів молодших класів. Розроблено механізм організації групової діяльності, яка забезпечує впровадження диференціації навчання в початковій школі. Розроблено підхід до розробки диференційованих завдань для учнів, визначено вплив групової діяльності на психічний стан учнів на уроці, а також на міжособистісні відносини в класі. Доведено, що поєднання трирівневої диференціації навчальних програм початкової школи, добору навчальних груп з 4 учнів і відповідної організації їх роботи на уроках математики забезпечує збільшення обсягів засвоєння навчального матеріалу шляхом інтенсифікації та оптимізації навчальної роботи на уроці, підвищення глибини розуміння та рівня усвідомленості навчального матеріалу за рахунок кращого володіння навчальними уміннями та навичками, створення більш сприятливого емоційнго фону на уроках внаслідок емоційної розрядки в процесі внутрішньогрупового спілкування, поліпшення міжособистісних відносин і психологічного клімату в класі за рахунок підвищення рівня соціалізації й комунікативних спроможностей учнів. Встановлено, що одним з важливих механізмів дії розробленої методики є підвищення ролі соціальних мотивів навчальної діяльності в груповому навчанні: уникання глузування, підлеглого стану в групі, схвалення однолітків, потягу зайняти більш високий статус серед них, бажання допомагати іншим.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ч421.221
Шифр НБУВ: РА317821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Кузьміна Н. В. 
Діагностичне забезпечення управління рекреаційними підприємствами: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / Н. В. Кузьміна ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2011. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз дефініції "діагностика" та визначено особливості економічної діагностики щодо процесу управління підприємством. Вдосконалено концептуальну модель економічної діагностики, де діагностичне забезпечення виділено як блок підтримки процесу розробки управлінських рішень. Конкретизовано понятійний апарат у вигляді уточнення дефініцій "економічна діагностика", "діагностичне забезпечення управління", "стан підприємства", "економічний діагноз стану підприємства". Обгрунтовано якісні характеристики та кількісні параметри видів стану підприємства як системи. Розроблено концептуальний підхід щодо обгрунтування структури й етапів процесу економічної діагностики. Запропоновано модель формування діагностичного показника стану рекреаційного підприємства, яка враховує параметри складових аспектів діагностування та дозволяє одержати кількісну характеристику стану підприємства й ідентифікувати економічний діагноз. Уточнено метод проведення діагностики стану рекреаційного підприємства. Визначено послідовність етапів процедури діагностування стану підприємства з метою підготовки управлінських рішень, спрямованих на вдосконалення управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)441.358.1-21
Шифр НБУВ: РА381063 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Кузьміна Л. М. 
Клініко-імунологічна характеристика різних форм міастенії у поєднанні з нейросоматичними розладами: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.15 / Л. М. Кузьміна ; Ін-т неврології, психіатрії, та наркології АМН України. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Вивчено діагностику та лікування у 104-х хворих на міастенію на підставі результатів комплексного клініко-неврологічного обстеження, яке включає вивчення клінічних особливостей різних форм міастенії гравіс (МГ) і пов'язаних з нею нейросоматичних розладів, активності периферичного нейромоторного апарату, структурних змін вилочкової залози, оцінки імунологічних показників (клітинного та гуморального імунітету, антитіл до ДНК, нейроспецифічним білкам). Встановлено, що критерієм переходу локальних форм у генералізовану є підвищений рівень нейроспецифічних білків. Розроблено схему комплексного лікування хворих МГ з тимомою з призначенням плазмоферезу у поєднанні з ербісолом після тимектомії, для корекції імунних показників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р620.424.2-3 + Р64-3
Шифр НБУВ: РА375455 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Кузьміна 
Кування дископодібних поковок з попередньо сформованим полем деформацій для підвищення технологічної пластичності металу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / Ольга Михайлівна Кузьміна ; Національна металургійна академія України. — Д., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К623.200.3-1
Шифр НБУВ: РА348989

Рубрики:

      
7.

Кузьміна О.О. 
Патогенетичні основи надмірно сильної та дискоординованої пологової діяльності та корекція їх застосуванням антагоністів кальцію (клініко-експериментальне дослідження): автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / О.О. Кузьміна ; Харк. нац. мед. ун-т. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Вивчено патогенетичні основи розвитку надмірно сильної пологової діяльності (НСПД) і дискоординованої пологової діяльності (ДПД) і використання антагоністів кальцію (АК) для її корекції з використанням клініко-лабораторних, імунологічних, гормональних, інструментальних і статистичних методів. Установлено закономірності впливу АК за концентрацій, що блокують генерацію спонтанних скорочень, і ефективність застосування їх з метою нормалізації НСПД і ДПД. За результатами експериментальних досліджень доведено, що доза АК, необхідна для гальмування НСПД і ДПД, прямо пропорційна ступеня маткової активності, що доводить доцільність застосування АК для зменшення гіпертонусу міометрія, токоліза, за порушень скорочувальної діяльності матки за строків вагітності 37 - 38 тижнів у жінок, що мають фактори ризику за розвитком НСПД і ДПД - проведення їм допологової підготовки. Встановлено основні патогенетичні основи розвитку НСПД і ДПД на підставі вивчення плодово-плацентарної гемодинаміки, імунологічної адаптації організму роділлі, синтезу гормонів і біологічно активних речовин, що впливають на скорочувальну діяльність і енергетичний потенціал міометрія. Доведено, що застосування АК за умов НСПД І ДПД є раціональним методом терапії та профілактики народження дітей у стані помірної та тяжкої асфіксії, сприяє зниженню розвитку ускладнень у ранньому неонатальному періоді, підвищує кількість пологів через природні пологові шляхи, зменшує ймовірність оперативних втручань і ризик розвитку кровотечі за пологів у ранньому післяпологовому періоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.223-52 +
Шифр НБУВ: РА363610

Рубрики:

      
8.

Кузьміна О.Б. 
Поетична семантика концептів "білий" - "чорний" (на матеріалі української лірики першої третини ХХ сторіччя): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / О.Б. Кузьміна ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено форми та способи вираження універсальних культурних концептів "білий", "чорний" у мові поезії 1910 - 1930-х рр. Уточнено та конкретизовано наукові уявлення про концепт як особливу форму пізнавальної діяльності людини, розроблено основні принципи та підходи концептуального аналізу поетичного тексту. Проаналізовано місце та функції даних концепців у культурній парадигмі та концептосфері українського етносу, визначено специфіку їх мовного вираження та роль у змістовій організації поетичних текстів зазначеного періоду з урахуванням особливостей світоглядних позицій та індивідуального стилю митців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.171 + Ш141.4-31 + Ш5(4УКР)6-335 + Ш5(4УК=4/8)-335 +
Шифр НБУВ: РА337528

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
Категорія: Будівництво   
9.

Кузьміна Г.В. 
Принципи комплексного формування підприємств дрібнороздрібної торгівлі: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.02 / Г.В. Кузьміна ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення теорії та практики функціонування підприємств дрібнороздрібної торгівлі визначено напрямки їх розвитку. Наведено класифікацію кіосків і павільйонів. З'ясовано основні фактори, які впливають на формування даних підприємств. Виявлено економічну доцільність групування об'єктів. Розроблено номенклатуру кіосків, павільйонів, груп та комплексів зазначеної торгівлі, запропоновано функціональне зонування груп і комплексів. Визначено принципи, що забезпечують комплексність функціональної, конструктивної та естетичної організації підприємств дрібнороздрібної торгівлі, запропоновано методичні рекомендації з їх проектування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н712.513 + Щ117.18 +
Шифр НБУВ: РА335961

Рубрики:

      
10.

Кузьміна Т.О. 
Розвиток теорії і технології одержання модифікованих лляних волокон функціонального призначення: автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.18.01 / Т.О. Кузьміна ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2008. — 43 с. — укp.

Проведено комплексні дослідження зміни морфологічної структури, фізико-механічних властивостей і хімічного складу лляного волокна у процесі цілеспрямованої модифікації, що починається з одержання трести та продовжується під час переробки відходів, одержаних внаслідок процедури тіпання. Розвинуто наукові засади теорії та технології одержання модифікованих волокон функціонального призначення. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено закономірності зміни властивостей волокна залежно від умов проведення процесу розстилу лляної соломи під дією композиційних хімічних препаратів на основі фосфату карбаміду та поверхнево-активних речовин. Установлено, що під дією композиційних хімічних препаратів відбувається підвищення ступеня розволокнення, зменшення вмісту інкрустуючих речовин у тіпаному льоноволокні та скорочення терміну розстилання лляної соломи. Розроблено науково обгрунтовану технологію одержання модифікованих волокон функціонального призначення, яка передбачає використання запропонованого фізико-хіміко-механічного способу модифікації лляного волокна на базі емульсування композиційними хімічними препаратами та диференціації процесу чесання. На підставі теоретичних положень фізико-хімії дисперсних систем і поверхневих явищ у полімерних системах, структури та динаміки міроемульсій установлено механізм дії композиційних хімічних препаратів під час модифікації лляного волокна за фізико-хіміко-механічного способу. Запропоновано новий метод визначення геометричних властивостей модифікованого лляного волокна, що базується на сучасних методах обробки цифрового зображення волокон у програмному середовищі MATLAB. На підставі установлених закономірностей визначено критерії якості модифікованих лляних волокон, зумовлені їх морфологічною будовою та геометричними властивостями, за якими визначають функціональне призначення цих волокон, а саме: технічне, текстильне для змішування з вовною та бавовною, санітарно-гігієнічне та для виробництва целюлози і паперу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М321.010.213 + М321.02 +
Шифр НБУВ: РА358226

Рубрики:

      
11.

Кузьміна І.Ю. 
Стан системи мати - плацента - плід при хронічній гіпоксії плоду та його корекція (клініко-експериментальне дослідження): Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.01 / І.Ю. Кузьміна ; Ін-т педіатрії, акушерства та гінекології АМН України. — К., 2004. — 35 с. — укp.

Розроблено нові підходи щодо діагностки, профілактики, лікування та прогнозування хронічної гіпоксії плода. Розроблено теоретичні засади та новий напрямок наукових досліджень щодо вивчення стану системи мати - плацента - плід за даної патології. Обгрунтовано механізми патогенезу розвитку хронічної гіпоксії плода, досліджено ускладнення у жінок групи високого ризику. Визначено морфологічні, морфометричні, ультразвукові, імунологічні та гормональні критерії патології, які змінюються у процесі її розвитку в фетоплацентарному комплексі. З'ясовано значення даних чинників для ранньої доклінічної діагностики розвитку хронічної гіпоксії плода. З метою зниження частоти акушерських і перинатальних ускладнень, поліпшення показників перинатальної патології та зменшення кількості випадків смерті новонароджених створено систему діагностики, профілактики та лікування хронічної гіпоксії плода.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.212.22-3 +
Шифр НБУВ: РА334723

Рубрики:

      
12.

Кузьміна К.А. 
Трансформація номіналізації в англо-українському та українсько-англійському напрямках перекладу: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.16 / К.А. Кузьміна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 21 с. — укp.

За результатами дослідження праць вчених та аналізу англо-українських і українсько-англійських перекладів оригінальних текстів запропоновано визначення трансформації номіналізації як процесу збільшення у тексті перекладу номінативних елементів, функцій, ознак або статистичних сем внаслідок зменшення під час процесу перекладу дієслівних елементів, функцій, ознак або динамічних сем, виявлено головні причини трансформації номіналізації за результатом перекладу. На підставі результатів дослідження англо-українського перекладу виявлено, що трансформація нормалізації здійснюється завдяки тенденції спрощувати та нормалізувати англійські складні аналітичні дієслівні конструкції, а у разі українсько-англійського перекладу - замінювати українські розгорнуті експліцитні дієслівні структури англійськими імпліцитними компактними номінативними фразами. Установлено умови трансформації номіналізації, визначено види неповної та повної трансформації, проведено її порівняльний аналіз в англо-українському та українсько-англійському напрямках перекладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-77 + Ш141.4-77 +
Шифр НБУВ: РА330858

Рубрики:

      
13.

Кузьміна С.Л. 
Філософсько-педагогічна концепція П.Д.Юркевича: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.05 / С.Л. Кузьміна ; Ін-т філософії ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Наведено результати історико-філософських досліджень з проблем співвідношення філософії та педагогіки, а також охарактеризовано два типи їх зв'язку: нормативно-проектний і взаємодоповнюваний. Визначено специфічні ознаки філософсько-педагогічної концепції як цілісної теоретичної структури, що містить у собі світоглядне, методологічне та антропологічне підгрунтя, на основі якого осмислено мету та умови розвитку "наявного" стану дитини до "належного" стану дорослої людини, згідно з відкритим у педагогічній дійсності "сущим". Філософські та педагогічні погляди П.Юркевича вперше розглянуто як єдину систему у контексті конкретних історичних обставин та біографії мислителя. З'ясовано, що єдність даної концепції зумовлена розумінням спільності завдань філософії та педагогіки, зміст яких полягає у синтезі віри й знання у "цілісній картині" буття взагалі й людського буття зокрема, важливим виміром якого є виховання та освіта. Встановлено, що специфіка методу вирішення П.Юркевичем даних завдань полягала у використанні розробленого на засадах християнської догматики "припущення сутності" людини як ключа до інтеграції сукупності фактів дослідних наук. Розкрито зміст базової складової частини філософсько-педагогічної концепції мислителя - його антропологічного вчення, що містить обгрунтування здатності людини до вільного саморозвитку й самообмеження як суто людського призначення. Проаналізовано виховні та освітні теорії філософа, змістовна єдність яких полягає у визначенні умов та окресленні простору реалізації свободи творчого становлення особистості шляхом подолання суперечностей "наявного" й "належного", "індивідуального" та "загального". Здійснено спробу актуалізації філософсько-педагогічної концепції П.Юркевича за допомогою співвіднесення її положень із сучасними проблемами реформування системи освіти, а саме - гармонійного поєднання загальнолюдських та національних цінностей у принципах осмислення мети, змісту, а також форм педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5/6 + Ч33(4УКР)5-2
Шифр НБУВ: РА310348 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Кузьміна С.В. 
Шахтарський страйковий рух України в 1989 - 1999 роках: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.В. Кузьміна ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне історичне дослідження шахтарського страйкового руху України у 1989 - 1999 рр. На підставі аналізу різноманітної джерельної бази доведено, що активізація страйкового шахтарського руху у даний період обумовлена соціально-економічними, політичними, ідеологічними та психологічними причинами, сукупність яких унеможливлювала вирішення гострих проблем вугільної галузі традиційними компромісними засобами. Страйк розглянуто як процес становлення політичної свідомості робітничих мас. Проаналізовано найбільші шахтарські страйки в Україні, що відбулися протягом останнього десятиліття XX ст. Здійснено підрахунки економічних втрат країни внаслідок страйків. Розкрито еволюцію ідей та організаторського оформлення шахтарського руху. Визначено роль і місце робітничих страйкових і незалежних профспілок шахтарів. Доведено, що страйковий рух гірників суттєво вплинув на досягнення незалежності України. Зроблено висновок, що страйки з одного боку сприяють становленню політичної свідомості громадськості, з іншого - руйнують економіку держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)64-4 + Т3(4УКР5)64-4 +
Шифр НБУВ: РА348872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кузьміна О. А. 
Жанрова своєрідність дитячої опери в композиторській практиці XX – початку XXI століття / О. А. Кузьміна. — Б.м., 2019 — укp.

Робота присвячена дослідженню жанрової своєрідності дитячої опери XX – початку XXI століття. Розширено відомості про передумови появи цього феномену. Узагальнено результати наукових досліджень щодо широкого кола питань стосовно жанру, що вивчається. Виявлено термінологічні розбіжності у працях вчених різних національних шкіл, внаслідок чого запропоновано «дитячу оперу» вважати «зонтичним терміном» (В. Руф), що об'єднує два жанрових різновиди – оперу для дітей-виконавців та оперу для дітей-слухачів, кожна з яких отримує визначення.^UThe research is aimed at revealing genre distinctiveness of children's opera in composer's practice of 20th – early 21st century. Researchers and audience are today facing this phenomenon in all its diversity. For the first time this genre declared its existence in the first third of the 19th century. It is determined that children's opera takes its roots in the tradition of Hausmusik and its varieties – home and school theater. In addition, folklore elements (in particular songs and games with active and dramatic elements) and church plays with a musical component involving children (is common among the western countries) directly influenced the formation of the children's opera.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Грибоєдова Т. О. 
Соціальна адаптація молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя / Т. О. Грибоєдова. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт: процес соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя Мета дослідження науково обґрунтувати, упровадити та експериментально перевірити ефективність соціально-педагогічних умов соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя. У дисертації здійснено узагальнення і практичне розв'язання проблеми соціальної адаптації до самостійного життя учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів. Схарактеризовано поняттєво-термінологічний апарат дослідження проблеми соціальної адаптації до самостійного життя учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів. Виявлено стан розробленості досліджуваної проблеми, що дало змогу визначити соціальну адаптацію молодших школярів до самостійного життя в умовах загальноосвітніх шкіл-інтернатів як сукупнiсть iнтегративних якoстей oсoбистoстi, які сфoрмoванi в прoцесi її вихoвання, навчання, рoзвитку, спiлкування, дiяльнoстi, щo знахoдить свoє відображення у здатнoстi й гoтoвнoстi дитини дo засвоєння моральних норм та цінностей, правил поведінки, сoцiальнoї взаємодії. Успiшнiсть соціальної адаптації визначенo як успiшнiсть фiзичнoгo, психiчнoгo, сoцiальнoгo й духoвнoгo функцioнування людини. Визначено критерії, показники та рівні сформованості самостійності молодших школярів соціальної адаптації до самостійного життя. Обґрунтовано та впроваджено в освітній процес загальноосвітніх шкіл-інтернатів соціально-педагогічні умови розвитку соціальної адаптації до самостійного життя: модернізація змісту соціально-виховної роботи з соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя; використання інтерактивних технологій у соціально-педагогічній роботі з соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя; застосування казки як провідного методу соціально-педагогічної роботи з соціальної адаптації молодших школярів загальноосвітніх шкіл-інтернатів до самостійного життя. Експериментально перевірено ефективність реалізації сoцiальнo-педагoгiчних умoв соціальної адаптації до самостійного життя учнів молодших класiв загальнooсвiтнiх шкiл-iнтернатiв. Доведено доцільність впрoвадження у позашкільну освітню роботу автoрськoї експериментальнoї прoграми „Шкoла самостійного життя”, гуртку „Світ казки” тощо. Окреслено можливості використання даних форм соціально-педагогічної діяльності в загальноосвітні школи-інтернати. Одержані результати можуть бути безпосередньо використані в практиці роботи загальноосвітніх шкіл-інтернатів з соціальної адаптації до самостійного життя учнів молодших класів. Теоретико-методичні та технологічні матеріали дисертації можуть бути застосовані в процесі підвищення кваліфікації працівників загальноосвітніх шкіл-інтернатів у процесі соціальної адаптації до самостійного життя учнів молодших класів загальноосвітніх шкіл-інтернатів, у процесі викладання соціально-психолого-педагогічних дисциплін для майбутніх педагогів, соціальних педагогів та соціальних працівників, у системі підвищення кваліфікації соціально-педагогічних працівників.^UObject: the process of social adaptation of junior boarding school students to independent living The purpose of the study is to scientifically substantiate, implement and experimentally test the effectiveness of socio-pedagogical conditions of social adaptation of junior boarding school students to independent living. The thesis generalizes and practically solves the problem of social adaptation to the independent living of pupils of junior classes of secondary comprehensive boarding schools. The conceptual-terminological apparatus of the study of the problem of social adaptation to the independent living of pupils of junior classes of secondary comprehensive boarding schools is characterized. The state of the degree of development of the problem investigated is revealed, which allows determining the social adaptation of junior schoolchildren to the independent living under the conditions of living in secondary comprehensive boarding schools as a set of the integrative qualities of the individual, which are formed in the process of his/her being brought up, learning, development, communication, and activities which can be found in the child's ability and readiness to learn and comprehend moral norms and values, rules of conduct, social interaction. The success of social adaptation is defined as the success of the physical, mental, social, and spiritual functioning of man. The criteria, indicators, and levels of formation of independence of junior schoolchildren of social adaptation to the independent living are determined. The socio-pedagogical conditions for the development of social adaptation to the independent living have been substantiated and introduced into the educational process of secondary comprehensive boarding schools: modernizing the content of social-educational work on social adaptation of junior schoolchildren of secondary comprehensive boarding schools to the independent living; using interactive technologies in socio-pedagogical work on the social adaptation of junior schoolchildren of secondary comprehensive boarding schools to the independent living; applying the fairy-tale as a leading method of social-pedagogical work on social adaptation of junior schoolchildren of secondary comprehensive boarding schools to the independent living. The efficiency of realization of the social-pedagogical conditions of social adaptation to the independent living of pupils of junior schoolchildren of secondary comprehensive boarding schools is experimentally tested and checked. The expediency of introducing the author's experimental program “School of Independent Living”, the workshop “World of Fairy Tales”, etc. into the extracurricular educational work has been proved. The possibilities of using these forms of social-pedagogical activities in secondary comprehensive boarding schools are outlined. The results obtained can be directly used in the practice of secondary comprehensive boarding schools on social adaptation to the independent living of junior schoolchildren. The theoretical-methodological and technological materials of the thesis can be used in the process of the advanced training of the workers of secondary comprehensive boarding schools in the process of social adaptation to the independent living of junior schoolchildren of secondary comprehensive boarding schools, in the process of teaching socio-psychological-pedagogical disciplines for future educators, social educators, and social workers, in the system of advanced training of social and pedagogical workers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Кузьміна А. В. 
Алгоритм ведення жінок з внутрішньоматковою рідиною в постменопаузальному періоді / А. В. Кузьміна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню особливостей виникнення, перебігу, лікування та профілактики внутрішньоматкової рідини у пацієнток постменопаузального періоду та удосконаленню алгоритму ведення жінок з внутрішньоматковою рідиною в постменопаузальному періоді.Жінки з внутрішьоматковою рідиною в постменопаузі відносяться до групи високого ризику розвитку як доброякісних, так і злоякісних захворювань матки. Тому, розробка нових методик діагностики внутрішньоматкової рідини є не лише актуальним аспектом сьогодення медичної науки, а й запорукою профілактики та ранньої діагностики такого тяжкого ускладнення, як злоякісна патологія ендометрія.Метою даної роботи є розроблення алгоритму ведення пацієнток постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною та на основі функціональних, мікробіологічних та патоморфологічних методів діагностики вдосконалити диференційно-патогенетичне лікування.Завдання дослідження:1. Встановити частоту наявності внутрішньоматкової рідини у пацієнток постменопаузального періоду.2. Вивчити клінічні особливості акушерсько-гінекологічного анамнезу у жінок постменопаузального періоду з внутрішньматковою рідиною.3. Вивчити патоморфологічні та мікробіологічні особливості аспірату з порожнини матки та особливості стану мікробіоценозу піхви у жінок постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною.4. Вивчити інформативність застосування ультразвукової діагностики та доплерометричного дослідження у пацієнток постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною.5. Вивчити інформативність застосування компресійної соноеластографіі у пацієнток постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною.6. Оцінити ефективність методики та клінічну значимість поєднання ТВУЗД з доплерометрією та компресійної соноеластографіі для диференційної діагностики патологічних процесів ендометрія у досліджуваних пацієнток з внутрішньоматковою рідиною.7. Оцінити ефективність застосування протирецидивної терапії у складі комплексного лікування пацієнток постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною.8. Розробити діагностично-лікувальний алгоритм з урахуванням можливостей ультразвукового дослідження, доплерометричного обстеження, компресійної соноеластографіі, мікробіологічного статусу та даних патоморфологічного дослідження у пацієнток постменопаузального періоду з внутрішньоматковою рідиною.^UThe dissertation is devoted to the study of the peculiarities of the origin, course, treatment and prevention of intrauterine fluid in postmenopausal patients and to the improvement of the algorithm for managing women with intrauterine fluid in the postmenopausal period.Postmenopausal women with intrauterine fluid are at high risk for both benign and malignant uterine diseases. Therefore, the development of new methods for the diagnosis of intrauterine fluid is not only an important aspect of modern medical science, but also a guarantee of prevention and early diagnosis of such a serious complication as malignant pathology of the endometrium.The aim of this work is to develop an algorithm for managing postmenopausal patients with intrauterine fluid and on the basis of functional, microbiological and pathomorphological diagnostic methods to improve differential pathogenetic treatment.Objectives of the researh:1. To establish the frequency of intrauterine fluid in postmenopausal patients.2. To study the clinical features of obstetric and gynecological history in postmenopausal women with intrauterine fluid.3. To study the pathomorphological and microbiological features of the aspirate from the uterine cavity and the peculiarities of the vaginal microbiocenosis in postmenopausal women with intrauterine fluid.4. To study the informativeness of the use of ultrasound diagnostics and Doppler examination in patients of postmenopausal period with intrauterine fluid.5. To study the informativeness of the use of compression sonoelastography in patients of postmenopausal period with intrauterine fluid.6. To evaluate the effectiveness of the method and the clinical significance of the combination of TVUZD with Doppler and compression sonoelastography for the differential diagnosis of pathological processes of the endometrium in the studied patients with intrauterine fluid.7. To evaluate the effectiveness of antirelapse therapy in the complex treatment of postmenopausal patients with intrauterine fluid.8. To develop a diagnostic and therapeutic algorithm taking into account the possibilities of ultrasound, Doppler examination, compression sonoelastography, microbiological status and data of pathomorphological examination in patients of postmenopausal period with intrauterine fluid.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Кузьміна Н. Ф. 
Інформаційна технологія підтримки прийняття групових рішень у розподілених системах / Н. Ф. Кузьміна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена підвищенню ефективності розподілених систем підтримки прийняття групових рішень. Запропоновано нову інформаційну модель розподіленої системи підтримки прийняття групових рішень, яка дозволяє поєднувати усі елементи розподіленої системи та, забезпечує можливість впливу на початкові ймовірності появи альтернатив для прийняття рішень, шляхом введення поточних переваг користувачів. Запропоновано метод підготовки даних для прийняття групових рішень за допомогою баєсової мережі, який на відміну від існуючих дозволяє формувати альтернативи для вибору користувачів шляхом статистичного аналізу навчальної вибірки, що дає можливість підвищити ефективність прийняття групових рішень за рахунок пропонування найбільш ймовірних початкових альтернатив для вибору користувачами. Запропоновано динамічну баєсову мережу для формування альтернатив вибору користувачів, яка використовує апріорні ймовірності появи альтернатив та динамічно оновлюється під час кожного етапу прийняття рішень користувачами, що дозволяє пропонувати найбільш ймовірні альтернативи на кожному етапі прийняття рішень користувачами до закінчення усіх альтернатив. Розроблено алгоритмічне забезпечення розподіленої системи підтримки прийняття групових рішень. Розроблено та програмно реалізовано технології групового прийняття рішень з врахуванням переваг кожного користувача. Розроблено програмне та методичне забезпечення групового навчання програмуванню, яке використовує запропоновану інформаційну технологію з модулями синтаксичного аналізу програмних кодів.^UThe dissertation work is dedicated to increase the efficiency of the distributed group decision support systems. A new information model of a distributed group decision support system is proposed, which allows to combine all elements of a distributed system and provides an opportunity to influence the initial probabilities of alternative decision-making by introducing current user preferences. A method of preparing data for group decision-making using a Bayesian network is proposed, which, unlike the existing ones, allows to form alternatives for user selection by statistical analysis of the training sample, which allows to increase group decision-making efficiency by offering the most probable initial alternatives for user selection. A dynamic Bayesian network for the formation of user choice alternatives is proposed, which uses apriori probabilities of alternatives and is dynamically updated by users during each decision-making stage, which allows to propose the most probable alternatives at each stage of user decision-making process until all the alternatives are chosen. Algorithmic support of the distributed system of group decision-making support is developed. Developed and programmatically implemented group decision-making technologies that take into account the preferences of each user. Software and methodological support for group programming training has been developed, which uses the proposed information technology with modules of program codes parcing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Кузьміна М. О. 
Формування професійної компетентності майбутніх фахівців соціальної роботи у закладі вищої освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 231 / М. О. Кузьміна. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню та розробці методів формування професійної компетентності майбутніх спеціалістів у сфері соціальної роботи. Центральними питаннями є створення нового навчального курсу, удосконалення наявної концепції визначення професійної компетентності, а також систематизація і створення критеріїв оцінювання цих компетенцій. Дисертація містить теоретичний аналіз, емпіричну діагностику, а також методи статистичного оброблення даних, отриманих від вибірки з 545 студентів.Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що вперше запропоновано авторське визначення поняття «професійна компетентність майбутнього соціального працівника» та розроблено інтегровану модель професійної компетентності соціального працівника, що об’єднує уміння, знання та спеціальні навички для розв’язування комплексних проблем у сфері соціальної роботи із застосуванням інноваційної методології наукової та науково-педагогічної діяльності.З метою удосконалення інструментарію оцінювання майбутніх працівників соціальної роботи було запропоновано критеріально-рівневий інструментарій оцінювання результатів формування компетентностей, що охоплює інтелектуальні, професійно-технічні, соціально-емоційні, ціннісно-орієнтаційні, а також додаткові аспекти, які сприяють ефективності в соціальній сфері; розроблено покрокову модель формування професійної компетентності соціального працівника та виділено блоки формування професійної компетентності майбутніх випускників спеціальності 231 Соціальна робота.У дослідженні доказано, що ефективна система педагогічного та психологічного супроводу може суттєво сприяти розвитку професійної компетентності. Для досягнення цієї мети висунуто гіпотезу про те, що ефективна система педагогічного та психологічного супроводу може суттєво сприяти розвитку професійної компетентності, яка охоплює різні взаємопов’язані компоненти, як-от: інтегральна компетентність, загальна компетентність та спеціальні (фахові, предметні) компетентності. Подальшого розвитку набули ключові принципи індивідуально-компетентнісної підготовки соціальних працівників, що їх було визначено на основі аналізу зарубіжного досвіду: 1) етичні стандарти, які є основою для всього навчального процесу; 2) культурна компетентність та безпека в професійній практиці; 3) практична освіта як взаємне партнерство між студентом, організацією-приймачем та навчальним закладом; 4) координація між навчальними закладами та установами соціальної опіки через спеціальну комісію, що об’єднує викладачів, студентів та соціальних працівників; 5) конструктивні відносини між «польовим педагогом» і студентом – задля ефективного навчання.Актуальність дослідження обумовлена соціальними проблемами й кризою, що виникла під впливом глобалізації та постійно змінюваного політико-економічного середовища. Це створює нові виклики для спеціалістів у сфері соціальної роботи. Фахівці, що працюють на перетині особистісних стосунків та суспільних відносин, стикаються з потребою ефективної взаємодії на різних рівнях. Професійна компетентність у соціальній ніші є важливим індикатором як підготовки працівників, так і можливості упоратися з новими викликами. Вони не лише забезпечують вищу ефективність виконання професійних обов’язків, але й стимулюють розвиток цінностей, котрі позитивно впливають на кожну особу й суспільство загалом. Відіграючи вирішальну роль у підготовці фахівців, заклади вищої освіти постають ключовими учасниками реалізації соціально-професійної стратегії держави. Їхнє завдання полягає не лише в навчанні, але й у формуванні компетентних, конкурентоспроможних соціальних робітників, здатних вирішувати актуальні проблеми суспільства. Ось чому аспект формування професійної компетентності випускників спеціальності «Соціальна робота» є предметом поточної наукової праці...^UThe dissertation is devoted to research and development of methods of formation of professional competence of future specialists in the field of social work. The central issues are the creation of a new educational course, the improvement of the existing concept of professional competence definition, as well as the systematization and creation of evaluation criteria for these competences. The dissertation contains theoretical analysis, empirical diagnostics, as well as methods of statistical processing of data obtained from a sample of 545 students.The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that for the first time the author's definition of the concept of "professional competence of the future social worker" was proposed and an integrated model of the professional competence of a social worker was developed, which combines skills, knowledge and special skills to solve complex problems in the field of social work with the application of innovative methodology of scientific and scientific-pedagogical activity.In order to improve the toolkit for evaluating future social workers, a criterion-level toolkit for evaluating the results of competence formation was proposed, covering intellectual, professional-technical, social-emotional, value-oriented, as well as additional aspects that contribute to efficiency in the social sphere; a step-by-step model of the formation of the professional competence of a social worker was developed and the blocks of the formation of the professional competence of future graduates of the specialty 231 Social work were selected.The study proved that an effective system of pedagogical and psychological support can significantly contribute to the development of professional competence. To achieve this goal, the hypothesis is put forward that an effective system of pedagogical and psychological support can significantly contribute to the development of professional competence, which includes various interrelated components, such as: integral competence, general competence and special (professional, subject) competences. The key principles of individual competence training of social workers, which were determined based on the analysis of foreign experience, gained further development: 1) ethical standards, which are the basis for the entire educational process; 2) cultural competence and safety in professional practice; 3) practical education as a mutual partnership between the student, the host organization and the educational institution; 4) coordination between educational institutions and institutions of social care through a special commission uniting teachers, students and social workers; 5) constructive relations between the "field teacher" and the student - for effective learning.The relevance of the research is due to social problems and the crisis that arose under the influence of globalization and the constantly changing political and economic environment. This creates new challenges for specialists in the field of social work. Professionals working at the intersection of personal relationships and social relationships are faced with the need for effective interaction at various levels. Professional competence in a social niche is an important indicator of both employee training and the ability to cope with new challenges. They not only ensure higher efficiency in the performance of professional duties, but also stimulate the development of values that positively affect each person and society in general. Playing a decisive role in the training of specialists, institutions of higher education become key participants in the implementation of the social and professional strategy of the state. Their task is not only in education, but also in the formation of competent, competitive social workers who are able to solve current problems of society. That is why the aspect of formation of professional competence of graduates of the specialty "Social work" is the subject of current scientific work...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського