Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (560)Книжкові видання та компакт-диски (229)Журнали та продовжувані видання (85)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.253$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Полякова Л. П. 
Державне управління інформаційно-освітнім середовищем інноваційних університетських комплексів: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Л. П. Полякова ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 36 с. — укp.

Проаналізовано сучасний стан та еволюційні тенденції розвитку української системи вищої освіти, її специфіку в порівнянні з закордонними системами й обгрунтовано загальносвітові тенденції розвитку системи вищого освіти. Виявлено специфіку функціонування, передумови та напрямки розвитку університетів в інноваційній економіці. Визначено напрямки трансформації університетів за умов інноваційного розвитку економіки та суспільства, що базується на знаннях. Запропоновано визначення поняття "інноваційний університетський комплекс" як перспективної форми інтеграції освітньої, наукової й інноваційної діяльності. Розроблено концептуальні підходи до формування внутрішньої структури освітньої підсистеми університетського комплексу. Обгрунтовано стратегічні напрямки інноваційного розвитку університетських комплексів з урахуванням особливостей організації української системи вищої освіти та загальносвітових тенденцій розвитку системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч481.253 + Х819(4УКР)132.1 ф
Шифр НБУВ: РА376293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Побережна Н.О. 
Дидактичні умови впровадження інформаційних технологій у навчальний процес вищого навчального закладу: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09 / Н.О. Побережна ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2010. — 20 с. — укp.

Виявлено особливості впровадження інформаційних технологій (ІТ) у навчальний процес ВНЗ за умов ринку з урахуванням інтересів особистості та держави. Розроблено модель упровадження цих технологій, яка включає діагностичний, цільовий, змістовий, мотиваційний, діяльнісний і результативний компоненти. Визначено комплекс дидактичних умов упровадження ІТ у процес навчання. Експериментально перевірено виявлений комплекс, що забезпечує адаптивність введеного елемента системи інформаційні технології навчання, а вся педагогічна система набуває нової, більш високої якості, що сприятиме підготовці кваліфікованих молодих спеціалістів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253
Шифр НБУВ: РА375364 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Пиголенко І.В. 
Інтернет-технології як засіб формування ціннісних орієнтацій студентства на шляху до інформаційного суспільства (на прикладі НТУУ "КПІ"): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Пиголенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано трансформації ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді під впливом новітніх комп'ютерних та інтернет-технологій за умов становлення інформаційного суспільства. Зазначений актуальний процес є філософським осмисленням цінності вищої освіти в житті студентської молоді за умов становлення інформаційного суспільства. Досліджено зміни ціннісних орієнтацій під впливом інтернет-технологій як новий соціальний феномен, базуючись на працях філософського та соціологічного напрямів. Розкрито зміст категорій "інформація", "комунікація" та "знання" та їх значення у ствердженні інформаційного суспільства. З'ясовано вплив новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на трансформацію вищої освіти. Обгрунтовано висновок щодо її провідної ролі у творенні та розвитку особистості, формуванні професіоналів і майбутньої інтелектуальної еліти, яка є головним ресурсом інформаційного суспільства. Здійснено типологізацію соціальних функцій мережі Інтернет і досліджено фактори, що впливають на активність використання даної мережі студентською молоддю. Значну увагу приділено аналізу результатів соціологічних досліджень щодо цінності вищої освіти у житті сучасної молоді. Виявлено особливості використання інтернет-тенологій у період навчання у ВНЗ та його вплив на трансформацію ціннісних орієнтацій студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.11 + Ю252:Ч30 + Ю251.05:З97 +
Шифр НБУВ: РА351825

Рубрики:

      
4.

Солобуто Л. В. 
Інформаційна технологія створення базового електронного комплексу навчальних дисциплін: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Л. В. Солобуто ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2011. — 19 с.: рис. — укp.

Вперше запропоновано метод формування електронного комплексу навчальних дисциплін, який відрізняється від існуючих розробок тим, що складається з двох частин: формування основного курсу, що є загальним для ряду спеціальностей, навчальні плани яких містять конкретну дисципліну, та формування спеціалізованої частини, яка складається з розділів, необхідних для вивчення тільки окремих спеціальностей. Удосконалено метод формування інформаційної моделі базового електронного комплексу навчальних дисциплін (БЕКНД) за рахунок використання блочної ієрархічної структури БЕКНД, в якій зазначені не лише якісні, але й кількісні зв'язки між блоками. Отримали подальший розвиток методи комп'ютерного контролю знань за рахунок формування тестових задань з урахуванням визначених кількісних взаємозв'язків між блоками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА380027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Томана М.Т. 
Математичне моделювання та оптимізація системи дистанційного навчання освітнього закладу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / М.Т. Томана ; НАН України. Держ. НДІ інформ. інфраструктури. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методи математичного моделювання й оптимізації систем дистанційного навчання в освітньому закладі. Створено математичні моделі для процедур складання навчальних планів для окремих студентів і груп студентів з урахуванням обмежень щодо порядку предметів, які дають можливість оптимізувати процес вибору предметів за побажанням студентів. Запропоновано математичні моделі для процедур складання розкладів консультацій, іспитів і захистів дипломних робіт для груп студентів та окремих студентів з оптимізацією вибору термінів згідно з побажаннями викладачів і студентів, а також з урахуванням обмежень щодо термінів і місткості приміщень. Наведено способи знаходження оптмальних або задовільних розв'язків за допомогою процедур програмування з використанням бібліотеки Java Constraint Programming. Розроблено архітектуру та програмно реалізовано інтегровану систему управління навчальним закладом з метою організації дистанційного навчання за допомогою мережі Internet.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290 + Ч481.253 +
Шифр НБУВ: РА350391

Рубрики:

      
6.

Білощицький А.О. 
Методи та моделі комплексного інформаційно-освітнього середовища в умовах розвитку вищого навчального закладу: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / А.О. Білощицький ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На підставі проведеного аналізу існуючих підходів до інформаційних технологій (ІТ) у навчальному процесі та діяльності ВНЗ за умов необхідності впровадження кредитно-модульної системи визначено напрямки ІТ у ВНЗ та масштаби їх впровадження. Запропоновано принципи створення комплексного інформаційно-освітнього середовища ВНЗ. Запропоновано схему створення об'єктів інформаційно-освітнього середовища системи управління навчальним процесом, де джерелами створення об'єктів комплексного інформаційно-освітнього середовища (КІОС) є множина інших об'єктів і суб'єктів ВНЗ. Розроблено абстрактну модель КІОС ВНЗ. Розроблено концептуальну та логічну структуру розподілених баз даних навчального закладу з широким використанням метаописів. На підставі результатів дослідження сучасних методів контролю знань і тестування запропоновано абстрактну модель підсистеми комп'ютерного тестування. У системі тестування реалізовано принципи "жорсткої" та "м'якої" оцінки. Наведено концептуальну модель програмних засобів, що має багаторівневу розподілену архітектуру та орієнтована на розвиток ВНЗ. На підставі запропонованих моделей і методів з використанням необхідних програмно-технічних засобів розроблено систему "Навігатор - Освіта".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + З970.314.5 +
Шифр НБУВ: РА352321

Рубрики:

      
7.

Трегубенко І.Б. 
Методи та моделі оптимізації системи управління навчальним процесом в вищих закладах освіти: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / І.Б. Трегубенко ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2007. — 24 с. — укp.

Розроблено нові моделі, методи та інформаційні технології оптимізації систем управління навчальним процесом у вищих закладах освіти. Створено модель оптимізації складу навчальних модулів для кредитно-модульної системи освіти, що дозволяє вирішувати задачу періодичного поновлення складу та вмісту навчальних дисциплін (модулів). Запропоновано метод оптимізації послідовності навчальних модулів з метою підвищення ефективності вивчення дисциплін. Побудовано моделі та розроблено метод аналізу інформаційних потоків навчального навантаження в системах управління навчальним процесом, який формалізує процес утворення моделі та дозволяє одержати розрахунок затрат часу, необхідного для формування завдання зі складання розкладу академічної групи. Побудовано метод оптимізації структур інформаційних потоків у системах управління навчальним навантаженням, який дозволяє змінити структуру інформаційних потоків та мінімізувати затрати часу на формування щорічного навчального навантаження. Розроблено інформаційну технологію обробки навчальних і робочих планів, яка поліпшує ефективність управління навчальним процесом, зменшує вірогідність виникнення порушень у процесі планування навчального навантаження на кафедри та дозволяє скоротити затрати часу, необхідного для формування завдання зі складання розкладу академічної групи. Створено інформаційну технологію формування комплексних навчальних планів для безперервної підготовки фахівців, яку можна застосовувати для нормалізації навчальних планів у закладах освіти різних рівнів акредитації та напрямів підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ч481.290 +
Шифр НБУВ: РА352686

Рубрики:

      
8.

Тітова О. А. 
Методика навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. А. Тітова ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Встановлено, що програмні продукти навчального призначення найчастіше включають комп'ютерні презентації, електронні підручники, посібники, словники та довідники, електронні лабораторні практикуми, програми-тренажери, тестові програми. Навчальні програмні продукти розроблено на основі технологій мультимедіа, гіпертексту, віртуальної реальності, інформаційних і комунікаційних мереж. Вони застосовуються для візуалізації навчальної інформації; моделювання й імітації даних об'єктів, процесів та явищ; проведення лабораторних робіт з технічних дисциплін з імітацією дослідження або експерименту тощо. Виявлено й обгрунтовано педагогічні умови, форми та методи навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Експериментально доведено ефективність застосування розробленої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)3-3 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА379622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Ланських Є.В. 
Моделі та методи системного проектування інформаційних освітніх систем дистанційного навчання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Є.В. Ланських ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2003. — 16 с.: рис. — укp.

Реалізовано системний підхід до побудови логічної схеми задач системного проектування інформаційних освітніх систем (ІОС), виділено ієрархічні рівні прийняття рішень, визначено етапи побудови рішень та поєднання їх в єдину логічну схему. Сформовано структуру логічної схеми цілей та задач системного проектування перспективних ІОС, що функціонують за умов розвитку інтеграції освітніх ресурсів. Розроблено вимоги та побудовано системну модель ІОС. Запропоновано банк математичних моделей для розв'язування задач системного проектування ІОС. Розроблено вимоги до побудови математичної моделі динамічних операцій, що є базою системного проектування даних систем. Сформульовано задачу оптимізації вибору видів забезпечення ІОС. Розроблено аналітичну модель для визначення показника ефективності використання дистанційного курсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ч481.290 +
Шифр НБУВ: РА326004

Рубрики:

      
10.

Киричек Г. Г. 
Моделі, методи та інструментальні засоби інформаційного забезпечення навчального процесу: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Г. Г. Киричек ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто питання підвищення ефективності, рівня інформатизації й якості навчального процесу за допомогою моделей, методів та інструментальних засобів інформаційного забезпечення, які реалізовано в сучасній інформаційно-пошуковій системі (ІПС) з науково-обгрунтованими ієрархічними зв'язками рівнів навчання з системою інформаційного забезпечення, Web-інтерфейсом користувача та ресурсами, тематичний склад яких визначено відповідно до наукового та навчального процесів ВНЗ. В основу ІПС покладено вимоги до функціонування електронної бібліотеки ВНЗ як системи інформаційного забезпечення навчального процесу. Розроблено модель інформаційної системи, досліджено її ієрархічність і вплив на процес навчання. Запропоновано аналітичні вирази для оцінювання імовірності засвоєння знань і загальних витрат на навчання. Реалізовано інструментальні засоби для підсистем: реєстрації та доступу до ресурсів, видалення та редагування записів у системі, різнопланового контекстного пошуку, перегляду інформаційного ресурсу, збору статистичних даних. Наведено технологічні етапи розробки Web-інтерфейсу електронної бібліотеки ВНЗ, універсальність і можливість реалізації якого підтверджено свідоцтвом про авторське право на твір.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253
Шифр НБУВ: РА381630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Краснощок В.М. 
Оптимізація пріоритетного доступу в корпоративних обчислювальних мережах при організації навчального процесу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.М. Краснощок ; Наук.-вироб. корпор. "Київ. ін-т автоматики". — К., 2004. — 16 с.: рис. — укp.

За методами теорії масового обслуговування вперше одержано аналітичні вирази для розрахунку пріоритетних параметрів систем обслуговування в корпоративних обчислювальних мережах. Розроблено економіко-математичні моделі, методи й алгоритми, які дають змогу поліпшити техніко-економічні показники функціонування сучасних корпоративних мереж вищих навчальних закладів, а також підвищити ефективність обслуговування заявок, що надходять від користувачів під час навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + З970.314.5-016 +
Шифр НБУВ: РА331294

Рубрики:

      
12.

Ящун Т.В. 
Оцінка якості навчально-пізнавальної діяльності в системі "студент - комп'ютер": Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.04 / Т.В. Ящун ; Харк. держ. автомоб.-дорож. техн. ун-т. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Систему "студент - комп'ютер" розглянуто як інтелектуальну ергатичну систему, на якість якої впливають групи характеристик студента та комп'ютера як засобу навчання. Оцінювання якості взаємодії в системі "студент - комп'ютер" зроблено на основі двох багатофакторних кваліметричних моделей: регресивної та логічної. Багатофакторну регресивну модель побудовано на основі методу групового урахування аргументів, логічну - на базі нечіткої логіки. За результатами регресивної та логічної моделей розроблено відповідні методи оцінювання якості взаємодії в системі "студент - комп'ютер". Перевірка вірогідності розроблених методів свідчить про доцільність їх використання для розв'язування ряду ергономічних та педагогічних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.1
Шифр НБУВ: РА308595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Сорока О.М. 
Психологічні умови застосування комп'ютерних засобів у процесі навчання іноземної мови (на матеріалі дослідження студентів немовних факультетів): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.М. Сорока ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 19 с. — укp.

На базі аналізу некомп'ютерних методів навчання іноземної мови визначено, що їх не можна безпосередньо застосовувати до навчального процесу за новими інформаційними технологіями, який має грунтуватись на психолого-педагогічних вимогах до організації навчальної діяльності студентів. На підставі цих вимог і принципів комунікативності та поетапно-концентричного принципу розроблено нормативну модель навчання. У процесі її реалізації створено комп'ютерне навчальне середовище, яке становить континуум комунікативних ситуацій і задач всіх типів, необхідних для оволодіння іноземною мовою. Розроблене комп'ютерне навчання передбачає гіпертекстову організацію системи, широке застосування зворотного зв'язку та оптимальний розподіл функцій управління учбовою діяльністю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321.7 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА319762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Артеменко І. Е. 
Психолого-педагогічна підготовка майбутніх податкових інспекторів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. Е. Артеменко ; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Розкрито структуру психолого-педагогічної компетентності податкового інспектора. Визначено критерії ефективності психолого-педагогічної підготовки майбутніх податкових інспекторів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Вдосконалено технології створення електронного підручника для даного інспектора. Встановлено організації контролю психолого-педагогічної підготовки засобами інформаційно-комунікаційних технології. Розроблено професіограму податкового інспектора. Надано навчально-методичні матеріали з психолого-педагогічної підготовки майбутнього податкового інспектора засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.19:Х + Ч481.253 + Х829(4УКР)201р
Шифр НБУВ: РА371365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Лемешко Ю. С. 
Синергетична модель управління проектами організації системи знань віртуального університету: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.22 / Ю. С. Лемешко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розглянуто підходи до управління проектами квазіінтелектуальних (інтелектуальних) систем навчання (КСН), функціонування яких базується на принципах синергетики. Визначено відповідну структуру КСН, розглянуто методи інтелектуальної підтримки адаптивного навчання та контролю знань на основі відповідних моделей. Запропоновано модель управління проектами розробки КСН на основі управляючого впливу, а також впливу чинників зовнішнього та внутрішнього середовища. Розглянуто процеси забезпечення самоорганізації системи управління віртуальним університетом з налаштуванням за якістю навчального процесу. Доведено суттєву економічну ефективність використання запропонованих синергетичних концепцій, моделей і методів в управлінні проектами розробки КСН і адаптивних навчальних курсів для них шляхом порівняльного аналізу за допомогою методик СОСОМО II і СОSСОМО відповідно.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У.ф12 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА375966 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Вишневська В.М. 
Система адаптивного навчання на принципах нечіткої логіки: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.М. Вишневська ; Одес. нац. політехн. ун-т. — О., 2007. — 19 с. — укp.

Розроблено навчальну систему, що моделює організаційну діяльність викладача з використанням прогресивних інформаційних технологій на базі нечіткої логіки з метою формування оптимальних умов навчання. Розроблено методологічні засади побудови автоматизованої системи керування процесом навчання, що враховують психологічні особливості студентів. Створено нечіткі моделі й алгоритми керування процесом навчання на принципах нечіткої логіки на базі моделювання інтелектуальної діяльності викладача. Запропоновано проводити корекцію траєкторії навчання на підставі поточного (покрокового) контролю процесу засвоєння матеріалу. Обгрунтовано необхідність визначення інформаційної відповідності між кількістю правильних відповідей за теоретичним і практичним матеріалом. Розроблено новий метод кількісної оцінки рівня інтелектуальності інформаційних навчальних систем. Здійснено експериментальну перевірку нових методів і алгоритмів реалізації інформаційної автоматизованої навчальної системи в учбовому процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 +
Шифр НБУВ: РА352871

Рубрики:

      
17.

Хохлов В.Ю. 
Системна методологія прийняття рішень у безперервному навчанні: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / В.Ю. Хохлов ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено системну методологію у галузі безперервного навчання, з використанням якої створено моделі інформаційних взаємодій у цій системі та реалізації концепції безперервного навчання, здійснено функціональний опис нових компонентів системи (центрів освітньої та професійної орієнтації, єдиного каталогу інформації). Набула подальшого розвитку концепція оболонок системи дистанційного навчання. Уперше описано інтерфейси взаємодії цих систем, запропоновано формалізований опис інформаційних потоків у зазначеній системі, математичну модель раціонального компромісу цілей та алгоритм прийняття рішень щодо визначення стратегії навчання. Розвинуто підходи до індивідуалізації процесу навчання. Створено математичну модель й алгоритм індивідуалізації з урахуванням індивідуальних потреб, цілей позиціонування на ринку праці, досвіду навчання. Реалізовано за технологією Java систему підтримки рішень, яка дозволяє суб'єктам визначати стратегію навчання, а також створено програмне забезпечення для індивідуалізації даного процесу шляхом пошуку найкращої послідовності вивчення курсу за технологією веб-програмування РНР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.207 + Ч481.253 +
Шифр НБУВ: РА337051

Рубрики:

      
18.

Швець Д.Є. 
Соціокультурні аспекти інформатизації вищої освіти: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Д.Є. Швець ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Наведено результати теоретичного та емпіричного вивчення соціокультурних умов та наслідків інформатизації вищої освіти. Проаналізовано дію даного процесу на модифікацію функцій соціального інституту освіти. Досліджено вплив інформатизації освіти на становлення особистості студента. Охарактеризовано відмінності у соціалізації, ідентифікації, ціннісних орієнтаціях студентів з високим рівнем інформаційної культури. Розглянуто інформатизацію освіти як соціальну технологію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312(4УКР) + Ч481.253 +
Шифр НБУВ: РА329990

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Тверезовська Н.Т. 
Теоретичні та методичні основи створення і використання навчальних експертних систем у підготовці фахівців вищих навчальних закладів: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Н.Т. Тверезовська ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 43 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено основи створення та використання у процесі навчання навчальних експертних систем (НЕС), її методологічні та методичні засади. Науково обгрунтовано концепцію створення НЕС як складової освітньо-інформаційних технологій. Розроблено інформаційну структуру НЕС та визначено вимоги до кожного інформаційного блоку, встановлено граничні умови, введено поняття "ключових інформаційних зон", упроваджено у педагогічний науковий обіг математичний термін "гранична умова". Обумовлено необхідність і важливість його використання у процесі роботи НЕС. Введено поняття "точка гармонії", інформаційна, технологічна, міжособистісна площини. Розроблено технологічну та методичну структуру НЕС, що дозволило розглянути процес підготовки фахівця як інформаційний потік. Теоретично обгрунтовано методи апроксимації теоретичної моделі студента на структуру навчальної експертної системи, яка забезпечує єдність загальнонаукової, психолого-педагогічної та прикладної його підготовки. Доведено, що використання НЕС є підгрунтям професійної підготовки майбутнього спеціаліста (сформованість системи знань і системи вмінь). Розроблено технологію використання НЕС у практиці роботи вищих навчальних закладів. Подальшого розвитку набули основні дефініції процесу створення та використання НЕС, а також система критеріїв і показників її продуктивності й ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ч481.253 +
Шифр НБУВ: РА326065

Рубрики:

      
20.

Дрогайцев 
Формування інформаційної компетентності студентів вищих навчальних закладів у процесі навчання гуманітарних дисциплін: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Олександр Іванович Дрогайцев ; Криворізький держ. педагогічний ун-т. — Кривий Ріг, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253
Шифр НБУВ: РА367512

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського