Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (37)Книжкові видання та компакт-диски (161)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4УКР)61$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 174
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Копилов А. О. 
Кам'янець-Подільський державний український університет: від ідеї заснування до ліквідації (1917 - 1921 рр.) (Закінчення) / А. О. Копилов, О. М. Завальнюк // Укр. іст. журн. - 1999. - № 5. - С. 26-36. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Липинський В. В. 
Концепція та модель освіти в УСРР у 20-ті рр. / В. В. Липинський // Укр. іст. журн. - 1999. - № 5. - С. 3-14. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61 + Т3(4Укр)61-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Молчанов В. Б. 
Культурно-освітні чинники добробуту міщан Правобережної України на початку XX ст. / В. Б. Молчанов // Укр. іст. журн. - 1999. - № 5. - С. 44-49. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4Укр)52-7 + Ч33(4Укр)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Репресії проти освітян Запоріжчини / ред.: М. М. Окса. - Мелітополь, 2001. - 105 c. - укp.

Описано репресії проти освітян на Півдні України. Детально проаналізовано педагогічну спадщину відомих педагогів та вчених: Р.Коцюбинського, І.Курила-Кримчака, О.Зверєва та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61я43 + Т3(4УКР-4ЗАП)6-49я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА607694 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Липинський В. В. 
Становлення і розвиток нової системи освіти в УСРР у 20-і роки / В. В. Липинський; Донец. держ. техн. ун-т. - Донецк, 2000. - 248 c. - Бібліогр.: 161 назв. - укp.

Розглянуто процес становлення та розвитку єдиного освітнього комплексу в Україні у 20-ті рр. Показано аспекти розробки і сутність української концепції та моделі освіти, розвиток мережі та структури, систему фінансування і стан матеріально-технічної бази навчальних закладів. Проаналізовано кадровий склад установ освіти, матеріальне забезпечення і соціальний статус педагогів, питання удосконалення навчальної, методичної та наукової роботи. Вивчено принципи і критерії комплектування учнівських та студентських колективів, їх склад, участь організацій учнів і студентів у реформуванні системи освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА600308 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Даниленко В. М. 
Освіта України в роки національно-демократичної революції (1917 - 1920): з хроніки подій / В. М. Даниленко, О. М. Завальнюк, Ю. В. Телячий. - Кам'янець-Поділ. : Абетка-Нова, 2005. - 264 c. - Бібліогр.: с. 238-261. - укp.

Розглянуто історію національної освіти років Української революції (1917 - 1920). Охарактеризовано маловідомі та невідомі факти, події становлення та розвитку системи освіти України в період Української Центральної Ради, часи гетьманату П.Скоропадського, добу Директорії Української Народної Республіки.

Рассмотрена история национального образования времен Украинской революции (1917 - 1920). Охарактеризованы малоизвестные и неизвестные факты, события становления и развития системы образования Украины в период Украинского Центрального Совета, времена гетманата П.Скоропадского, эпоху Директории Украинской Народной Республики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662552 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Покась В. П. 
Становлення та розвиток інтернатних закладів освіти в Україні (1917 - 2000 рр.) : Моногр. / В. П. Покась. - К. : Вид-во НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2005. - 206 c. - Бібліогр.: с. 180-196. - укp.

На підставі положень сучасної методології висвітлено діяльність інтернатних закладів освіти України у 1917 - 2000 рр. Розкрито історичні та соціально-педагогічні передумови виникнення інтернатних навчально-виховних закладів, розглянуто організаційно-педагогічні проблеми становлення, виділено основні етапи їх розвитку в системі загальної середньої освіти. Проаналізовано зміст навчально-виховного процесу, особливості лікувально-реабілітаційної роботи та соціального захисту дітей.

На основании положений современной методологии освещена деятельность интернатных заведений образования Украины за период 1917 - 2000 гг. Раскрыты исторические и социально-педагогические предпосылки возникновения интернатных учебно-воспитательных заведений, рассмотрены организационно-педагогические проблемы становления, выделены основные этапы их развития в системе общего среднего образования. Проанализированы содержание учебно-воспитательного процесса, особенности лечебно-реабилитационной работы и социальной защиты детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Завальнюк О. М. 
Будівництво української загальноосвітньої школи в роки національно-демократичної революції (1917 - 1920) : Іст. нарис / О. М. Завальнюк, Ю. В. Телячий. - Кам'янець-Поділ. : "Абетка-Нова", 2001. - 212 c. - Бібліогр.: с.181-191. - укp.

Розглянуто передумови та процес будівництва української загальноосвітньої школи у 1917 - 1920 рр.: діяльність спеціальних комісій, реорганізацію шкільного управління, вироблення базових документів, функціонування системи загальної освіти у часи Центральної Ради, гетьманування П.Скоропадського і Директорії Української Народної Республіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА616350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Агафонова Н. В. 
Становлення національної системи освіти в Україні: 1917 - 1920 рр. / Н. В. Агафонова. - О. : Принт Мастер, 2002. - 206 c. - Бібліогр.: с. 185-204. - укp.

Розглянуто особливості формування в Україні незалежної від Росії розпорядчо-законодавчої ініціативи в питаннях освіти. Висвітлено досвід нашої країни за період 1917 - 1920 рр. в становленні національної системи освіти. Проаналізовано діяльність уряду з реформування освітньої системи. Розглянуто структуру Міністерства освіти станом на червень 1919 р.

Рассмотрены особенности формирования на Украине независимой от России распорядительно-законодательной инициативы в вопросах образования. Освещен опыт нашей страны за период 1917 - 1920 гг. в становлении национальной системы образования. Проанализирована деятельность правительства по реформированию даной системы. Рассмотрена структура Министерства образования, существующая в июне 1919 г.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА635620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Марочко В. І. 
Репресовані педагоги України: жертви політичного терору (1929 - 1941) / В. І. Марочко, Г. Хілліг; Ін-т історії України НАН України, Марбурз. ун-т (Німеччина). - К. : Наук. світ, 2003. - 302 c. - укp.

Висвітлено особливості репресій проти співробітників Народного комісаріату освіти, Українського науково-дослідного інституту педагогіки, професорів та викладачів, працівників народних відділів освіти, вчителів загальноосвітніх шкіл, зокрема національних меншин, на основі архівно-кримінальних справ репресованих педагогів, службових анкет, виявлених в українських та зарубіжних архівах, та періодичних видань 1930-х рр.

Освещены особенности репрессий против сотрудников Народного комиссариата образования, Украинского научно-исследовательского института педагогики, профессоров и преподавателей, работников народных отделов образования, учителей общеобразовательных школ, в том числе национальных меньшинств, на основе архивно-уголовных дел репрессированных педагогов и периодических изданий 1930-х гг., служебных анкет, выявленных в украинских и зарубежных архивах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)61-49

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС38498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Боровик А. М. 
Українізація загальноосвітньої школи: перші кроки (1917 - 1920 рр.) : Моногр. / А. М. Боровик; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г.Шевченка. - Чернігів : Черніг. обереги, 2003. - 270 c. - Бібліогр.: с. 245-270. - укp.

Проаналізовано початковий етап українізації загальноосвітніх шкіл в період національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр. На підставі узагальнення архівних матеріалів і документів висвітлено процес становлення української школи. Розглянуто особливості творення українських підручників в добу Центральної Ради та правління гетьмана П.Скоропадського.

Проанализирован начальный этап украинизации общеобразовательных школ в период национально-освободительной революции 1917 - 1920 гг. На основе обобщения архивных материалов и документов освещен процесс становления украинской школы. Рассмотрены особенности создания украинских учебников во времена Центральной Рады и правления гетьмана П.Скоропатского.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч34(4УКР)01 + Т3(4УКР)61-7 + Ф513(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мандрик Я. І. 
До питання вивчення проблеми державної політики у сфері освіти та культури в українському селі наприкінці 20-х - 30-ті роки XX ст. ученими української діаспори та зарубіжними авторами / Я. І. Мандрик // Вісн. Харк. держ. акад. культури: Зб. наук. пр. - 2007. - Вип. 19. - С. 12-16. - Бібліогр.: 36 назв. - укp.

Проаналізовано праці науковців української діаспори та зарубіжних авторів, присвячені проблемі сільської культури радянської України 1930-х рр. Показано важливе значення діяльності українських видавництв діаспори та висвітлено внесок зарубіжних учених у вивчення історії українського села даного періоду.

Проанализированы работы ученых украинской диаспоры и зарубежных авторов, посвященные проблеме сельской культуры советской Украины 1930-х гг. Показано существенное значение деятельности украинских издательств диаспоры и освещен вклад зарубежных ученых в изучение истории украинского села данного периода.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)61-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Чепіль М. М. 
Естетичне виховання учнівської молоді на Закарпатті (1919 - 1939 pp.) / М. М. Чепіль, Т. М. Цибар. - Дрогобич : РВВ Дрогобиц. держ. пед. ун-ту ім. І.Франка, 2007. - 262 c. - Бібліогр.: с. 189-226. - укp.

На підставі широкої джерельної бази проаналізовано внесок українських педагогів і культурно-просвітницьких діячів Закарпаття у розробку теоретичних засад естетичного виховання (ЕВ) у міжвоєнний період (1919 - 1939 рр.). Висвітлено особливості та тенденції ЕВ учнівської молоді, розглянуто його зміст, форми, методи та засоби. Обгрунтовано можливості творчого використання історичного досвіду ЕВ за сучасних умов. Визначено соціально-економічний, суспільно-політичний, культурно-освітній провідні чинники ЕВ.

На основе широкой источниковой базы проанализирован вклад украинских педагогов и культурно-просветительских деятелей Закарпатья в разработку теоретических основ эстетического воспитания (ЭВ) в междувоенный период (1919 - 1939 гг.). Освещены особенности и тенденции ЭВ учащейся молодежи, рассмотрены его содержание, формы, методы и средства. Обоснованы возможности творческого применения исторического опыта ЭВ в современных условиях. Определены социально-экономический, общественно-политический, культурно-образовательный ведущие факторы ЭВ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА687299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Культура, освіта і просвітницький рух на Поділлі : Матеріали VI круглого столу / ред.: П. Т. Тронько; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2007. - 519 с. - (Освіта, наука і культура на Поділлі: зб. наук. пр.; Т. 10). - укp.

Висвітлено адміністративно-правовий та соціальний аспекти польської громади Кам'янця-Подільського XV - XVIII ст. Проаналізовано основні напрямки діяльності Українського Червоного Хреста на Поділлі в 1918 - 1920 рр. Розглянуто питання розвитку культури та освіти у даному регіоні в період правління Директорії УНР в 1919 - 1920 рр. Охарактеризовано документи Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України як джерело до вивчення ставлення селянства до влади Директорії УНР у період її перебування на Поділлі в даний період. Визначено культурно-освітню політику окупаційного режиму на Хмельниччині в 1941 - 1944 рр. Вивчено політичну культуру краю в контексті політології за матеріалами діяльності політичних і громадських організацій Хмельницької області у сучасний період, розвиток краєзнавчого руху та історико-регіональних досліджень в даному регіоні.

Освещены административно-правовой и социальный аспекты польского общества Каменца-Подольского XV - XVIII ст. Проанализированы основные направления деятельности Украинского Красного Креста на Подолье в 1918 - 1920 гг. Рассмотрены вопросы развития культуры и образования в данном регионе в период правления Директории УНР в 1919 - 1920 гг. Охарактеризованы документы Центрального государственного архива высших органов власти и управления Украины как источник к изучению отношения крестьянства к власти Директории УНР в период её пребывания на Подолье в данный период. Определена культурно-образовательная политика оккупационного режима в Хмельницком регионе в 1941 - 1944 гг. Изучены политическая культура края в контексте политологии по материалам деятельности политических и общественных организаций Хмельницкой области в современный период, развитие краеведческого движения и историко-региональных исследований в данном регионе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + С.я431(4УКР348)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71236 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Виговський М. Ю. 
Номенклатура системи освіти в УСРР 1920 - 1930-х років: соціальне походження, персональний склад та функції : Моногр. / М. Ю. Виговський. - К. : Генеза, 2005. - 309 c. - укp.

Висвітлено організаційні та функціональні особливості номенклатури управлінських структур системи освіти, її кількісний і персональний склад, соціальне походження, професійний статус, політичну культуру, роль і місце в суспільстві. Показано специфіку радянської модернізації освітніх установ. Виокремлено критерії формування керівних кадрів Наркомосу та його підрозділів. Простежено діяльність наркомів освіти, зокрема, Г.Ф. Гринька, Я.П. Ряппо, В.П. Затонського.

Освещены организационные и функциональные особенности номенклатуры управленческих структур системы образования, ее количественный и персональный состав, социальное происхождение, профессиональный статус, политическая культура, роль и место в обществе. Показана специфика советской модернизации образовательных учреждений. Выделены критерии формирования руководящих кадров Наркомпроса и его подразделений. Прослежена деятельность наркомов просвещения, в частности, Г.Ф. Гринько, Я.П. Ряппо, В.П. Затонского.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + С5*671*333.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА674523 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Єфіменко Г.  
Соціальне обличчя вчительства УСРР в контексті трансформації суспільства (1920-ті роки) / Г. Єфіменко // Пробл. історії України: факти, судження, пошуки. - 2007. - Вип. 17. - С. 138-161. - Бібліогр.: с. 159-161. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-293 + Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68307 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Соловей М. В. 
Екскурсійна робота як форма позакласної виховної роботи в школах України в 20-х роках ХХ століття / М. В. Соловей // Позашк. освіта та виховання. - 2008. - № 1. - С. 36-41. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

На основі архівних матеріалів та літературних джерел 1901 - 2003 рр. досліджено сприяння наукових і практичних пошуків оцінюванню екскурсійної роботи як ефективного методу навчання, розробці їх теоретичних та організаційних засад у 1920-х рр. Проаналізовано практичну екскурсійну діяльність в школах України у 1920-х рр., зокрема, тематику екскурсій. Вивчено екскурсійну роботу, передбачену документом "План краєзнавчої роботи для сільських трудових шкіл першого концентру на III триместр", який був розроблений інспектурою народної освіти Глухівського окружного виконавчого комітету. Виявлено, що екскурсії пропонувалися за комплексними темами на І, II, III рік навчання з визначенням змісту завдань для дослідження. Розглянуто вплив на зміст і тематику екскурсій факторів: мети комуністичного виховання, політики українізації, історико-краєзнавчого аспекту. Зазначено, що екскурсії та туризм стають невід'ємною складовою діяльності піонерських організацій.


Ключ. слова: школа, позакласна виховна робота, екскурсія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.41

Рубрики:


      
Категорія:    
18.

Передерій І. Г. 
Розбудова національної системи освіти в Україні за доби Центральної Ради: історичний аспект : монографія / І. Г. Передерій. - Полтава : ПолтНТУ, 2009. - 160 c. - Бібліогр.: с. 128-144. - укp.

Висвітлено досвід формування національної системи освіти у період діяльності Української Центральної Ради (березень 1917 - квітень 1918 рр.). Досліджено процес реформування усіх ланок освітньої системи на національних засадах. Наведено відомості про діяльність Української Центральної Ради, її уряду, органів місцевого самоврядування, громадських і культурно-освітніх товариств щодо організації та функціонування національної системи освіти в Україні у перший період національно-визвольних змагань 1917 - 1921 рр. Проаналізовано ключові проблеми співвідношення народно-громадських і державно-правових засад у національно-освітніх перетвореннях.

Освещен опыт формирования национальной системы образования в период деятельности Украинской Центральной Рады (март 1917 - апрель 1918 гг.). Исследован процесс реформирования всех звеньев образовательной системы на национальной основе. Даны сведения об участии Украинской Центральной Рады, ее правительства, органов местного самоуправления, общественных и культурно-образовательных организаций в формировании системы образования в Украине в первый период национально-освободительного движения 1917 - 1921 гг. Проанализированы ключевые проблемы соотношения народно-общественных и государственно-правовых основ в процессах преобразования государственного устройства и системы образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)611-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА717971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Боровик А. М. 
Українізація загальноосвітніх шкіл за часів виборювання державності (1917 - 1920 рр.) : монографія / А. М. Боровик. - Чернігів : Упр. у справах преси та інформації: Черніг. обереги, 2008. - 368 c. - Бібліогр.: с. 289-336. - укp.

Проаналізовано процес українізації загальноосвітніх шкіл (ЗШ) періоду української революції 1917 - 1920 рр. Висвітлено політику українських урядів щодо шкіл національних меншин, питання реформування системи підготовки учителів і роль педагогічних громадських організацій у вирішенні проблем українізації ЗШ. Розглянуто питання підготовки українських підручників і формування нового змісту освіти, зокрема, за Центральної Ради, Гетьманату, та за доби Директорії УНР.

Проанализирован процесс украинизации общеобразовательных школ (ОШ) периода украинской революции 1917 - 1920 гг. Освещены политика украинских правительств относительно школ национальных меньшинств, вопросы реформирования системы подготовки учителей и роль педагогических общественных организаций в решении проблем украинизации ОШ. Рассмотрены вопросы подготовки украинских учебников и формирования нового содержания образования, в частности, при Центральном Совете, Гетманате, и в эпоху Директории УНР.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Т3(4УКР)61-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Кузьменко М. М. 
Система освіти в УСРР у 1920-х рр.: історико-теоретичний аспект / М. М. Кузьменко // Укр. іст. журн. - 2004. - № 5. - С. 66-80. - укp.

Висвітлено особливості модернізації системи освіти в УСРР 1920-х рр., показано роль і місце науково-педагогічної інтелігенції в модернізаційних процесах, а також специфіку російської та української систем освіти, їх спільні й відмінні ознаки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4Укр)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27630 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського