Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (10)Книжкові видання та компакт-диски (13)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Пухкал О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
1.

Пухкал О. Г. 
Модернізація системи державного управління в контексті розвитку громадянського суспільства в Україні: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.01 / О. Г. Пухкал ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2011. — 36 с. — укp.

Наведено комплексний аналіз особливостей інституціоналізації нових підходів до реформування державного управління в контексті взаємообумовленого розвитку демократичної держави та громадянського суспільства, розкрито їх сутність, передумови, зміст та особливості, детерміновані національною специфікою. Розглянуто сутність, сучасний стан та особливості розвитку громадянського суспільства в Україні, динаміку його взаємодії з державою за умов соціально-політичної трансформації. Розроблено концепцію модернізації державного управління з урахуванням національних особливостей розвитку громадянського суспільства, запропоновано теоретичне бачення власної, української моделі державного управління, яка б відповідала світовим демократичним стандартам і вітчизняним реаліям. Вдосконалено дослідження проблем виборчої системи, інноваційного потенціалу державного управління, національної ідеї, української ментальності, публічної політики й управління, взаємовідносин влади та бізнесу, правлячої еліти та політичної опозиції, політико-адміністративної реформи в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)010 + Х809(4УКР)23 + Ф3(4УКР)
Шифр НБУВ: РА381003 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Клочко А. А. 
Роль політико-управлінської еліти у модернізації публічного управління в Україні / А. А. Клочко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена обґрунтуванню теоретико-методологічних та прикладних положень ролі політико-управлінської еліти (ПУЕ) у модернізації публічного управління в Україні. Дисертантом вперше обґрунтовано діалектичну залежність сучасної парадигми модернізації публічного управління в Україні, від процесу становлення і розвитку національної ПУЕ, механізмів її рекрутування/відтворення, а також її морально-ціннісних і професійних якостей. Концептуально узагальнені та систематизовані напрями та механізми удосконалення діяльності вітчизняної ПУЕ як керівного суб'єкту модернізації публічного управління в Україні шляхом підвищення професійної компетентності управлінських кадрів, нормативно-правової бази, оптимізації механізму взаємодії ПУЕ та інститутів громадянського суспільства. У роботі уточнено понятійний апарат науки державного управління. Поглиблено зміст поняття “політико-управлінська еліта”, що визначається як привілейована група осіб із високим соціальним статусом, що локалізується в структурі вищих політичних і адміністративних посад системи центральних і місцевих органів державного управління і місцевого самоврядування, завдяки чому вона володіє виключними повноваженнями приймати та забезпечувати реалізацію суспільно значимих політичних і державно-управлінських рішень.Автором визначені сутнісні параметри ПУЕ як суб'єкта модернізації публічного управління, якими є: доступ до суспільних ресурсів; специфічні управлінські функції; індивідуальні психологічні і професійні якості.Розкрито роль ПУЕ у процесах модернізації публічного управління у розвинутих зарубіжних державах, встановлено зв'язок між моделями проведення реформ у різних державах із організацією системи професійної освіти керівних кадрів для державної служби і політичного управління.У роботі доведена пряма кореляція між процесами становлення та розвитку української ПУЕ в умовах соціально-економічних, політичних і культурних трансформацій держави та спробами модернізувати систему публічного управління, періодичність яких збігається з президентськими термінами. Розкрито суть даного зв'язку, що полягає в: у гіперболізованій ролі інституту президента України у модернізаційних процесах в державі; відсутності інституційної пам'яті та наступності у впровадженні реформ; залежності стану системи публічного управління від політичного чинника боротьби фракцій владної еліти; “олігархізації” і регіоналізації ПУЕ; домінуванні неформальних відносин.Доведено, що вітчизняна ПУЕ не володіє достатньою мотивацію на реформаторські кроки, крім тих випадків, коли ситуацією продиктовано збереження її привілейованих позицій у суспільстві. Приділено вагому увагу визначенню чинників, що обумовлюють низький модернізаційний потенціал сучасної ПУЕ: низький досвід і професійна підготовка необхідні для роботи у сфері державного управління у більшості її представників; відсутність у неї суспільного авторитету; переважно негативне ставлення соціуму до неї як до агентів реформ; брак суспільної довіри до ключових державних інститутів, що контролюються її представниками. У дисертації ґрунтовно проаналізовано досвід відтворення національної ПУЕ. Показано, що даний процес характеризується переважно закритим характером рекрутування до цієї елітарної групи, що обумовлено замкненим ланцюгом між інституціолізованими механізмами її рекрутування, відповідно каналами її поповнення.Автором удосконалено організаційно-правові підходи підвищення модернізаційного потенціалу вітчизняної ПУЕ шляхом освоєння загально управлінських базових компетентностей осіб, уповноважених на виконання функцій держави, а також оволодіння спеціальними компетентностями, зокрема, конфліктологічною і компетентністю конструктивної взаємодії із заінтересованими сторонами. Запропоновано методичні підходи підвищення суспільної довіри до ПУЕ як керівного суб'єкту модернізації публічного управління в Україні, що відрізняються спрямованістю на удосконалення та імплементацію етичних стандартів поведінки у практику діяльності державних службовців категорії “А” і депутатського корпусу.Здобувачем проаналізовано практику взаємодії національної ПУЕ та громадянського суспільства у контексті модернізації публічного управління. Запропоновано шляхи удосконалення механізму такої взаємодії за рахунок оновлення існуючих організаційно-правових інструментів та підвищення комунікаційного забезпечення.Ключові слова: політико-управлінська еліта, правляча еліта, посади державної служби категорії “А”, публічне управління, модернізація публічного управління, професійні компетентності, етичні стандарти, механізми державного управління.^UThe dissertation is devoted to the substantiation of the theoretical, methodological, and practical theses regarding the role of the political and administrative elite (PAE) in the modernization of public administration in Ukraine.For the first time, the author substantiates the dialectical dependence of the modern paradigm of public administration system modernization in Ukraine on the process of establishment and development of national PAE, mechanisms of its recruitment, and reproduction. Conceptually generalized and systematized directions and mechanisms to improve the activities of domestic PAE modernization in Ukraine by improving the professional competence of government officials; regulatory framework optimization the mechanism of interaction the political-administrative elite.The study clarifies the conceptual apparatus of the science of public administration. The political-administrative elite is defined as a privileged group of persons with a high social status, which is localized in the structure of the highest political and administrative positions of the system of central and local authorities and local self-government, due to which it has the exclusive authority to make and provide the implementation of socially significant political and public administrative decisions.The author defined the essential characteristics of PAE as a subject of modernization of public administration, which is: access to resources disposed of the state; specific managerial functions individual psychological and professional qualities.The role of PAE in the processes of modernization of public administration in developed foreign countries was revealed. Established a link between the reform models in different states and the system of professional education of executive personnel for public service and government.The work proves the direct correlation between the processes of establishment and development of Ukrainian PAE in terms of socio-economic, political, and cultural transformations of the state, and attempts to modernize the system of public administration, frequency of which coincides with the presidential terms. The essence of this connection is revealed, which lies in: hyperbolized role of the President of Ukraine in modernization processes in the state; absence of institutional memory and continuity in the implementation of reforms; dependence of the system of public administration on the struggle of ruling elite factions; “oligarchization” and regionalization of PAE; the dominance of informal relations.Proved that the domestic PAE is not sufficiently motivated to implement reforms, except when the situation is dictated by the preservation of its privileged position in society. Considerable attention has been paid to determining the factors that cause the low modernization potential of the modern political-administrative elite. There are a low experience and professional qualification required to work in public administration in the majority of its representatives; lack of solid public authority, predominantly negative attitude of society to them as subjects of reforms; lack of public confidence in the key state institutions, which are controlled by its representatives.The dissertation thoroughly analyzes the experience of reproducing the national political-administrative elite. It is shown that this process is characterized by a predominantly closed nature of recruitment in this elite group, because of the closed-circuit between the institutionalized mechanisms of its recruitment, respectively the channels of its recruitment.The author has improved organizational and legal approaches to increase the modernization potential of the domestic PAE through their learning general managerial basic competencies required for persons who are authorized to perform state functions, as well as the mastery of special, political competencies, in particular, conflictological and competence of constructive interaction with stakeholders.Methodological approaches to increase public confidence in the PAE as the governing subject of modernization of public administration in Ukraine aimed at improving and implementing ethical standards of behavior in the practice of civil servants who are appointed to category “A” and the deputy corps are proposed.The author analyzed the practice of interaction between the national PAE and civil society in the context of modernization of public administration. The author proposes solutions to improve the mechanism of such interaction by updating the existing organizational and legal tools of such cooperation and increasing the communication support.Keywords: political-administrative elite, ruling elite, “A” category civil service positions of “A” category, public administration, modernization of public administration, professional competencies, ethical standards, mechanisms of public administration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Гомоляко О. В. 
«Організаційно-правові механізми участі громадськості у виробленні публічної політики в Україні» / О. В. Гомоляко. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертаційній роботі отримано теоретичні та практичні результати, які вирішують актуальне наукове завдання, що полягає в обґрунтуванніпідходів, теоретичних положень та розробленні практичних рекомендацій щодо вдосконалення організаційно-правових механізмів участі громадськості у виробленні публічної політики в Україні.^UThe dissertation provides theoretical and practical results that solve the current scientific problem, which is to substantiate approaches, theoretical positions and develop practical recommendations for improving the organizational and legal mechanisms of public participation in public policy making in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Парфенюк Т. В. 
Особливості взаємодії заінтересованих сторін у виробленні публічної політики в енергетичній сфері України.: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Т. В. Парфенюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації вирішено актуальне наукове завдання обґрунтування теоретичних та прикладних положень щодо особливостей взаємодії заінтересованих сторін у виробленні публічної політики в енергетичній сфері України, а також розроблення практичних рекомендацій щодо її удосконалення.У першому розділі дисертації «Теоретичні засади дослідження взаємодії заінтересованих сторін у виробленні публічної політики» розкрито сутнісний зміст сучасної публічної політики держави, зокрема її важливої складової – публічної політики в енергетичній сфері; проаналізовано концептуальні підходи дослідження процесу взаємодії заінтересованих сторін у виробленніпублічної політики. Удосконалено понятійно-термінологічний апарат державно-управлінської науки. Зокрема, у дисертації запропоновано інтегроване визначення поняття «заінтересовані сторони в енергетичній сфері», а саме: це групи інтересів (структури бізнесу, неурядові організації, наукові установи та експерти, галузеві органи публічного управління та ін.),залучені до нормативного процесу вироблення публічної політики в енергетичній сфері й які у той чи інший спосіб безпосередньо чи опосередковано впливають одне на одного і обумовлюють взаємну спрямованість дій у процесах реалізації даної політики.^UThe dissertation solves the urgent scientific task of substantiating theoretical and applied provisions regarding the peculiarities of the interaction of interested parties in the development of public policy in the energy sector of Ukraine, as well as the development of practical recommendations for its improvement.In the first chapter of the dissertation «Theoretical foundations of the study of the interaction of interested parties in the development of public policy» the essential content of the modern public policy of the state, in particular its important component - public policy in the energy sphere, is disclosed; conceptual approaches to researching the process of interaction of interested parties in the development of public policy are analyzed. The conceptual and terminological apparatus of public administration science has been improved. In particular, the dissertation proposes an integrated definition of the concept of «interested parties in the energy sector»,namely: these are groups of interests (business structures, non-governmental organizations, scientific institutions and experts, sectoral public administration bodies, etc.) involved in the regulatory process of public policy development in the energy sector and which in one way or another directly or indirectly affect each other and determine the mutual orientation of actions in the processes of implementing this policy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гайдай В. І. 
Державне регулювання фінансового забезпечення органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / В. І. Гайдай. — Б.м., 2024 — укp.

В дисертаційній роботі представлено авторський підхід до вирішення актуального наукового завдання в галузі науки державного управління, яке полягає в обґрунтуванні теоретико­методологічних та прикладних положень державного регулювання фінансового забезпечення органів місцевого самоврядування та розробці практичних рекомендацій щодо його удосконалення в умовах децентралізації влади в Україні.Сформовано теоретико­методологічний базис підвищення ефективності державного регулювання фінансового забезпечення органів місцевого самоврядування в умовах децентралізації влади в Україні, в рамках якого на основі узагальнення зарубіжного та вітчизняного досвіду здійснення відповідної державно­управлінської діяльності, а також виділення ключових особливостей, проблем та ризиків впливу процесу децентралізації на розвиток фінансової автономії ОМС, методологічно обґрунтовані перспективні напрями підвищення управлінської і ресурсної спроможності ОМС ефективно виконувати в інтересахтериторіальної громади власні і делеговані повноваження у сфері бюджетноподаткових відносин. Такими напрямами визначені: вдосконалення методів регулювання місцевих податків, зокрема плати за землю, шляхом визначеннянового підходу до розрахунку розміру відповідного податку та алгоритму його стягування в умовах відкритого ринку землі; стимулювання залучення громадськості до формування порядку денного бюджетної політики ОМС; удосконалення адміністрування ПДФО як інструменту вирішення фінансових проблем ОМС за рахунок впровадження нової моделі ефективногоперерозподілу фінансових ресурсів між домогосподарствами та органами місцевого самоврядування з урахуванням величини доходу громадянина за допомогою інструментарію прогресивної ставки оподаткування.^UThe dissertation presents the author's approach to solving an urgent scientific problem in the field of public administration science, which is to substantiate the theoretical, methodological and applied provisions of state regulation of financial support for local governments and to develop practical recommendations for its improvement in the context of decentralization of power in Ukraine. The theoretical and methodological basis for improving the efficiency of state regulation of financial support of local governments in the context of decentralization of power in Ukraine is formed, within which, based on the generalization of foreign and domestic experience in the implementation of relevant public administration activities, as well as the identification of key features, problems and risks of the impact of the decentralization process on the development of financial autonomy of local governments, methodologically substantiated promising areas for improving the management and resource capacity of local governments. These areas are as follows: improving the methods of regulating local taxes, in particular, land fees, by defining a new approach to calculating the amount of the relevant tax and the algorithm for its collection in an open land market; stimulating public involvement in shaping the agenda of the budget policy of local self­government; improving the administration of personal income tax as a tool for solving financial problems of local self­government by introducing a new model of effective redistribution of financial resources between households and local self­government bodies.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Сергов С. О. 
Становлення системи місцевої влади у процесі демократичних перетворень в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / С. О. Сергов. — Б.м., 2024 — укp.

Практика демократичних держав світу переконливо свідчить, що ефективно побудована система місцевої влади є фундаментом міцної державної влади національного рівня. Розвиток держави на сьогодні неможливий без розвитку регіонів, великих та малих міст, сіл, селищ. Виходячи з цього, одним із найбільш актуальних завдань розбудови сучасної Української держави є завершення процесів реформування системи місцевої влади у напрямку поглиблення децентралізації,переформатування місцевих органів виконавчої влади держави, оптимізацію адміністративно-територіального устрою, а такожзапровадження дієвих механізмів партисипативної демократії на місцях.Відповідно метою дисертаційної роботи є обґрунтування теоретичних положень щодо становлення системи місцевої влади в Україні в контексті демократичних перетворень та розробка практичних рекомендацій щодо її удосконалення.В дослідженні проаналізовано теоретичні засади місцевого самоврядування; визначено місце та роль інституту місцевогосамоврядування у сучасних демократіях; проаналізовано процеси децентралізації як складової демократичних перетворень; визначено конституційно-правові засади становлення та розвитку системи місцевої влади в Україні; виокремлено особливості взаємодії органів місцевого самоврядування з органами державної виконавчої влади; визначено особливості трансформації законодавства про місцеві вибори як демократичного процесу та інструменту формування органів місцевого самоврядування; запропоновано практичні рекомендації щодо напрямів удосконалення організації системи місцевої влади на сучасному етапідержавотворення в Україні.^UThe practice of the democratic states of the world convincingly shows that an effectively built system of local government is the foundation of strong state power at the national level. The development of the state today is impossible without the development of regions, large and small cities, villages, and towns. Based on this, one of the most urgent tasks of building a modern democratic,competitive and cathedral Ukrainian state, ensuring its sustainable development, is the completion of the processes of reforming the local government system in the direction of deepening decentralization. It is primarily about the formation of full-fledged effective self-government at the basic, district and regional levels with the formation of relevant institutions, reformatting of local bodies of theexecutive power of the state, optimization of the administrative-territorial system, as well as the introduction of effective mechanisms of participatory democracy on the ground.Accordingly, the aim of the dissertation is to substantiate the theoretical provisions regarding the formation of the local government system in Ukraine in the context of democratic transformations and to develop practical recommendations for its improvement.The study analyzed the theoretical foundations of local self-government; the place and role of the institution of local self-government in modern democracies is determined; the processes of decentralization as a component of democratic transformations are analyzed; the constitutional and legal principles of formation and development of the local government system in Ukraine are defined; the peculiarities of the interaction of local self-government bodies with state executive bodies are highlighted; the peculiarities of the transformation of the legislation on local elections as a democratic process and a tool for the formation of local self-government bodies are determined; practical recommendations are offered regarding directions for improving the organization of the local government system at the current stage of state formation in Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Антонюк Р. В. 
Державна політика протидії тероризму в контексті сучасних викликів національній безпеці України: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / Р. В. Антонюк. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації вперше в науці державного управління запропоновано нове вирішення наукової проблеми, що полягає в обґрунтуванні теоретикометодологічних засад вироблення та реалізації державної політики протидії тероризму в контексті сучасних викликів національній безпеці України. У роботі проведено комплексний аналіз та дано наукову оцінку сучасному стану політикостратегічного, нормативно­правового і інституційно­організаційного забезпечення державної політики протидії тероризму, яка, на відміну від існуючих, ґрунтується на причинно­наслідкових зв’язків між поширенням тероризму та екстремізму в Україні і гібридною війною, розв’язаною РФ проти України в 2014 році, яка з 24 лютого 2022 року переросла в повномасштабну терористичну війну Росії проти України, а також на дослідженні системних вразливостей української держави перед внутрішніми і зовнішніми загрозами в умовах війни. Дисертантом вперше запропоновано теоретико­методологічне і практичне обґрунтування напрямів та механізмів удосконалення державної політики протидії тероризму, що в контексті сучасних викликів національній безпеці маєформуватися на принципово новій концептуальній основі – у руслі розбудови системи національної стійкості суспільства до гібридних та інших загроз національній безпеці шляхом розробки практичних рекомендацій державним суб’єктам протидії тероризму щодо заходів з оптимізації політичного, нормативно­правового й інституційно­організаційного забезпечення її реалізації.^UThe thesis for the first time in the science of public administration offered a new solution to the scientific problem, which lies in the substantiation of theoretical and methodological foundations for the development and implementation of state policy to counter terrorism in the context of modern challenges to national security of Ukraine. The work provides a comprehensive analysis and scientific assessment of the current state of political­strategic, regulatory and institutional­organizational support of state policy of countering terrorism, which, in contrast to existing ones, focuses on the substantiation of causal links between the spread of terrorism and extremism in Ukraine and hybrid war, as well as systemic vulnerabilities of the Ukrainian state to internal and external threats. For the first time the dissertator proposed theoretical, methodological and practical substantiation of the directions and mechanisms of improving the state policy of countering terrorism, which in the context of modern challenges to national security should be formed on a fundamentally new conceptual basis – in the mainstream of the national resistance development to hybrid and other threats to national security – by developing practical recommendations to state counter­terrorism entities concerning measures to optimize the political, regulatory and institutional­organizational support of its implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського