Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (32)Книжкові видання та компакт-диски (15)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=МОЛЧАНЮК$<.>+<.>A=НАТАЛІЯ$<.>+<.>A=ІВАНІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Молчанюк О.В. 
Проектування засобів оптимізації процесу навчання з природничих дисциплін у вищих навчальних закладах I-II рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.В. Молчанюк ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу теоретичних джерел розкрито зміст поняття "оптимізація". Визначено місце та показано особливості проектування засобів оптимізації процесу навчання з природничих дисциплін у вищих навчальних закладах I - II рівнів акредитації. Здійснено проектування робочого зошита з друкованою основою як засобу оптимізації процесу навчання з природничих дисциплін та експериментально підтверджено його ефективність. Удосконалено методику використання засобів оптимізації навчання з природничих дисциплін у вищих закладах освіти I - II рівнів акредитації та уточнено педагічні умови їх ефективного впровадження. Експериментально доведено, що застостування засобів оптимізації процесу навчання позитивно впливає на мотивацію та пізнавальну активність студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3-36,022 + Б.р(4УКР)3-36,022
Шифр НБУВ: РА341287

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Молчанюк О. В. 
Теоретико-методологічні засади виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи. / О. В. Молчанюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації на методологічному, теоретичному та практичному рівнях досліджено проблему виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи. На підставі вивчення джерелознавчої літератури з питань виховання особистості висвітлюється проблема виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи; обґрунтовано методологічні підходи (культурологічний, компетентнісний, ноосферний, аксіологічний, екопсихологічний) до виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи, що відповідають сучасним тенденціям виховання майбутнього педагога; розглянуто суттєву характеристику базових понять проблеми дослідження та логіку їх взаємозв'язків; розкрито суть поняття «ціннісне ставлення до природи майбутніх учителів біології» та схарактеризовано його структуру (компоненти – інтелектуальний, аксіологічний, поведінковий; критерії: когнітивний, емоційно-ціннісний, діяльнісний та їх показники); охарактеризовано закономірності та принципи виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи. Розроблено структурно- функціональну модель виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи, що складається з цільового, методологічного, змістовного, операційно-діяльнісного й результативно-оцінного блоків; здійснено аналіз специфічної діяльності вчителя біології з виховання ціннісного ставлення до природиУдосконалено діагностичний інструментарій, науково-методичний супровід і технологічне забезпечення впровадження структурно- функціональної моделі виховання в майбутніх учителів біології ціннісного ставлення до природи в практику педагогічних закладів вищої освіти та перевірена її ефективність.^UIn the thesis, the issue of training values-based attitude to the nature of future biology teachers is studied at the methodological, theoretical and practical levels.Methodological approaches (culturological, competent, noospheric, axiological, ecopsychological) to training values-based attitude to the nature of future biology teachers are explained that correspond with modern trends in training a future teacher and cover such levels as methodological (conceptual idea, approaches, principles); theoretical (content, functions, conditions, modern technologies); methodical (diagnostic and monitoring techniques).The basic concepts and leading ideas of the concept of training values-based attitude to the nature of future biology teachers; the phenomenon of “harmonious human-nature interaction” from a philosophical and methodological position are revealed.It is proved that the structure of values-based attitude to the nature of future biology teachers is complex and consists of such components as intellectual, valuable, behavioral, as well as three criteria: cognitive, emotional-valuable and practical, which reflect the development of the worldview system, valuable, ecocultural and moral orientations, experience of environmental activities of a future biology teacher.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Борзик О. Б. 
Формування гармонійних міжособистісних відносин майбутніх учителів початкових класів / О. Б. Борзик. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено проблему формування гармонійних міжособистісних відносин майбутніх учителів початкових класів.Аргументовано суть і змістові характеристики базових понять дослідження «відносини», «міжособистісні відносини», «гармонія», «гармонійні міжособистісні відносини» на основі чого сформульовано авторське визначення феномена «гармонійні міжособистісні відносини майбутніх учителів початкових класів» – інтегроване особистісне утворення, яким відображається спроможність молодих людей до самоцінного контакту й виражається в ціннісному, емоційно-чуттєвому ставленні до іншого й самого себе, виявленні духовно-інтелектуальної сутності особистості й дотриманні нею моральних, етичних принципів, норм поведінки в ситуаціях міжособистісної взаємодії. Конкретизовано структуру гармонійних міжособистісних відносин майбутніх учителів початкових класів, що є комплексним утворенням і складається із чотирьох компонентів, а саме: мотиваційного, когнітивного, афективного та інтеракційного. Висвітлено специфіку процесу формування гармонійних міжособистісних відносин майбутніх учителів початкових класів – складного й багатогранного, що розкривається крізь призму усвідомлення едукаційного потенціалу освітнього процесу педагогічних закладів вищої освіти щодо формування гармонійно розвиненої особистості в цілому й гармонійних міжособистісних відносин майбутніх фахівців зазначеного профілю зокрема, передбачає урахування закономірностей і принципів при його організації, формулювання основної наскрізної мети, усвідомлення ролі управлінсько-викладацького складу закладів вищої освіти (агентів змін) і завдань, що на них покладаються, осмислення змісту професійної підготовки, виховання та специфічного змісту, що продукується структурними компонентами гармонійних міжособистісних відносин (мотиваційним, когнітивним, афективним, інтеракційним), модернізацію форм організації освітнього процесу завдяки добору ефективного виховного методичного інструментарію, засобів виховного впливу на загальну культуру, свідомість, духовність та особистісні якості майбутніх учителів початкових класів. На підставі ґрунтовного аналізу досліджуваного явища як динамічного інтегративного особистісного утворення, визначено такі основні критерії та їх показники: мотиваційно-ціннісний, духовно-пізнавальний, емоційно-вольовий та поведінково-дієвий. Доведено, що динаміка сформованості гармонійних міжособистісних відносин у майбутніх учителів початкових класів виявлятиметься у трансформації рівнів (від низького до високого), якими відображаються позитивно-значимі зміни в розвитку мотиваційно-ціннісної, духовно-пізнавальної, емоційно-вольової, поведінково-дієвої сфер особистості. Розроблено комплексну діагностику задля виявлення рівня сформованості досліджуваного явища за кожним із визначених критеріїв і їх відповідними показниками, яка включає стандартизовані, авторські та власні розробки діагностичних методик. Теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено структурно-функціональну модель формування гармонійних міжособистісних відносин майбутніх учителів початкових класів, що представлена такими блоками: цільовим, теоретико-методологічним, змістовним, організаційно-дієвим, діагностично-коригувальним.Основними положеннями й одержаними результатами дисертаційної роботи можна послуговуватися в процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів, зокрема при плануванні та проведенні різноманітних едукаційних форм аудиторної й позааудиторної роботи, для змістового наповнення навчальних і виробничо-практичних видань. Матеріал дисертації може слугувати базисом для проведення теоретичних й експериментальних досліджень у галузі теорії і методики як професійної освіти, так і професійного виховання.^UThe thesis deals with studying the issue of forming harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers.The essence and content characteristics of the basic research concepts "relationships", "interpersonal relationships", "harmony", "harmonious interpersonal relationships" are explained, on the basis of which the author defined the phenomenon as follows: "harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers" – is an integrated personal complex, which demonstrates the ability of youth to self-sufficient contact, expressed in the value, emotional and sensory attitude to oneself and others, finding spiritual and intellectual essence of the individual and following moral and ethical principles, norms of behavior in situations of interpersonal interaction. The structure of harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers is detalized, which is a complex unity consisting of four components, namely: motivational, cognitive, affective and interactive. The specifics of the process of forming harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers are described, a complex and multifaceted process, revealed through the prism of awareness of the educational potential at pedagogical institutions of higher education in forming harmoniously developed personality in general and harmonious interpersonal relationships of future professionals in particular, requires taking into account patterns and principles in its organization, formulation of the main cross-cutting goal, awareness of the role of management and academic staff (agents of change) and tasks, understanding the content of training, education and specific content produced by the structural components of harmonious interpersonal relationships (motivational, cognitive, affective, interactive), updating forms of organizing the educational process by selecting effective educational tools, means of educational influence on general culture, consciousness, spirituality and personal qualities of future primary school teachers. After thoroughly analysing the phenomenon under study as a dynamic integrative personal complex, the main criteria and their indicators are determined: motivational-value, spiritual-cognitive, emotional-volitional and behavioral-effective. It is proved that the dynamics of forming harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers will be shown in transforming levels (from low to high), which reflect positive changes in developing motivational-value, spiritual-cognitive, emotional-volitional and behavioral-value spheres of personality. A comprehensive diagnostics has been developed to identify the level of formed phenomenon according to each of the defined criteria and their relevant indicators, which includes standardized, those by the author and own development of diagnostic techniques. The structural-functional model of forming harmonious interpersonal relationships of future primary school teachers is theoretically substantiated, developed and experimentally checked. It is represented in the following blocks: the target block, the theoretical-methodological block , the content block, the organizational-effective block, the diagnostic-corrective block.The main ideas and thesis results can be used in the process of training future primary school teachers, in particular when planning and conducting various educational forms of classroom and extracurricular work, for the content of educational and practical publications. The thesis materials can serve as a basis for theoretical and experimental research in the field of theory and methodology of vocational education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського