Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (114)Книжкові видання та компакт-диски (160)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>A=СОБЧУК$<.>+<.>A=ВОЛОДИМИР$<.>+<.>A=СТЕПАНОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
1.

Володимиренко 
Особливості росту та прогноз продуктивності штучних модальних ялинових деревостанів Українських Карпат: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.03.02 / Валентина Миколаївна Володимиренко ; Національний аграрний ун-т. — К., 2006. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П342.4(4УКР3)
Шифр НБУВ: РА346695

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Володимирець В.О. 
Антропічна трансформація видового складу флори осушених територій у зв'язку з процесами її синантропізації: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.05 / В.О. Володимирець ; Нац. ботан. сад ім. М.М.Гришка НАН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Проведено оцінку трансформації видового складу флори вищих судинних рослин на осушених і прилеглих до них територіях у зв'язку з процесами її синантропізації. Для осушувальних систем на території Волинського Полісся та Західного Лісостепу з'ясовано видовий склад синантропної флори, проведено його аналіз за окремими показниками. Одержано дані про поширення синантропних видів на осушеній та прилеглій територіях, установлено їх фітоцентотичну роль та екологічні особливості. Уперше для оцінки трансформації флори-ізоляту запропоновано кількісний показник - синантропність і методику його обчислення. Проаналізовано вплив на цей показник різних екологічних факторів, на підставі його значень виділено окремі рівні антропічної трансформації флори-ізоляту, розроблено їх характеристику.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е50*852.121.4(4УКР)
Шифр НБУВ: РА326874

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Собчук І.С. 
Електронні енергетичні спектри напівпровідникових кристалів у методі апріорного псевдопотенціалу: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.10 / І.С. Собчук ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2000. — 18 с. — укp.

Розраховано закони дисперсії та хвильові функції, електронні властивості напівпровідникових кристалів. Розроблено комп'ютерні програми розрахунку самоузгоджених енергетичних спектрів напівпровідників з граткою типу алмазу. Вперше побудовано алгоритм тривимірної апроксимації енергетичних спектрів кремнію та германію на ортогональних поліномах Чебишева. На базі розв'язків секулярного рівняння отримано матриці псевдогрінівського оператора, за якими розраховано густини електронних станів. Для прискорення розрахунків резольвенти псевдогрінівського оператора використано тривимірну апроксимаційну схему на ортогональних поліномах Чебишева. Алгоритм і програма розрахунку матриці псевдогрінівського оператора - база для дослідження електронної будови невпорядкованих систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В379.271.24,022
Шифр НБУВ: РА312565 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Собчук В.В. 
Періодичні розв'язки нелінійних диференціальних рівнянь з імпульсною дією в нефіксовані моменти часу (на площині): Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / В.В. Собчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 23 с. — укp.

Надано теоретичне узагальнення та встановлено конструктивні умови, за яких існують періодичні розв'язки нелінійних диференціальних рівнянь другого порядку типу Льєнара та Релея з імпульсною дією у нефіксовані моменти часу. Встановлено конструктивні умови існування періодичних розв'язків планарних нелінійних диференціальних рівнянь типу Льєнара, як для загального випадку, так і, зокрема, для рівнянь математичного маятника та Дюффінга, типу Релея з імпульсною дією у нефіксовані моменти часу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.6,022
Шифр НБУВ: РА313611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Собчук В.Д. 
Знать Південної Волині на схилі середніх віків. Історико-генеалогічне та історико-географічне дослідження: Автореф. дис. канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Д. Собчук ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. Ін-т народознав. — Л., 2002. — 18 с. — укp.

Досліджено питання генеалогії та землеволодіння княжих і шляхетських родів Південної Волині під час перебування регіону з кінця XIV ст. до кінця 60-х рр. XVI ст. в складі Великого князівства Литовського. На підставі широкого кола джерел встановлено час та обставини переходу Південної Волині під владу литовських князів і простежено формування території Кременецького повіту. Розкрито роль давньоруської спадщини та земельної політики литовських князів у формуванні на півдні Волині місцевої знаті. Виявлено та реконструйовано всі княжі й шляхетські роди, що володіли в регіоні маєтками, а також визначено склад належних їм володінь та простежено їх історію. Розглянуто структуру землеволодіння Кременецького повіту на межі нової доби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР346)4-28/29 +
Шифр НБУВ: РА321224

Рубрики:

      
6.

Собчук В.С. 
Етнокультурна ідентифікація населення Берестейщини: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / В.С. Собчук ; НАН України. Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича. — Л., 1999. — 22 с. — укp.

У дисертації з'ясовується питання етнічної належності автохтонів Берестейщини на основі аналізу етнічної історії, суспільно-політичних процесів, етносвідомості. Проведено співставлення основних компонентів традиційної культури із ізофункціональними компонентами культури українських та білоруських історико-етнографічних регіонів. На цій підставі зроблено висновок, що Берестейщина належить до українського етнічного масиву.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР7,311)

Рубрики:

      
7.

Собчук Л.В. 
Проза Миколи Вінграновського і проблеми художньої майстерності: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Л.В. Собчук ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше у контексті наратології досліджено оригінальні та перекладні версії прози М.Вінграновського. Здійснено порівняльне вивчення декількох сформованих і усталених літературознавчих парадигм, які функціонують в українському академічному та літературно-критичному дискурсах, обгрунтовано можливості та умови їх евристичного використання. Виділено із праць авторитетних сучасних зарубіжних наратологів (Ж.Женетт, В.Шмід) ключові концепти та слова-терміни наратологічного дискурсу. Зіставлено українськомовні терміносистеми з галузі рефлексії над "викладовими формами" з відповідними терміносистемами зарубіжних наратологів і знайдено суміжні відповідники. З застосуванням наратологічного поняттєво-термінологічного ресурсу проаналізовано оповідання та повісті М.Вінграновського, визначено перспективи генологічного осмислення роману "Северин Наливайко". Експліковано поняття "художня майстерність прозаїка" наратологічними засобами. Трансформовано понятійно-термінологічну "мову" традиційних літературознавчих шкіл (культурно-історичної, психологічної) та здійснено її адаптацію у парадигмах новітніх шкіл структурального, рецептивно-комунікативного та міфопоетикального спрямування. Простежено збереження або модифікацію наративних особливостей тексту оригіналу М.Вінграновського в англомовних перекладах. Обрані для аналізу тексти розглянуто як величезний наративний потенціал творчості письменника, що увиразнює, експлікує проблеми художньої майстерності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш402.3 + Ш402.3 + Ш402.3
Шифр НБУВ: РА349971

Рубрики:

      
8.

Собчук Н.В. 
Параметрична подібність в задачах оптимального керування електричними системами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 01.05.02 / Н.В. Собчук ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2004. — 19 с.: рис., табл. — укp.

Показано можливість і доцільність використання параметричної подібності процесів, що оптимізуються, для вдосконалення систем оптимального керування. Запропоновано метод визначення вторинних критеріїв та індикаторів подібності, що дає змогу одержати стійкі відношення між оптимальними значеннями окремих параметрів і побудувати відповідну систему оптимального керування зазначеним процесом. Розроблено метод і вдосконалено систему оптимального керування нормальними режимами електричної системи з використанням параметричної подібності, що дозволяє завдяки оптимізації потоків потужності зменшити втрати електроенергії під час її транспортування. Показано можливість використання вторинних критеріїв подібності у процесі проектування ліній електропередачі та обгрунтовано доцільність комплексного підходу до проектування та експлуатації ліній електропередачі, що дає змогу розробити довгострокову поетапну стратегію реконструкції та вдосконалення електричної системи за встановленим критерієм - зменшення втрат електроенергії та підвищення надійності електропостачання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З27-05 +
Шифр НБУВ: РА334635

Рубрики:

      
9.

Собчук А. В. 
Інформаційна технологія синтезу функціонально стійкої бездротової сенсорної мережі на основі самоорганізації її структури. / А. В. Собчук. — Б.м., 2021 — укp.

світові тенденції, як «Інтернет речей», мобільні мережі нового покоління і т. п., зумовив розробку нових стандартів бездротової передачі інформації, що значно ускладнює загальну структуру комунікаційних систем, внаслідок зростаючого різноманіття апаратного та програмного забезпечення, однак, в той же час, спонукав вдосконалення таких систем відносно специфічних та вузькоспеціалізованих завдань, які не можливо було виконати ще деякий час тому.Бездротова сенсорна мережа на основі самоорганізації структури є комплексною системою збору, прийому-передачі та обробки даних та складається з розподілених вузлів, з визначеними функціями та властивостями, що залежать від сфери та середовища застосування. Водночас, у зв'язку з ускладненням таких систем: масштабуванням структури, гетерогеннимхарактером побудови, використанням автономних типів живлення та радіозв'язку в якості основного способу передачі даних у важкодоступних або небезпечних для людини місцях, аналогічно зростає негативний вплив зовнішніх та внутрішніх дестабілізуючих факторів, що відображається на загальній ефективності функціонування таких мереж.^UThe development of data communication technologies, as well as current global trends such as the Internet of Things, next-generation mobile networks, etc., has led to the development of new standards for wireless data transmission, which significantly complicates the overall structure of communication systems due to the growing diversity of hardware and software, however, at the same time, encouraged the improvement of such systems with respect to specific and highly specialized tasks that could not have been completed some time ago.The wireless sensor network based on structure self-organization is a comprehensive system of data acquisition, transmission and processing and consists of distributed nodes, with defined functions and properties that depend on the scope and environment. At the same time, due to the complexity of such systems: sealing of the structure, heterogeneous nature of construction, the use of autonomous types of power supply and radio communication as the main method of data transmission in places inaccessible or dangerous to humans, the negative influence of external and internal destabilizing factors is similarly increasing, which reflects on the overall performance of such networks.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Собчук А. А. 
Підготовка вчителя до роботи в умовах інклюзивної ранньої шкільної освіти в Польщі / А. А. Собчук. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню проблеми підготовки вчителя до роботи в умовах інклюзивної ранньої шкільної освіти в Польщі. Визначено, що інклюзивну oсвiту на міжнародному рівні розглядають як кoнцепцiю, фiлoсoфiю oсвiти, систему освітніх послуг, що ґрунтується на принципi забезпечення права дiтей на oсвiту та права навчатися за мiсцем прoживання, щo передбачає навчання в умoвах закладу загальної середньої освіти разом із нормотиповими однолітками. Виявлено, що впровадження інклюзивної освіти в республіці Польща базується на численних змiнах у закoнoдавствi, трансформації практичнoї дiяльності закладів загальної середньої освіти, участі батьків і місцевих громад та узгoджується з oснoвними мiжнарoдними дoкументами у сферi забезпечення прав дiтей. Доведено, що упродовж попередніх десятиліть у Республіці Польща модернізовано систему спецiальнoї oсвiти. Визначено різницю між інтегративним та інклюзивним типами спеціальної освіти в Республіці Польща. З'ясовано, що на сьогодні перевага надається інклюзивному типу освіти, адже він стимулює зміни на всіх рівнях освіти, реагуючи на потреби учнів усіх категорій. Схарактеризовано організаційні аспекти підготовки вчителів початкових класів на різних рівнях університетської освіти в Республіці Польща. Професійна підготовка майбутніх учителів здійснюється на освітньо-кваліфікаційних рівнях «бакалавр» і «магістр». У системі підготовки вчителів початкових класів до роботи на засадах інклюзії найбільш поширеними є стаціонарна та заочна форми навчання. Обґрунтовано, що в контексті інформатизації освітньої галузі, вступу Республіки Польща до Європейського Союзу в професійній підготовці вчителів початкової школи активно використовують дистанційну освіту чи окремі її елементи. Констатовано, що дистанційна освіта широко застосовується також для підвищення кваліфікації учителів початкових класів у форматі відкритих онлайн курсів на базі віртуальних університетів, онлайн проєктів під егідою урядових структур. Проаналізовано зміст, форми, методи і засоби підготовки вчителів початкової школи до роботи в умовах інклюзії в Республіці Польща. Схарактеризовано змістове наповнення інклюзивно орієнтованих навчальних дисциплін. Різниця між інклюзивно орієнтованими навчальними предметами в різних закладах вищої освіти Республіки Польща полягає в розподілі тем між лекційними й семінарськими заняттями, а також акцентуванні на певних організаційних чи формальних аспектах інклюзивної освіти. З'ясовано, що навчальні курси, пов'язані з інклюзивною освітою, сприяють опануванню студентами знань з соціальної і спеціальної педагогіки, педагогічної і соціальної психології, формуванню практичних умінь і навичок роботи в умовах інклюзії. З'ясовано, що педагогічна практика посідає важливе місце в системі підготовки й формування особистості вчителя початкових класів у Республіці Польща. Порівняно кваліфікаційні стандарти професійної підготовки вчителів початкової школи до роботи в умовах інклюзії в Україні і в Республіці Польща. З'ясовано, що в Республіці Польща накопичено значний досвід у досліджуваній сфері, а в законодавчій і нормативно-правовій базі з питань розвитку освіти досить повно представлена проблема підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи в умовах інклюзії. Конкретизовано, що вчитель початкової школи має володіти низкою компетентностей, що детерміновані багатогранністю його професійної діяльності, зокрема: праксеологічні, комунікативні, співпраці, креативні, моральні, інформаційно медіальні тощо. З'ясовано, що в Україні каталізатором змін стало ухвалення в грудні 2020 року професійного стандарту вчителя початкових класів, а в березні 2021 року стандарту вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня. Визначено основні напрями адаптації польського досвіду професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до роботи в умовах інклюзії в українських реаліях.^UThe dissertation is devoted to the study of the problem of teacher training for work in the conditions of inclusive early school education in Poland. It was determined that inclusive education at the international level is considered as a concept, a philosophy of education, a system of educational services based on the principle of ensuring children's right to education and the right to study at the place of residence, which involves studying in the conditions of a general secondary education institution together with normative children. It was revealed that the implementation of inclusive education in the Republic of Poland is based on numerous changes in legislation, transformation of the practical activities of general secondary education institutions, the participation of parents and local communities, and is consistent with the main international documents in the field of ensuring children's rights. It has been proven that the system of special education has been modernized in the Republic of Poland over the past decades. The difference between integrative and inclusive types of special education in the Republic of Poland is determined. It was found out that today preference is given to the inclusive type of education, because it stimulates changes at all levels of education, responding to the needs of students of all categories. The organizational aspects of primary school teacher training at different levels of university education in the Republic of Poland are characterized. Professional training of future teachers is carried out at the educational and qualification levels "bachelor" and "master". In the system of training elementary school teachers to work on the basis of inclusion, the most common are stationary and extramural forms of education. It is substantiated that in the context of the informatization of the educational sector, the accession of the Republic of Poland to the European Union, distance education or its individual elements are actively used in the professional training of primary school teachers. It has been established that distance education is also widely used to improve the qualifications of primary school teachers in the format of open online courses based on virtual universities, online projects under the auspices of government structures. The content, forms, methods and means of training primary school teachers to work in the conditions of inclusion in the Republic of Poland were analyzed. The content of inclusively oriented educational disciplines is characterized. The difference between inclusively oriented educational subjects in various institutions of higher education in the Republic of Poland lies in the distribution of topics between lecture and seminar sessions, as well as the emphasis on certain organizational or formal aspects of inclusive education. It has been found that educational courses related to inclusive education contribute to students' acquisition of knowledge in social and special pedagogy, pedagogical and social psychology, and the formation of practical skills and work skills in conditions of inclusion. It was found that pedagogical practice occupies an important place in the system of training and personality formation of primary school teachers in the Republic of Poland. The qualification standards of professional training of primary school teachers to work in conditions of inclusion in Ukraine and in the Republic of Poland are compared. It has been found that the Republic of Poland has accumulated considerable experience in the researched field, and the legislative and regulatory framework for the development of education sufficiently presents the problem of training future primary school teachers to work in conditions of inclusion. It is specified that the primary school teacher must possess a number of competencies determined by the multifaceted nature of his professional activity, in particular: praxeological, communicative, cooperative, creative, moral, information media, etc. It was found that the catalyst for changes in Ukraine was the adoption in December 2020 of the professional standard for primary school teachers, and in March 2021 of the standard of higher education in the specialty 013 Elementary education of the first (bachelor's) level. The main directions of adaptation of the Polish experience of professional training of future primary school teachers to work in the conditions of inclusion in Ukrainian realities have been determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського