Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (174)Книжкові видання та компакт-диски (161)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)61$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 37
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Фазан В.В. 
Вивчення педагогіки у вищих навчальних духовних закладах України (поч. XIX ст. - 20-і рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.В. Фазан ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї, а також науково узагальнено практичний досвід вивчення педагогіки у духовних ВНЗ початку XIX ст. - 1920-х рр. Виявлено й обгрунтовано теоретичні ідеї вивчення морального богослов'я та практики виховання. Розкрито динаміку процесу вивчення педагогіки у даних ВНЗ України у зазначений період, з'ясовано його етапи. Виявлено й охарактеризовано творчі особливості особистостей - священнослужителів (архієпископа А. Знаменського, архімандрита Платону, протиєрея П. Солярського, протиєреєя І. Королькова); богословів і викладачів, авторів підручників і посібників з педагогіки (П. Блонського, С. Гогоцького, М. Демкова, П. Євстраф'єва, К. Єлницького, М. Зайцева, М. Маккавейського, І. Малишевського, М. Олесницького, В. Певницького, К. Скворцова, П. Юркевича, І. Янишева), які розробляли теоретичні та практичні основи вивчення педагогічних дисциплін, обгрунтували систему дидактичних принципів; науково узагальнили досвід вивчення педагогіки; визначали суть основних педагогічних понять через специфіку духовної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 + Э370.9(4УКР)-67 +
Шифр НБУВ: РА363961

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Вербовський О. В. 
Виховання культури міжнаціональних стосунків учнівської молоді в Україні (20-ті - перша половина 30-х років XX ст.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Вербовський ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Визначено головні фактори, які впливають на процес виховання культури міжнаціональних стосунків. Проведено історіографічний аналіз проблеми. Виділено п'ять головних етапів у дослідженні проблеми виховання культури міжнаціональних стосунків у 1920 - першій половині 1930 рр. в Україні. Надано визначення поняттю виховання культури міжнаціональних стосунків. Розглянуто особливості впливу державної політики на виховання культури міжнаціональних стосунків у даний період в Україні. Розкрито сутність Ленінської національної політики й її генеза. Виділено два головних напрями, за якими розвиваються педагогічні ідеї виховання культури міжнаціональних стосунків. Здійснено історичний огляд змісту, форм і методів з виховання культури міжнаціональних стосунків. Вивчено навчапьно-методичну забезпеченість процесу виховання культури міжнаціональних стосунків, а також розглянуто особливості підготовки педагогічних кадрів щодо роботи в національних учбових закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА376441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Прищак М.Д. 
Генеза поняття духовності в педагогічній думці України (друга половина XIX - 20-ті роки ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.Д. Прищак ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження генези поняття духовності у другій половині XIX - 1920-х рр. Вивчено й узагальнено сучасні уявлення щодо питань духовності. Виявлено історичні та соціально-педагогічні чинники буттєвої й категорійної ідентифікацій духовності. Досліджено вплив генези поняття духовності на розвиток освіти. Проаналізовано науковий дискурс проблеми в даний період. Показано тенденції врахування досвіду генези поняття духовності в процесі трансформації сучасної освіти України. На підставі дослідження праць відомих українських педагогів, архівних джерел, нормативних документів, матеріалів періодичної преси визначено сутність і зміст поняття духовності, розглянуто її парадигми. Визначено основні чинники розвитку духовності особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА352547

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Майборода С.В. 
Державне управління вищою освітою в Україні: структура, функції, тенденції розвитку (1917 - 1959 рр.): Автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.В. Майборода ; Укр. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2002. — 36 с. — укp.

На підставі результатів дослідження широкого кола джерел, значна частина яких була невідома або вперше введена до наукового обігу, проведено системний концептуально-цілісний аналіз еволюції розвитку державного управління вищою освітою в Україні як історико-соціального феномену в 1917 - 1959 рр. Системно подано структуру й функції центральних органів державного управління вищою освітою, охарактеризовано стиль і методи керівництва міністрів освіти. Удосконалено підходи до визначення періодизації та етапів еволюції державного управління вищою освітою в Україні. Охарактеризовано закономірності та суперечності відповідно до кожного з виявлених періодів розвитку державного управління вищою освітою. Розглянуто зміст і форми управління, виявлено основні принципи, тенденції розвитку державного управління вищою освітою України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)к2 + Ч33(4УКР)61 + Х819(4УКР)132-1 + Х621.151.4(2УК)
Шифр НБУВ: РА318550 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Ніколіна І.І. 
Загальноосвітня школа України в контексті суспільно-політичного життя 20-х - початку 30-х рр. ХХ ст.: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / І.І. Ніколіна ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено становлення та розвиток загальноосвітньої школи у 1920 - на початку 1930-х рр. у контексті суспільно-політичного життя України. Визначено місце загальноосвітньої школи в системі народної освіти. Розкрито вплив українізації на формування загальноосвітніх закладів для представників української та інших національностей, що проживали на території України. Проаналізовано наслідки русифікації у галузі шкільництва. Виявлено негативний вплив класової ідеології на навчально-виховну роботу шкіл. Проаналізовано політику владних структур щодо вирішення проблем з впровадження загального обов'язкового початкового навчання та політехнізації. Розглянуто особливості відновлення матеріально-технічної бази школи. Висвітлено кадрову політику наркомату освіти, форми та методи партійно-державного тиску щодо працівників загальноосвітньої школи та учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА355255

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Осьмук Н. Г. 
Ідеї реформаторської педагогіки в дослідженнях українських освітніх діячів 20-х - початку 30-х років XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. Г. Осьмук ; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С. Макаренка. — Суми, 2011. — 20 с.: рис. — укp.

Виявлено сутність реформаторської педагогіки як системного феномену, визначено етапи вивчення ідей реформаторської педагогіки у вітчизняній педагогічній науці. Виокремлено педагогічні та позапедагогічні чинники, що зумовлювали звернення до зарубіжного досвіду. Встановлено, що ідеї, які стали предметом дослідження українських освітніх діячів, презентували всі провідні течії реформаторської педагогіки, спонукали до створення оригінальних концепцій і принципово нових течій (педагогіки колективу, санітарної педагогіки, педагогіки національного виховання). З'ясовано, що організаційне забезпечення дослідження теорії та практики реформаторської педагогіки розгорталося за державної підтримки та набувало ознак напряму освітньої політики Народного комісаріату освіти УСРР. Доведено, що ідеї реформаторської педагогіки виступали підгрунтям для оновлення цільової, змістової та організаційно-методичної складових загальнопедагогічної та методичної підготовки українського радянського вчительства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61-8
Шифр НБУВ: РА385190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Дятлова О.М. 
Інтегративний підхід до навчання суспільствознавства в загальноосвітніх школах України (20-ті - 30-ті роки ХХ століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Дятлова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему застосування інтегративного підходу до навчання суспільствознавства у загальноосвітніх школах України у 1920-х - початку 1930-х рр. Розглянуто питання щодо форм організації та методів навчання, що відповідали даному підходу. Проаналізовано історію вирішення проблеми, її сучасний стан в Україні. Досліджено процес становлення та розвитку ідей інтеграції змісту освіти в педагогічній і методичній науці. Розкрито суть понять "інтеграція змісту освіти" та "інтегративний підхід в освіті". У хронологічних межах визначено основні етапи розвитку змісту, методів і форм організації навчання суспільствознавства у контексті запровадження інтегративного підходу на кожному з них. Проаналізовано принципи інтегративного структурування навчального змісту у навчальних програмах і навчальній літературі з суспільствознавства на кожному з визначених етапів. Доведено, що інтегративний підхід до навчання суспільствознавства зумовив зміни у змісті навчання та у переосмисленні окремих положень методичної науки. З використанням даного підходу визначено пріоритетність активних методів і колективних форм організації навчання. Систематизовано сучасний досвід застосування інтегративного підходу у системі шкільної суспільствознавчої освіти за умов її реформування. Обгрунтовано актуальність ідей педагогіки 1920-х - 1930-х рр. для сучасної практики. Окреслено перспективні шляхи подальшої розробки дослідженої проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА361617

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Стрижак Є.М. 
Кадрове забезпечення середньої та вищої школи УСРР: історичний досвід 1920 - 1930-х років: автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Є.М. Стрижак ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано історичний досвід кадрового забезпечення середньої та вищої школи Радянської України у 1920 - 1930-х рр. З'ясовано причини виникнення кадрового дефіциту у загальноосвітній і вищій школі УСРР у даний історичний період. Охарактеризовано організаційні форми, визначено політико-ідеологічні завдання, тактико-стратегічний курс радянської модернізації системи освіти, проаналізовано вплив даного процесу на кадрове забезпечення загальноосвітньої та вищої школи республіки. Розглянуто заходи радянської влади щодо забезпечення науково-педагогічними кадрами вищої та середньої школи республіки. Визначено причини, спрямування та масштаби репресій проти науково-педагогічної інтелігенції УСРР у часи панування тоталітарного режиму. Виявлено, що протягом 1920 - 1930-х рр. в Україні було репресовано понад 20 тис. учителів і викладачів загальноосвітньої та вищої школи. Встановлено причини виникнення, особливості функціонування та фактори припинення такого специфічно радянського освітньо-ідеологічного експерименту, як заснування Інституту червоної професури (ІЧП) при ВУЦВК. Охарактеризовано соціальні джерела комплектування складу слухачів ІЧП, зроблено порівняльне дослідження їх освітньо-культурного рівня із дореволюційною професурою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР) п +
Шифр НБУВ: РА356156

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Чорна Л.М. 
Культурне життя і освіта національних меншин міста Києва у 1920-х - 30-х роках: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Л.М. Чорна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

З'ясовано зміни, що відбувалися в соціально-економічому становищі національних меншин під впливом національної політики більшовиків. Розкрито діяльність національних громад міста на початку 1920-х рр. і ліквідацію радянською владою даних об'єднань. Досліджено роль у культурно-освітніх процесах місцевої влади та національних робітничих клубів. Виявлено нові імена репресованих представників національних меншин Києва. Досліджено процес створення та діяльності науково-освітніх закладів національних меншин міста. Висвітлено питання щодо розвитку театрального мистецтва, становлення бібліотечної справи, видавничої роботи та формування мережі робітничих клубів. Доведено, що реалізація політики коренізації в Києві сприяла знищенню національної самобутності, звичаїв, духовної культури представників різних національностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-2К)61-56 + Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР)45
Шифр НБУВ: РА372087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Поліщук Г.П. 
Методи навчання в українській школі (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.П. Поліщук ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості розвитку й становлення вітчизняної системи освіти 1920 - 1930 рр., нормативно-правові, науково-теоретичні й практичні особливості використання методів навчання в українських професійно-трудовій та політехнічній школах. Висвітлено погляди видатних представників педагогічної думки й освіти першої половини ХХ ст. Охарактеризовано трансформацію методів навчання у відповідності до мети та змісту шкільної освіти даного періоду, визначено переваги та недоліки використання окремих методів навчання. Запропоновано шляхи творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.202
Шифр НБУВ: РА370715 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Стахів Л.Г. 
Навчальна книга як засіб родинного виховання молодших школярів у Західній Україні (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Г. Стахів ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2007. — 20 с. — укp.

Системно досліджено зміст україномовної навчальної книги для молодших школярів як засобу родинного виховання. Визначено передумови, етапи та тенденції розвитку навчальної книги на західноукраїнських землях. Вивчено питання, що стосується еволюції понять "навчальна книга", "родинне виховання". Обгрунтовано перспективи творчого використання змісту навчальної книги у родинному вихованні молодших школярів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.3 р2 + Ч421.331.1 р2 + Ч421.352 р2 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА354020

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  
  

      
12.

Богуславська В.Г. 
Народна освіта України в добу національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Г. Богуславська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2001. — 19 с. — укp.

Вперше висвітлено особливості національно-духовного визволення й відродження України. Виявлено специфічні риси шкільної справи за часів Центральної Ради, Гетьманату, Директорії УНР, частково радянської України. На підставі аналізу недоступних раніше архівних матеріалів досліджено концептуальні засади розвитку народної освіти та формування освітянської політики, питання підготовки вчительських кадрів для української школи, проаналізовано функціонування мережі навчальних закладів. Значну увагу приділено проблемі підготовки нової навчальної літератури й заходам щодо матеріально-технічного забезпечення освітніх закладів. Обговорено діяльність системи органів управління зазначеного періоду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7
Шифр НБУВ: РА316772 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Кузьменко М.М. 
Науково-педагогічна інтелігенція УСРР 20 - 30-х рр. ХХ ст.: еволюція соціально-історичного типу: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / М.М. Кузьменко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2005. — 25 с. — укp.

Досліджено особливості радянської модернізації системи освіти в УСРР в 1920 - 1930 рр. Проаналізоваано рівень інтелектуального потенціалу українського суспільства у даний період. Встановлено соціально-професійний статус і культурно-освітній рівень професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів, учителів загальноосвітньої школи, визначено їх роль і місце в суспільстві та науковий внесок у розвиток соціально-гуманітарних дисциплін. Детально проаналізовано літературу 1920-х рр. Обгрунтовано значення терміну "науково-педагогічна інтелігенція", здійснено історіографічний аналіз праць радянських і зарубіжних учених. Досліджено теоретичну та практичну діяльність професорів академічних кафедр і вищих навчальних закладів, їх дослідну та викладацьку роботу. Зазначено, що науково-педагогічна інтелігенція є об'єктом та предметом дослідження у контексті соціальної історії, а сама вона розглядається як суб'єкт культурно-освітнього та суспільно-політичного життя, творець, носій і своєрідний власник інтелектуального потенціалу країни. Висвітлено персональний склад науковців вищої школи, їх освітній рівень і соціальне походження. Досліджено специфіку адаптації так званої "старорежимної" (дореволюційної) інтелігенції та "червоної професури" до нових політичних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293 + Ч33(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА337011

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Смолінчук 
Науково-педагогічний доробок Олександра Самійловича Залужного (1886-1938 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Лариса Симонівна Смолінчук ; Інститут педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61-8 Залужний, О.С.
Шифр НБУВ: РА359079

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Мушка О. В. 
Організаційно-педагогічні засади діяльності Наркомосу УСРР у галузі шкільної освіти (1919 - початок 30-х рр. XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О. В. Мушка ; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. — Переяслав-Хмельницький, 2011. — 20 с. — укp.

Висвітлено організаційно-педагогічні засади діяльності Народного комісаріату освіти УСРР (Наркомосу УСРР) у галузі шкільної освіти у 1919 - на початку 1930-х рр. у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних та педагогічних чинників. Розглянуто генезу структури Наркомосу УСРР як державного органу управління освітою у досліджуваний період. Узагальнено відомості про зміст і особливості розробки та запровадження Наркомосом УСРР української моделі шкільної освіти. Розкрито суть і особливості дискусії між Наркомосами УСРР і РСФРР щодо розвитку шкільної освіти (про монотехнізм і політехнізм, про принципи, структуру, зміст та організацію шкільної освіти, про уніфікацію української шкільної освіти в загальнорадянську за російським взірцем).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР) к211 +
Шифр НБУВ: РА380735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Грабовська Г. М. 
Організаційно-правові засади розвитку освіти в період української національної революції 1917 - 1921 рр.: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / Г. М. Грабовська ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено питання організаційно-правових аспектів розвитку освіти України в 1917 - 1921 pp. Доведено, що в Україні у період української національної революції 1917 - 1921 pp. створено національну систему освіти, де важливу роль відіграє виховання, а навчання у школі максимально наближається до життя, що формує теоретичні основи та виробляє практичні навички в учнів. Зазначено, що державні органи управління освіти сприяють розвитку національної освіти загалом і налагодженню управлінської системи на місцевому рівні. Визначено, що функціонування сфери освіти базується тільки на правових засадах. Здійснено класифікацію й аналіз юридичних джерел, на базі яких обгрунтовано функціонування системи освіти України в 1917 - 1921 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)611/612-621.13 + Ч33(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА376183 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Швидун В.М. 
Особливості педагогічних змін у діяльності загальноосвітніх шкіл України (1917 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Швидун ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено результати історико-педагогічного дихотомного аналізу педагогічних змін у діяльності загальноосвітніх шкіл України (1917 - 1941 р.). Визначено внесок вітчизняних учених і державних діячів дослідженого періоду у розробку теоретичних засад національної школи. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, нормативних документів, архівних і публіцистичних матеріалів дослідженого періоду обгрунтовано етапи педагогічних змін у діяльності загальноосвітніх шкіл України, а саме: 1917 - 1919 рр. - відродження та становлення національної школи; 1920 - 1930 рр. - інтенсивних педагогічних змін; 1931 - 1941 рр. - трансформацій уніфікаційного характеру. Розкрито роль системи післядипломної освіти у реформаторському й інноваційному розвитку національної школи України дослідженого періоду. Визначено можливості творчого використання теоретичних ідей та новаторського педагогічного досвіду загальноосвітніх теоретичних ідей і новаторського педагічного досвіду загальноосвітніх шкіл України (1917 - 1941 рр.) у сучасних навчально-виховних закладах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61/62 +
Шифр НБУВ: РА364072

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Сафонова Н. В. 
Педагогічні інновації у спадщині вітчизняних педагогів 20-х років XX ст.: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Сафонова ; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. — Переяслав-Хмельниц., 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему педагогічних інновацій 1920 рр., які характеризуються пошуками нових методів роботи в школі, розробкою засобів педагогічної діяльності, оновленням форм взаємин між учителем та учнями, формуванням творчого вчителя, покликаного за своєю професією. Зазначено, що за умов пореволюційної України в даний період проявилася чітка тенденція до широкої творчості та педагогічного новаторства. Проаналізовано шляхи реформування системи педагогічної освіти, змісту спеціальної педагогічної підготовки, методів роботи українських педагогів 1920 рр. Визначено провідні теоретичні ідеї та погляди педагогів даного періоду на організацію системи освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА375217 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Іваніків Н.М. 
Принцип краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (20 - 30-ті роки XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Іваніків ; Дрогобиц. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. — Дрогобич, 2009. — 20 с. — укp.

Системно узагальнено суть принципу краєзнавства в організації навчального процесу початкової школи в Україні (1920 - 1930-ті рр.). Уточнено дефініцію "принцип краєзнавства" у педагогічній науці. Обгрунтовано тенденції та етапи реалізації краєзнавчого принципу у комплексних навчальних програмах, підручниках і посібниках для початкових шкіл України дослідженого періоду. Розкрито аспект використання даного принципу у позакласній роботі з молодшими школярами зазначеного періоду. Визначено перспективи його застосування у навчальному процесі загальноосвітньої школи I ступеня на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА366899

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Новгородський Р.Г. 
Проблема соціалізації особистості в педагогічній теорії і практиці України в 20-ті роки ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Р.Г. Новгородський ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність соціалізації як педагогічного феномену. Виявлено витоки становлення та розвиток ідей соціалізації учнівської молоді. Систематизовано погляди українських вчених, зокрема, С. Анальїна, С. Арнаутова, Г. Ващенка, Б. Грінченка, М. Грушевського, О. Залужного, Г. Лубенця, О. Музиченка, І. Огієнка, С. Русової, Я. Ряппо, М. Скрипника, І. Соколянського, І. Стешенка, Я. Чепіги щодо проблеми соціалізації учнівської молоді. Виділено провідні ідеї, завдання та зміст соціалізації, проаналізовано форми та методи соціалізації в закладах соціального виховання. Актуалізовано основні соціально-педагогічні ідеї 1920-х рр. за сучасних умов реформування освітньої галузі. Представлено значну кількість невідомих і маловідомих документів та архівних джерел з проблеми соціалізації особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч312(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА366268

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського