Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (43)Книжкові видання та компакт-диски (50)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>A=НОВАКОВСЬК$<.>+<.>A=ІРИНА$<.>+<.>A=ОЛЕКСІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Новаковська І.О. 
Еколого-економічні засади трансформації сільськогосподарського землекористування в ринкових умовах: автореф. дис... канд. екон. наук : 08.00.06 / І.О. Новаковська ; НАН України, Рада по вивч. продукт. сил України. — К., 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано наукові засади трансформації відносин власності та земельних відносин на сучасному етапі здійснення земельної й аграрної реформи в Україні. Обгрунтовано базові принципи реформування земельних відносин в аграрній сфері та напрями оптимізації сільськогосподарських угідь у контексті процесів консолідації земельних ділянок. Проаналізовано сучасний стан нових організаційно-правових форм господарювння, визначено роль орендних відносин і заходів щодо охорони особливо цінних земель у механізмі регулювання земельних відносин. Розглянуто проблеми підвищення ефективності сільськогосподарського землекористування й організації структури земельного фонду на найближчу перспективу. Зроблено прогноз складу сільськогосподарських угід для кожної новоствореної форми господарювання на селі. Обгрунтовано сприятливі умови щодо ефективного функціонування цивілізованого ринку земель сільськогосподарського призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-511.2 +
Шифр НБУВ: РА367228

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Іщенко Н. Ф. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА / Н. Ф. Іщенко. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне вивчення структури земель автомобільного транспорту України. Виконано поглиблений аналіз автомобільних доріг відповідно до їх технічної класифікації, пропускної спроможності, цільового призначення. Сформовано фактори впливу на розвиток, як автомобільної мережі, так і її транспортної інфраструктури. Наведено пропозиції з удосконалення нормативно-правової бази використання земель автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Визначено основні завдання щодо забезпечення фінансової та інвестиційної політики, зокрема розвитку державно-приватного партнерства, довгострокового пільгового кредитування в енергозберігаючу техніку і технологію, технологічну модернізацію автомобільного транспорту.З'ясовано, що управління якістю будівництва чи реконструкції автомобільних доріг не має спеціалізованої нормативної бази. Доведено необхідність подальшого вдосконалення нормативних та нормативно-правових документів: перші потребують включення кількісних критеріїв якості як в окремі процеси, так і загальну оцінку робіт у дорожній галузі, другі – створення їх взаємопов'язаної системи, що забезпечить якісне будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Запропоновано механізм узгодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів автодорожнього господарства. Наголошено, що законодавча база землекористування земель автомобільного транспорту повинна орієнтуватися на використання точної та актуальної інформації щодо протяжності автомобільних доріг, їх безперебійного функціонування та контролю відповідними службами автотранспортної інфраструктури, постійне уточнення стану дорожнього полотна для правильного планування та організації ремонтних робіт, проектування будівництва нових доріг та авторозв'язок. Реалізація запропонованих пропозицій до земельного законодавства сприятиме вирішенню проблем відведення та оформлення права користування земельними ділянками для розміщення, будівництва й експлуатації об'єктів автодорожнього господарства, які слід урахувати при підготовці відповідних законодавчих актів.З'ясовано, що регулювання землекористування автомобільного транспорту та дорожнього господарства полягає в тому, що склад, статус, порядок надання, вилучення (викупу) земельних ділянок, передачі автомобільних доріг в концесію, оподаткування землі, охорона навколишнього природного середовища визначено різними законодавчими актами, частина положень яких не кодифікувалася. Запропоновано напрями вдосконалення правового режиму земель дорожнього господарства, спрямування його на ефективне використання та охорону земель, спрощення процедури набуття прав на них.Обґрунтовано пропозицію внесення змін до статті 71 Земельного кодексу України про виокремлення земель дорожнього господарства в окрему статтю; проведення кодифікації визначення їх складу шляхом зміни Земельного та Податкового кодексів, законів України «Про транспорт» і «Про автомобільні дороги» та низки підзаконних актів. У додатковій (новій) статті Земельного кодексу доцільно врегулювати питання резервування земельних ділянок, установлення придорожніх, охоронних та санітарно-захисних зон уздовж автомобільних доріг та режими їх землекористування. Розглянуто еколого-економічну складову використання придорожніх смуг та визначено проблеми незаконного їх розорювання. Запропоновано впровадження на законодавчому рівні заходів щодо покращення екологічної ситуації та придорожніх територіях.З'ясовано, що резервування земель, є правовою необхідністю врегулювання земельних відносин, забезпечення потреб населення, галузей економіки в землі, її раціонального використання та охорони, зокрема для будівництва автомобільних доріг, та повинно здійснюватися згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів.^UComprehensive research of the land road transport structure of Ukraine has been carried out. Automobile roads have been analysed in accordance with their technical classification, capacity, purpose. The factors influencing the development of both the automobile network and its transport infrastructure have been formed. Suggestions for regulatory improvement and legal base of road transport land use and road economy have been given. The main tasks for ensuring financial and investment policy, in particular the public-private partnership development, long-term preferential lending to energy-saving technology and technology, technological modernization of road transport have been determined.It has been determined that there is no specialized regulatory framework for quality management of road construction or reconstruction. Regulatory documents require the inclusion of quantitative quality criteria, both in individual processes and in the overall assessment of the work quality in the road industry. Regulatory - legal documents need further improvement, creation of an interconnected system that will ensure quality in roads construction and their reconstruction.The coordination project mechanism of land management for the allocation of land plots for the location, construction and operation of road facilities have been proposed. Legislative framework for land use of road vehicles should be directed to the use of accurate and up-to-date information on the length of roads, their smooth functioning and control by the relevant services of road transport infrastructure, constant updating of the condition of the roadway for proper planning and organization of repair works, design of construction and repair works auto junction. The implementation of the proposed suggestions in the land legislation would provide an opportunity to facilitate the resolution of allocation problems and registration of the right to use the land plots for the location, construction and road facilities operation, which should be taken into account when preparing the wording of the relevant legislative acts.It is established that the regulation of land use and road economy is that the composition, status, procedure for granting, removal of land (redemption), transfer of roads to concessions, land taxation, environmental protection are addressed in various legislative acts. acts whose parts have not been codified. The improvement directions of the lands legal regime of the road economy, its direction on the effective use and protection of the lands, simplification of the procedure of acquiring the rights to land have been proposed.The proposal to amend Article 71 of the Land Code of Ukraine and to separate the road economy land into a separate article of the Code has been justified. It has been considered that it is necessary to carry out codification of determining the composition of the automobile roads and road economy, by introducing the specific amendments to the Land and Tax Codes, Laws of Ukraine "On Transport", "On Roads", to a number of by-laws. In particuar, it is advisable to regulate the land reservation issues, establishment of roadside, protection and sanitary protection zones along automobile roads and land use regimes as part of an additional (new) article of the Land Code..The ecological and economic component of the roadside stripes use has been considered and the problems of illegal plowing has been identified. Legislative measures has been proposed for improvement the environmental situation of roadside areas.It has been found out that land reservation is a legal necessity for the regulation of land relations, meeting the needs of the population, branches of the economy in the land and its rational use and protection, in particular for the construction of roads and should be carried out in accordance with regulatory documents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Новаковська В. Я. 
Підвищення теплостійкості та водостійкості бітумного в'яжучого для поверхневої обробки модифікацією емульсій водним катіонним латексом / В. Я. Новаковська. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертаційній роботі встановлено, що поверхневі властивості водних фаз та катіонних бітумних емульсій на їх основі мають близькі значення, тому вибір емульгаторів для приготування емульсій з певною швидкістю розпаду рекомендовано проводити на основі аналізу поверхневих властивостей водних фаз. Встановлено, що введення катіонного латексу до складу бітумних емульсій підвищує теплостійкість та еластичність бітумних в'яжучих, утворених внаслідок їхнього розпаду. Показано, що із збільшенням концентрації катіонного латексу у складі бітумних емульсій показники зчеплюваності плівок бітумних в'яжучих, утворених після їхнього розпаду, з поверхнею зерен щебеню та скляних пластин, зростають. Експериментально визначено, що бітумні в'яжучі, утворені внаслідок розпаду модифікованих латексом бітумних емульсій, характеризуються більшою величиною утримуючої здатності в діапазоні низьких температур, порівняно з бітумними в'яжучими, утвореними з емульсій без латексу. Ключові слова: бітумна емульсія, водостійкість, залишкове бітумне в'яжуче, латекс, поверхневий натяг, еластичність, температура розм'якшеності, поверхнева обробка, утримуюча здатність.^UThe thesis theoretically substantiates and experimental studies confirm the possibility of forming the structure of residual bituminous binder, which provides it with elasticity, increased water resistance, heat resistance and retention capacity of aggregate in a protective layer arranged by surface treatment technology.Іt is experimentally established that the surface properties of aqueous phases and cationic bitumen emulsions based on them have similar values, so the rationale for the choice of emulsifiers for preparing emulsions with a certain breaking rate is recommended based on the results of determining the surface properties of aqueous phases. It was found that with increasing work of the adhesion forces of the bitumen emulsion, there is an increase in the value of the adhesivity of the residual bituminous binder to the surface of the aggregate and glass plates.Studies have shown that the introduction of aqueous cationic latex in the composition of cationic bitumen emulsions made from road petroleum oxidized bitumens, has virtually no effect on their physical and mechanical properties, but significantly affects the heat resistance and elasticity of their bituminous compounds. As the concentration of aqueous cationic latex in the composition of bitumen emulsions increases, the adhesion of bitumen binder films formed after the breaking of emulsions with the surface of aggregate and glass plates increases.It has been experimentally established that bituminous binders formed by the breaking of cationic latex-modified bitumen emulsions are characterized by a higher retention capacity in the low temperature range compared to bituminous binders formed by the breaking of bitumen emulsions without latex.It has been found that bituminous binders formed due to the breaking of modified emulsions have a lower sensitivity of the retention capacity to the effects of cyclic freezing-thawing, compared to bituminous binders formed due to the breaking of bituminous emulsions. It is shown that the temperature sensitivity of the elasticity index, as well as the index of the retention capacity of aggregate by bituminous binder formed by the breaking of bitumen emulsion with 6 % latex, is the lowest compared to bituminous binders formed by breaking of bitumen emulsions of 4,5 %, 3 % and 1,5 % latex by weight of bitumen.Key words: bitumen emulsion, water resistance, residual bitumen binder, latex, surface tension, elasticity, softening point, surface treatment, retention capacity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського