Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (37)Книжкові видання та компакт-диски (21)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Ковтун Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Ковтун Т.А. 
Система моделей підтримки процесу ініціалізації проекту надання транспортних послуг: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / Т.А. Ковтун ; Одес. нац. мор. ун-т. — О., 2008. — 22 с. — укp.

Розроблено генетичну модель управління проектом як системою надбіологічного рівня організації, в якій відображається різноманіття станів проекту, їх характеристик і взаємозв'язків у процесі розвитку проекту. Створено систему моделей підтримки процесу ініціалізації, що дозволяє сформувати об'єктні, технологічні та фінансові параметри продуктів проекту й узагальнити одержану інформацію у межах зведеної генетичної моделі продуктів проекту. Запропоновано методичне забезпечення процесу ініціалізації проекту надання транспортних послуг, використання якого дозволяє формувати найбільш прийнятну множину вхідних параметрів продуктів у контексті максимальної корисності проекту. Розвинуто термінологічну базу генетичного підходу в управлінні проектами, уточнено зміст існуючих визначень і введено нові поняття. Удосконалено методичне забезпечення оцінювання ефективності проектів надання транспортних послуг за детермінованих і невизначених умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)370-210.3 +
Шифр НБУВ: РА361915

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Ковтун Т.В. 
Словесні символи першоелементів буття у тексті російської казки та внутрішньому лексиконі людини: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Т.В. Ковтун ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філол. — К., 2005. — 15 с. — укp.

Проведено дослідження символічних значень першоелементів буття (води, вогню, землі, повітря) та особливостей їх об'єктивації у казковому тексті та внутрішньому лексиконі людини. Встановлено, що казковим символам притаманні такі ознаки, як багатозначність, яка в деяких випадках характеризується дифузністю семантики (особливо це стосується символів води та вогню), а також амбівалентність (або полівалентність) оцінних конотацій. Доведено, що спектр символічних значень першоелементів буття, який виявлено на основі контекстуального аналізу, є актуальним для мовної свідомості носіїв російської культури. Відзначено, що даний факт підтверджує існування взаємодії, взаємопроникнення, взаємозбагачення у процесі текстової та ментально-вербальної реалізації мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-310 + Ш100.33 + Ш3(4РОС)-615.1 +
Шифр НБУВ: РА339984

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Ковтун Т. А. 
Методологія конвергентного управління проектами екологістичних систем / Т. А. Ковтун. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі за результатами проведеного дослідження вирішена науково-прикладна проблема підвищення ефективності управління проектамиекологістичних систем завдяки застосуванню моделей, методів та механізмів, що формують нову методологію конвергентного управління проектами, яка базується наконвергенції цінностей, систем, методологій та підходів і сприятиме досягненню екологічних цілей сталого розвитку.В дисертації визначено трансформаційні зміни в управлінні екологістичними системами та їх проектами, спричинені зміною світоглядної парадигми людства;визначено особливості формування часових та грошових характеристик проектів екологістичних систем та проведено оцінку ефективності проекту з їх урахуванням;розроблено моделі збалансованого управління ресурсами стаціонарного стану та траєкторії розвитку проектів екологістичних систем.^UThe dissertation is devoted to the elaboration of a new methodology of convergent project management which is based on convergence of values, systems, methodologies andapproaches and will promote achievement of ecological purposes sustainable development.In the dissertation transformational the changes in the management of eco-logistic systems and their projects, caused by changes in the worldview paradigm of mankind, aredefined; features of formation of time and monetary characteristics of eco-logistic system projects are defined and the estimation of project efficiency was evaluated taking intoaccount them; models of balanced resource management of the stationary state of the project and model of eco-logistic system project development trajectory formation have been developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Смокова Т. М. 
Ризико-орієнтоване управління інтеграцією в проєктах транспортно-логістичної інфраструктури / Т. М. Смокова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розв'язанню актуальної науково-прикладної задачи розробки механізму ризико-орієнтованого управління інтеграцією в проєктах транспортно-логістичної інфраструктури на основі ціннісного підходу. В результатіпроведеного дослідження розроблено класифікацію інтеграції в проєктах транспортно-логістичної інфраструктури; надано визначення інтеграційних ризиків в проєкті; запропоновано модель формування оптимальної множини учасниківпроєкту; розроблено механізм якісного аналізу ризику розриву інтеграційних зв'язків між учасниками проєкту, до складу якого входить метод визначення інтеграційного потенціалу учасників проєкту.^UThe dissertation is devoted to solving the actual scientific and applied problem of developing a mechanism for risk-oriented integration management in projects of transport and logistics infrastructure based on the value approach. The study aims are to increase the success of the implementation of transport and logistics infrastructure projects through risk-based management of the integration of project participants. The object of the research is the process of managing the integration of participants inprojects of transport and logistics infrastructure. The subject of the research is models and methods of risk-oriented management of the integration of participants in projects of transport and logistics infrastructure. The research hypothesis lies in the feasibility of developing and applying risk-based integration management in transport and logistics infrastructure projects. As a result of the study, the following conclusions were drawn based on the scientific and practical results obtained. Based on the analysis of the evolution of integration processes in the transport and logistics industries, it is proved that the creation of transport and logistics infrastructure facilities, in particular transport and logistics centres, is one of the priority directions for the development of the transport and logistics system, carried out in the direction of increasing the degree of integration between the elements. Improving the efficiency of transport and logistics infrastructure projects can be achieved through the use of approaches of modern management methodologies: project management, risk management, logistics management, stakeholder management, which contributes to the creation of a mechanism for risk-oriented integration management in transport and logistics infrastructure projects. Using a systematic approach, the main characteristics of a transport and logistics centre as a micro-logistics system and an element of a macro logical system are determined, the composition of the participants is identified and a management system for the transport and logistics centre is presented. A classification of integration in transport and logistics infrastructure projects havebeen developed. Depending on the chosen projection (approach), integration can be represented as: system (internal and external), project (processes, project participants), transport and logistics (topological, technical and technological, organizational). A classification of stakeholders in the project is proposed, which takes into account the degree of their influence on the integrity of the project as a system. Project participants are divided into internal project stakeholders (primary and secondary), external project stakeholders (direct and indirect). The processes of integration of the project participants of the transport and logistics infrastructure are highlighted, the characteristics of the processes are given, the motivating factors and performance indicators of various types of integration are determined.A mechanism for risk-oriented management of the integration of participants in transport and logistics infrastructure projects has been developed, within the framework of which: a model for the formation of an optimal set of project participants is proposed, which provides for maximizing the total value of the project from the participation of specificparticipants in it and achieving the necessary individual values of the project participants; the definition of integration risks in projects, which include the risk of breaking integration ties between project participants, is given; a mechanism for analyzing the risk of breaking integration ties between project participants has been developed, which includes: analysis of the integration potential of project participants and analysis of the power of integration ties between them; a method for determining the integration potential of project participants has been developed, which allows building a "matrix of integration potential" and determining the propensity for the risk of breaking the integration ties of project participants. Experimental calculations have been carried out using the proposed mechanism of riskoriented management of the integration of participants in the transport and logistics centre project. The results obtained confirmed the adequacy of the proposed mechanism for analyzing the risk of breaking the integration ties between the project participants, the model for forming the optimal set of project participants and the method for determining the integration potential of the project participants, as well as the possibility of using them in practice to increase the success of transport and logistics infrastructure projects.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського