Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (14)Реферативна база даних (1174)Книжкові видання та компакт-диски (813)Журнали та продовжувані видання (49)
Пошуковий запит: (<.>A=ХОМЕНК$<.>+<.>A=ТАТЬЯН$<.>+<.>A=ИВАНОВН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 76
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єнін Р. В. 
Ендовідеохірургічні технології в діагностиці та хірургічному лікуванні бойової травми живота / Р. В. Єнін. — Б.м., 2020 — укp.

У ході дослідження удосконалена і застосована комплексна програма діагностичних заходів та хірургічного лікування поранених з бойовою травмою живота із застосуванням пульоксиметрії, FAST-протоколу та ендовідеохірургії, що відображено у основній групі. Для визначення ступеня тяжкості поранених основної групи застосовували пульсоксиметр з визначеним показником перфузійного індексу. Величину перфузійного індексу вважали оптимальним критерієм для визначення диференційованої хірургічної тактики, яка корелює з тяжкістю стану пацієнта і за своєю інформативністю не поступається показникам шкали PTS. У програмі діагностичних заходів у загальному масиві досліджуваних груп (n=157) пульсоксиметрія виконана 76 (48,4 %) пораненим, FAST-протокол виконаний 56 пораненим (35,7 %), лапароцентез – 83 (52,9 %), відеолапароскопія – 76 (48,4 %). Запропоновані технічні рекомендації хірургічних прийомів при застосуванні ендовідеохірургії у поранених з бойовою травмою живота. Розроблений метод динамічної ендовідеохірургії за тактикою «second look» із застосуванням 5 мм або 10мм лапаропорта дозволив у 21 (27,6 %) пораненого в живіт основної групи провести малотравматичний динамічний моніторинг органів черевної порожнини на подальших рівнях медичної допомоги, та у 11,8% поранених виявити ранні післяопераційні ускладнення в короткі терміни та провести своєчасну лікувальну корекцію без збільшення операційної травми, а у 15,7 % поранених впевнитись у відсутності ускладнень.^UDisciplinary work conferred on the last major health care tasks, which is connected with improvement of results of diagnostics and treatment wounded with abdominal traumas by using endovideosurgical technologies. In the course of the study, a program for treatment of abdominal war wounded patients with the use of laparoscopy was reflected in the experimental group. To determine the severity of the wounds, a pulse oximeter with a definite index of the perfusion index was used. The sample of the study consisted of 24 injured abdominal trauma patients who needed surgical interventions. All patients were evaluated for severity of PTS-grade injuries, as well as the determination of PI, SpO2 and heart rate indices using pulse oximeters with a range of 0,3 to 10 % perfusion index (norm 4‒5 %). The method of dynamic laparoscopy was developed based on the tactic «second look» with the use of 5 mm of laparoport, which allowed to conduct low traumatic dynamic monitoring of the abdominal cavity at the subsequent levels of medical care. Thus, the proposed method was applied in 21 (27,6 %) severely wounded in abdomen, which allowed to minimally traumatic conduct dynamic laparoscopy (second look) at the next levels of medical care and to ensure that there is no postoperative complications.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Аввад М. .. 
Роль логіки в історії та філософії комп'ютерної науки / М. .. Аввад. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 033 «Філософія» (03 – Гуманітарні науки). – Київський національний університет імені Тараса Шевченка. – Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Київ, 2021.Дане дослідження взаємозв'язків між логікою та інформатикою в значній мірі є актуальним і для філософії. До прикладу, розуміння природи обчислень як логічного механізму, математичної основи та наукового чи інженерного процесу істотно впливає на наші погляди щодо процесу пізнання та природи людського розуму. Більше того, стрімкий розвиток машинного навчання, автономних інтелектуальних агентів та робототехніки породив велику кількість етичних питань навколо штучного інтелекту. Зокрема, ці питання пов'язані з типами відносин, що можуть виникати між людьми та машинами. В основу таких відносин покладено багато фундаментальних понять, таких як свідомість, моральний статус, етичні обов'язки та етичне обчислення. Також філософськи актуальним вбачається намагання зрозуміти, як розвиток логіцизму, чисто філософської програми, по суті, посприяв утворенню багатьох розділів інформатики.^UDissertation for a Ph.D. scientific degree on the specialty 033 – Philosophy- (Logic). – Taras Shevchenko National University of Kyiv. – Taras Shevchenko National University of Kyiv, Kyiv, 2021.This study about the interconnections between logic and computer science is relevant to philosophy in many ways. For example, the understanding of the nature of computation as a logical mechanism, a mathematical basis, a scientific or engineering process, has a major impact on our interpretation of cognition and human mind. Moreover, the fast developments of machine learning, autonomous intelligent agents, and robotics have triggered a large variety of relevant ethical questions around artificial intelligence. In particular, these questions are concerned with the type of relationships that should exist between humans and machines. At the heart of these relationships, many fundamental concepts are also involved including consciousness, moral status, ethical responsibilities, and ethical computation. Another philosophical relevance could be seen through the understanding of how a purely philosophical programme, the logicism, had led to the creation of many areas of computer science.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Бабюк В. Л. 
Поняття релевантності у неформальних дослідженнях аргументації / В. Л. Бабюк. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі на підставі аналізу та порівняння різноманітних витлумачень поняття релевантності у неформальних дослідженнях аргументації розроблено узагальнену концепцію, у якій релевантність розглядається як комплексний критерій оцінювання аргументативного міркування.З метою чіткої демаркації витлумачення поняття релевантності у неформальних дослідженнях аргументації та суміжних дисциплінах був проведений компаративний аналіз репрезентації релевантності у формальній та неформальній логіках, а також у неформальних дослідженнях аргументації та когнітивних науках (теорії релевантності Д. Спербера та Д. Вільсон).^UThe dissertation is devoted to the notion of relevance within the informal argumentation study. The topicality of this research relates to the absence of a common view on the relevance within the contemporary argumentation theory. The integrated conception of relevance as an inclusive criterion of argument evaluation is developed in the dissertation. For this purpose, different interpretations of the notion of relevance are analyzed and compared.The primary focus is on the differences between the informal and formal interpretations of relevance, as between informal and pragmatic (D. Sperber and D. Wilson's “relevance theory”) interpretations.With respect to the first item, it is found, firstly, different views on the content of proposition; secondly, the application of the relevance to different types of reasoning; thirdly, distinct functions of the relevance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Воробйова О. М. 
Підготовка майбутніх учителів біології на засадах компетентнісного підходу / О. М. Воробйова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацiйну роботу присвячено проблемi підготовки майбутніх учителів біології на засадах компетентнісного підходу у педагогічних закладах вищої освіти. Мета дослідження – розробити, теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити в освітньому процесі педагогічних закладів вищої освіти модель і науково-методичні засади формування готовності майбутніх учителів біології до застосування компетентнісно зорієнтованих технологій у професійній діяльності. Розроблено сутність і зміст поняття «компетентнісні засади підготовки майбутнього вчителя біології» на основі розуміння компетентності як інтегративної якості особистості, що проявляється у рівневі її біологічної освіти та готовності до реалізації особистісного потенціалу під час творчої педагогічної діяльності, вдосконалення досвіду та прагнення до безперервної самоосвіти; сутність етапів формування (професійно-орієнтувальний, фундаментальний професійний, професійно-адаптивний); визначено структуру професійної компетентності майбутнього вчителя біології (мотиваційно-ціннісний, когнітивно-діяльнісний, особистісно-рефлексивний компоненти) та її складники (ціннісно-орієнтаційний, диференційовано психологічний, предметний, стратегічний, методичний, організаційний, інформаційно-технологічний, соціально-комунікативний, екологічний, здоров'язберігальний, творчо-інноваційний, аутопсихологічний); обґрунтовано сутність поняття «компетентнісно зорієнтовані педагогічні технології»; розроблено у формі структурно-логічної схеми модель формування готовності майбутніх учителів біології до застосування компетентнісно зорієнтованих технологій майбутніх учителів біології (здоров'язбережуваьні технології, технології зовнішнього стандартизованого тестування, інформаційно-комунікаційні технології). Уточнено критерії (мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, професійно-рефлексивний), відповідні кожному критерієві показники та рівні сформованості (елементарний, базовий, високий) готовності майбутніх учителів біології до впровадження компетентнісно зорієнтованих технологій у професійній діяльності. Подальшого розвитку набули методичні аспекти впровадження компетентнісного підходу в процес підготовки майбутніх учителів біології у педагогічних ЗВО.^UThe dissertation is devoted to the problem of training of future biology teachers on the basis of the competence approach in the higher pedagogical educational institutions. The purpose of the research is to substantiate theoretically, develop and test experimentally in the educational process of higher pedagogical educational institutions the technology of professional competencies formation of future biology teachers. For the first time the content and structure of the concept «competence principles of a future biology teacher training» was developed on the base of understanding of the competence as an integrative quality of personality, which is manifested in the level of his or her biological education and readiness to realize the personal potential during creative pedagogical activity, improvement of experience and desire for continuous self-education; stages of formation (initial  motivational and analytical, basic professional  organizational and activity oriented, final  professional and adaptive); the structure of professional competence of the future teacher of biology (motivational and valuable, cognitive and activity oriented, personal and reflexive components) and its components are determined (value-oriented, differentiated psychological, subjective, strategic, methodical, organizational, information and technological, social and communicative, ecological, health preserving, creative and innovative, autopsychological); the essence of the concept «competence oriented pedagogical methods» is substantiated; the structural and logical scheme of formation of readiness for application of competence oriented methods of future teachers of biology (health preserving methods, methods of external standardized testing, information and communication methods) is developed. Criteria (motivational, cognitive, operational and activity oriented, professional and reflexive), indicators and levels of readiness of future biology teachers to implement competency oriented methods are specified. Methodical aspects of implementation of the competence approach into the process of future biology teachers training in pedagogical HEI were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Гавриш А. Л. 
Формування компетентності майбутніх лікарів загальної практики з використання діагностико-прогностичних технологій фізичного виховання та спорту у професійній діяльності / А. Л. Гавриш. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації здійснено теоретичний аналіз проблеми формування діагностико-прогностичної компетентності майбутніх лікарів загальної практики (сімейної медицини) засобами відповідних технологій фізичного виховання та спорту; досліджено базові поняттєві конструкти і зміст профілактичного компонента професійної підготовки майбутніх лікарів загальної практики (сімейної медицини), визначено роль та місце професійно-орієнтованого фізичного виховання у формуванні компетентності фахівців; розроблено й експериментально перевірено ефективність моделі формування компетентності майбутніх лікарів загальної практики з використання діагностико-прогностичних технологій фізичного виховання та спорту в професійній діяльності. Створено навчально-методичний супровід забезпечення формування компетентності майбутніх лікарів загальної практики з використання діагностико-прогностичних технологій фізичного виховання та спорту у професійній діяльності в процесі професійної підготовки; сформульовано методичні рекомендації щодо забезпечення педагогічних умов формування компетентності майбутніх лікарів загальної практики з використання діагностико-прогностичних технологій фізичного виховання та спорту.^UIn the thesis the theoretical analysis of the problem of formation of diagnostic and prognostic competence of future general practitioners (family medicine) with means of the corresponding technologies of physical education and sport is conducted; the basic conceptual constructs and the content of the preventive component of professional training of future general practitioners (family medicine) were studied; the role and place of professionally oriented physical education in the competence formation of specialists were determined; the effectiveness of the model of competence formation of future general practitioners with the use of diagnostic and prognostic technologies of physical education and sport in professional activity was developed and experimentally tested. Educational and methodical support for ensuring the competence formation of future general practitioners with the use of diagnostic and prognostic technologies of physical education and sport in professional activity in the process of professional training was created; methodical recommendations for provision of pedagogical conditions of the competence formation of future general practitioners with the use of diagnostic and prognostic technologies of physical education and sport were formulated.In the work for the first time there was developed a model of the competence formation of future general practitioners (family medicine) with the use of diagnostic and prognostic technologies of physical education and sport in professional activity in the integrity of the normative and target, content, methodical and control and result blocks of professional training, which are in dynamic unity. The essence of the conceptual construct «diagnostic and prognostic competence of future general practitioners» is clarified on the basis of awareness of the professional functions of a general practitioner (family medicine) as a combination of two components – preventive and therapeutic (the range of diagnostic and prognostic orientation issues and the set of powers, which doctor is endowed with as a subject of diagnostic and prognostic activity were revealed; diagnostic and prognostic knowledge were defined in the context of socially prescribed requirements for the specialist in medical industry training and technological bases of such doctors' activity in the process of realization of the preventive component of their profession).Structural components (motivational, cognitive, activity orientated, axiological), criteria (value-motivational, cognitive, health-protective, operative and activity orientated, professionally-reflexive), indicators and levels (high, average, low) of the competence formation of future general practitioners with the use of diagnostic and prognostic technologies in the process of training are scientifically substantiated.Diagnostic and prognostic technologies of physical education and sport, required by the general practitioner in professional activities were improved and adapted to the needs of the work (technology of healthcare environment designing; preventive and health and rehabilitation technologies of physical education and sport; technology of forecasting the individual health of the personality; technology of forecasting the dynamics of indicators of health of the family as a multi-age social element), and the pedagogical conditions of the competence formation of future specialists.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Гайда Я. І. 
Сучасні методи хірургічного лікування вогнепальних поранень печінки / Я. І. Гайда. — Б.м., 2020 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Мурадян К. Р. 
Інтервенційна сонографія в діагностиці та хірургічному лікуванні бойової травми живота / К. Р. Мурадян. — Б.м., 2020 — укp.

Розроблено та впроваджено в діагностику бойової травми живота на ІІ рівні медичного забезпечення нову методику екстреного ультразвукового дослідження за FAST-протоколом, яка була проведена 139 пораненим основної групи. Виходячи з результатів дослідження, науково обґрунтована ефективність методики видалення сторонніх тіл під контролем ультразвукової візуалізації при вогнепальних пораненнях. В групі порівняння при первинній хірургічній обробці із 32 поранених, сторонні тіла біли вилучені у 21 (65,6 %), а в основній групі у 33 (80,5 %) із 41 пораненого. Доведена висока ефективність лікування черезшкірними мініінвазивними оперативними втручаннями під ультразвуковою навігацією при бойовій травмі живота та розвитку гнійно-деструктивних ускладнень. В 87 (90,6 %) випадках виявились кінцевим обсягом оперативного втручання, що дало змогу уникнути високо травматичних традиційних втручань та скоротити строки лікування.^UA new technique of emergency ultrasound according to the FAST-protocol was developed and introduced into the diagnosis of abdominal combat injury at the II level of medical support, which led to a decrease in undiagnosed abdominal organs injuries during the initial examination in 9 (5,7 %) cases in the comparison group to 2 (1,4 %) cases in the main group. Based on the results of the study, we have scientifically substantiated the effectiveness of the method of removing foreign bodies under the control of ultrasound imaging for gunshot wounds. High efficiency of treatment of transdermal mini-invasive surgical interventions under ultrasound navigation during combat abdominal trauma and development of purulent-destructive complications has been proved. In 87 (90,6 %) cases, they turned out to be the ultimate volume of surgery, which made it possible to avoid highly traumatic traditional interventions and reduce the treatment period.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Рева Н. О. 
«Логіко-когнітивний аналіз концепту «мислення»». / Н. О. Рева. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена дослідженню можливості кооперації логіки та когнітивістики через логіко-когнітивний аналіз концепту «мислення».Згідно з метою та поставленим завданням, особливу увагу в роботі приділено розв'язанню таких питань: логіко-когнітивному витлумаченню концепту«мислення»; проясненню української логіко-когнітивної термінології щодо концепту «мислення»; розгляду методологічних засад та перспектив коопераціїлогіки та когнітивістики у вивченні концепту «мислення».Дослідження зумовлене, по-перше, швидким науково-технічним прогресом, що зацікавлений у відтворенні мислення для «розумних машин»,по-друге, варіативністю філософських поглядів на означену проблему, на відміну від спільного логічного та когнітивного витлумачення мислення якпевної структури, що відкриває перспективи проведення спільних досліджень.Логіко-когнітивний аналіз надає можливість вивчення різноманітних елементів (логічних та когнітивних) цієї структури у їх взаємозв'язку, з дотриманнямцілісного погляду на мислення.Підґрунтям вибору теми дисертації стало те, що спільні логіко-когнітивні дослідження все ще досить нечисленні у світі. В Україні у логічних студіяхґрунтовних досліджень з цієї проблематики поки що взагалі не існує. Співпраця логіки та когнітивістики дає змогу розширити інструментарій та проблематикуобох наукових царин, що було продемонстровано на підставі дослідження їх методологій та аналізу конкретних прикладів логіко-когнітивного моделюваннямислення.^UThe thesis is devoted to the research of the possibility of cooperation of logic and cognitive science through united logical-cognitive analysis of the concept of"thinking". According to the purpose and the tasks, special attention in work is paid to answer the following questions: united logical and cognitive interpretation of theconcept of "thinking"; clarification of Ukrainian logical and cognitive terminology related to the concept of "thinking"; consideration of methodological principles andprospects of cooperation of logic and cognitive science in the study of the concept of "thinking".The relevance of the study is due to the rapid scientific and technological progress, which is interested in the reproduction of thinking for "smart machines", aswell as the variability of philosophical views on this problem in contrast to the common logical and cognitive interpretation of the concept of "thinking" as a certainstructure, which offers the prospect of the joint researches. The united logical and cognitive analysis provides an opportunity to study the various elements (logical andcognitive) of this structure in their relationship, adhering to a holistic view of thinking.The reason for choosing this topic for the thesis is that joint logical and cognitive researches are still not numerous in the world. In Ukrainian logical studiesthorough research on this issue does not yet exist at all. However, the cooperation of logic and cognitive science makes it possible to expand the tools and issues of both scientific fields, which was demonstrated in this thesis based on the analysis of specific examples of logical-cognitive modeling of thinking.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Семеніхіна В. В. 
Соціо-екологічна діагностика діяльності промислового підприємства / В. В. Семеніхіна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних засад і практичних рекомендацій щодо обґрунтування процедур соціо-екологічної діагностики діяльності промислового підприємства. Обґрунтовано семантику поняття «соціо-екологічна діагностика діяльності промислового підприємства». Визначено складові соціо-екологічної діагностики діяльності промислового підприємства. Систематизовано кількісно-якісні параметри діагностики соціальної захищеності та екологічної безпеки діяльності промислового підприємства. Проаналізовано рівень соціального розвитку та екологічної безпеки діяльності промислових підприємств. Здійснено оцінювання нормативного підґрунтя соціо-екологічної діагностики діяльності промислових підприємств. Оцінено достатність публічної інформації про діяльність промислового підприємства за соціо-екологічними складовими. Розроблено процедуру проведення аналітичного етапу соціо-екологічної діагностики діяльності промислового підприємства. Визначено концептуальні основи побудови нефінансового звіту за результатами соціо-екологічної діагностики діяльності промислового підприємства. Розраховано прогнозні рівні результуючих показників при зміні показників соціального вектору діяльності промислового підприємства.Ключові слова: промислове підприємство, діагностика, соціальні аспекти, екологічні аспекти, соціально відповідальна поведінка.^UThe dissertation deals with developing both theoretical principles and practical recommendations to substantiate the procedures of socio-environmental diagnostics for industrial enterprise activities. The semantics of the “socio-environmental diagnostics of the industrial enterprise” concept is substantiated, being considered as a process with comprehensive step-by-step assessment, monitoring and forecasting of social security and environmental safety parameters achieved during production and economic activities. On using the sound research tools it enables to find out the “bottlenecks” and deviations from the limit levels of the indicators, specify the reasons for their occurrence and make predictive calculations on the possible courses of events, which results should become the ground for making informed management decisions. The components of social and environmental diagnostics of the industrial enterprise activities are identified, including four characteristics of the social vector (staff professional orientation and rejuvenation, continuing professional development of staff, social dialogue, and comprehensive social protection and security for employees) and four characteristics of the environmental vector (launching the innovations to ensure the higher quality of human life, sensible and provident attitude to the environment, information transparency of environment monitoring results, and balanced use of all production factors).Both quantitative and qualitative parameters to diagnize the social security and environmental safety of the industrial enterprise activities were systematized, with analyzing the level of social security and environmental safety of the industrial enterprise activities as well as assessing the normative basis for socio-environmental diagnostics of industrial enterprises activity. The study provides the correlation of components of socio-environmental diagnostics for industrial enterprise activities with the principles of the UN Global Compact and the provisions of the OECD (Organisation for Economic Cooperation and Development) Guidelines. The sufficiency of public information about the industrial enterprise activities by socio-environmental components is assessed.The research provides the developed procedure for conducting the analytical stage of socio-environmental diagnostics for the industrial enterprise activities, based on the specification of the algorithm for getting the required information and statistic data; making the quantitative and qualitative assessment, based on the established criteria and graphical interpretation as to dynamics of evaluation indicators over time; processing and synthesis of the results obtained for each component of the socio-environmental diagnostics on a scale – “high”, “satisfactory”, and “unsatisfactory” level; identifying the problems and reasons resulted to this condition. The conceptual bases for making the nonfinancial report on the results of socio-environmental diagnostics of the industrial enterprise activities have been clarified with the technique of prudent decision-making by the enterprise management on the expediency to publish the consolidated socio-environmental information in the form of a non-financial report; specifying the requirements to its content, form and type of submission, as well as the stages of its development; setting the criteria for selecting the team of experts to implement the strategy of socially responsible behavior. The forecast levels of the resulting indicators have been calculated when changing the indicators of the social vector in the enterprise activity.Key words: industrial enterprise, diagnostics, social aspects, environmental aspects, socially responsible behavior.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Татьяненко О.В. 
Клініко-функціональні критерії обмежень життєдіяльності при гіпертонічній хворобі II стадії: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / О.В. Татьяненко ; Дніпропетр. держ. мед. акад., АМН України. Ін-т гастроентерології. — Д., 2005. — 23 с. — укp.

Проведено досліження обмежень життєдіяльності в аспекті вивчення проблеми удосконалення медико-соціальної експертизи за гіпертонічної хвороби (ГХ) II стадії. В результаті комплексного обстеження встановлено, що ГХ II стадії характеризується різноманітністю структурно-функціональних змін серцево-судинної системи, що свідчить про клінічну та патогенетичну гетерогенність проявів даної стадії захворювання й обумовлює диференційовані підходи щодо оцінки обмежень життєдіяльності. Уточнено патогенетичні взаємозв'язки, які відображають негативний вплив гіпертрофії лівого шлуночка (ГЛШ) на функціонування системи кровообігу у хворих на ГХ. Встановлено, що прогресування ГЛШ супроводжується розвитком автономної дисфункції серця, а у випадку формування даної патології за концентричним типом, у порівнянні з ексцентричним, відзначено вищі рівні артеріального тиску (АТ) за даними добового моніторування та вірогідне зниження часових показників варіабельності серцевого ритму (ВСР). Встановлено, що рівень реакції систолічного АТ на фізичне навантаження у хворих на ГХ поєднаний з рівнем систолічного АТ за даними добового моніторування АТ та зворотно пов'язаний зі статистичними та спектральними параметрами добової ВСР. Виявлено, що на формування обмежень життєдіяльності за ГХ II стадії впливають тривалість захворювання, ступінь і характер артеріальної гіпертензії, ступінь і геометричний тип ГЛШ, а також тип гемодинамічної реакції на фізичне навантаження. Розроблено диференційовані критерії функціонального стану серцевої діяльності, які рекомендовано використовувати під час проведення медико-соціальної експертизи для встановлення оцінки обмежень життєдіяльності хворих на ГХ II стадії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-3 +
Шифр НБУВ: РА336310

Рубрики:

      
11.

Татьянченко О.Г. 
Теоретичні основи прогнозування термопружних деформацій осьового інструменту і деталі і їх вплив на точність обробки отворів: Автореф. дис... канд. д-ра техн. наук: 05.03.01 / О.Г. Татьянченко ; Держ. вищ. навч. закл. "Донец. нац. техн. ун-т". — Донецьк, 2006. — 35 с. — укp.

Показано можливість підвищення точності обробки отворів осьовим лезовим інструментом за рахунок усунення похибок поздовжнього профілю отворів на підставі нових методів обробки з урахуванням особливостей контактних і термопружних процесів у зоні контакту інструмента та деталі. Розроблено комплексну математичну модель утворення похибки поздовжнього перетину отвору, що вперше враховує нелінійність термопружних деформацій деталі по глибині отвору, а також її пружно-пластичні деформації. За допомогою даної моделі встановлено, що основною причиною виникнення бочкоподібної форми на початку отвору є температурні деформації інструмента, а в середині та кінці отвору - температурні деформації деталі в зоні різання. Вперше запропоновано способи прогнозування форми та розмірів поздовжнього профілю отворів та ефективні методи усунення похибки поздовжнього перетину отворів у разі часткової обробки осьовим лезовим інструментом за рахунок використання прогресивних конструкцій інструмента та керування робочими процесами у зоні різання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К630.013.4-1 +
Шифр НБУВ: РА348016

Рубрики:

      
12.

Татьянчикова І.В. 
Особливості формування життєвих орієнтацій в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.В. Татьянчикова ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування у розумово відсталих учнів життєвих орієнтацій. З'ясовано психологічний зміст життєвих орієнтацій, визначено їх види, складові і механізми становлення, показники сформованості; виявлено особливості життєвих орієнтацій у розумово відсталих школярів стосовно професійної діяльності, матеріально-побутового добробуту, міжособистісних стосунків, непрофесійної сфери життєдіяльності; розроблено спеціальну систему корекційно-розвивальної роботи, спрямованої на формування вміння планувати життєві перспективи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.241

Рубрики:

      
13.

Хлібкевич С. Б. 
Формування дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої педагогічної освіти / С. Б. Хлібкевич. — Б.м., 2021 — укp.

Хлібкевич С. Б. Формування дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури у закладах вищої педагогічної освіти. – Квалiфiкацiйна наукова праця на правах рукопису. Дисертацiя на здобуття наукового ступеня доктора фiлософiї за спецiальнiстю 011 Освітні, педагогічні науки. – Полтавський національний педагогічний педагогічний університет імені В. Г. Короленка, Полтава, 2020. Дисертацiйне дослiдження присвячене проблемi формування дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури у процесі підготовки в закладах вищої педагогічної освіти.Визначено педагогічну сутність поняття «дослідницька компетентність майбутнього вчителя фізичної культури» як системної інтегративної компетентнісної характеристики, яка забезпечує перенесення смислового контексту педагогічної діяльності з функціонально-репродуктивного до перетворювально-евристичного; як цілісної властивості особистості фахівця, що поєднує в собі знання, уміння, навички, досвід пошуково-перетворювальної роботи в галузі фізичної культури, ціннісні ставлення та особистісні якості дослідника, виявляється в стійкому прагненні до інноваційних змін і здатності до науково-дослідницької діяльності у фаховому освітньому середовищі. Розроблено і впроваджено в практику педагогічних ЗВО структурно-функціональну модель формування дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури у єдності блоків (концептуально-цільовий, операційно-змістовий, аналітико-коригувальний), етапів підготовки (початковий – мотиваційно-аналітичний, 1-2 курси навчання; базовий професійний – організаційно-діяльнісний, 3-4 курси навчання; завершальний – професійно-адаптативний, І-ІІ курси магістратури) та педагогічних умов її реалізації (спрямованість змісту фахових дисциплін підготовки майбутнього учителя фізичної культури на дослідницьку діяльність; створення у закладі вищої освіти науково-освітнього професійного середовища, яке стимулює дослідницьку діяльність студента; поетапне залучення майбутніх учителів фізичної культури до дослідницької діяльності; здоров'язберігальна спрямованість дослідницької діяльності майбутнього вчителя фізичної культури; реалізація системи міжпредметних та транспредметних зв'язків при вивченні фахових дисциплін підготовки майбутнього вчителя фізичної культури); обгрунтовано координаційно-інтеграційну сітку змісту дисциплін підготовки вчителя фізичної культури, що забезпечує формування його дослідницької компетентності. Уточнено структуру дослідницької компетентності майбутнього вчителя фізичної культури у єдності мотиваційно-ціннісного, когнітивного, особистісно-рефлексивного, діяльнісного компонентів; критерії (ціннісно-мотиваційний, когнітивно-методичний, інформаційно-комунікативний, професійно-рефлексивний), показники та рівні (високий, середній, низький) сформованості дослідницької компетентності; комплексу методів діагностики стану сформованості дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури. Подальшого розвитку набув технологічний інструментарій формування дослідницької компетентності майбутніх учителів фізичної культури (форми, методи і засоби підготовки студентів до дослідницької діяльності). Ключові слова: педагогічний заклад вищої освіти, майбутні вчителі фізичної культури, підготовка, фахова компетентність, дослідницька компетентність учителя фізичної культури, структурно-функціональна модель.^UKhlibkevych S.B. Formation of research competence of future physical education teachers in the higher pedagogical educational institutions. – Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. Thesis for the scientific degree of the doctor of philosophy on the specialty 011 Educational, pedagogical sciences. – Poltava V.G. Korolenko National Pedagogical University, Poltava, 2020. The thesis research is devoted to the problem of formation of research competence of future physical education teachers in the process of training in the higher pedagogical educational institutions. For the first time a structural and functional model of formation of research competence of future physical education teachers was developed and implemented in the practice of pedagogical HEIs and pedagogical conditions of its realization were substantiated (orientation of the content of professional disciplines of future physical education teacher training to the research activity; creation of the scientific and educational professional environment in the higher educational institution, which stimulates the student's research activities; gradual involvement of future physical education teachers into research activities; health preserving orientation of research activities of future physical education teachers; implementation of a system of interdisciplinary and cross-curricular links in the study of professional disciplines for future physical education teachers) training. The conceptual principles, content and structure of the concept «research competence of the future physical education teacher» are specified, as well as the stages of formation (initial – motivational-analytical; basic – organizational-activity orientated; final – professional-adaptive), criteria, indicators and levels of formation of research competence; methods of diagnostics of the state of research competence formation of future teachers of physical education. Further development the technological means of the research competence formation of future physical education teachers, forms, methods and means of students training for the research activities. Key words: higher pedagogical educational institution, future physical education teachers, training, professional competence, research competence of physical education teacher, structural and functional model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Хоменко І.І. 
Ріст та продуктивність насаджень яблуні в Центральному Лісостепу України залежно від мульчування грунту в рядах: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.07 / І.І. Хоменко ; Уман. держ. аграр. акад. — Умань, 2001. — 17 с.: рис. — укp.

Вивчено розміщення кореневої системи в грунті залежно від типу мульчуючих матеріалів. Визначено продуктивність слаборослого сорту Фієста та сильнорослого Джонавелд на М.9, сформованих за типом стрімкого веретена та розроблено рекомендації для вирощування їх за умов Центрального Лісостепу України, які забезпечують урожайність 26 - 28 т/га.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П255.1-4(4УКР)
Шифр НБУВ: РА315272 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Хоменко І.А. 
Оригінальна радіоп'єса: історія, теорія, практика: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / І.А. Хоменко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Висвітлено досвід української авізуальної драматургії тридцятих років ХХ ст. Переосмислено суперечливі положення теорії радіоп'єси, що спричинили конфронтацію різних наукових напрямків. Проаналізовано еволюцію радіодрами з позицій теорії масової комунікації та інженерії знань. Уперше розглянуто жанрову своєрідність радіоп'єс залежно від ступеня абстрагованості втілених у них моделей реальності, що дозволяє на теоретичному рівні зняти суперечність між "акустичною" та "поетичною" концепціями радіомистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч631.639 + Ч631.639
Шифр НБУВ: РА317106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Хоменко І.Б. 
Вплив транснаціональних корпорацій на конкурентне середовище національної економіки: автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.02 / І.Б. Хоменко ; Київ. нац. екон. ун-т ім. В.Гетьмана. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сучасну сутність транснаціоналізації та розглянуто стратегічні впливи транснаціональних корпорацій (ТНК) на економіку приймаючих країн. Виявлено механізми впливу ТНК на умови формування та параметри конкурентного середовища, оцінено особливості транснаціоналізації української економіки. Проаналізовано регулювання діяльності ТНК і висвітлено шляхи його удосконалення, розроблено модель конкурентної політики держави за умов транснаціоналізації бізнесу. Акцентовано увагу на конкурентному потенціалі українських ТНК і обгрунтовано макроекономічні заходи щодо його ефективної реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У582.916 + У9(4УКР)291.6 +
Шифр НБУВ: РА370346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Хоменко І.О. 
Регіональний розвиток вантажних автотранспортних підприємств: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / І.О. Хоменко ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Визначено організаційно-економічні умови функціонування вантажних автотранспортних підприємств, їх роль, місце та значення в регіональній економіці. Розроблено сезонні економіко-математичні моделі формування вантажопотоків. За цього обгрунтовано доцільність використання нейронної мережі. Виявлено особливості формування, функціонування та розвитку транспортних кластерних утворень. Розкрито зміст і наукове розуміння економічної суті поняття "транспортно-економічний кластер". Обгрунтовано доцільність створення, основні принципи ефективної роботи та їх структуру за умов непропорційності розвитку території регіону на базі теорії розпізнавання образів. Досліджено організаційно-економічний механізм функціонування вантажних автотранспортних підприємств кластеру, складовими якого є форми, методи, функції та інструменти. Удосконалено методичний підхід до оцінювання ефективності функціонування транспортно-економічних кластерів. Висвітлено напрямки їх розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4УКР)683.733.1 + У9(4УКР)373.30 +
Шифр НБУВ: РА355181

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Хоменко І.П. 
Хірургічне лікування ушкоджень позапечінкових жовчних проток: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / І.П. Хоменко ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Вивчено умови та головні причини виникнення ушкоджень жовчних проток, а також обгрунтовано шляхи їх профілактики. На підставі вивчення результатів відновлювальних і реконструктивних операцій розроблено та впроваджено у клінічну практику схеми хірургічної тактики у випадку ушкодження жовчних проток залежно від виду ушкоджень. Визначено, що для лікування потерпілих з колото-різаними пораненнями позапечінкових жовчних проток необхідно дотримуватися тих же принципів, що й для хворих з інтраопераційними ушкодженнями. Досліджено, що умовою зниження незадовільних результатів хірургічного лікування хворих з інтраопераційними ушкодженнями позапечінкових жовчних проток і колоторізаними їх пораненнями є перетворення некерованого каркасного дренування у кероване, а також розширення показань для виконання реконструктивних операцій, які повинні доповнюватися каркасним дренуванням у разі ширини створеного анастомозу менше 15 мм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.445.52 +
Шифр НБУВ: РА322695

Рубрики:

      
19.

Хоменко А.В. 
Формування особистісно орієнтованих відносин учителя й учнів у виховному процесі загальноосвітньої школи першого ступеня: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / А.В. Хоменко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність формування особистісно орієнтованих відносин учителя та молодших школярів як механізму забезпечення гуманізації виховання в загальноосвітній школі першого ступеня. Розкрито виховну суть, структуру та функції особистісно орієнтованих відносин учителя й учнів у виховному процесі загальноосвітньої школи першого ступеня. Здійснено наукову модифікацію понять "особистісно орієнтовані відносини вчителя й молодших школярів", "індивідуально-гуманістична спрямованість виховної діяльності вчителя початкових класів". Розроблено теоретичну модель формування особистісно орієнтованих відносин учителя й учнів. Науково обгрунтовано й експериментально перевірено послідовні етапи формування цих відносин - пропедевтично-мотиваційний (початковий), творчо-діяльнісний (основний), регулювальний, контрольно-діагностичний (підсумковий). З'ясовано механізми особистісно орієнтованих відносин. Виявлено внутрішні та зовнішні чинники їх функціонування. Розроблено й експериментально доведено доцільність науково-методичної системи засобів забезпечення формування даних відносин. Визначено психолого-педагогічні умови їх реалізації у практичній діяльності вчителя початкових класів. Розкрито специфіку цілісної підготовки вчителя до формування особистісно орієнтованих відносин з учнями у виховному процесі початкової школи. Розроблено відповідні науково-методичні рекомендації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.430 +
Шифр НБУВ: РА346007

Рубрики:

      
20.

Хоменко В. Г. 
Електрохімічні конденсатори на основі електропровідних полімерів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.17.03 / В. Г. Хоменко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено вплив різних чинників на полімеризацію електропровідних полімерів (ЕПП) і на їх морфологічну структур, розглянуто структуру композитів на основі ЕПП і їх структурну організацію, від якої залежать фізико-хімічні властивості матеріалів. Доведено, що структура субстрату є вирішальною у формуванні надмолекулярних структур ЕПП. Досліджено електрохімічну поведінку електродів на основі електропровідних полімерів і визначено фактори, що впливають на стабільність та електрохімічні характеристики. Запропоновано модель електрода на основі ЕПП, яка дозволяє кількісно описати електрохімічну поведінку ЕПП. Вперше теоретично обгрунтовано і практично реалізовано симетричні й асиметричні електрохімічні конденсатори на основі ЕПП. Визначено, що за діапазоном робочої напруги, питомими характеристиками, стабільністю та терміном служби розроблені електрохімічні конденсатори відповідають кращим зарубіжним аналогам.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З251.3 + Л719.6
Шифр НБУВ: РА381387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського