Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (48)Книжкові видання та компакт-диски (40)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=САДОВЕНК$<.>+<.>A=СВІТЛАНА$<.>+<.>A=МИКОЛАЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
1.

Садовенко С.М. 
Методика формування музичних здібностей у дітей дошкільного віку (на матеріалі українського фольклору): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.М. Садовенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Визначено організаційно-методичні засади формування музичних здібностей дошкільників. Науково обгрунтовано та перевірено на практиці методику даного формування на матеріалі українського фольклору. Запропоновано визначення поняття "музичні здібності" як стійких індивідуально-психологічних властивостей дитини, що забезпечують успішність музичної діяльності. Доведено, що в результаті цілеспрямованого оволодіння різними видами музичної діяльності відбувається формування музично-слухових здібностей, здібностей до різних видів музичної діяльнсті та музично-творчих здібностей, які складають структуру музичних здібностей дітей дошкільного віку. Розкрито особливості українського музичного фольклору, обгрунтовано його дієвість у формуванні даних здібностей дітей. Визначено критерії та показники, установлено рівні сформованості музичних здібностей дошкільників. Запропоновано методику їх формування на базі матеріалу українського музичного фольклору за адаптаційно-мотиваційним, репродуктивно-інформаційним та творчо-діяльнісним етапами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.23 + Щ31р(4УКР)3-34 + Щ313(4УКР)0 +
Шифр НБУВ: РА350964

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Садовенко М.М. 
Оподаткування прибутку підприємств та його оптимізація в умовах перехідної економіки: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / М.М. Садовенко ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто теоретичні, методичні та практичні питання здійснення оподаткування прибутку підприємств. Розглянуто особливості становлення та розвитку податку на прибуток, здійснено ретроспективний аналіз його нормативно-законодавчого регламентування та механізму дії окремих складових процесу оподаткування за умов реформування податкової системи України. Обгрунтовано пропозиції щодо удосконалення методики оподаткування прибутку підприємств гірничо-металургійного комплексу шляхом зміни об'єкта стягнення податку (витрати) за збереження джерела його сплати (прибутку). Обгрунтовано доцільність застосування нової базової ставки оподаткування. Розроблено механізм оптимізації методики оподаткування прибутку підприємств. Систематизовано результати економічного експерименту на підприємствах гірничо-металургійного комплексу, основним інструментом якого було надання податкових пільг. Сформульовано пропозиції щодо зміни методики оподаткування прибутку підприємств гірничо-металургійного комплексу України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.413.871 +
Шифр НБУВ: РА334435

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Садовенко А. І. 
Адміністративно-правове регулювання ринкукосметологічних послуг в Україні / А. І. Садовенко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню змісту й особливостейадміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг в Україні.Сформульовано авторське визначення понять «адміністративно-правоверегулювання ринку косметологічних послуг», «адміністративно-правові засобирегулювання ринку косметологічних послуг», «косметологічні послуги»,«косметичні послуги». Здійснено розмежування понять «косметологічні послуги»,«косметичні послуги» та «медичні послуги» з огляду на їх належність до сферикосметології та охорони здоров'я. За критеріями «мета застосування» і «характерпрактичної реалізації» послуги у сфері краси класифіковано на косметичні ікосметологічні. Визначено ключові особливості сучасного стану адміністративно-правового регулювання ринку косметологічних послуг в Україні. Запропонованосистему принципів адміністративно-правового регулювання ринкукосметологічних послуг. Виокремлено основні форми адміністративно-правовогорегулювання ринку косметологічних послуг – правову й організаційну. Визначено виконавчої влади і органів місцевого самоврядування – у сфері косметології зазмістовним критерієм. Виокремлено ознаки й елементи системи адміністративно-правових засобів регулювання ринку косметологічних послуг. Здійсненокласифікацію адміністративної відповідальності у сфері надання косметологічнихпослуг в Україні залежно від суб'єкта делікту та виділено її ознаки.Проаналізовано зарубіжний досвід правового регулювання ринку косметологічнихпослуг.^UThe dissertation is focused on the research of the content and specific features ofadministrative and legal regulation of cosmetological services market in Ukraine. Theauthor has formulated own definition of the concepts of “administrative and legalregulation of cosmetological services market”, “administrative and legal means forregulating cosmetological services market”, “cosmetological services”, “cosmeticservices”. The author has carried out the distinction between the concepts of“cosmetological services”, “cosmetic services” and “medical services” in view of theiraffiliation to the field of cosmetology and health care. Services in the field of beauty havebeen classified into cosmetological and cosmetic according to the criteria of “purpose ofapplication” and “nature of practical implementation”.The author has determined the following key features of the current state ofadministrative and legal regulation of cosmetological services market in Ukraine: thelack of a single (unified) object of legal regulation, as a result administrative and legalregulation of cosmetological services market affects various spheres of public relations.Including health care, economic (business) activities, technical regulation and conformityassessment, title provisions of administrative and legal regulation of cosmetologicalservices market are focused on the bylaw level, the current state of administrative andlegal regulation, which does not meet the specifics of public relations in this area.The author has formulated and characterized the system of principles ofadministrative and legal regulation of cosmetological services market, which includes thefollowing components: generally legal principles of law; sectoral principles (principles ofadministrative law); special principles of cosmetological services market.The author has singled out the main forms of administrative and legal regulation ofcosmetological services market – legal and organizational ones. According to the contentcriterion the author has determined the most important functions of the subjects in thefield of cosmetology – central, territorial and local executive agencies, as well as localself-government agencies, which are: rule-making, managerial, regulatory, control, lawenforcement,human rights protection.The author has revealed the features of the system of subjects for the regulation ofcosmetological services market, which include: the general purpose of such regulation;subordination of the tasks of each subject of the system to the general purpose ofregulation; awareness of the system of its tasks and understanding of the general purposeof regulation by each subject; performance of the regulation of cosmetological servicesmarket of the functions arising from the set tasks by each subject; specific relationsbetween the subjects of regulation of cosmetological services market; presence of acoordinating agency; mandatory feedback. It has been concluded that there is nocomprehensive approach to the formation of the system of subjects for regulating cosmetological services market, and hence the current system of subjects for regulatingcosmetological services market in Ukraine, which negatively affects its efficiency, lawenforcementactivities of the subjects and, consequently, legal opportunities to protect therights and interests of consumers of cosmetological services.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Садовенко С. М. 
Хронотоп української народної художньої культури: взаємозв'язок традицій та інновацій / С. М. Садовенко. — Б.м., 2021 — укp.

Науковою проблемою дисертації є культурологічний вимір хронотопу української народної художньої культури у полі діалогу традиційних та інноваційних значущих смислів з експлікацією трьох основних концептів «хронотоп», «народна художня культура», «аксіосфера» як центральних категорій дослідження та впровадження хронотопічної концепції, морфології й типології української народної художньої культури до культурологічного дискурсу. Аргументовано, що хронотоп репрезентує зовнішні структурні параметри функціонування української народної художньої культури, внутрішнім семантичним змістом якої постають цінності, які осмислюються у полі діалогу традиційних та інноваційних значущих смислів.Диференційовано структуру української народної художньої культури. Провідними структурними елементами її архітектоніки визначено фольклор, фольклоризм, неофольклоризм, художню самодіяльність/аматорське мистецтво. Проведено семіотичний аналіз української народної художньої культури на трьох рівнях інтерпретації: символіки, аксіосфери та архетипів. Архетипи, виражені у відповідних символічних іпостасях, утворюють позаісторичні базові моделі для формування смислового поля (семантичного топосу) української народної художньої культури, концентрацією якого є світ цінностей – аксіосфера. Аксіосфера є історичним підґрунтям для формування картини світу, системою координат якої є хронотоп. Хронотоп постає одночасно і відправною точкою, і кінцевим результатом функціонування аксіосфери культури як системи з чітко організованою структурою. Концентрацією традиційного українського міфопоетичного хронотопу обрано українську народну казку. Показано, що казка фіксує ключові архетипічні структури традиційного хронотопу. Похідні від міфу, казки постають моністичним простором сизигії – гармонізації часткових елементів у ціле. Розкрито специфіку фольклору радянського хронотопу та шляхи розвитку етнокультури у постмодерні. В контексті теорії хронотопу пропонується нове культурологічне бачення української народної художньої культури.^UThe scientific problem of the dissertation is the culturological dimension of Ukrainian folk-art culture chronotope in the dialogue field of traditional and innovative meanings with three main explication concepts «chronotope», «folk art culture», «axiosphere» as central research and implementation categories of chronotopic concept, Ukrainian folk-art culture morphology and typology to culturological discourse.The scientific problem of the dissertation is the culturological dimension of the chronotope of Ukrainian folk art culture in the field of dialogue of traditional and innovative meanings with explication of three main concepts «chronotope», «folk art culture», «axiosphere» as central categories of research and implementation of chronotopic concept, morphology and typology of Ukrainian folk art culture to culturological discourse. Conceptualization based on phenomenological-hermeneutic and structural-functional semiotics and morphology approaches of Ukrainian folk art culture in the unity of its symbolic, semantic and archetypal-genetic levels allows to reveal its dynamics, to clarify which the dissertation proposes the concept of heterochrony – synchronization of many times, provided classical linear narrative of history deconstruction – which involves the «compression» of space-time in favor of the spatial identities interactive dependence, involved in temporality, that, constantly moving in postmodern cultural realities, and at the same time in the universal dimension represents an amazing cultural constancy. The existence of a flexible interrelation between space and time, the growing importance of the subjective «sense of time», embodied in the appropriate spatial identities, strung on the temporal axis, necessitates the chronological models typology of Ukrainian folk-art culture, which is successively and simultaneously revealed in the following types: premodern (folklore), modern (folklorism) and postmodern (neofolklorism). Proposed typology is to some extent conditional, because each historical model exists heterochronously and synchronously in premodern, modern and postmodern.Scientifically proved that the Ukrainian folk-art culture, interpreted as a kind of semantic field, has its own morphology, dynamics, typology and semiotics, due to the structural grid of external and internal parameters of the chronotope. It is shown that it grows from the archetypal structures of mythopoetic heritage, forms the corresponding realm of pre-theoretical experience (life world) and at the level of self-consciousness determines the picture of the world and, in particular, the sphere of ethnos values (axiosphere) embodied in symbolic structures (semiosphere). In the proposed work, postmodern culturology categories (soft-traditionalism, transculture, glocalism) are revealed through the prism of Ukrainian folk-art culture as its phenomenal disclosures (folklorism, neofolklorism, ethnofuturism, virtual folklore, folklore of subcultures, etc.). Definitely, that the Ukrainian folk art culture internal content, which is based on the static syntagmatic interaction (traditional) and dynamic paradigmatic (innovative) the chronotope components (archetypes and meanings) is the world environment value as a world shaping factor and semantic field of folk art – axiosphere. Within the axiosphere concept, there are three main symbolic incarnations of this environment, which consist of a symbol as a signifier and an archetype as signified: «Sophia», «Center» and «Alien» as the sacred center periphery of activity. These figures are the monomyth structural elements as a Ukrainian folk art culture component, a certain repetition of which is a fairy tale.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Садовенко С. Г. 
Розвиток психолого-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / С. Г. Садовенко. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі досліджено проблему формування та розвитку психолого-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу; запропоновано авторський підхід до практичного розв’язання цієї проблеми, що полягає в імплементації у систему науково-методичної роботи педагогічної технології та умов її ефективної реалізації.Теоретичний аналіз здобутків сучасних науковців дозволив розкрити сутнісні характеристики дефініцій понять «компетентність», «педагогічна компетентність», «педагогічне спрямування» (педагогічна спрямованість), «професійна компетентність», «професійний розвиток», «професійно-педагогічна компетентність», «соціокультурна компетентність», «психолого-педагогічна компетентність» та дослідити зумовленість їх взаємовпливу у педагогічній діяльності викладача. Виявлено, що поняття «компетентність» в різних галузях знань, а саме соціально-культурній, психологічній, педагогічній, представлено дуже широко, що дозволило уточнити його зміст. Ключове поняття нашого дослідження «компетентність» розуміємо як інтегровану якість особистості, що має сформовану структуру знань, умінь, навичок та досвіду, завдяки яким людина може вирішувати проблеми певної сфери діяльності з позитивним результатом.Представлено дефініцію понятійного конструкту «психолого-педагогічна компетентність викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу», що містить основне змістовне наповнення цього феномену, як комплексне утворення, яке є визначальною професійною характеристикою педагогічної діяльності викладача, що впливає на спроможність педагога діяти професійно в різних психологічних умовах, на володіння глибокими знаннями з предмету та сучасними методиками викладання, на виконання управлінських функцій на високому організаційному рівні, здатність викладача до комунікації з усіма учасниками освітнього процесу, на прогнозування очікуваних результатів своєї діяльності, на вміння об’єктивного аналізу власної роботи та прагнення до самовдосконалення.Інтеграція результату наукових розвідок сучасних вчених, понятійно-категоріальний аналіз конструкту дали можливість розкрити визначальну роль психолого-педагогічної компетентності у педагогічній діяльності, а також виокремити її складові як психолого-комунікативну, педагогічну (предметну, дидактичну, методичну), управлінську, проєктивно-прогностичну та рефлексивно-педагогічну компетентності та визначити її структурні компоненти: мотиваційний, професійно-тезаурусний, діяльнісно-креативний і рефлексивний. Досліджено взаємозумовленість та взаємозв’язок компонентів та складових психолого-педагогічної компетентності, а саме: кожна складова містить всі визначені компоненти, тому формування та розвиток кожного компонента психолого-педагогічної компетентності генерує кожну її складову.Проведений аналіз наукових джерел, нормативних документів доводить, що підготовленість випускника закладу вищої технічної освіти до педагогічної діяльності є недостатньою, тому формування та розвиток психолого-педагогічної компетентності відбувається у системі науково-методичної роботи закладу, куди приходить працювати майбутній викладач.У дисертаційній роботі представлено науково-методичне забезпечення формування та розвитку психолого-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін: технологію, алгоритм і організаційно-педагогічні умови їх впровадження у систему науково-методичної роботи технічного коледжу. Діагностичний комплекс, що містить згруповані відповідно до показників і критеріїв методики, адаптовані автором (анкети, тести, діагностичні карти, опитувальники тощо), дозволив визначити рівні сформованості психолого-педагогічної компетентності викладача як початковий, достатній та високий за допомогою критеріїв (мотиваційно-ціннісного, когнітивного, виконавчо-педагогічного, рефлексивного) та притаманних кожному критерію показників.Для розроблення педагогічної технології формування та розвитку психолого-педагогічної компетентності викладачів спеціальних дисциплін технічного коледжу зроблено теоретичний аналіз дефініцій «освітня технологія», «педагогічна технологія», «навчальна технологія» в сучасному науковому дискурсі, що уможливило вибір педагогічної технології як оптимальної форми реалізації завдань дослідження та дало підґрунтя для визначення змісту та структури технології.Презентовано авторську педагогічну технологію, яка містить п’ять модулів: концептуальний, цільовий, змістовий, діяльнісно-процесуальний та оцінювально-результативний модулі, які забезпечили системність та поетапність процесу формування та розвитку психолого-педагогічної компетентності викладачів. Розроблений методично-тренінговий спецкурс «Розвиток педагогічної майстерності викладачів спеціальних дисциплін» став базовою формою технології та дозволив реалізувати її теоретико-методологічний, практичний та тренінговий змістові блоки...^UThe dissertation examines the problem of formation and development of the psychological and pedagogical competence of teachers of special disciplines of the technical college; the author's approach to the practical solution of this problem is proposed, which consists in the implementation into the system of scientific and methodical work of pedagogical technology and the conditions for its effective implementation. The theoretical analysis of the achievements of modern scientists made it possible to reveal the essential characteristics of the definitions of the concepts "competence", "pedagogical competence", "pedagogical direction" (pedagogical orientation), "professional competence", "professional development", "professional-pedagogical competence", "socio-cultural competence" , "psychological-pedagogical competence" and to investigate the conditions of their mutual influence in the teacher's pedagogical activity. It was found that the concept of "competence" in various fields of knowledge, namely socio-cultural, psychological, and pedagogical, is presented very widely, which made it possible to clarify its meaning. We understand the key concept of our research "competence" as an integrated quality of a person who has a formed structure of knowledge, abilities, skills and experience, thanks to which a person can solve the problems of a certain field of activity with a positive result. The definition of the conceptual construct "psychological-pedagogical competence of teachers of special disciplines of a technical college" is presented, which contains the main content of this phenomenon, as a complex education, which is a defining professional characteristic of the teacher's pedagogical activity, which affects the teacher's ability to act professionally in various psychological conditions, on possessing in-depth knowledge of the subject and modern teaching methods, to perform management functions at a high organizational level, the teacher's ability to communicate with all participants in the educational process, to forecast the expected results of their activities, the ability to objectively analyze their own work and the desire for self-improvement. Integration of the results of scientific investigations of modern scientists, conceptual and categorical analysis of the construct made it possible to reveal the determining role of psychological and pedagogical competence in pedagogical activity, as well as to distinguish its components as psychological-communicative, pedagogical (subject, didactic, methodical), managerial, projective-prognostic and reflexive-pedagogical competence and determine its structural components: motivational, professional-thesaurus, activity-creative and reflective. The interdependence and interrelationship of the components and components of psychological-pedagogical competence was studied, namely: each component contains all the defined components, therefore the formation and development of each component of psychological-pedagogical competence generates each of its components. The analysis of scientific sources and regulatory documents proves that the preparation of a graduate of a higher technical education institution for pedagogical activity is insufficient, therefore the formation and development of psychological and pedagogical competence takes place in the system of scientific and methodological work of the institution where the future teacher comes to work. The dissertation presents scientific-methodical support for the formation and development of the psychological-pedagogical competence of teachers of special disciplines: technology, algorithm and organizational-pedagogical conditions for their introduction into the system of scientific-methodical work of the technical college. The diagnostic complex, which includes methods adapted by the author (questionnaires, tests, diagnostic maps, questionnaires, etc.) grouped according to indicators and criteria, made it possible to determine the level of formation of the teacher's psychological and pedagogical competence as initial, sufficient and high using criteria (motivational-value, cognitive, executive-pedagogical, reflective) and indicators inherent in each criterion. In order to develop a pedagogical technology for the formation and development of the psychological and pedagogical competence of teachers of special disciplines of a technical college, a theoretical analysis of the definitions of "educational technology", "pedagogical technology", "learning technology" in modern scientific discourse was made, which made it possible to choose a pedagogical technology as the optimal form of implementation of research tasks and provided the basis for determining the content and structure of the technology. The author's pedagogical technology is presented, which contains five modules: conceptual, target, content, activity-procedural and evaluation-resultative modules, which ensured the systematicity and phasing of the...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського