Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (2618)Книжкові видання та компакт-диски (2440)Журнали та продовжувані видання (982)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч484$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 131
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коджа Т.І. 
Автоматизована система управління та контролю знань в процесі навчання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Т.І. Коджа ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2003. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено моделі представлення знань і принципи побудови спеціалізованих баз даних тестових завдань, які дають змогу формувати питання відповідно до рівнів пізнавальної діяльності людини незалежно від семантики предметних галузей. Одержано співвідношення системи нечітких логічних висловлювань для диференціації оцінки результатів комп'ютерного тестування. Установлено залежність мінімальної кількості питань, що забезпечують об'єктивність оцінки результатів тестування у взаємозв'язку з якістю засвоєння навчального матеріалу. Розроблено адаптивну стратегію комп'ютерного тестування, що дає змогу скоротити число питань тесту та зменшити час використання ресурсів мережі для керування та контролю знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.288 + Ч484(4УКР)764 + З970.826 +
Шифр НБУВ: РА325968

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Курко М. Н. 
Адміністративно-правове регулювання вищої освіти в Україні: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.07 / М. Н. Курко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2010. — 40 с. — укp.

Розкрито сутність адміністративно-правового регулювання вищої освіти в Україні, що обумовило необхідність уточнення правового забезпечення розвитку вишої освіти. Визначено особливості нормативно-правового регулювання бюджетного фінансування й організаційно-правових форм ВНЗ. Розглянуто проблемні питання системи державних органів, органів місцевого самоврядування та громадського самоврядування в управлінні сферою освіти, характеристики організаційних засад науково-методичного забезпечення діяльності у галузі вищої освіти. Встановлено організаційні засади забезпечення фінансової діяльності в освітянській сфері та напрями розвитку конституційного права громадян на освіту. Розкрито сутність економіко-правового регулювання діяльності у сфері освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Ч484(4УКР) к1
Шифр НБУВ: РА375766 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Огаренко Є. А. 
Адміністративно-правове регулювання діяльності вищих навчальних закладів в Україні: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. А. Огаренко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено сутність адміністративної правосуб'єктності ВНЗ, поняття їх адміністративно-правового статусу. Розроблено Стратегію діяльності ВНЗ. Досліджено інститут адміністративного розсуду органу державної влади у сфері регулювання діяльності ВНЗ. Удосконалено законодавче врегулювання діяльності ВНЗ. Розвинуто понятійний апарат у сфері адміністративно-правового регулювання діяльності ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Ч484(4УКР) к1
Шифр НБУВ: РА375771 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Бірюкова Т.Ф. 
Болонський імператив підготовки майбутніх менеджерів: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / Т.Ф. Бірюкова ; АПН України. Ін-т вищ. освіти. — К., 2006. — 20 с. — укp.

З використанням самоорганізаційного підходу проаналізовано проблематику підготовки майбутніх менеджерів у контексті принципів Болонської декларації. Розкрито зміст поняття соціалізації особистості майбутнього менеджера, яка реалізується шляхом засвоєння норм і цінностей полікультурного соціуму, притаманних об'єднаній Європі (адаптаційна складова), а також засобами формування організаційної поведінки на підставі впровадження особистісно-орієнтованої освіти (професійна складова). Показано, що реалізація принципів Болонської декларації є шляхом ефективного розв'язання суперечності між національною освітньою системою підготовки майбутніх менеджерів (професійною соціалізацією) та загальноєвропейською культурою (процесом соціалізації, що має загальноцивілізаційне спрямування). З'ясовано, що специфіка сучасної підготовки конкурентоспроможних управлінських кадрів в Україні полягає в інтеграції здобутків національної освіти у полікультурну європейську спільноту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + С5*5*333.91 + Ч484(4) + У010.321 р3 +
Шифр НБУВ: РА343313

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
5.

Колісніченко Н.М. 
Взаємозв'язок державного регулювання та механізмів самоорганізації в управлінні вищою освітою: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Н.М. Колісніченко ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проведено філософсько-теоретичний аналіз взаємозв'язку державного регулювання та механізмів самоорганізації в управлінні вищою освітою, обгрунтовано оптимальне співвідношення на центральному, регіональному та інституційному рівнях. Базуючись на системному підході, з використанням його синергічного ядра переосмислено методологічну проблематику розвитку відкритої системи вищої освіти, розроблено концептуальні засади впровадження реформаційних процесів в управлінні нею. Узагальнено існуючі підходи та результати дослідження з даної тематики. Виявлено методологічно-теоретичні та прикладні її аспекти, розроблено практичні рекомендації щодо оптимізації управління вищою освітою в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к + Х819(4УКР)132 +
Шифр НБУВ: РА323704

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Василенко І.В. 
Виховання громадянськості студентів засобами самоврядування у вищих навчальних закладах Канади: автореф. дис ... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.В. Василенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено місце та роль студентського самоврядування у ВНЗ Канади. Відзначено, що основна мета виховання громадянських якостей засобами самоврядування полягає у формуванні та розвитку громадянськості як соціальної цінності, інтегративної якості особистості, переконаної у непорушності конституційних прав і свобод. Проведено ретроспективний аналіз генезису поняття "громадянськість", здійснено систематизацію теорій щодо виховної потенціальності студентського самоврядування як невід'ємної складової демократизації вищої школи Канади. Висвітлено історичний аспект феномену громадянськості у зарубіжних і вітчизняних дослідженнях. Досліджено генезу виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади. Виявлено особливості сучасного стану даного виховання засобами самоврядування за умов глобалізації та мультикультуралізму. Розкрито основні етапи становлення системи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади зазначеними засобами. У порівняльному аспекті проаналізовано зміст, форми те методи виховання громадянськості студентів ВНЗ Канади й України засобами самоврядування. Узагальнено позитивні здобутки канадського науково-практичного досвіду та можливості їх творчого застосування в системі ВНЗ України з виховання громадянськості студентів даними засобами. Доведено, що така система у ВНЗ Канади є оригінальним утворенням з притаманними їй змістом, формами та методами. Вона базується на певних цінностях, якими є права людини, власна гідність, базові людські свободи, демократична законність, мирне співіснування, ненасильницькі способи вирішення конфліктів, неупереджений, національний світогляд, рівність шансів, індивідуальна відповідальність, бережливе ставлення до природи. За результатами проведеного дослідження доведено доцільність впровадження канадського досвіду у виховну практику ВНЗ України з метою посилення ефективності громадянського виховання студентів засобами самоврядування з одночасним урахуванням національних і світових здобутків у цій галузі педагогічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7КАН) + Ч481.352.13 + Ч481.431 +
Шифр НБУВ: РА366567

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Куделя П.О. 
Вища школа регіону як об'єкт соціального управління: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / П.О. Куделя ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано суть та характер керування вищою школою регіону у зв'язку з формуванням нової її парадигми, обгрунтовано регіоналізацію як важливий напрямок оптимізації керування вищою освітою. З застосуванням даних загальнодержавної статистики та статистики стосовно Дніпропетровщини, матеріалів поточного архіву Дніпропетровської облдержадміністрації, соціологічних досліджень з окресленої проблеми, проведених впродовж 1996 - 2003 рр., комплексно проаналізовано керування вищою освітою регіону на новому етапі освітньої реформи в Україні, розкрито суть та виявляє прикладні можливості різних моделей соціальних технологій. Теоретико-методологічно та технологічно обгрунтовано використання соціологічної діагностики для вдосконалення зазначеного керування. Розроблено та апробовано на практиці технологію використання комплексного опитування основних суб'єктів навчального процесу під час проведення соціальної експертизи ефективності функціонування вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + Ч484(4УКР) к22
Шифр НБУВ: РА326997

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Сергійчук О.М. 
Вища школа України в умовах лібералізації суспільного життя. 1953 - 1964 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Сергійчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Проаналізовано політику партійно-радянської влади щодо вищої школи у період хрущовської "відлиги". З'ясовано суть лібералізації суспільного життя, її вплив на розвиток вищої школи та реформування вищих навчальних закладів республіки. Визначено кількісний та якісний склад науково-педагогічних кадрів вищої школи України, розкрито особливості їх підготовки за умов децентралізації управління вузами. Виявлено особливості формування складу студентів вузів, простежено їх національне та соціальне походження. Досліджено вплив лібералізації суспільних процесів на проведення навчального процесу, проаналізовано підходи партійних і громадських організацій до виховання студентства. Значну увагу приділено матеріально-технічному забезпеченню вищої школи республіки, її фінансуванню, житлово-побутовим умовам студентів. Прослідковано міжнародні зв'язки вищих навчальних закладів республіки з вузами інших країн світу, а також встановлено їх характер і результативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7
Шифр НБУВ: РА320949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Бурлакова О.О. 
Відтворення вищої освіти України у європейському освітньому просторі: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / О.О. Бурлакова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 17 с. — укp.

Досліджено механізми та шляхи відтворення вищої освіти України у процесі її євроінтеграції. Висвітлено системні реформування та розкрито теоретичні засади розвитку вищої освіти України у XXI ст. Визначено економічні складові, напрямок і порядок проведення системних реформ. Обгрунтовано необхідність інтеграції даної освіти до європейського освітнього простору. Проведено аналіз використання народногосподарського потенціалу освіти, здійснено систематизацію показників економічної та соціально-економічної ефективності освіти, а також досліджено тенденції стосовно потенціалу вищої освіти України. Установлено, що якість є його невід'ємною складовою, має міжнародне визнання та є основою визнаних стратегій розвитку вищої освіти як філософська та політична категорія. З'ясовано керівну роль держави у забезпеченні якості даної освіти. Зроблено висновок, що обгрунтування й актуалізація поняття якості вищої освіти зумовлене створенням державних стандартів і визначенням процедур розрахунків індикаторів якості, що відповідають вимогам Болонського процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА349111

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Яцейко М.Г. 
Демократизація як закономірність модернізації освіти в контексті глобалізації: автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / М.Г. Яцейко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблеми й основні напрями демократизації сучасної вищої освіти у зв'язку з входженням України до європейського освітнього простору. З'ясовано, що провідна роль у системі чинників модернізації освіти належить процесу демократизації. Висвітлено організаційний та управлінський аспекти демократизації освіти, розкрито значення впровадження державно-громадського управління навчальним закладом освіти та розширення повноважень громадських (наглядових) рад університетів, студентського самоуправління, інших громадських організацій. Узагальнено досвід демократичних процесів у провідних універститетах України, визначено їх політичні та моральні аспекти. Обгрунтовано основні напрямки модернізації української освіти за умов Болонського процесу, якими є науковий супровід навчального процесу, забезпечення її доступності, удосконалення нормативно-правового поля, впровадження кредитно-модульної системи, інформаційних технологій, академічна мобільність студентів і викладачів. Доведено, що основою демократизації освіти є постійне підвищення культурного рівня, толерантності та самосвідомості усіх учасників навчально-виховного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю252:Ч30 + Ч484(4) + Ч484(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА362497

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Пасінович І.І. 
Державне регулювання вищої освіти в умовах ринкових відносин: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.03 / І.І. Пасінович ; Ін-т регіон. дослідж. НАН України. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розвинуто теоретико-методологічні основи державного регулювання вищої освіти. Розроблено рекомендації, спрямовані на покращання діяльності ВНЗ за умов ринку. Висвітлено ознаки нової освітньої парадигми, дієвої за умов економіки знань. Обгрунтовано необхідність перегляду форм і методів державної регуляторної освітньої політики. Визначено переваги приватних ВНЗ, за використання яких підвищується конкурентоспроможність вищої освіти. Розвинуто понятійно-категоріальний апарат економіки освіти шляхом введення термінів стосовно підприємницької діяльності ВНЗ. Доведено, що вища освіта містить значний підприємницький потенціал. Визначено напрями державного регулювання щодо впровадження ринкових відносин в освітню галузь для підвищення конкурентоспроможності ВНЗ. Класифіковано платні послуги ВНЗ, що має сприяти оптимальному поєднанню освітньої на наукової діяльності, активізації співпраці з бізнесом, а також диверсифікації доходів ВНЗ з одночасним зменшенням їх залежності від бюджетного фінансування. Побудовано рейтинг ВНЗ у аспекті відомчого підпорядкування та форм власності на підставі інтегрального показника розвитку ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)49:Ч30/49 + Ч484(4УКР)к1 + Х819(4УКР)132.1 +
Шифр НБУВ: РА363398

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Григанська С.В. 
Державне регулювання системи вищої освіти в Україні: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / С.В. Григанська ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретичні засади вдосконалення державного регулювання системи вищої освіти, удосконалено його механізм. Досліджено особливості діяльності закладів вищої освіти. Запропоновано напрями вдосконалення діяльності дорадчих органів при Президентові України. Проаналізовано сучасний стан державного регулювання системи вищої освіти. Удосконалено систему її бюджетного фінансування. Визначено засади застосування механізму освітнього страхування фізичних осіб шляхом створення Фонду підтримки вищої освіти. Удосконалено систему оцінювання її якості на основі інституціоналізації громадського контролю в особі Громадської асоціації контролю ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к + Х819(4УКР)132.1 +
Шифр НБУВ: РА361436

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Пшенична Л.В. 
Державне сприяння адаптації системи вищої освіти в Україні до вимог Болонського процесу: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / Л.В. Пшенична ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України, Харк. регіон. ін-т держ. упр. — Х., 2009 — укp.

Визначено місце та роль вищої освіти у сучасному суспільстві. Проаналізовано особливості розвитку Болонського процесу в Україні, розкрито його основні положення та принципи, показано специфіку освіти як об'єкта державного управління. На підставі аналізу суспільно-історичних процесів зроблено висновок, що незважаючи на багатство природних ресурсів, будь-яка країна без відповідного розвитку суспільного інтелекту втрачає перспективу величі. До наукового обігу введено поняття "державне сприяння адаптації вищої освіти" як окремого соціального явища, що допомагає осмислити специфіку цілеспрямованого впливу держави на процес її пристосування до основних принципів і сучасних стандартів європейського освітнього простору. Досліджено особливості організації вищої освіти в Україні у контексті системності й інституціональної забезпеченості, проаналізовано нормативно-правову базу державного управління галуззю та її розвиток у контексті адаптації до умов Болонського процесу. Удосконалено змістові характеристики механізмів державного управління вищою освітою із засосуванням структурно-організаційного та структурно-функціонального підходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.1 + Ч484(4УКР) к +
Шифр НБУВ: РА368259

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Майборода С.В. 
Державне управління вищою освітою в Україні: структура, функції, тенденції розвитку (1917 - 1959 рр.): Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.В. Майборода ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

На підставі результатів дослідження широкого кола джерел, значна частина яких була невідома або вперше введена до наукового обігу, проведено системний концептуально-цілісний аналіз еволюції розвитку державного управління вищою освітою в Україні як історико-соціального феномену в 1917 - 1959 рр. Системно подано структуру й функції центральних органів державного управління вищою освітою, охарактеризовано стиль і методи керівництва міністрів освіти. Удосконалено підходи до визначення періодизації та етапів еволюції державного управління вищою освітою в Україні. Охарактеризовано закономірності та суперечності відповідно до кожного з виявлених періодів розвитку державного управління вищою освітою. Розглянуто зміст і форми управління, виявлено основні принципи, тенденції розвитку державного управління вищою освітою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к2 + Ч33(4УКР)61 + Х819(4УКР)132-1 + Х621.151.4(2УК)
Шифр НБУВ: РА318550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Полякова Л. П. 
Державне управління інформаційно-освітнім середовищем інноваційних університетських комплексів: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Л. П. Полякова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 36 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан та еволюційні тенденції розвитку української системи вищої освіти, її специфіку в порівнянні з закордонними системами й обгрунтовано загальносвітові тенденції розвитку системи вищого освіти. Виявлено специфіку функціонування, передумови та напрямки розвитку університетів в інноваційній економіці. Визначено напрямки трансформації університетів за умов інноваційного розвитку економіки та суспільства, що базується на знаннях. Запропоновано визначення поняття "інноваційний університетський комплекс" як перспективної форми інтеграції освітньої, наукової й інноваційної діяльності. Розроблено концептуальні підходи до формування внутрішньої структури освітньої підсистеми університетського комплексу. Обгрунтовано стратегічні напрямки інноваційного розвитку університетських комплексів з урахуванням особливостей організації української системи вищої освіти та загальносвітових тенденцій розвитку системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч481.253 + Х819(4УКР)132.1 ф
Шифр НБУВ: РА376293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Андрейчук С.К. 
Державне управління реформуванням вищої освіти в Україні в контексті Болонського процесу: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.К. Андрейчук ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз процесу державного управління вищою освітою України на етапі її інтеграції в європейський освітній простір. Досліджено міжнародний досвід й охарактеризовано сучасний стан формування нормативно-правової бази державного управління структурною перебудовою вищої освіти. Визначено структуру та функції центральних органів державного управління вищою освітою, розглянуто основні форми, методи та напрями їх діяльності у сфері реформування та наближення до європейських стандартів освітньої галузі України. Висвітлено позитивні зміни в освітньому середовищі, проаналізовано його недоліки. Визначено характерні особливості державного управління процесами структурної перебудови системи вищої освіти та впровадження інновацій з метою підвищення ефективності діяльності ВНЗ. Наведено пропозиції щодо удосконалення системи державного управління вищою освітою за умов її адаптації до Болонського процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.101.0 + Ч484(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА353725

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Лукіна 
Державне управління якістю загальної середньої освіти в Україні: Автореф. дис... д-ра наук з держ. управління: 25.00.02 / Тетяна Олександрівна Лукіна ; Національна академія держ. управління при Президентові України. — К., 2005. — 36 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132 + Ч484(4УКР) к2
Шифр НБУВ: РА337180

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Малярчук О.В. 
Дистанційне навчання в системі вищої гуманітарної освіти Сполучених Штатів Америки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О.В. Малярчук ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено головні передумови розвитку дистанційного навчання за умов постіндустріальних суспільств і його характерні особливості. Наведено характеристику розвитку різних форм навчання на відстані, починаючи з найдавніших часів, проаналізовано дистанційну освіту як науково-теоретичний і практично-освітній феномен. Розглянуто організаційно-методичні та технологічні засади дистанційного навчання, основні форми організації дистанційної освіти та базові технології навчання, провідні моделі, кадрові та змістові характеристики дистанційного навчання в системі вищої гуманітарної освіти США, алгоритм проходження дистанційного курсу студентом, характеристики процесу акредитації з метою використання позитивного досвіду в організації дистанційного навчання у гуманітарних ВНЗ України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(7СПО)764 + С. р(7СПО)3
Шифр НБУВ: РА372025 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Старовойт О.В. 
Економіка знань у стратегії інноваційного розвитку освіти: автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / О.В. Старовойт ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Проаналізовано проблеми економіки знань, розкрито її місце та роль в інноваційному розвитку суспільства й освіти. Висвітлено еволюцію поглядів на природу, зміст і сутність даного феномену. Виявлено й охарактеризовано загальносвітові тенденції становлення економіки знань за умов розгортання глобалізації та інформаційної революції. На підставі дослідження ролі знання як суспільного блага й аналізу структури та факторів накопичення людського капіталу уточнено поняття "економіка знань", висвітлено позитивні та негативні наслідки становлення такої економіки, розкрито завдання та можливості держави у регулюванні цього процесу. Проаналізовано вітчизняні особливості розгортання економіки знань і визначено основні напрями інновацій, яких потребує освітня галузь України. Розглянуто проблеми правового та морального регулювання функціонування економіки знань у системі соціальних інновацій, обгрунтовано шляхи та засоби їх подолання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к94 + Ч30 в2:З81 + У9(4УКР)49:Ч30/49
Шифр НБУВ: РА372508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Кочарян І.С. 
Економічна стратегія вищого навчального закладу за умов демографічної кризи: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.02.03 / І.С. Кочарян ; Держ. установа "Ін-т економіки та прогнозування НАН України". — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено економічну стратегію діяльності вищих навчальних закладів (ВНЗ) держави за сучасних умов. Розроблено механізми планування діяльності ВНЗ різних форм власності. Обгрунтовано стратегії розвитку ВНЗ за умови демографічної кризи. Проаналізовано вплив макроекономічних факторів на галузь вищої освіти, складено прогнози її розвитку та виявлено кризові тенденції. Запропоновано метод оцінювання якості освіти, який базується на зіставленні одержаних випускником знань і умінь з необхідними для виконання функцій у відповідній галузі після закінчення ВНЗ. Розроблено метод планування основної діяльності ВНЗ з використанням цільової функції максимізації доходів. Розроблено економетричну модель попиту на освітні послуги, трендові моделі прогнозів розвитку вищої освіти, метод вивчення впливу соціально-економічних та демографічних факторів на розвиток вищої школи. Сформульовано практичні рекомендації щодо підвищення ефективності та конкурентоспроможності ВНЗ за ринкових умов та регулювання його функціонування та розвитку. Теоретично й експериментально визначено стратегічний напрям управління попитом - підвищення рейтингу ВНЗ, що набуває особливої актуальності за умов демографічної кризи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) к94 +
Шифр НБУВ: РА345691

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського