Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (59)Книжкові видання та компакт-диски (41)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Литовченко І$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 4
Представлено документи з 1 до 4

      
1.

Литовченко І. В. 
Дисфункціональність інститутів соціалізації молоді у сучасному українському суспільстві: автореф. дис. ... канд. філосов. наук : 09.00.03 / І. В. Литовченко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано явище дисфункціональності інститутів соціалізації, спотворення, а інколи й невиконання ними своїх функцій. Виявлено основні причини їх дисфункціональності, серед яких: несприятливість сімейно-побутового середовища, недосконалість системи освіти та виховання, проблема моральності у засобах масової інформації, практично необмежений доступ різних вікових груп населення до інформації, що суперечить моральним, правовим і соціальним нормам, у глобальній мережі Інтернет. На основі філософських, соціологічних, педагогічних і психологічних теоретичних джерел доведено, що наслідками дисфункціонування соціальних інститутів у сучасному українському суспільстві є порушення процесу соціалізації та виникнення девіантної поведінки молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*6 + С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА381743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Литовченко І.В. 
Суспільно-екологічне районування Полтавської області: автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / І.В. Литовченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Удосконалено теоретико-методологічні положення суспільної географії щодо вивчення регіонального вияву взаємодії суспільства та природи. Розкрито суспільно-географічну сутність понять "суспільно-екологічна система", "суспільно-екологічний район", "антропотехногенне навантаження". Розроблено систему критеріїв, принципів і показників суспільно-екологічного районування. Комплексно оцінено фактори суспільно-екологічного районоутворення, показано пріоритетне значення природних, демографічних, господарських та антропотехноекологічних чинників. Проведено типізацію адміністративних районів Полтавщини за рівнем антропотехногенного навантаження. Розроблено й апробовано методику поділу території на суспільно-екологічні райони. Запропоновано схему суспільно-екологічного районування Полтавщини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР-4ПОЛ)8 +
Шифр НБУВ: РА362598

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Авдієнко Я. А. 
Субконтрактація як форма маркетингової діяльності промислових підприємств. / Я. А. Авдієнко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено вирішенню наукового завдання розроблення теоретичних і методичних засад застосування субконтрактації в сучасних умовах розвитку економіки. Удосконалено поняття «субконтрактація», яке, в порівнянні з попередніми тлумаченнями, враховує зміни ринку в умовах цифрової економіки та базується на інформаційно- комунікаційних технологіях. Розвинуто класифікаційні ознаки субконтрактних відносин прийнятих в сучасних міжнародних бізнес-моделях, які включили додаткову ознаку – «використання учасниками субконтрактації інформаційних технологій».На основі комплексу економічних показників, використовуючи кластерний аналіз і картографічний метод, запропонована методика вибору промислових регіонів, в яких є потенціал для формування субконтрактаційних відносин між промисловими підприємствами.З урахуванням промислового потенціалу міста висунуті і обґрунтовані гіпотези створення Центру субконтрактації як інфраструктурної організації з надання маркетингових послуг. Запропоновано методичні основи визначення економічного ефекту від впровадження субконтрактації для підприємств- учасників Центру, які раніше не враховували витрати на маркетинг.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific problem of elaboration theoretical and methodical principles of subcontracting in modern conditions of economic development. The urgency of innovative forms application FOR management of industrial enterprises in the conditions of globalization, economic crisis and competition growth on local and international markets is substantiated. A competitive analysis of the production cooperation main forms was carried out, the role of subcontracting and the necessity of its adaptation in modern market conditions was identified. Among the authors there is no unanimity about the essence of the "subcontracting" concept in the modern economy, the algorithm for calculating economic efficiency from the implementation of this industrial cooperation method is not sufficiently elucidated, and also there are no developments regarding the marketing component that becomes one of the main in the current market in the infrastructure provision of subcontract relationships. The concept of "subcontracting" has been improved, in comparison with previous interpretations, this definition takes into account market changes in the digital economy and is based on information and communication technologies. A chain of preferences for a subcontractor and contractor who applies a subcontract is represented. The world experience of subcontracting relations in the countries of Europe, America and Japan is analyzed, the future own vector of subcontracting development for Ukrainian business are defined due to modern classifications and classification marks. Classification features of subcontracting relations adopted BY modern international business models are developed, an additional feature - "USING of information technologies by subcontracting participants " is included. Thanks to international experience in the implementation of subcontracting, the establishment of links between different companies, the use of scientific and technological progress and new communication opportunities, there is a chance to restore the potential of enterprises on a new technological basis and ensure the transition to the release of modern competitive products.To confirm the appropriateness of subcontracting in Ukraine, the authors analyzed the economic indicators of the various industrial enterprises activities in Ukraine in general for 2013-2017. The problem of reviving positive tendencies in the development of the machine-building industry on a new technological basis and using digital technologies IS arisen. To identify industrialized regions with accumulation of enterprises and the greatest potential for the development of subcontracting relations, large-scale industrial enterprises in 24 regions of Ukraine were structured on the basis of a socio-economic development indicators set. The method of selecting industrial regions based on a group of economic indicators is proposed, cluster analysis and cartographic method, which has the potential for forming subcontracting relations between industrial enterprises are applyed. The in-depth analysis of the combined clustering results on the base of socio-economic indicators the allocation of 3 clusters of industrial enterprises that could become potential participants in subcontracting relations with the corresponding economic potential are allowed: "industrial giants", "strong positioners", "kids". Each cluster is characterized by a specific structure of enterprises in size and reflects the features of the subcontracting functioning. As the Odessa region is included in the cluster of most industrialized regions of Ukraine, it is expedient to organize an infrastructure unit that would allow improvement the efficiency of the industrial enterprises activity.The methods, principles and possibilities of subcontracting centers financing with the help of international investors are described. A summary of the possible international investors of the Subcontracting Centers is presented.The hypotheses concerning creation of possible variants of the Center of subcontracting as an infrastructure unit, taking into account the industrial potential of the city are put forward.The theoretical and methodological foundations of Subcontracting Center organization, the organizational structure, the principle and the scheme of its work are proposed. The basics of the Center for subcontracting within the framework of the grant programs implementation supporting the development of entrepreneurship in Ukraine, which are funded by the EU, are proposed. Target groups that may be interested in creating a Subcontracting Center are specified. The marketing functions necessary for the functioning of the Center are described. The synergistic effect from subcontracting is shown.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Федорова Т. О. 
Деконструкція маркетингових функцій підприємства в умовах цифрової економіки. / Т. О. Федорова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню наукової задачі розробки теоретичних і методичних основ деконструкції ринку і маркетингових функцій підприємства в умовах цифрової економіки.Удосконалено понятійний апарат дослідження, а саме: запропоновано визначення дефініції деконструкція, під якою розуміється циклічний процес, що відбувається послідовно, складається з трьох етапів і передбачає нове - за іншими принципами, архітектурне збирання ринку та функцій підприємства, які були дефрагментовані проривною інновацією.Запропонована система специфічних для фармацевтичного ринку показників оцінки цифрової діяльності. Проведено кластерний аналіз, результати якого підтвердили гіпотезу: підприємства, що використовують ефекти від деконструкції, займають провідні позиції і високу долю ринку.Запропонована методика визначення економічних ефектів від процесу деконструкції для та методичні основи визначення економічного ефекту від процесів деконструкції маркетингових функцій підприємства при переході на цифрові платформи.^UThe theoretical and methodological foundations of the enterprises competitiveness development have been formed. The dissertation is devoted to solving the scientific problem in the context of the transition to the digital economy and the deconstruction of the market. It has been proved the historical and global nature of the digital economy development. The phenomenon is under consideration and is extremely voluminous, multifaceted, it changes rapidly and turbulently. The conditions and forms of enterprises functioning are radically transformed.Ehe concept of ecosystems is today a progressive basis for organizing economic enterprises activity of any industry affiliation and scale. However, the theory of ecosystems is just in the beginning of its creation. There is no single definition of many terms, uncertainty in the results of implementation in the activities of an enterprise, there is no methodological basis for determining the effects of implementation. The processes of transformation of the value chain as a result of changes in the structure of the market, the formation of digital infrastructure, the emergence of new economic participants and their receipt of dividends using digital data have been investigated. It has been established that there is a process of formation of a new market structure and the value chains creation with the new layers and participants, which is called "deconstruction".The conceptual apparatus of the research has been improved, namely: the definition of "deconstruction" is proposed. It means "the cyclical process of a new enterprise and market function architectural, which have been defragmented by a disruptive innovation, according to other principles and which occurs sequentially in three stages: disruptive, defragmentation-drift and deconstruction ”. The statement on the enterprises marketing functions deconstruction in the new market conditions in digital ecosystems, when information and communications become the main resource, is theoretically substantiated. The marketing communication function is acquiring a major role along with the production, market analysis and management ones. The analysis of the emergence of specific industry platforms and the typification of its participants in the Ukrainian pharmaceutical market, was carried out, including a group of enterprises that carry out their main activities online: aggregators, platform information intermediaries, distributors and pharmacy chains with their own platforms. A system of qualitative and quantitative indicators specific for a given market is proposed, it allows to form effective strategic plans for the activities of enterprises, taking into account the processes of market deconstruction. Cluster analysis is applied to study the participants in the pharmaceutical market. The criteria for clustering, “digital intensity” and “intensity of digital management” were proposed, and three clusters in each category were identified. The study results confirmed the hypothesis that enterprises using the capabilities of deconstructionprocesses in the digital economy have a high market share and leading positions. The methodological foundations for determining the economic effect the of the enterprise marketing functions deconstruction processes during the transition to digital platforms are proposed. All mentioned makes possible to assess the effects of the transfer of the marketing communication function to the digital environment. The sum of direct and indirect network effect, indirect internal and social effect is considered as the resulting economic effect. Formulas for calculating these effects are presented. The types of network effects and the methodology for their determination depending on the strategic goals of the enterprise, namely, the transition to its own or partner platform, have been clarified. An affiliate marketing program was proposed to generate additional profits in the new digital infrastructure.The developed provisions were tested for two options: the use of an online communication channel when holding a PR event for the target audience and the transition of the activity of a pharmacy chain enterprise to a digital platform.A target audience marketing research was carried out on the basis of a survey, the results of which made it possible to identify changes in the value chains in the B2B market during marketing activities and changes in the behavior models of participants. The application of the developed methodology has shown the economic feasibility of digital tools introducing into the enterprise activities in a quarantine caused the Covid-19. A systematic approach to planning, conducting and evaluating online PR events is proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського