Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (282)Книжкові видання та компакт-диски (192)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>A=ПРОТАС$<.>+<.>A=НАДІЯ$<.>+<.>A=МИХАЙЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Протасова 
Болеани G-просторів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.08 / Ольга Ігорівна Протасова ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152,0 + В182,21,0
Шифр НБУВ: РА349985

Рубрики:

      
2.

Протасенко О.Ф. 
Вдосконалення професійної підготовки операціоністів банківського відділення на основі контролю формування стресостійкості: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.01.04 / О.Ф. Протасенко ; Харк. нац. акад. міськ. госп-ва. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Запропоновано рішення актуальної задачі підвищення якості професійної підготовки операціоністів банківських відділень шляхом контролю процесу формування їх стресостійкості. Удосконалено системний підхід щодо дослідження зміни функціонального стану людини-оператора у процесі трудової діяльності, у межах якого синтезовано модель і розроблено метод контролю стресостійкості операціоністів банківських відділень. Здійснено класифікацію стресостійкості та запропоновано взаємодоповнювальні способи оцінки впливу стрес-факторів на її формування. Розроблено алгоритм визначення стресостійкості, для реалізації якого розроблено програмне забезпечення. Відзначено, що впровадження нових методів, способів і засобів здійснення періодичного контролю функціонального стану операціоністів сприяють підвищенню якості їх трудової діяльності. Експериментально обгрунтовано необхідність релаксаційного корегування функціонального стану операціоністів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.2-69 +
Шифр НБУВ: РА339376

Рубрики:

      
3.

Протас В. В. 
Застосування інтермітуючої гемодіафільтрації в комплексному лікуванні хворих з гострим некротичним панкреатитом: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.30 / В. В. Протас ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Обгрунтовано доцільність включення в комплексну терапію її фільтраційної методики еферентної терапії. Запропоновано для екстракорпоральної детоксикації вдосконалений варіант інтермітувальної гемодіафільтрації. Досліджено її вплив на основі показники гомеостазу у хворих даної категорії. Встановлено, що застосування інтермітувальної гемодіафільтрації в комплексному лікуванні хворих з гострим некротичним панкреатитом зменшує тяжкість їх стану, ступінь мультиорганної дисфункції та статистично значимо збільшує виживання. Підтверджено безпечний профіль процедур даної методики. Розроблено та впроваджено практичні рекомендації щодо режиму, показань і протипоказань, строків проведення інтермітувальної гемодіафільтрації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.601.1 + Р413.601.1-52
Шифр НБУВ: РА371978 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Протасова В.Є. 
Парламентсько-президентська республіка: сутність, особливості, різновиди: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / В.Є. Протасова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади парламентсько-президентської форми державного правління. Наведено визначення поняття "форма державного правління". Визначено місце та роль форми державного правління в системі елементів форми держави. Встановлено критерії класифікації республіканської форми державного правління. Проаналізовано історію формування теорії поділу державної влади, розглянуто сучасні підходи щодо його тлумачення. Описано моделі поділу державної влади у різних республіканських формах державного правління. Розкрито сутність і правові ознаки змішаної республіки, визначено термінологічні еквіваленти її різновидів. Охарактеризовано основні етапи розвитку, визначено сутність та особливості президентсько-парламентської республіки. Обгрунтовано умови виникнення та правові ознаки парламентсько-президентської республіки, розглянуто особливості її втілення в конституційних моделях різних держав. Досліджено процес конституційного реформування в Україні в період незалежності. Проаналізовано основні напрями удосконалення моделі державно-владної організації в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х001.312 + Х001.411 +
Шифр НБУВ: РА355994

Рубрики:

      
5.

Протас І.Б. 
Проблеми судового захисту прав і інтересів громадян у зв'язку з заподіянням їм шкоди незаконними діями органів дізнання, попереднього слідства, прокуратури і суду: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / І.Б. Протас ; Ун-т внутр. справ. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Розкрито поняття права громадянина на судовий захист прав і законних інтересів громадян у зв'язку із заподіянням їм шкоди органами дізнання, попереднього слідства, прокуратури і суду, форми захисту, галузеву природу правовідносин, основні проблеми та перспективи розвитку цього інституту. Розглянуто дію процесуального механізму відновлення порушених прав громадян у деліктах, з метою виявлення особливостей властивої для даної категорії справ. Запропоновано рекомендації щодо удосконалення інституту судового відшкодування шкоди, заподіяної громадянину органами дізнання, попереднього слідства, прокуратури та суду.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)213.15 + Х892.19(4УКР)182
Шифр НБУВ: РА307728 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Протасова 
Розкладання графів: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.01 / Ксенія Дмитрівна Протасова ; НАН України; Інститут кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 2006. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В126.3,0
Шифр НБУВ: РА351776

Рубрики:

      
7.

Протасова Н.Г. 
Теоретико-методичні основи функціонування системи післядипломної освіти педагогів в Україні: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Н.Г. Протасова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 31 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемам теорії та практики післядипломної освіти педагогічних кадрів. Розроблено нові підходи до організації та змісту навчання педагогів у системі післядипломної освіти, що грунтуються на андрогогічних ідеях і методології синергетизму. Доведено, що післядипломна освіта є складноорганізованою, відкритою, відносно самостійною освітньою системою і складовою системи безперервної освіти. Виявлені тенденції розвитку системи післядипломної освіти покладено в основу створення концептуальної моделі її функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Протасенко К. О. 
Державне управління Національною гвардією України в умовах надзвичайного стану: організаційно-правові інструменти / К. О. Протасенко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розроблено наукові положення та отримано нові результати, які в сукупності вирішують актуальне наукове завдання, що полягає в удосконаленні організаційно-правових інструментів державного управління Національною гвардією України в умовах надзвичайного стану.Розроблено систему критеріїв і показників визначення доцільності залучення Національної гвардії України до здійснення заходів надзвичайного стану з використанням методу аналізу ієрархій.^UIn the thesis author has developed the scientific principles and obtained new results that solve the actual scientific task. This task is to improve the organizational and legal instruments of public administration by the National Guard of Ukraine in a state of emergency.The system of criteria and indicators for determining the advisability of using the National Guard of Ukraine in a state of emergency is developed with the hierarchy analysis method.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Протас М. О. 
Парадигмальні трансформації мистецтва ХХ–ХХІ століть: стильові стратегії формотворення / М. О. Протас. — Б.м., 2021 — укp.

Протас М. О. Парадигмальні трансформації мистецтва ХХ–ХХІ століть: стильові стратегії формотворення. — Кваліфікаційна наукова праця направах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора мистецтвознавства за спеціальністю 26.00.01 — теорія та історія культури. — Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України. Київ, 2021.Дисертація досліджує чинники й наслідки парадигмальних трансформацій, що призвели від початку ХХ століття до виникнення у світовому масштабіфеномену посткультури. Вперше у вітчизняному науковому дискурсі розкриваються особливості становлення образотворчого мистецтва, зокрема української скульптури, що детерміновані стильовими парадигмами модернізму, постмодернізму та post-постмодернізму, зокрема в аспекті contemporary art, що впросторі вітчизняного культуротворення віддзеркалилося ентропійними процесами реїфікації мистецької свідомості й формотворчих принципів. Аналітичнийфокус на феномені поглиблення кризи мистецтва посткультури детермінована актуальністю в умовах пізньої фази розвитку капіталізму методологічних традицій Франкфуртської філософської школи, та світосістемного аналізу І.Валлерстайна, які ефективно діагностують зміни соціально-історичних і культурно-мистецьких явищ.Дисертація з'ясовує ризики процесів реїфікації, нівелюючих тенденції самоідентифікації національного образотворення, що деформує культурну пам'ять суспільної свідомості, в наслідок чого сучасна світова і вітчизняна скульптура, позбавлена вітальної аури, трансформується у розсудливий дизайн-проект, факт чого маніфестує public art post-постмодернізму, що врешті веде до культурної ентропії суспільства споживання. Між тим протягом історичногошляху еволюції української скульптури регіструються закономірності циклового повторення стильоутворювальних стратегій, що графічно візуалізується еволюційною моделлю на засадах Теорії Ф. Шміта. Це веріфікує у підсумку твердження дисертанта, що еволюційний шлях української скульптури ХХ–ХХІ століть демонструє сталий імператив парадигмально-стильового ресайклінгу, за яким стильовий гештальт доби трансформується і повертається на новому щаблі завдань у загальному русі законоутворювальних енергій методологічної та стилістичної свідомості. Тож знання закономірностей еволюції мистецтва дозволяє кожній національній культурі послідовно опрацьовувати трансцендентні і позитивістські формотворчі стратегії, де саме духовні інтенції формотворенняу свобідному часі складають пріоритетний напрямок творчо-плідного розвитку мистецтва як окремої нації, так і мультикультурної європейської спільноти.Ключові слова: мистецтво посткультури, парадигмальні трансформації, українська скульптура, мистецтво ХХ століття, мистецтво ХХІ століття, стиль, комодифікація, реїфікація стильової свідомості, модель циклічного розвитку.^UProtas M. O. Paradigm transformations of the art of the XX–XXI centuries: style formation strategies. — Qualifying scientific work as a manuscript.Thesis for a Doctor of Arts degree in specialty 26.00.01 — Theory and History of Culture. — Modern Art Research Institute of the National Academy of Arts ofUkraine. Kyiv, 2021.The dissertation examines the factors and negative consequences of paradigm transformations that have led to the emergence of a global phenomenon of post-culture, the process that started at the beginning of the twentieth century. In this con-text, for the first time in the national scientific discourse, thorough attention is paid to the research of the peculiarities of the formation of fine arts (and, in particular, Ukrainian sculpture), which are determined by the stylistic paradigms of modernism, postmodernism and postpostmodernism. The aspect of contemporary art, which in the space of domestic culture-formation processes has been reflected as a process of reification of the artistic consciousness and the formative principles, is, among others, considered especially attentively. The analytical focus on the phenomenon of deepening of the crisis of post-culture art in contemporary visual and theoretical and critical discourses is determined by the relevance, under the conditions of capitalism's late phase, of the traditions of the philosophical and methodological approach developed by the Frankfurt School of Philosophy. The dissertation also takes into account the fact that among the examples of interdisciplinary research, the world-system analysis of I. Wallerstein's “Time-space” is a rather productivemethod of studying the paradigm shift of civilizational culture towards rational techno-identity, as it diagnoses by means of cyclic models of dialecticaldevelopment of transformation of social and his-torical, cultural and artistic phenomena. The consideration of cultural and historical amnesia cultivated bycontemporary artistic practices and of the previous century's Soviet art's transcendental aphasia is car-ried out from the perspective of consistent criticalanalytics of the positive experience of artificially imposed in Soviet times the single method of social realism, which pre-vented the expression of subjective- andindividually-based styles of modern and ear-ly avant-garde of the national plastic school of the first third of the twentieth century, but after the collapse of the USSRthe Soviet totalitarian narratives were superseded by the no less totalitarian on the principle of action technoid system of market ideol-ogy of the cultural industry.Keywords: post-culture art, paradigm transformations, Ukrainian sculpture, XX century art, XXI century art, style, commodification, reification of style consciousness,model of cyclical development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Стрельцова М. В. 
Симпозіумний рух України та світова скульптурна практика кінця ХХ – початку ХХІ століть: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / М. В. Стрельцова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням національної симпозіумної практики межі ХХ–ХХІ ст. в її кореляції з еволюцією світової пластики. Враховуючи активну динаміку українських симпозіумів, мета дослідження – встановити роль скульптурних симпозіумів у процесі формування головних тенденцій еволюції сучасної української скульптури, а саме концептуальних дизайн-об’єктів і творів, орієнтованих на художньо-образну епістему; визначити місце та значення симпозіумного руху України в контексті світової скульптурної практики, зокрема міжнародного симпозіумного руху, на зламі ХХ–ХХІ ст. Зазначена тема потребує подальшого вивчення в українському і закордонному мистецтвознавчому дискурсі, зокрема у контексті негативних наслідків комодифікації культурного продукту під впливом неоліберальної економіки. Атрибуція та систематизація репрезентативної об’єктної бази дослідження оприявнили факт повної втрати або пошкодження деяких пленерних скульптур. Незрозумілим залишається їх стан на тимчасово окупованих територіях України. Вказано, що започаткуванню симпозіумного руху на українських теренах сприяли нові умови містобудівного та соціального характеру, а також поступова еволюція й вихід пластики в публічний простір. Засновником українського симпозіумного руху (1986) став київський скульптор Ю. Синькевич.З’ясовано, що першому (1986-1990-ті) етапу національного симпозіумного руху властивий історизм художньої свідомості скульпторів, спричинений пошуками ними «українського стилю» та активізацією процесу національної самоідентифікації в українському суспільстві. Певні митці поколінь 1960-х і 1970-х оновлювали свою пластичну лексику завдяки праці у твердих матеріалах без проміжних моделей та зверненню до модерністської традиції. Натомість деякі представники молодого покоління, становлення якого припало на більш демократичний період другої половини 1980-х, сприймало актуалізацію національних художніх кодів у постмодерністській площині. Другий етап (2000-ті) характеризується більшою концептуалізацією симпозіумної практики та підпорядкуванням її стратегіям public art і артринку. Цим наративам глобалізації протистояли концепції окремих симпозіумів, орієнтованих на етнонаціональний дискурс і трансцендентальну естетику. Завважено, що еволюція міжнародного симпозіумного руху віддзеркалює перехід від автономної артепістеми модернізму до концептуально-просторового сприйняття скульптури в межах «розширеного поля» постмодернізму. Серед головних світових симпозіумних тенденцій виявлено: уніфікацію та концептуалізацію художньої мови, дизайнизацію та загальну комерціалізацію. Доведено, що сьогодні міжнародний симпозіумний рух не є в авангарді формальних і стилістичних новацій світової скульптурної практики. Утім, його інституціоналізація, динамічне поширення світом, а також сприяння сталому міському розвитку доводить культурно-мистецьку релевантність симпозіумного явища. Попри свою специфіку поступ українського пленерного руху суголосний актуальним процесам у міжнародному симпозіумному русі та світовій скульптурній практиці. Порівняльний аналіз парадигм національних симпозіумів продемонстрував перспективність насамперед приватної та гібридної симпозіумних моделей, котрі взорують на актуальні тенденції світової культуріндустрії та віддають пріоритет проєктам сontemporary art. Проте основа українського симпозіумного руху – муніципальна модель – залишається затребуваною. Національна симпозіумна практика можу бути визначена як мистецтво в публічному просторі / громадських місцях (art in public places), котре має неабиякий соціокультурний потенціал і здатне у межах руху сталого урбанізму сприяти створенню безпечних та інклюзивних міст, що є надважливим у контексті повоєнного відновлення України. Введено в науковий вжиток репрезентативну вибірку ландшафтних творів українських митців, які нині є активними учасниками міжнародного симпозіумного руху. Їхня творчість успішно інтегрується у світовий артпростір, а закордонний пленерний досвід стимулює оновлення їхньої пластичної мови.Українські симпозіуми віддзеркалюють чотири актуальні стильові стратегії національної скульптури: контемпорарну абстрактно-концептуальну редукцію; елліністично-орієнтовану скульптуру з приматом трансцендентальної естетики та українського кордоцентризму; кітч і натуралістичну гаптику. Однак вони вже не грають таку роль у модернізації пластичного мислення скульпторів, як це було у 1980–1990-х.^UThe dissertation is a comprehensive study of the national symposium practice at the turn of the twentieth and twenty-first centuries in its correlation with the evolution of world plastic art. Taking into account the active dynamics of Ukrainian symposia, the objective of the work is to establish the role of sculptural symposia in the process of forming the main trends in the evolution of contemporary Ukrainian sculpture, namely conceptual design objects and works focused on the artistic and figurative episteme; to determine the place and significance of the Ukrainian symposium movement in the context of world sculptural practice, particularly the international symposium movement, in the late twentieth and early twenty-first centuries. This topic requires further study in the Ukrainian and foreign art historical discourse, in particular in the context of the negative consequences of the commodification of cultural products under the influence of the neoliberal economy. The attribution and systematisation of the representative object base of the study revealed the fact of the complete loss or damage of some plein air sculptures. Their condition in the temporarily occupied territories of Ukraine remains unclear. It is noted that the symposium movement in Ukraine was facilitated by new urban planning and social conditions, as well as the gradual evolution and entry of plastic into public space. The founder of the Ukrainian symposium movement (1986) was the Kyiv sculptor Y. Synkevych.It has been found that the first (1986-1990s) stage of the national symposium movement was characterised by the historicism of the sculptors' artistic consciousness, caused by their search for a "Ukrainian style" and the intensification of the process of national self-identification in Ukrainian society. Certain artists of the 1960s and 1970s updated their plastic vocabulary by working in solid materials without intermediate models and by referring to the modernist tradition. On the other hand, some representatives of the younger generation, whose formation took place in the more democratic period of the second half of the 1980s, perceived the actualisation of national artistic codes in the postmodernist plane. The second stage (2000s) is characterised by a greater conceptualisation of symposium practice and its subordination to the strategies of public art and the art market. These narratives of globalisation were opposed by the concepts of individual symposia focused on ethno-national discourse and transcendental aesthetics.It is noted that the evolution of the international symposium movement reflects the transition from the autonomous artepistem of modernism to the conceptual and spatial perception of sculpture within the "expanded field" of postmodernism. Among the main global symposium trends are the unification and conceptualisation of the artistic language, designing and general commercialisation. It is proved that today the international symposium movement is not at the forefront of formal and stylistic innovations in the world sculptural practice. Nevertheless, its institutionalisation, dynamic spread around the world, as well as the promotion of sustainable urban development, proves the cultural and artistic relevance of the symposium phenomenon. Despite its specificity, the development of the Ukrainian plein air movement is in line with current processes in the international symposium movement and world sculptural practice.A comparative analysis of the paradigms of national symposia has demonstrated the prospects of private and hybrid symposium models, which look at current trends in the global cultural industry and give priority to contemporary art projects. However, the basis of the Ukrainian symposium movement, the municipal model, remains in demand. The national symposium practice can be defined as art in public space / public places, which has a significant socio-cultural potential and is able to contribute to the creation of safe and inclusive cities within the sustainable urbanism movement, which is crucial in the context of Ukraine's post-war recovery.A representative sample of landscape works by Ukrainian artists who are now active participants in the international symposium movement is introduced into scientific use. Their work is successfully integrated into the world art space, and their foreign plein air experience stimulates the renewal of their plastic language. Ukrainian symposia reflect four current stylistic strategies of national sculpture: contemporary abstract-conceptual reduction; Hellenistic-oriented sculpture with the primacy of transcendental aesthetics and Ukrainian cordocentrism; kitsch and naturalistic hapticism. However, they no longer play the same role in the modernisation of sculptors' plastic thinking as they did in the 1980s and 1990s.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського