Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (167)Книжкові видання та компакт-диски (153)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=С5*5*333.91$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Бірюкова Т.Ф. 
Болонський імператив підготовки майбутніх менеджерів: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Т.Ф. Бірюкова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

З використанням самоорганізаційного підходу проаналізовано проблематику підготовки майбутніх менеджерів у контексті принципів Болонської декларації. Розкрито зміст поняття соціалізації особистості майбутнього менеджера, яка реалізується шляхом засвоєння норм і цінностей полікультурного соціуму, притаманних об'єднаній Європі (адаптаційна складова), а також засобами формування організаційної поведінки на підставі впровадження особистісно-орієнтованої освіти (професійна складова). Показано, що реалізація принципів Болонської декларації є шляхом ефективного розв'язання суперечності між національною освітньою системою підготовки майбутніх менеджерів (професійною соціалізацією) та загальноєвропейською культурою (процесом соціалізації, що має загальноцивілізаційне спрямування). З'ясовано, що специфіка сучасної підготовки конкурентоспроможних управлінських кадрів в Україні полягає в інтеграції здобутків національної освіти у полікультурну європейську спільноту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + С5*5*333.91 + Ч484(4) + У010.321 р3 +
Шифр НБУВ: РА343313

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
2.

Шабаєва Н. С. 
Гендерна соціалізація студентів коледжу в позанавчальній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.05 / Н. С. Шабаєва ; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему гендерної соціалізації (ГС) студентів коледжу в позанавчальній діяльності (ПНД), визначено сутність та особливості ГС в ПНД на основі теоретичного аналізу досліджень, присвячених соціалізації та її гендерній складовій. Розроблено й обгрунтовано на теоретичному, змістовному та технологічному рівнях соціально-педагогічні умови ГС студентів коледжу в ПНД, основу яких складають: засвоєння студентами сучасних наукових гендерних знань (теорій, концепцій, підходів) як основи їх ціннісних ставлень щодо егалітарних гендерних уявлень; забезпечення орієнтації процесу ГС на формування в студентів соціальної активності, відповідальності, справедливості, тощо.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч471.38 + С5*423.2*344 + С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА380858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Теплова Н. А. 
Державне управління процесом соціалізації людей з особливими потребами: автореф. дис. ... канд. наук з держ. упр. : 25.00.01 / Н. А. Теплова ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичну та законодавчу основи проведення державної політики у даній сфері, узагальнено міжнародний досвід з питань надання освітніх послуг і забезпечення зайнятості людей з обмеженими фізичними можливостями як засобів соціалізації. Доведено потребу особливої уваги суспільства та повсякденної підтримки держави. Уточнено трактування соціально-політичної сутності поняття "інклюзивна освіта" та її складових. Визначено нові підходи до формування стратегії надання освітніх послуг і забезпечення зайнятості людей з особливими потребами, а також основні напрямки їх працевлаштування. Доведено, що за умов трансформації суспільної думки в Україні державне управління процесами соціалізації має спрямовуватися на забезпечення мінімальної матеріальної й інтелектуальної підтримки людей з особливими потребами, створення сприятливих умов і можливостей для їх особистісного розвитку та повноцінної інтеграції у суспільні справи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*423
Шифр НБУВ: РА376152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Литовченко І. В. 
Дисфункціональність інститутів соціалізації молоді у сучасному українському суспільстві: автореф. дис. ... канд. філосов. наук : 09.00.03 / І. В. Литовченко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано явище дисфункціональності інститутів соціалізації, спотворення, а інколи й невиконання ними своїх функцій. Виявлено основні причини їх дисфункціональності, серед яких: несприятливість сімейно-побутового середовища, недосконалість системи освіти та виховання, проблема моральності у засобах масової інформації, практично необмежений доступ різних вікових груп населення до інформації, що суперечить моральним, правовим і соціальним нормам, у глобальній мережі Інтернет. На основі філософських, соціологічних, педагогічних і психологічних теоретичних джерел доведено, що наслідками дисфункціонування соціальних інститутів у сучасному українському суспільстві є порушення процесу соціалізації та виникнення девіантної поведінки молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*6 + С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА381743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Неживець О.М. 
Забезпечення соціальної та трудової реабілітації осіб, звільнених з місць позбавлення волі: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.М. Неживець ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем соціальної та трудової реабілітації осіб, звільнених з місць позбавлення волі. Розглянуто теоретичні засади реабілітації, ресоціалізації та соціальної адаптації. Проаналізовано зміст даних категорій, їх тотожність і відмінність. Наведено соціально-демографічну, кримінально-правову, пенітенціарну та постпенітенціарну характеристику осіб, звільнених з місць позбавлення волі, їх трудові й кваліфікаційні можливості та якості. Проаналізовано теоретичні та практичні проблеми соціальної та трудової реабілітації звільнених осіб й обгрунтовано пропозиції щодо їх вирішення. Особливу увагу приділено питанням професійної орієнтації та професійно-технічної підготовки в установах відбування покарань за спеціальностями, які користуються попитом на ринку праці. Сформульовано пропозиції щодо подальшого удосконалення нормативної та законодавчої бази, системи контролю та нагляду за особами, звільненими з місць позбавлення волі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х884.9(4УКР)18 + С5*5*333.911.3 +
Шифр НБУВ: РА336337

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Марікян С.В. 
Інноваційні трансформації інституту освіти як фактор оптимізації формування творчої особистості (соціологічний аналіз): автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / С.В. Марікян ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 18 с. — укp.

Розглянуто освіту як складну багаторівневу структуру. Проаналізовано інноваційні механізми, що забезпечують підвищення ефективності її функціонування та розвитку. Визначено протиріччя між різними рівнями системи освіти, зокрема, потребами школярів у певному рівні підготовки, який дозволяє бути випуснику школи конкурентоспроможним під час вступу до ВНЗ та забезпечує підготовку д навчання у ВУЗі, швидку адаптацію до його вимог, скорочення періоду професійної соціалізації, та відсутністю таких можливостей у сьогоденні. Запропоновано шляхи оптимізації управління інноваційними змінами в інституті освіти, зокрема, впровадження соціального аудиту як управлінської технології діагностики, що передбачає проведення контролю за впровадженням інновацій, їх впливу на навчальний процес та формування творчої особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:Ч30 + С*674 +
Шифр НБУВ: РА353008

Рубрики:

      
7.

Чередник Г.Ю. 
Інтеракційні механізми соціалізації учнів середньої школи України: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Г.Ю. Чередник ; Ін-т соціол. НАН України. — К., 2008. — 15 с. — укp.

Проведено соціологічний аналіз процесу соціалізації українських школярів в аспекті вивчення їх взаємодії з основними представниками суспільних іститутів, наведено характеристику сучасних способів впливу на молодь агентів соціалізації. До наукового обігу вперше введено дефініцію інтеракційного механізму, систематизовано прямі й опосердковані впливові дії агентів соціалізації на молодь. Розглянуто актуальні проблеми соціалізації сучасного українського суспільства. Розроблено типову модель взаємодії учнів з агентами соціалізації. Розкрито специфіку впливу інтеракційного механізму на процес соціалізації. Проведено емпіричний аналіз взаємодії школярів з основними контрагентами. Описано основні соціально-демографічні, соціально-статусні та соціально-психологічні чинники, розглянуто можливості їх впливу на результат інтеракцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 +
Шифр НБУВ: РА357184

Рубрики:

      
8.

Олійник О. В. 
Концептуалізація та емпіричні показники міри соціалізованості молоді: автореф. дис. ... канд. соцiол. наук : 22.00.04 / О. В. Олійник ; Ін-т соціол. НАН України. — К., 2011. — 17 с. — укp.

Виділено етапи розвитку емпіричних соціологічних досліджень молоді з погляду розробки та застосування нових методик. Одержана система показників базується на уявленні щодо соціальної суб'єктності й активності індивідів і відбиває найістотніші аспекти соціалізації молоді у різних галузях життя. Визначено емпіричні критерії оцінки успішності соціалізації. Система показників була застосована та перевірена на емпіричному матеріалі українських досліджень. Це дозволило надати оцінку ефективності окремих показників, а також визначити основні тенденції соціалізаційних процесів української молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА379099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Дікова-Фаворська О.М. 
Особливості формування особистості майбутнього спеціаліста в умовах інституціоналізації приватної освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / О.М. Дікова-Фаворська ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

У дисертації розглядаються актуальні проблеми формування особистості в умовах інституціоналізації вітчизняної приватної вищої школи. Доводиться, що виховний потенціал приватних вузів України має великі ресурсні можливості щодо підготовки висококваліфікованих спеціалістів, орієнтованих на ринкові зміни. Аналізуються основні фактори становлення майбутніх фахівців, зокрема, педагогіка партнерства, співпраця головних суб'єктів навчально-виховного процесу у приватних вузах, їх спрямованість на діалогічну взаємодію. Здійснюється порівняльний аналіз внутрішньоособистісних характеристик студентів приватних та державних вузів, їх орієнтації на якості, необхідні спеціалісту за сучасних умов. Дається розгорнута характеристика основних завдань, напрямів та форм виховної роботи в приватних вузах, їх концептуальних засад, зокрема, положень полікультурного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91*18:ч30 + Ч481.203 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
10.

Лавриченко Н.М. 
Педагогічні основи соціалізації учнівської молоді в країнах Західної Європи: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Лавриченко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2006. — 39 с. — укp.

У порівняльно-педагогічному аспекті досліджено методологічні, організаційні, дидактичні та методичні засади педагогічно керованого процесу соціалізації учнівської молоді у закладах загальної середньої освіти країн Західної Європи. Соціалізацію розглянуто як об'єктивний соціокультурний процес, взаємопов'язаний з педагогічними формами його реалізації у сучасних суспільствах, а також як органічну складову діяльності інституцій загальної середньої освіти у країнах Західної Європи. Проаналізовано сучасні проблеми соціалізації учнівської молоді західноєвропейських країн у контексті європейської культури загалом та європейської педагогічної - зокрема. Досліджено процес педагогічно керованої соціалізації у закладах загальної середньої освіти цих країн, а саме: його цілі, зміст, агенти, форми та методи реалізації. Проаналізовано його специфіку, універсальну цінність і можливість використання за умов національної системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312(4) + Ч421.350.0 + С5*5*333.91 + С5*148:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА342036

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
11.

Рютін В.В. 
Педагогічні умови соціалізації військовослужбовців строкової служби Збройних Сил України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / В.В. Рютін ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність соціалізації військовослужбовців строкової служби в контексті соціально-педагогічного аналізу. Визначено фактори та особливості соціалізації військовослужбовців строкової служби. Досліджено функціонування соціально-педагогічних механізмів соціалізації у військовому середовищі. Показано вплив соціальних інститутів на процес соціалізації військовослужбовців строкової служби. Науково обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови соціалізації військовослужбовців строкової служби. Розроблено практичні рекомендації командирам і вихователям щодо впровадження запропонованих педагогічних умов соціалізації військовослужбовців строкової служби, які можна використовувати також у виховній роботі з військовослужбовцями-контрактниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*148:430 + Ц4,8(4УКР)243 +
Шифр НБУВ: РА345020

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
12.

Алексєєва-Вовк М.І. 
Педагогічні умови соціалізації студентів засобами культури мовлення: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.05 / М.І. Алексєєва-Вовк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 22 с. — укp.

Вперше розроблено модель науково-методичного забезпечення соціалізації студентів засобами культури мовлення. Обгрунтовано педагогічні умови реалізації даного процесу з використанням засобів культури мовлення й експериментально перевірено їх ефективність. Встановлено критерії (ціннісно-орієнтаційний, когнітивний, дієво-творчий) та рівні соціалізованості студентів засобами культури мовлення. Розкрито зміст базових понять дослідження, таких як "соціалізація", "культура мовлення", "мовленнєва діяльність", "культура мовленнєвого спілкування". Визначено роль, функції та комунікативні якості культури мовлення у процесі соціалізації особистості. Удосконалено системний підхід щодо організації соціально-педагогічної роботи зі студентами ВНЗ. Обгрунтовано зміст, форми та методи соціалізації студентської молоді засобами культури мовлення з метою пристосування до реальних умов діяльності та досягнення позитивного вирішення особистісно й соціально значущих завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + С5*5*333.91 + С5*148:Ч30 + Ш141.4-913.37 +
Шифр НБУВ: РА358830

Рубрики:

      
13.

Шанідзе Н.О. 
Система безперервної освіти як чинник соціалізації особистості: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.О. Шанідзе ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 16 с. — укp.

Вивчено становлення системи безперервної освіти як фактора, що впливає на соціалізацію особистості. Розроблено оригінальний підхід до освіти впродовж життя, яка через певні механізми, нові та традиційні для освітнього простору здійснює безпосередній вплив на соціалізацію особистості впродовж життя. Розглянуто питання щодо сучасного розуміння безперервної освіти як можливості на будь-якому етапі життя включатися до освітньої діяльності, здійснювати самовдосконалення та саморозвиток. Виявлено соціальні механізми впливу даної освіти на соціалізацію особистості, а саме: виховання, гуманізацію та гуманітаризацію освітнього простору, інформатизацію освітньої діяльності. Базуючись на зазначеному підході, описано та порівняно структуру процесу соціалізації та безперервної освіти. Описано та класифіковано агенти соціалізації. Визначено місце системи дослідженої освіти серед них. Наведено дані соціологічних досліджень стосовно уявлень та конкретної реалізації ідей безперервної освіти, що дозволяє здійснити порівняльний аналіз уявлень різних суб'єктів освітньої діяльності про цю освіту та їх оцінкою реального втілення зазначеної ідеї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*5*333.91 + Ч34(4УКР)4 +
Шифр НБУВ: РА341884

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Махмадамінова Г.А. 
Соціалізація неповнолітніх у соціально неблагополучних сім'ях: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Г.А. Махмадамінова ; НАН України. Ін-т соціол. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено процеси соціалізації неповнолітніх в соціально неблагополучних сім'ях. Розкрито концептуальні засади сімейної соціалізації. Проаналізовано фактори, що впливають на якісні характеристики соціалізаційних потоків, спричиняють появу хибного вектора соціалізації. Проаналізовано механізм сімейної соціалізації дитини та формування її соціальної поведінки. Розроблено схематичну модель механізму сімейної соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91:С5:444 +
Шифр НБУВ: РА343304

Рубрики:

      
15.

Парунова Ю.Д. 
Соціалізація особистості в умовах трансформаційних процесів сучасного суспільства: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Ю.Д. Парунова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості соціалізації особистості за умов трансформаційних процесів сучасного суспільства. Встановлено, що першопричиною деструктивних суспільних змін є втрата ціннісних орієнтирів. Структуру соціалізації особистості подано як органічне ціле трьох процесів: проекції почуттів та устремлінь людини на Іншого (Інших), ідентифікації з цим Іншим і символізації (закріплення досягнутого результату). Показано роль інтроекції у процесі соціалізації. Встановлено, що інтроекція забезпечує передумови й умови реалізації механізму соціалізації. Розглянуто специфіку соціалізації особистості за конкретно-історичних умов: на стадії збереження порядку та за умов трансформаційних процесів. Визначено тенденції та труднощі соціалізації особистості в сучасному суспільстві, зокрема, виявлено появу феномену контекстуально-лабільної ідентичності, релятивацію цінностей, кризу традиційних агентів соціалізації, посилення значення ресоціалізації та субкультурних утворень. З'ясовано роль соціальних інститутів у процесі адаптації цінностей громадського суспільства у період активізації трансформаційних процесів сучасного українського соціуму. Обгрунтовано необхідність формування нового підходу до соціалізації особистості, що базується на принципах діалогу та співробітництва, компромісу та громадянської злагоди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*31-723.5 + Ю6*328.943 + С5*5*333.91 +
Шифр НБУВ: РА345852

Рубрики:

      
16.

Шоробура І.М. 
Соціалізація старшокласників у процесі вивчення гуманітарних предметів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.М. Шоробура ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 19 с.: схем. — укp.

Досліджено актуальну проблему соціалізації старшокласників у процесі вивчення предметів гуманітарного циклу. Розкрито сутність і зміст понять: "соціалізація", "соціальні ролі", "громадськість" шляхом аналізу праць відомих вітчизняних і зарубіжних вчених. Вивчено потенційні можливості предметів гуманітарного циклу ("Економічна та соціальна географія України" та "Основи економічних знань") для підготовки старшокласників до виконання ними соціальних ролей у суспільстві. Визначено й експериментально перевірено основні соціальні та педагогічні умови, а також розроблено структурно-функціональну модель ефективної соціалізації старшокласників. Наведено модель, призначену для визначення функції соціалізації, умов, змісту, методів, засобів, основних аспектів і рівнів соціалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0 + С5*5*333.91
Шифр НБУВ: РА313494 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Пірог Л.А. 
Соціальна захищеність підлітків в умовах трансформації сучасного українського суспільства: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Л.А. Пірог ; НАН України. Ін-т соціол. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Проведено дослідження актуальних проблем соціальної захищеності підлітків за умов трансформації сучасного українського суспільства. Вперше у вітчизняній соціології теоретично обгрунтовано й апробовано систему понять, спрямованих на розкриття специфіки соціального захисту як соціального інституту. Виявлено економічні, правові та психологічні чинники, що посилюють дієвість механізмів соціальної захищеності підлітків. Встановлено, що соціальну захищеність необхідно здійснювати у комплексі заходів у сфері економічних, правових, національних, демографічних і шлюбно-сімейних відносин. Доведено, що аскріптивні вікові властивості підлітків ототожнюються не лише з їх календарним віком, але й з відповідною соціально-психологічною ідентичністю. Виявлено, що внаслідок суттєвого зниження матеріального рівня життя сучасна українська сім'я потребує посиленого соціального захисту. Показано, що низька ефективність профорієнтаційної роботи з підлітками обумовлює суперечності їх соціально-професійного самовизначення, в результаті яких виникає потреба формування та реалізації спеціальних соціальних програм у межах молодіжної політики країни. Обгрунтовано необхідність підвищення статусу та престижу інституту соціального захисту за умов сучасного українського суспільства шляхом формування відповідних законодавчих актів і посилення його ціннісного значення у суспільній свідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С4(4УКР) + С5*423.121.3 + С5*5*333.91 +
Шифр НБУВ: РА336892

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Каменська Т.Г. 
Соціальне знання як категорія соціологічної науки: епістемологічний вимір: автореф. дис. ... д-ра соцiол. наук : 22.00.01 / Т.Г. Каменська ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 38 с. — укp.

Розглянуто проблеми невідповідності між існуючими в сучасному суспільстві проблемами у формуванні соціального знання (СЗ), що наближає об'єктів соціального конструювання до істинного знання про процеси у суспільстві, що віртуалізується, з рівнем розробки категорії СЗ в соціологічній науці в параметрах епістемологічного виміру. Основну категорію - "соціальне знання" - розглянуто в епістемологічному вимірі з урахуванням пари амбівалентних властивостей об'єктів і зовнішнього контексту. Увагу приділено теорії постконструктивізму, спрямованій на розуміння організації соціальної реальності як тієї, що конструюється активними суб'єктами соціальної системи з перерозподілом у ній знань за двома категоріями - знання соціальних конструкторів-проектувальників і знання користувачів. СЗ визначено як комплекс самовідчуттів і усвідомлень реальності, необхідний для впевненості, і умови, що його (комплекс) створюють. Показано, що метою СЗ як диспозиційної системи є вироблення комплексу усвідомлень і самоусвідомлень реальності, необхідної для впевненості, самостійності (єдності прагнення до вільного самовизначення і самонормування), а також вироблення умов, що створюють цей комплекс. Проаналізовано функції СЗ. Критичний метод визначено як інструмент відбору та коригування знань із орієнтацією на встановлення онтології того, що відбувається, або істинності в широкому її розумінні. Формування СЗ розглянуто у вигляді розвитку у індивідів критико-пізнавальної свідомої діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*622.4*1
Шифр НБУВ: РА372233 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Убейволк О.О. 
Соціальний капітал: сутність, генеза, сучасні форми: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / О.О. Убейволк ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 16 с. — укp.

Проведено соціально-філософський аналіз феномена соціального капіталу, який є складовою соціальності людини, своєрідним ресурсом, що визначає її соціальний статус. З'ясовано, що соціальний капітал проявляється та відтворюється у соціальних зв'язках, побудованих на взаємній довірі, репутації та загальних нормах, що грунтуються на відносинах партнерства. Встановлено, що соціальний капітал наділяє людину та групу, до якої вона належить, певними перевагами щодо доступу, володіння, розпорядження та користування обмеженими суспільними благами. Досліджено генезу, основні типи, форми та функції соціального капіталу, визначено його місце серед інших видів капіталів. Розкрито специфіку становлення соціального капіталу за умов трансформаційних процесів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*332.121.53 + Ю6*333.4 +
Шифр НБУВ: РА362183

Рубрики:

      
20.

Плотніков П.В. 
Соціально-педагогічні основи соціалізації молоді промислового регіону: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.05 / П.В. Плотніков ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 41 с. — укp.

Проведено теоретико-методологічне та соціально-педагогічне дослідження процесу соціалізації молоді промислового регіону (на прикладі Донецької області) віком від 14-ти до 30-ти років як особливої соціально-демографічної групи, виявлено сучасні тенденції та особливості її соціальної активності. На підставі вивчення сучасних філософських, соціологічних, психологічних, культурологічних і соціально-педагогічних концепцій, показників національної статистики та результатів соціально-педагогічних і психологічних досліджень обгрунтовано ефективні методологічні підходи щодо вивчення процесу соціалізації молоді промислового регіону. Розроблено комплекс показників і критерії соціальної активності та інертності молоді у різних сферах життєдіяльності. Розроблено структуру та зміст базових складових процесу соціалізації у вигляді Регіональної соціально-інституціональної моделі. В науковий обіг введенно маловідомі терміни, джерела, матеріали, факти і статистичні дані щодо соціального становлення молоді. На підставі аналізу соціально-педагогічних, економічних, стратифікаційних критеріїв і пріоритетів основних форм життєдіяльності удосконалено соціальну характеристику сучасної молоді промислового регіону. Розроблено та впроваджено програму соціального виховання молоді у системі освіти промислового регіону, регіональну доктрину з реалізації державної молодіжної політики та концепцію соціально-педагогічної підтримки молоді в контексті програми підготовки та використання кадрів в економічній сфері Донецької області (на 2004 - 2008 рр. і з прогнозуванням до 2020 р.), що поєднує різні гуманітарно-соціалізаційні процеси на основі загальної сутності. Досліджено сучасні проблеми соціалізації молоді з урахуванням впливу мікро-, мезо-, макро- та мегафакторів у середовищі конкретного регіону. Обгрунтовано основні напрямки, зміст і форми організації діяльності соціальних служб, педагогічних працівників і співробітників органів регіональних управлінь у справах сім'ї та молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5*333.91 + С5*148:430 + Ч312(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА335414

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського