Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (199)Книжкові видання та компакт-диски (91)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=ПРИСТУП$<.>+<.>A=ЛЮДМИЛ$<.>+<.>A=НИКОДИМІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Приступа Л.Н. 
Бронхіальна астма та метаболічний синдром: обгрунтування патогенетичних підходів до діагностики, лікування та профілактики: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.27 / Л.Н. Приступа ; АМН України. Ін-т фтизіатрії і пульмонології ім. Ф.Г.Яновського. — К., 2006. — 33 с. — укp.

Вивчено частоту компонентів метаболічного синдрому у хворих на бронхіальну астму (БА). Розкрито механізми обтяжливого впливу вісцерального ожиріння та метаболічного синдрому на підставі вивчення клітинно-молекулярних механізмів запалення, цитокінової регуляції, апоптозу імунокомпетентних клітин і системи протеолізу на перебіг БА. Патогенетично обгрунтовано доцільність застосування поліоксидонію у хворих з асоціацією БА і метаболічного синдрому та використання симвастатину і розвантажувально-дієтичної терапії у хворих на БА з вісцеральним ожирінням для профілактики формування повного метаболічного синдрому. Підтверджено позитивний вплив запропонованих методів лікування на зрушення у клітинному імунітеті, системі цитокінів і протеолізу та їх клінічну ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р412.202-5 + Р415.2-5 +
Шифр НБУВ: РА345889

Рубрики:

      
2.

Приступа М.І. 
Регулювання соціально-трудових відносин на регіональному ринку праці: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / М.І. Приступа ; Харк. держ. економ. ун-т. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Досліджено науково-практичні особливості регіонального ринку праці, розроблено теоретико-методологічні основи побудови сучасного механізму регулювання соціально-трудових відносин. З урахуванням специфіки перехідних процесів та регіональних особливостей розроблено систему показників оцінки соціально-трудових відносин, визначено критерії пофакторної оцінки інтегрального індексу соціальної напруги для обрання стратегії вирішення прогнозованих конфліктів. Запропоновано у якості нормативної системи в механізмі регулювання соціально-трудових відносин використовувати економічні, соціальні, трудові та економіко-екологічні макроорієнтири, норми соціальних потреб та державних гарантів. Розроблено алгоритм розрахунку індексу якості соціально-трудового потенціалу регіону, який запропоновано використовувати для оптимізації та удосконалення соціально-трудових відносин у регіоні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)240.523.3 + У9(4УКР-4ХМЕ)240.523.3
Шифр НБУВ: РА330627

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Приступа А.Л. 
Розвиток теорії та методів розрахунку теслівських процесів щодо передачі енергії без проводів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.05 / А.Л. Приступа ; Ін-т електродинаміки НАН України. — К., 2008. — 19 с. — укp.

Розвинуто теорію теслівських процесів щодо передачі енергії без проводів на невеликі відстані, які у порівнянні з магнітною складовою електромагнітного поля характеризуються більшою магнітною. Розроблено математичні моделі теслівських процесів, які відбуваються під час передачі енергії на невеликі відстані у разі активно-індуктивного навантаження. Досліджено вплив геометричних параметрів і взаємного розміщення антен на інтенсивність теслівських процесів. Показано можливість використання даних процесів для безконтактної підзарядки акумуляторів за наявності резонансної індуктивності у колі навантаження на невеликі відстані й у системах неруйнівного моніторингу стану ізоляції електротехнічних пристроїв. У разі налаштування кола передачі у резонанс у разі збільшення струму у навантаженні збільшуються перенапруги на індуктивності, що необхідно враховувати під час розробки пристроїв. Досліджено вплив параметрів джерела живлення на інтенсивність процесів передачі енергії. Обгрунтовано діапазон частот, за яких доцільно використовувати теслівські процеси. Експериментально доведено вірогідність результатів, одержаних внаслідок проведених досліджень. Установлено, що розбіжність теоретичних і експериментальних результатів у робочому діапазоні не перевищує 5 %.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З251.3 +
Шифр НБУВ: РА361835

Рубрики:

      
4.

Приступа Л.А. 
Складові оцінки ефективності управління фінансовими ресурсами підприємств зв'язку: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Л.А. Приступа ; Одес. нац. акад. зв'язку ім. О.С.Попова. — О., 2009. — 19 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та методичні підходи до комплексного оцінювання ефективності процесу управління фінансовими ресурсами вітчизняних підприємств зв'язку. Досліджено теоретичні основи, удосконалено й апробовано загальну систему оцінювання ефективності управління фінансовими ресурсами підприємства. Побудовано й апробовано адитивні факторні моделі прибутковості активів (фінансових ресурсів), інвестованих фінансових ресурсів і власного капіталу. Обгрунтовано рекомендації щодо комплексного використання методів логарифмування та пропорційного ділення для проведення детального факторного аналізу прибутковості. Визначено складові інтегрального оцінювання ефективності управління фінансовими ресурсами. Зроблено стратегічне позиціонування рівнів ефективності управління фінансовими ресурсами підприємств зв'язку, охарактеризовано складові її оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)386.1-93-21 +
Шифр НБУВ: РА363454

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Приступко А.О. 
Фінансово-правове регулювання фондового ринку України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.О. Приступко ; Ін-т законодавства Верхов. Ради України. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Досліджено проблеми фінансово-правового регулювання фондового ринку України на етапі формування та утвердження ринкових відносин. Розкрито сутність фондового ринку, доведено, що даний ринок є комплексом фінансових правовідносин, а також фінансово-правової системи ринкового обороту і відтворення (випуск, розподіл, перерозподіл, андеррайтинг, купівля-продаж) цінних паперів, боргових зобов'язань і деривативів, визначено їх статус як фондових інструментів для нарощування фінансового капіталу та потенціалу інвестиційних ресурсів. Проаналізовано особливості фінансово-правового регулювання інфраструктури фондового ринку, яка забезпечує правила гри та умови для безперебійного функціонування. Висвітлено причини гальмування в Україні ринку цінних паперів та фондового ринку, шляхи та механізми їх усунення та послаблення на основі досконалої системи фінансово-правового регулювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)921.263 + Х829(4УКР)0 +
Шифр НБУВ: РА343056

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Свищ Л. О. 
Педагогічні умови формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх фахівців з іноземної мови у процесі професійної підготовки / Л. О. Свищ. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації на методологічному, теоретичному та практичному рівнях досліджено аксіологічні засади професійної підготовки фахівців з іноземної філології з використанням зарубіжного досвіду. Встановлено філософсько-теоретичні основи формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх фахівців з іноземної філології й концептуалізовано вимоги до ціннісного складника професійної підготовки таких фахівців в умовах зміни аксіоорієнтирів. Визначено педагогічні умови формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх фахівців з іноземної філології у процесі професійної підготовки, а також укладено структурно-змістову модель формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх фахівців з іноземної філології.Схарактеризовано зміст формувального експерименту, розкрито методику експериментального дослідження; представлено впровадження педагогічних умов і розробленої моделі формування ціннісно-смислового досвіду майбутніх фахівців з іноземної мови у процесі професійної підготовки; проаналізовано результати експериментальної перевірки ефективності реалізації запропонованих педагогічних умов і моделі.^UThe thesis examines at the methodological, theoretical and practical levels the axiological principles of professional training of specialists in foreign philology with the use of foreign experience. The relevance and prospects of special attention to axiological issues in the context of the organization of higher education, in particular the training of future philologists, are proved. The prospects of value training, formulation of relevant axiological guidelines in the educational process that would correspond to current social practice, correlate with the principles and objectives of modern professional pedagogical training of specialists in foreign philology, contribute to the formation of axiological competencies and developed value-semantic sphere.A thorough analysis of the concepts of axiological discourse has shown that the process of formation of the value-semantic sphere and axiological consciousness is not extemporaneous, its content can be influenced, and this influence has both social and individual dimensions. It is emphasized that the concept of value-semantic experience, which is the result of the life of the individual and the internal (value) experience as well as reconsideration of the content, nature and peculiarities of human activity, is of profound significance for our study.On the basis of conducted research it is proved that the introduction of an effective value component in the educational process of training of future specialists in foreign philology will contribute to their personal evolution, the formation of developed value consciousness, creation of potential for humanization and harmonization of social relations in the interests of the individual and society. It is substantiated that the result of professional training of future teachers, in particular, specialists in foreign philology, should be the involvement and adoption of (1) values of knowledge content, (2) values that define the person of the teacher, (3) values that determine the content of relations in educational system.It is shown that the most promising pedagogical conditions for the formation of value-semantic experience of future foreign philologists in the process of professional training are: 1) the formation of the knowledge base of value motivations in the professional activities of future philologists; 2) development of the value-semantic sphere of students of philological education by creating an axiogically oriented educational environment; 3) formation of future philologists' operational and activity skills of realization of axiological knowledge and value priorities; 4) mastery of the methods of evaluation and adjustment of professional activity in terms of implementation of axiological knowledge and value priorities. The implementation of these prerequisites contributes to the formation of axiological competence of future specialists in the speciality 035 “Philology”.The pedagogical model of the process of formation of value-semantic experience of future specialists in foreign philology is theoretically substantiated and presented. The concept of “model” is interpreted as a set of elements combined in a certain system, which has passed the theoretical and experimental testing and with which the researcher builds an ideal image of the phenomenon under study. By type, we refer our model to the structural-semantic, as the structural model is a model, the subject of modeling of which is the structure of the studied pedagogical object, which takes into account the relationships characteristic of its components.The effectiveness of the proposed pedagogical conditions and the model of formation of value-semantic experience of future specialists in foreign philology have been experimentally tested. On the basis of the obtained indicators the high level of mastery has been demonstrated and interpreted as results of educational process of values of knowledge content , values defining the person of the teacher, values defining the maintenance of relations in the system of education, and also the axiological competence connected with these values which allow for: (1) mastery of axiological knowledge and its understanding, i.e. the ability to know and understand, (2) knowledge of how to act in a situation of value conflict and value choice; (3) acquisition of values and awareness of value orientations as the basis of human activity (in particular, professional activity).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Мадей А. С. 
Історико-культурний контент інформаційно- аналітичного тижневика «Дзеркало тижня. Україна» (2004–2014 рр.). / А. С. Мадей. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі схарактеризовано ключові поняття культурної журналістики; проаналізовано сучасні тенденції висвітлення історичної та культурної проблематики в українській періодиці; з'ясовано системні причини проблеми функціонування культурно-історичної тематики за залишковим принципом – застаріла редакційна політика та некваліфіковані журналісти, які працюють з культурною тематикою; здійснено жанрово-тематичний аналіз історико-культурного контенту тижневика «Дзеркало тижня. Україна»; систематизовано змістове наповнення історико-культурного контенту «Дзеркала тижня. Україна» за критеріями – події, факти, особистості, автори; встановлено, що жанровою домінантою історико-культурного контенту аналізованого тижневика за якісними показниками є жанр інтерв'ю як інструмент у комплексному розкритті образу респондента; виділено особливості трансформації історико-культурних концептів та їх реалізації у міфологемах на сторінках «Дзеркала тижня. Україна»; визначено основні підходи, за допомогою яких реалізується місія історико-культурного контенту «Дзеркала тижня. України» як формотворчого чинника національної свідомості українців.^UThe paper describes the key concepts of cultural journalism; the modern tendencies of how the Ukrainian periodicals cover historical and cultural problems are analyzed; the researcher discovered the systemic problems and reasons why the cultural-historical topics are covered by a leftover principle: it is out-of-date editorial policy and unqualified journalists who write materials on cultural subjects; the author performed genre and thematic analysis of the historical and cultural content of the «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» [«Mirror of the Week. Ukraine»] weekly newspaper; the subject matter of the historical and cultural content of the «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» was systematized by criteria: events, facts, personalities, authors; it was established that the genre dominant of the historical and cultural content of the analyzed weekly newspaper in terms of quality indicators is the genre of interviews as a tool of the comprehensive disclosure of the respondent's image; the researcher highlighted the peculiarities of the transformation of historical and cultural concepts and its realization in mythologems on the pages of «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina»; the author pinpointed the main approaches in implementing the mission of historical and cultural content of «Dzerkalo Tyzhnya. Ukraina» as a formative factor of the national identity of Ukrainians.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Приступа Я. В. 
Розвиток концепцій природничої освіти в педагогічному дискурсі України (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.): автореферат дис. ... д.філософ : 011 / Я. В. Приступа. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації здійснено комплексний аналіз розвитку концепційприродничої освіти у вітчизняному педагогічному дискурсі, виявленозакономірності цього процесу, визначено тенденції подальшоговдосконалення концепцій природничої освіти України з урахуваннямінтеграційних процесів в освіті.Джерельну базу дослідження складають нормативно-правові акти,архівні матеріали Центрального державного архіву вищих органів управлінняУкраїни та Державного архіву Дніпропетровської області, наративні тадидактичні джерела.Установлено, що методологічна основа дослідження розвиткуконцепцій природничої освіти складається з системи філософських,загальнонаукових, конкретно-наукових підходів, принципів і методів, якіслугують загальними орієнтирами дослідження та інструментами отриманнянових знань із заявленої проблематики.Концепція природничої освіти – науковий комплекс поглядів,педагогічних процесів та явищ, які вплинули на формування провіднихтенденцій природничої освіти крізь призму природничо-наукового аспекту.Виявлено, що концепції природничої освіти можуть існувати у двохформах: бути експліцитно вираженими, тобто існувати саме у вигляді«концепцій»; бути імпліцитно вираженими, тобто існувати у виглядінавчальних планів, програм навчальних предметів, підручників, методичних3рекомендацій, порад для вчителя, розроблених для реалізації законів,постанов, наказів Міністерства освіти відповідного періоду, а також у виглядівласне керівних матеріалів.Розвиток концепцій природничої освіти з їх подальшою освітньоюімплементацією є цілісним динамічним процесом постійних кількісних таякісних трансформацій усіх компонентів природничої освіти (сукупностісистематизованих знань про закономірності природничих наук, науковоприродничої грамотності, відповідних природничо-науковихкомпетентностей, умінь і навичок, цінностей, наукового світогляду), якийдетермінується соціально-економічними, науково-технічними,соціокультурними й організаційно-правовими чинниками та безпосередньовпливає на формування в особистості природничої картини світу.Визначено, що періодизація історико-педагогічних явищ – це поділцілісної структурної моделі історико-педагогічного феномену, якийскладається із сукупності соціально-політичних, культурно-історичних,національно-культурних, суспільно-ідеологічних, дидактичних, психологопедагогічних, історико-педагогічних процесів, на темпоральні складовівідповідно до певного критерію (ознаки).^UThe thesis provides a comprehensive analysis of the science educationconcepts development in pedagogical discourse; it identifies the regularities of thisprocess, and the trends of further development of science education in Ukraine,taking into account the integration processes in education.The source base of the study is made up of normative legal acts, archivalmaterials of the Central State Archive of Higher Governments of Ukraine and theState Archive of the Dnipro Region, narrative and didactic sources.It is determined that the methodological basis of the study of the naturalscience formation history consists of a system of philosophical, general scientific,specific scientific approaches, principles and methods that serve as generalguidelines for research and tools for obtaining new knowledge on the stated issues.The concept of science education is a scientific complex of views,pedagogical processes and phenomena that has influenced the formation of leadingtrends in science education through the prism of the natural and science aspect.It has been found that the concepts of science education can exist in twoforms: to be explicitly expressed, that is to exist in the form of “concepts”; to beimplicitly expressed, that is to exist in the form of curricula, subject programmes,textbooks, methodological recommendations, teacher’s guides developed toimplement laws, regulations, orders of the Ministry of Education of the relevantperiod, as well as in the form of actual guidance materials.14The development of science education concepts with their subsequenteducational implementation is a holistic dynamic process of constant quantitativeand qualitative transformations of all components of science education (a set ofsystematic knowledge about the laws of natural sciences, scientific and naturalliteracy, relevant natural science competencies, skills, values, scientificworldview), which is determined by socio-economic, scientific, technical, sociocultural and organizational and legal factors and directly affects the personality’sformation of the world’s natural picture.It is determined that the periodization of historical and pedagogicalphenomena is a division of the integral structural model of the historical andpedagogical phenomenon, which consists of a set of socio-political, cultural,historical, national, cultural, socio-ideological, didactic, psychological,pedagogical, historical and pedagogical processes, into temporal components inaccordance with a certain criterion (feature).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського