Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (155)Книжкові видання та компакт-диски (213)Журнали та продовжувані видання (94)
Пошуковий запит: (<.>U=С5*674$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Бєлова Л.О. 
Виховна система сучасного ВНЗ: соціологічні аспекти аналізу: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / Л.О. Бєлова ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 35 с. — укp.

Розкрито специфіку та суттєві характеристики системи виховної роботи у сучасній вищій школі у контексті трансформаційних процесів, які відбуваються в українському суспільстві, а також в освітньому просторі. Здійснено концептуалізацію виховного процесу у вищих навчальних закладах (ВНЗ) на засадах теоретичних конструктів відомого німецького соціолога Ю.Хабермаса. Доведено, що за сучасних умов ефективність вузівського виховання може бути досягнена завдяки набуттю ним рис комунікативної взаємодії між усіма суб'єктами навчально-виховного процесу, тобто дії, яка базується на: примусовій, вільній комунікації, узгодженні цілей, форм і методів реалізації головної мети вищої освіти за нових соціокультурних умов - формування майбутнього фахівця як професіонала, інтелігента та громадянина. Уперше у вітчиняній соціології розроблено комунікативну концепцію виховання, проведено емпіричну апробацію її елементів у процесі дослідження виховних практик, поширених у ВНЗ Харківського регіону. На основі застосування концепції до аналізу одержаного емпіричного матеріалу визначено провідні тенденції виховного процесу у сучасній вищій школі України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674.58 +
Шифр НБУВ: РА338680

Рубрики:

      
2.

Шевченко Н.В. 
Вища освіта як механізм формування кар'єрного ресурсу спеціаліста: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.В. Шевченко ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано значення вищої освіти як механізму формування кар'єрного ресурсу спеціаліста. Із використанням системно-структурного, діяльнісного, компетентнісного та соціокультурноного підходів розкрито сутність кар'єри як соціального феномена, а також як результату та процесу активної поведінки, що сприяє формуванню конкурентоспроможності випускників ВНЗ на ринку праці. Виявлено, що за сучасних умов освіта позиціонується молоддю як ресурс соціальної мобільності та засіб освоєння нових соціальних ролей, а також як система, що визначає процес і порядок розвитку кар'єрного ресурсу студента. Встановлено, що за допомогою самоменджменту організації кар'єри та маркетингових інструментів оптимізації кар'єрного ресурсу випускник виявляється здатним реалізовувати стратегічні кар'єрні цілі та підвищувати ефективність розв'язання тактичних задач розвитку кар'єрних ліній за умов конкуренції на ринку праці. Виявлено, що в результаті системних трансформацій ВНЗ перетворюється на засіб конструювання способу життя молодого спеціаліста, в структуру, що формує у випускника навички безперервного пристосування та розвитку кар'єрного ресурсу за умов конкуренції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*342*151.411 +
Шифр НБУВ: РА350383

Рубрики:

      
3.

Бірюкова М.В. 
Вища школа регіону як об'єкт соціального прогнозу: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / М.В. Бірюкова ; Харк. держ. ун-т. — Х., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі регіоналізації системи вищої освіти України в період трансформації суспільства і прогнозуванню її подальшого розвитку. У роботі розглядаються специфічні особливості територіального раціонального розміщення системи вищої освіти України. Введено поняття "освітнього регіону". Зазначені основні "проблемні синдроми" кризових процесів у вітчизняній системі вищої освіти і висунені цілі трьох рівнів дезагрегації регіональної моделі вищої школи. Оптимізація процесу цілепокладання на регіональному рівні зачіпає організаційні, структурні та змістовні аспекти системи вищої освіти регіону. Обгрунтовані основні критерії і принципи реформування системи вищої освіти з урахуванням регіональних особливостей. В якості механізму впровадження регіональної моделі вищої освіти запропоновані науково-освітньо-виробничі "парки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674

Рубрики:

      
4.

Куделя П.О. 
Вища школа регіону як об'єкт соціального управління: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / П.О. Куделя ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 21 с. — укp.

Проаналізовано суть та характер керування вищою школою регіону у зв'язку з формуванням нової її парадигми, обгрунтовано регіоналізацію як важливий напрямок оптимізації керування вищою освітою. З застосуванням даних загальнодержавної статистики та статистики стосовно Дніпропетровщини, матеріалів поточного архіву Дніпропетровської облдержадміністрації, соціологічних досліджень з окресленої проблеми, проведених впродовж 1996 - 2003 рр., комплексно проаналізовано керування вищою освітою регіону на новому етапі освітньої реформи в Україні, розкрито суть та виявляє прикладні можливості різних моделей соціальних технологій. Теоретико-методологічно та технологічно обгрунтовано використання соціологічної діагностики для вдосконалення зазначеного керування. Розроблено та апробовано на практиці технологію використання комплексного опитування основних суб'єктів навчального процесу під час проведення соціальної експертизи ефективності функціонування вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + Ч484(4УКР) к22
Шифр НБУВ: РА326997

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Северинюк А.В. 
Дисфункціональні явища в освіті за умов реформування вищої школи: регіональний вимір: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / А.В. Северинюк ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2008. — 16 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз дисфункціональних явищ в освіті. Розглянуто в теоретико-емпіричному аспекті девіації та тіньові практики у вищій освіті, які полягають у масових випадках несамостійного виконання навчальних завдань студентами, списування під час іспитів, використання тіньових схем у процесі прийому іспитів, захисту курсових і дипломних робіт. Проаналізовано результати опитування викладачів ВНЗ стосовно Болонського процесу та загального стану вищої освіти в країні. Обгрунтовано необхідність інставрації у вищій освіті, що передбачає перетворення, які базуються на кращих досягненнях у вітчизняній системі освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674.58 +
Шифр НБУВ: РА361992

Рубрики:

      
6.

Навроцький О.І. 
Інноваційні процеси в вищій школі України: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / О.І. Навроцький ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 36 с. — укp.

Досліджено передумови, можливості та перспективи інноваційного розвитку вищої школи України. Розроблено концепцію перманентних асинхронних інноваційних процесів у вищій школі, що відповідає основним тенденціям становлення суспільства знань. Започатковано нову соціологічну дисципліну - соціологію інноваційних процесів в освіті. Розроблено соціологічну версію інноватики та здійснено типологію інновацій за їх змістом і функціональним навантаженням. Виявлено парадокси інноваційного розитку у вигляді квазіінновацій. Показано основні тенденції та специфіку інноваційних процесів у сфері вищої освіти України. Проаналізовано тенденції розвитку недержавного сектору вищої школи України та модернізованих класичних університетів, а також значення дистанційного навчання й етизації вищої освіти, подолання її корумпованості як чинників, що сприяють оновленню освітньої системи та всього суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674.58 + С5*328.933 +
Шифр НБУВ: РА343478

Рубрики:

      
7.

Чернякова А. В. 
Організаційно-педагогічні засади запобігання та подолання насильства в загальноосвітніх школах США: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А. В. Чернякова ; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. — Суми, 2011. — 20 с. — укp.

В межах висвітлення теоретико-педагогічних засад проведено аналіз розробленості проблеми шкільного насильства у порівняльних психолого-педагогічних дослідженнях. Визначено сутність і види шкільного насильства. Систематизовано основні концепції детермінації насильства серед учнівської молоді у зарубіжній психолого-педагогічній науці. На основі історико-хронологічного аналізу виокремлено етапи розвитку державної політики у напрямі запобігання та подолання насильства в загальноосвітніх школах США. Охарактеризовано адміністративно-правові засади вирішення досліджуваної проблеми, зокрема, документи реформ, законодавчі ініціативи, які регулюють функціонування американської школи як соціально безпечного навчального середовища. Проаналізовано організаційні засади освітньо-профілактичної роботи в загальноосвітніх школах США: принципи, підходи, напрями, форми, методи та цільові групи. Обгрунтовано методичні засади реалізації педагогічних стратегій запобігання та подолання насильства в американських школах, зокрема, проективних, реактивних і комплексних стратегій. Висвітлено можливості використання прогресивного досвіду вирішення досліджуваної проблеми в загальноосвітніх школах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(7СПО) + С5*674.2*333.73
Шифр НБУВ: РА385392 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Нечітайло І.С. 
Освіта як чинник соціально-класової ідентифікації та диференціації: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / І.С. Нечітайло ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено вплив освіти на соціально-класову диференціацію, яку розглянуто як процес розділення на класи, класові утворення чи класоподібні групи. Для визначення класу запропоновано застосовувати структурно-діяльнісний підхід, що доводить багатовимірність цього макроутворення, дозволяє розкрити його діяльнісний потенціал. Розроблено теоретико-методологічну концепцію дослідження ролі освіти як класоводиференціювального чинника на макро-, мезо- та мікрорівні соціальної взаємодії. Згідно з цією концепцією освіта розглядається як соціальна система, значущий ресурс, критерій соціально-класової ідентифікації та фактор формування ідентифікаційних практик. Проведено соціологічний аналіз впливу освіти на процес формування класів. Виділено чотири автобіографічні типи життєвих стратегій, що відрізняються ідентифікаційними практиками та відповідають різним соціально-класовим позиціям. Обгрунтовано впливовість явних (офіційних) і прихованих програм на процеси соціально-класової ідентифікації та диференціації. Виявлено шляхи такого впливу, що передбачає вдосконалення навчальних програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*18:С5*34 + С5*674*18:С5*34
Шифр НБУВ: РА361547

Рубрики:

      
9.

Очкасова М.П. 
Особливості розвитку приватної вищої освіти в Україні: соціологічний аналіз: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / М.П. Очкасова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Розроблено інтегративну систему критеріїв іституціоналізації приватної вищої школи України через синтез методологічних підходів класичного та нового інституціоналізму. Доведено, що ціннісні критерії є інтегруючими та мають особливе значення для інституту приватної вищої освіти - це пов'язано з включенням індивідів у духовну культуру суспільства. З застосуванням контент-аналізу виявлено ціннісно-нормативні характеристики, які підтверджують, що відбувається інституалізація організацій приватної вищої школи країни. Внаслідок проведеного теоретичного аналізу проблеми, компаративного аналізу становлення та розвитку приватної вищої школи в сучасному світі та залучення даних соціологічного дослідження доведено, що розвиток приватної вищої освіти в Україні відбувається у формі інституалізації організацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4Укр)70 + С5*674.58
Шифр НБУВ: РА316972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Сидоренко О.Л. 
Приватна вища школа як соціальний інститут: особливості становлення та розвитку в Україні: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.03 / О.Л. Сидоренко ; Ун-т внутр. справ. — Х., 2001. — 38 с. — укp.

Науково опрацьовано цілісну соціологічну концепцію інституціоналізації приватної вищої школи. Визначено феноменальну природу приватної освіти через ендогенні ознаки й екзогенні чинники (політичні, економічні, соціокультурні). Наведено інтерпретацію базових понять. Вивчено соціальні моделі вищої приватної освіти у країнах сучасного світу. Виявлено провідні тенденції та закономірності їх розвитку. Здійснено кваліфікацію інституціонального статусу приватної вищої школи в Україні через її структуру та інфраструктуру, економічні засади, правові механізми, соціальні функції та принципи діяльності. Розкрито специфіку соціальних зв'язків між суб'єктними групами, у небюджетних вищих навчальних закладах в аспекті навчальної, виховної, науково-дослідної та управлінської діяльності. Розроблено регіональну модель приватної вищої освіти на Слобожанщині та надано пропозиції щодо її вдосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)70 + С5*674
Шифр НБУВ: РА313119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Давидюк О.О. 
Роль освіти у формуванні соціального статусу жінок: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / О.О. Давидюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження освіти як чинника формування соціального статусу жінок, зокрема виявлено причини невідповідності між високим освітнім рівнем жінок та їх низьким соціальним статусом. Розкрито специфіку освіти у контексті ретрансляції соціального досвіду в гендерному аспекті. Визначено диференціюючий вплив на гендерну самоідентифікацію жінок ціннісних орієнтацій учителів. Проаналізовано освіту як таку, що детермінує соціально-професійну орієнтацію жінок і, відповідно, визначає місце та роль у структурі виробництва та сфері управління. Охарактеризовано соціальний статус жінок у сучасному українському суспільстві, визначено основні напрямки та заходи у сфері освіти щодо поліпшення її якості та ефективності з метою підвищення соціального статусу жінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*4 + С5*343
Шифр НБУВ: РА330548

Рубрики:

      
12.

Шанідзе Н.О. 
Система безперервної освіти як чинник соціалізації особистості: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.О. Шанідзе ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 16 с. — укp.

Вивчено становлення системи безперервної освіти як фактора, що впливає на соціалізацію особистості. Розроблено оригінальний підхід до освіти впродовж життя, яка через певні механізми, нові та традиційні для освітнього простору здійснює безпосередній вплив на соціалізацію особистості впродовж життя. Розглянуто питання щодо сучасного розуміння безперервної освіти як можливості на будь-якому етапі життя включатися до освітньої діяльності, здійснювати самовдосконалення та саморозвиток. Виявлено соціальні механізми впливу даної освіти на соціалізацію особистості, а саме: виховання, гуманізацію та гуманітаризацію освітнього простору, інформатизацію освітньої діяльності. Базуючись на зазначеному підході, описано та порівняно структуру процесу соціалізації та безперервної освіти. Описано та класифіковано агенти соціалізації. Визначено місце системи дослідженої освіти серед них. Наведено дані соціологічних досліджень стосовно уявлень та конкретної реалізації ідей безперервної освіти, що дозволяє здійснити порівняльний аналіз уявлень різних суб'єктів освітньої діяльності про цю освіту та їх оцінкою реального втілення зазначеної ідеї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*5*333.91 + Ч34(4УКР)4 +
Шифр НБУВ: РА341884

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Камінська Л.Ф. 
Соціальна зумовленість і механізми впровадження освітніх реформ: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Л.Ф. Камінська ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Наведено теоретичне осмислення соціальної зумовленості та механізми впровадження освітніх реформ. Здійснено концептуальний аналіз освітньої реформи як різновиду соціальної технології. Описано соціальні групи, які взаємодіють у ході освітніх реформ і розкрито їх роль у процесі реформування. Досліджено структуру та спосіб реалізації освітніх реформ у вітчизняній практиці, виявлено основні недоліки у їх впровадженні, зумовлені характером соціальної організації суспільства. Проведено діагностику результатів сучасної освітньої реформи за критеріями соціальної ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + С5*324.211
Шифр НБУВ: РА320367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Шиян О.М. 
Соціальний статус навчальних закладів приватної форми власності в Україні: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / О.М. Шиян ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Визначено місце приватних навчальних закладів у системі освіти України. Здійснено комплексний аналіз основних чинників їх виникнення (політичних, правових, культурних, економічних і соціальних). Виявлено специфіку соціогрупової структури приватного сектора освіти України та розкрито специфічні риси основних груп (студентів, викладачів). Встановлено характерні риси вищих закладів освіти недержавної форми власності як різновиду навчальних соціальних організацій. Проаналізовано тенденції подальшого розвитку навчальних закладів приватної форми власності України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674
Шифр НБУВ: РА320531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Ні Вей Юнь 
Соціальні наслідки реформування систем освіти КНР та України: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Ні Вей Юнь ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 16 с. — укp.

Досліджено сучасні способи, соціальні наслідки та можливі проблеми реформування систем освіти КНР та України, визначено їх загальні та специфічні риси. Розроблено оптимальні технології вирішення актуальних соціальних проблем і можливих наслідків реформаційних перетворень у сфері освіти. Проаналізовано загальносвітові тенденції її розвитку за умов формування інформаційного суспільства з урахуванням специфічних ознак освітньої системи як соціального інституту. Показано особливості формування соціальних відносин у сфері освіти у контексті соціокультурної політики розвинутих країн світу. Визначено передумови необхідності здійснення освітньої реформи в КНР, показано специфіку її реалізації за умов ринкової економіки. Охарактеризовано особливості освітнього простору та тенденції реформування системи освіти в Україні у трансформаційний період. Виявлено подібність і відмінність соціальних проблем і наслідків освітніх реформ у КНР та Україні щодо якості освіти, кадрового забезпечення, соціального становища китайських та українських учнів і студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674 + Ч34(4УКР)7 + Ч34(5КИТ) +
Шифр НБУВ: РА343872

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Скідін О.Л. 
Соціальні технології в управлінні закладами освіти: Автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.06 / О.Л. Скідін ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 44 с. — укp.

Вивчено теоретичні та практичні аспекти застосування соціальних технологій в управлінському процесі освітніми соціальними організаціями. Детально проаналізовано управління крізь призму інформаційних і організаційно-технічних аспектів як технологію особливої форми людської діяльності, її структуру та шляхи вдосконалення. Розкрито соціальну організацію освіти як простір для впровадження соціальних технологій у контекст управління персоналом та міжгрупової взаємодії. Обгрунтовано використання технології соціологічного діагностування як супроводу управлінських нововведень. Запропоновано механізм практичного впровадження соціодіагностики у вищих закладах освіти. Висвітлено результати соціологічних досліджень, отримані за допомогою впровадження соціологічної діагностики, розглянуто її критерії та індикатори, наведено експертне визначення ефективності управління вищими закладами освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к + С5*674
Шифр НБУВ: РА313104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Зоська Я.В. 
Соціокультурні чинники споживання послуг вищої освіти у регіоні: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Я.В. Зоська ; Гуманіт. ун-т "Запоріз. ін-т держ. та муніцип. упр.". — Запоріжжя, 2007. — 16 с. — укp.

Досліджено соціокультурні аспекти функціонування ринку послуг вищої освіти, який набуває нового змісту під впливом особливостей змін сучасного українського суспільства. На підставі результатів теоретичного й емпіричного дослідження концептуально систематизовано такі соціокультурні чинники споживання послуг вищої освіти в регіоні, як пріоритети розвитку, інтереси, цінності, норми, потреби суспільства та його інститутів, держави, регіону, соціальних класів і референтних груп; соціальний статус і стиль життя споживачів освітніх послуг, їх смаки, звички, традиції, поведінкові принципи; сукупна соціальна інформація з різних джерел; демографічні та ситуативні фактори. Розкрито специфіку освітніх послуг, що позначається на організації процесу споживання. Запропоновано методику вивчення цілісної соціальної групи споживачів послуг вищої освіти на базі міждисциплінарного аналізу здобутків теоретичного знання. Простежено вплив трансформаційних процесів на формування системи потреб споживачів освітніх послуг. Досліджено співвідношення інструментальних й експресивних мотивів навчання, канали впливу та інші чинники формування переваг у виборі навчального закладу та спеціальності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674.58 +
Шифр НБУВ: РА355108

Рубрики:

      
18.

Дікова-Фаворська О.М. 
Соціологічна концептуалізація освіти осіб з функціональними обмеженнями здоров'я: автореф. дис... д-ра соціол. наук: 22.00.04 / О.М. Дікова-Фаворська ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 40 с. — укp.

Вирішено наукову проблему щодо соціологічної концептуалізації інтегрованої освіти осіб з фізичними обмеженнями й обгрунтовано модель інклюзивної освіти для них. Визначено термін "людина з функціональними обмеженнями здоров'я", виділено інституціональні аспекти медико-соціальної моделі інвалідизації, запропоновано соціологічний дискурс інтеграції як процесу дестигматизації осіб з вадами здоров'я, їх включення в єдину соціальну систему активної взаємодії зі здоровими людьми. Виявлено бар'єри соціально-психологічного, матеріального, побутового та морального характеру у контексті їх інтеграції у суспільство й обгрунтовано доцільність взаємної динамічної адаптації, що передбачає зміну, підлаштовування студентів і середовища від потреби студентів-інвалідів. Розроблено категорію "валеологічна рівність", яка розглядається як сприйняття "іншої" людини (інваліда) як рівної та з іншим світосприйняттям, стилем життя та особливими потребами. Описано модель інклюзивного навчання за умов мультидисциплінарного соціального супроводу, що вирішує головні питання адаптації та інтеграції осіб з функціональними обмеженнями здоров'я, надає їм повноцінно самореалізуватись. На основі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду організації освіти для осіб з вадами здоров'я та результатів емпіричних досліджень обгрунтовано стратегічні завдання розвитку інклюзивної освіти як важливого етапу інтеграції, її поглиблення і розширення. Розроблено систему рекомендацій щодо осіб з інвалідністю у суспільство засобами освіти у напрямках переорієнтації системи спеціальної корекційної освіти на інтеграційну "відкриту" форму в масових навчальних закладах, побудови безбар'єрного середовища для реалізації концепції незалежного життя, формування неупередженого нестереотипізованого ставлення здорових членів суспільства до людей з інвалідністю. Розкрито змістовні аспекти нового соціологічного напрямку - соціології інвалідності. Розроблено інтегровану модель інклюзивної освіти молоді з функціональними обмеженнями здоров'я. Описано складові комплексної програми соціального супроводу підготовки та навчання в інтегрованому середовищі, зокрема, медичну, психологічну, інформаційну, соціальну, педагогічну, комунікаційну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674*423.3 +
Шифр НБУВ: РА368026

Рубрики:

      
19.

Марущенко О.А. 
Становлення інноваційної освіти в Україні: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / О.А. Марущенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу та систематизації різних інтенцій категорії "інновація" запропоновано інтерпретацію поняття "інноваційна освіта", сутність якої розкривається шляхом характеристик масштабних і дифузних змін її базових основ. Поглиблено соціологічне уявлення про освіту як особливе "поле" (в аспекті конструктивістсько-структуралістського підходу П.Бурдьє). Вперше здійснено комплексне соціологічне дослідження поля шкільної освіти у незалежній Україні. Обгрунтовано, що основними напрямками інноваційної діяльності є демократизація, гуманізація та раціональна організація, у межах яких визначено найбільш значущі інновації. Досліджено процес демократизації шкільної освіти, встановлено особливості проведення децентралізації та перспективи залучення громадськості до управління освітою. Проаналізовано проблему взаємозв'язку доступності освіти та процесу диференціації шкіл. Визначено особливості гуманізації шкільної освіти у контексті аналізу міжособистісно-педагогічного співробітництва учителя та учня. Вперше у межах соціології освіти здійснено (на базі методології П.Бурдьє) сутнісне трактування габітусу шкільного вчителя та виділено специфічні протиріччя його соціально-професійної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)01 + Ч311,01 + С5*674 + С5*328.933 +
Шифр НБУВ: РА332082

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
20.

Тарапатова Н.М. 
Університетська організація в контексті трансформаційних процесів: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.М. Тарапатова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2007. — 16 с. — укp.

Наведено характеристику університетів як соціальної організації у контексті сучасних трансформаційних процесів. Розкрито оосбливості їх організаційного функціонування та специфіку у порівнянні з іншими подібними структурами. Досліджено здатність університетських організацій до змін і сприйняття інновацій. Розглянуто загальноосвітні тенденції розвитку університетських організацій у контексті глобальних змін в освітній політиці різних країн. Проаналізовано вплив процесу комерціалізації сфери освіти на діяльність університетських організацій, висвітлено перспективи їх розвитку. Визначено місце і роль університетів в освітніх системах різних країн у сучасний період, показано специфіку їх взаємовідносин із суспільством.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*674.58*45 + С5*43*3 + С5*665.242 +
Шифр НБУВ: РА348841

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського