Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (8)Реферативна база даних (161)Книжкові видання та компакт-диски (180)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=ШКОЛЬН$<.>+<.>A=ІРИНА$<.>+<.>A=ІВАНІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Сосік О. Д. 
Європейські парадигми мистецтва декадансу та символізму в творчості Вільгельма Котарбінського / О. Д. Сосік. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження присвячене аналізу становлення і розвитку творчості В. Котарбінського у контексті провідних стильових напрямів образотворчого мистецтва другої половини XIX – початку XX ст. Розглянуто ключові світоглядні наративи в європейському культурному просторі зазначеного періоду, зокрема філософські концепції Ф. Ніцше та А. Шопенгауера, що дало змогу осягнути певні ідейні особливості декадентського та символістського живопису. Водночас, було зосереджено увагу на мистецьких напрямах, котрі передували формуванню їхніх стилістичних аспектів, а саме академізмі та руху прерафаелітів. Декаданс охарактеризовано як стилістичний напрям, із власною художньо-образною специфікою та іконографічними ізводами. Унаочнено генетичну спорідненість декадансу та символізму. Зазначено, що останній був сформований на ґрунті першого і успадкував від нього низку образів. Окреслено, що головною відмінністю символізму від декадансу була більш «світла», піднесена атмосфера духовності з акцентом на віднайдення нової трансцендентної реальності. Висвітлено творчій шлях В. Котарбінського від академічних творів салонного ґатунку, які знаменують становлення його авторського світобачення, до філософсько-естетичної образності декадансу із подальшим переходом у символістську площину. Проаналізовано зв'язки між мистецькими школами різних країн, на яких відбились декадентські та символістські тенденції та виявлено їхні ремінісценції у роботах В. Котарбінського. Це дало можливість окреслити творчість згаданого українського митця, як одну з невід'ємних, увиразнених, сталих і важливих ланок європейського мистецтва декадансу та символізму, на прикладі котрої можна простежити еволюцію тенденцій художнього образотворення впродовж другої половини XIX – початку XX ст.Ключові слова: Вільгельм Котарбінський, XIX – початок XX ст., європейські парадигми, академізм, прерафаеліти, декаданс, символізм.^UThe study is dedicated to the analysis of formation and development of creative language of W. Kotarbinsky in the context of the leading stylistic trends that prevailed in the fine arts in the second half of the 19th – the beginning of the 20th centuries. Thus, the artistic heritage of the above-mentioned master has absorbed the diversity of traditions of European painting of the fin de siècle and is represented by works in the academic, decadent and symbolist style. Until now, the artist's contribution to the history of Ukrainian fine arts has not been fully understood yet, because the master was the only one painter of a cohort of Ukrainian artists who turned to macabre and mystical subjects in his paintings.The decadent iconography singled out images of dead women floating in water, lying on an anatomical table, or bounded to a cross. The first of these categories, as well as the image of an androgynous woman, comes from the art of the Pre-Raphaelites and is represented by three iconographic versions: Ophelia, the Lady of Shallot and Elaine of Astolat. An important factor was the water surface, which, like a mirror, acquired the occult significance symbolising the transition from one world to another and lifting the veil of the afterlife. The study notes that the main distinguishing feature of symbolism was “lighter”, “bleached” sublime atmosphere of spirituality, already purified from necrotic energy, psychologically more stable, with an emphasis on finding a new transcendent reality. However, not all artists immediately moved beyond the darkness of decadence, and the work of some of them was marked by the theme of confronting decadent darkness and spiritual renewal. Thus, through the analysis of the work of the Rosicrucian, the dissertation systematized the iconography of mystical symbolism, which includes images of black-winged angels, polymorphic creatures and figures materialized from water, fire, fog or celestial bodies.Among other things, the dissertation addresses the phenomenon of colour and music synesthesia and cosmism inherent in symbolist painting. This work was completely free from decadent reflections, and to identify their key images. The work also revealed the specifics of the manifestation of symbolist trends in the works of Polish, Russian and Ukrainian artists.The artistic heritage of W. Kotarbinsky is replete with decadent images of dead and crucified women, motifs of death and despair, which were characteristic of masters of German and Belgian art. At the same time, W. Kotarbinsky's artistic imagery has a certain affinity with the art of the Pre-Raphaelites. Also, W. Kotarbinsky's works, representing figure from waves, fog or stars, and appealing to the paintings by mystic symbolizm. Instead, twilight motifs, cemeteries and ghosts in the artist's works come from the traditions of Polish symbolism, and angelic figures and color-musical allusions are in tune with the imagery of the Lithuanian artist M. Churlionis. Also, in the artistic work of W. Kotarbinsky there are reflections of Russian artists, in particular G. Semiradsky and M. Vrubel. Thus, understanding the links between art schools of different countries that reflected the decadent and symbolist trends made it possible to identify their reminiscences in the paintings by W. Kotarbinski and to outline the work of this Ukrainian artist as an integral, distinct, stable and important link of European decadence and symbolism.Key words: Wilhelm Kotarbinsky, 19th – the beginning of the 20th centurу, European Paradigms, Academism, Pre-Raphaelites, Decadence, Symbolism.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Барбалат О. В. 
Візантійсько києворуські золотарські традиції у сучасному ювелірному мистецтві України: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / О. В. Барбалат. — Б.м., 2023 — укp.

Актуальність наукової праціполягає у глибинному теоретичномуаналізі взаємозв’язку візантійсько києворуських золотарських традицій тадослідженні їх рефлексій в ювелірному мистецтві України кінця ХХпочатку ХХІ ст.У дисертації детально р озглянуто місце та особливості ювелірноїсправи серед основних видів де коративно прикладного мистецтва.Дослід жено передумови формування і розвитку золотарства Візантії IVХ V ст., Київської Руси ХІ першої половини ХІІІ ст. та доведено факт впливуювелірних традицій зазначених середньовічних держав на творчість майстрівзолотарства України кінця ХХ початку ХХІ ст.^UThe relevance of the scientific work lies in the indepth theoretical analysisof the relationship between Byzantine Kyivan goldsmithing traditions and thestudy of their re flections in the jewellery art of Ukraine in the late ХХ earlyХХІº centuries.The dissertation examines in detail the place and peculiarities of jewelleryamong the main types of decorative and applied arts. The prerequisites for theformation and devel opment of goldsmithing in Byzantium in the IV XV centuries,Kyivan Rus in the XI first half of the XIII century are studied, and the fact of theinfluence of the jewellery traditions of these medieval states on the work ofUkrainian goldsmiths in the lat e XX early XXI centuries is proved.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Школьна І. І. 
Вміст і баланс мікроелементів у вагітних жінок та їхніх новонароджених залежно від гестаційного віку / І. І. Школьна. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова робота присвячена обґрунтуванню етіопатогенетичної концепції розвитку мікроелементозу у передчасно народжених дітей на підставі визначення показників умісту і балансу мікроелементів у системі мати-плацента-плід.Досліджено вміст та баланс есенціальних (Fe, Cu, Co, Zn, Mg, Mn) та токсичних мікроелементів (Cr, Cd, Pb, Ni) у плаценті, волоссі жінок та їхніх передчасно народжених дітей. Плацента забезпечує високу напруженість і динамізм їхнього функціонування.Проаналізовано особливості мікроелементного балансу у волоссі матерів, які народили передчасно. Встановлена значна роль Co, Zn і Mn в мікроелементному гомеостазі жіночого організму.На основі вивчення співвідношень пар есенціальних мікроелементів у волоссі плода встановлена важлива роль у процесах підтримки їх гомеостазу зменшення Co та підвищення Cu та Mn.У жінок та їхніх дітей, які народились в більш ранні терміни гестації, показники Cr та Ni значно вищі. У дітей з ЕММТ визначався найвищий рівень токсичних мікроелементів у волоссі (Cr, Cd, Ni), що є свідченням недосконалої бар'єрної функції плаценти щодо них на ранніх етапах гестації.Запропоновані до використання нормативні показники есенціальних мікроелементів у плаценті, волоссі матерів та їхніх ЗН у разі фізіологічного перебігу вагітності.Ключові слова: есенціальні мікроелементи, токсичні мікроелементи, передчасні пологи, волосся, плід, недоношений новонароджений^UThe scientific work is devoted to the research of the topical issue of modern pediatrics and neonatology - substantiation of the etiopathogenetic concept of microelementosis development in premature infants on the basis of determining the content and balance of microelements in the mother-placenta-fetus system.We studied the content and balance of trace (Fe, Cu, Co, Zn, Mg, Mn) and toxic microelements (Cr, Cd, Pb, Ni) in placenta of women which born prematurely at different stages of gestation. Placenta provides high tension and dynamism of functioning in relation to trace microelements. The content of Fe, Cu and Zn in placenta reached maximum values at 29-31 weeks of gestation, and Mn - at 32-36 weeks. Co level increased, while Mg, in contrast, decreased during pregnancy. Placenta has been shown to act as a barrier to toxic elements. Chromium and cadmium accumulate up to 36 week of gestation, then they are transported to the fetus. Lead accumulates up to 29-31 week, then placenta maintains its constant level.We analyzed peculiarities of microelement balance in the hair of mothers and their children born with low, very low and extremely low birth weight. A significant role of cobalt, zinc and manganese in the homeostasis of essential trace elements in the body of mothers has been established. Higher Cr levels were found in mothers which gave birth earlier in gestation. Hair of newborns with ELBW was dominated by iron due to its high needs in the early stages of fetal development.Based on the study of the ratios in pairs of essential trace elements in the hair of the fetus, it was found that an important role in maintaining of their homeostasis is played by reducing of cobalt and increasing of copper and manganese.Cr and Ni levels are much higher in women and their children born earlier in gestation. In children with ELBW, the highest level of toxic elements in the hair (Cr, Cd, Ni) was determined. This is the evidence of imperfect barrier function of the placenta against them in the early stages of gestation.We proved the role of microelement imbalance in the pathogenesis of IUGR. Mg and Mn deficiency has been reported in women which born newborns with IUGR. The high ratios in Cu/Mn and Zn/Mn pairs indicate the ability of manganese deficiency to affect the balance of other trace elements. In the hair of children with IUGR there is an increasing of Fe level and decreasing of Co and Mn.The normative indicators of essential microelements (Fe, Cu, Co, Zn, Mg, Mn) in placenta, hair of mothers and their healthy full-term newborns in case of physiological course of pregnancy are offered for use.Key words: trace elements, toxic elements, premature birth, hair, fetus, premature newborn


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Школьник В.В. 
Вплив інгібіторів ангіотензинперетворюючого ферменту на активність цитокінів та ендотеліну-1 у хворих на гострий інфаркт міокарда: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / В.В. Школьник ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

На підставі вивчення маркерів ендотеліальної дисфунції та динаміки прозапальних цитокінів (ПЦ) обгрунтовано доцільність раннього дозозалежного призначення інгібіторів ангіотензинперетворюючого ферменту (ІАПФ) з метою покращення ефективності лікування гострого інфаркту міокарда (ГІМ). Відзначено достовірний кореляційний зв'язок між рівнем ПЦ та показниками ендотеліальної дисфункції у гострий період інфаркту міокрада. Встановлено, що дане порушення найбільш виражене на 28-му добу ГІМ. Обгрунтовано можливість проведення багатофакторного аналізу патогенетичних механізмів ГІМ. Доведено, що ступінь ендотеліальної дисфункції та активація ПЦ залежать від розміру та корелюють з рівнем МВ-фракції креатинфосфокінази, а також локалізації інфаркту міокарда (найбільш виражені за переднього ГІМ) та наявності супутньої артеріальної гіпертензії та серцевої недостатності. На підставі результатів проведеного дослідження розроблено ефективну медикаментозну терапію на базі використання дозозалежних ефектів ІАПФ, призначення якої дозволяє об'єктивувати та контролювати динаміку ендотеліальної дисфункції та активність маркерів імунного запалення і сприяє запобіганню розвитку раннього післяінфарктного ремоделювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.140.45-52 +
Шифр НБУВ: РА337712

Рубрики:

      
5.

Школьнікова Т.В. 
Електроосадження функціональних покрить сплавами нікелю з простих та комплексних електролітів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.03 / Т.В. Школьнікова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено та запропоновано для практичного використання сульфаматно-тіосульфатний електроліт катодного осадження покриття нікель - срібло.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К663.054-1 +
Шифр НБУВ: РА334208

Рубрики:

      
6.

Школьнікова Н.І. 
Закономірності температурної зміни кроку спіралі, індукованої в нематичних рідких кристалах хіральними ариліденпохідними деяких амінів та (+)- ізоментону: Автореф. дис. канд. хім. наук: 02.00.04 / Н.І. Школьнікова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Аналіз зв'язків "молекулярна будова хіральних домішок - макроскопічні властивості індукованих холестеричних систем" здійснено зважаючи на конформаційні особливості хіральних молекул (конформаційну гомогенність чи лабільність, статистичну молекулярну анізометрію), виявлені на основі теоретичного моделювання методом функціонала густини та напівемпіричним методом АМІ. Проаналізовано вплив природи нематичного розчинника на параметр dP/dT, виявлено та інтерпретовано його значні відмінності для систем, основаних з одного боку, на нематиках ціанофенільного та азометинового, а з другого боку, естерного типів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г531.2 + В372.35 +
Шифр НБУВ: РА327952

Рубрики:

      
7.

Школьний О.В. 
Комплекснозначні випадкові величини типу Джессена - Вінтнера: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.05 / О.В. Школьний ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2000. — 18 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В171.3,022
Шифр НБУВ: РА311773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Кашшай О. С. 
КУЛЬТУРОТВОРЧІСТЬ АНТОНА КАШШАЯ НА ТЛІ ЗАКАРПАТСЬКОЇ ХУДОЖНЬОЇ ШКОЛИ / О. С. Кашшай. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено культуротворчій діяльності закарпатського художника Антона Кашшая в контексті розвитку Закарпатської художньої школи. Розглядаються основні етапи творчої еволюції живопису Антона Кашшая (1921–1991). Розкрито важливе значення його постаті для культурно-мистецької площини Закарпатського регіону і, зокрема, для форму-вання Закарпатської живописної школи. Визначено соціально-культурні передумови його становлення. Систематизовано творчий доробок 1940-х – початку 1990-х рр. Сформульовано послідовність змін творчої манери, висвітлено основні етапи еволюції, стилі і напрями. Виокремлено різні періоди творчості, серед яких кінець 1940-х – перша половина 1950-х рр., період пошуків другої половини 1950-х – 1960-х рр., етап активних пластичних перетворень 1970-х рр., еволюція творчості 1980-х – початку 1990-х рр.^UThe dissertation researches the main stages of development and evolution of the style of the Transcarpathian artist Anton Kashshay (1921 – 1991), as one of the outstanding Ukrainian artists of the second half of 20th century. The importance of his work for the development of the art of the Transcarpathian region and the formation of the Transcarpathian painting school is revealed.Anton Kashshay is a characteristic and original painter, the author of epic landscapes, full of a wide range of emotional shades and moods.The artist's creative style has been significantly transformed many times during his life. His original, well-recognized visual language crystallized due to purposeful searches, which each time, at each new stage, acquired perfection. In the second half of the 20th century, the master was directly involved in the development of the Transcarpathian art school and the formation of a creative center here. He led an active creative life, regularly exhibited at exhibitions in Uzhgorod, Kyiv, the cities of the republics of the former USSR, and abroad. He often went on creative trips, in open airs, gave master classes, taught young people. In addition to his fruitful and professional painting, for a long time (1961- 1976) he directed the activities of Transcarpathian branch of the National Union ofArtists of Ukraine, in particular, organized exhibitions (foreign and international), open airs, art events, supported the creative activity of artists and their material base. However, in the art literature to date, the creative work of Anton Kashshay has not been systematically studied. As a result of the research, the actual lack of fullfledged scientific research about the artist was revealed. Bibliographic sources, in which the name of outstanding master is mentioned, were analyzed. His works are researched, and also certain aspects of development of the Transcarpathian art of the second half of 20th century are studied. In the context of these issues should be mentioned the works of the following scientists: G. Ostrovsky, I. Nebesnyk, D. Gorbachev, L. Popova, R. Yatsiv, O. Fedoruk, F. Efrán, I. Pavelchuk, G. Ryzhova, L. Biksei, O. Petrova, G. Sklyarenko, V. Shtets, A. Voloshchuk, O. Gavrosh, M. Zymomrya. The socio-cultural preconditions for the specific creative atmosphere formation in the Transcarpathian region, which contributed to the formation and growth of the artist in the 1930s – 1940s, are denoted. The facts were found and the conditions that influenced the active development of his work after the Second World War, when Transcarpathia became part of the USSR, were formulated.Anton Kashshay's creative work from the 1940s to the early 1990s is systematized and researched. The sequence of changes in his creative manner is formulated, the main stages of evolution, styles and directions in the master's work are highlighted. The transformation of pictorial means, which was associated with the active search for maximum imagery and perfection, is analyzed. The art analysis of the basic pictorial elements has been done, their typology is revealed, characteristic receptions, stylistic features, principles of construction of compositions and color decisions are defined. The early period of the artist's work, which lasted from 1947 to the early 1950s, was singled out and studied. It was found that almost all the works of this period were written under the direct influence of the J. Bokshay style, but, at the same time, the formation of his own handwriting begins. The stage of searches that took place in the 1950s and 1960s is outlined and systematized. The main features of the master's works transformations are described, among which the gradual movement from the principles of realism and influence of J. Bokshay towards «severe style» through research of modernism, in particular expressionism. The stage of active plastic changes in the visual language of the 1970s has been studied. Two general directions of the period have been identified and analyzed – «severe style» and picturesque-decorative epic compositions. It was found that after a period of active formal research and experiments, the master returns to the origins, but with a renovated language. A study of the artist's work evolution in the 1980s – early 1990s, when his language gained absolute freedom and acquired the experimental nature of the search for Fauvism, has been made. It is determined that the period is marked by the predominance of color, and an important visual tool was the emotional system and musicality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
9.

Школьніков В.С. 
Макроскопічна будова і спіралеподібна орієнтація м'язів верхньої кінцівки людини: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.01 / В.С. Школьніков ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — Вінниця, 2003. — 20 с.: табл. — укp.

З використанням анатомічних, макрометричних, функціональних та статистичних методів вивчено формоутворення м'язів верхньої кінцівки людини в онтогенезі. Визначено особливості спіралеподібної орієнтації м'язів навколо скелету у віковому аспекті, які полягають у тому, що м'язи верхньої кінцівки у плодів, незалежно від періоду внутрішньоутробного розвитку та статі, слабо диференційовані та мають переважно поздовжній напрямок м'язових волокон, не утворюючи окремих частин та пірчастості, тому спіралеподібна орієнтація м'язів практично не сформована. Установлено, що в людей зрілого віку сила м'язів, які складають спіраль внутрішньої ротації, переважає силу м'язів спіралі зовнішньої ротації. У плодів протягом внутрішньоутробного розвитку між силовими характеристиками м'язових спіралей спостерігається динамічна рівновага.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*698.344 +
Шифр НБУВ: РА326155

Рубрики:

      
10.

Кривушенко Я. О. 
Мистецтво севрського фарфору XVIII — початку ХIХ століть в культурному просторі України / Я. О. Кривушенко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації розглянуто мистецтво севрського фарфору XVIII — початку ХIХ століть в українських і французьких музейних колекціях. Досліджено культуротворчий аспект розвитку королівської фарфорової мануфактури. Теоретичну базу роботи складають праці Г. Лешевальє-Шевіньяра, Ф. Петрякової, Т. Прео, А. Фей-Алле, О. Школьної. Досліджено вироби севрського фарфору крізь призму галантної куртуазної культури Франції доби рококо–ампіру, пов'язаної з еталонним французьким королівським стилем, виявлено шляхи його впливу на українську культуру. Окреслено феномен крос-культурної комунікації еліт різних країн Європи, який сприяв поширенню та інтеграції мистецьких традицій Севру в культурному просторі України, який проявився у трьох вимірах: розвитоку мистецтва фарфору, колекціонуванні, мистецтвознавчій атрибуції. На територіях етнічної України мистецтво реномового французького фарфору вплинуло на формо-творення та декорування фарфору вітчизняних фарфурень (Корець, Баранівка, Городниця, Ємильчин, Романів, Волокитине, Межигір'я). Тобто український культурний простір активно розвивається на тлі європейських мистецьких традицій.^UThe study is devoted to the art of Sevres porcelain of the 18th to the beginning of the 19th centuries in the Ukrainian and French museum collections, the cultural aspect of the development of the royal porcelain manufactory is investigated. The theoretical basis of the work consists of the works of G. Leschevalier-Chevignard, F. Petryakova, T. Preo, A. Fey-Alle, O. Shkolnaya. The products of Sevres porcelain are studied through the prism of the gallant courtly culture of France of the Rococo- Empire era, associated with the reference French royal style, the ways of its influence on the Ukrainian culture are revealed. The phenomenon of cross-cultural communication of the rulers of different European countries, which became a way of spreading and integrating the artistic traditions of Sevres in the cultural space of Ukraine, which manifested itself in three dimensions: development of porcelain art, collecting, art expertise. In the territories of ethnic Ukraine, the art of renowned French porcelain influenced the formation and decoration of porcelain of domestic porcelain (Korets, Baranivka, Gorodnytsia, Yemilchyn, Romaniv, Volokytyne, Mezhyhirya).The dissertation describes the main cultural, historical and art contexts of creating exquisite products of the royal «white gold» of France, which constitute the authenticity of these objects and allow to determine their place in the cultural space of Ukraine. An overview of Ukrainian and French collections is presented, in which the products of the Sevres porcelain manufactory of second half of 18th to the beginning of the 19th centuries are presented: collections of the Odessa Museum of Western and Oriental Art, Kharkiv Art Museum, National Museum named after Bohdan and Varvara Khanenko, National Museum of Ukrainian Folk Decorative Art, National Art Museum of Ukraine, Museum of Fine Arts named after O. Bely and the Dnieper Art Museum, Sumy Regional Art Museum named after Nikanor Onatsky, private collections and museums of France. The theoretical basis of the work consists of works of Ukrainian, Soviet and Russian art critics on porcelain and systems of evaluation of works of art (N. Biryukova, L. Fedevich, V. Indutny, N. Kazakevich, N. Pavlukhina, F. Petryakova, O. Shkolna), publications on the history of French porcelain and earthenware manufactories (A. Fey-Alle, G. Leschevalier-Chevignard, T. Preo); the art of Sevres; publications of the French Ministry of Culture, the French Union of Museums and the Sevres Ceramic Center; scientific intelligence of porcelain experts; information bases of auction sales of antiques.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Дєточка О. М. 
Мистецтво тонкої кераміки Великобританії кінця XVIII – початку ХХ століть: основні художньо-промислові центри, специфіка формотворення та декорування: автореферат дис. ... д.філософ : 023 / О. М. Дєточка. — Б.м., 2024 — укp.

Для досягнення поставлених завдань було проаналізовано стан наукового вивчення теми, розглянуто і осмислено джерельну базу дослідження, обрано методологічний інструментарій і теоретичні засади необхідні для роботи.Розглянуто праці англійських мистецтвознавців, які присвячені темі тонкої кераміки Великобританії означеного періоду, зокрема Д. Сандона, Д. Годдена, Л. Джевіт, Г. Стівенсона, Д. Копіленда, Л. Бебб, П. Вуліскрофт, І. Фрістона, Х. Баллоу.Оглянуто та проаналізовано зразки фарфору-фаянсу Англії, Уельсу, Шотландії і Північної Ірландії завдяки державним і приватним колекціям. Найбільш численними і вагомими для дослідження були зібрання Музею Вікторії і Альберта, Художнього музею Британії, Музею королівського фарфору Вурстера, Музею Споуду, Національного музею Ліверпулю, Музею кераміки Сток-он-Тренту, Музею кераміки Белліка у Великобританії; Художнього музею Сієтлу в Австралії; Музею мистецтва Метрополітен у США; Національного музею мистецтва Богдана і Варвари Ханенків, Історико-меморіального музею Михайла Грушевського, Сумського обласного художнього музею імені Н. Онацького, Музею витончених мистецтв ім. О. Білого, Музею етнографії та художнього промислу НАН України.^UThe purpose of the research is to reveal the features of the art of fine ceramics of the leading artistic and industrial centers of Great Britain at the end of the XVIII and the beginning of the XX centuries.In order to achieve the set tasks, the state of scientific study of the topic was analyzed, the source base of the research was considered and understood, the methodological tools and theoretical foundations necessary for the work were selected.The works of English art historians devoted to the topic of fine ceramics of Great Britain of the specified period are considered, including J. Sandon, D Godden, L. Jewitt, G. Stevenson, R. Copeland D., L. Bebb, P. Woolliscroft, I. Freeston, H. Ballowe.Specimens of porcelain and faience from England, Wales, Scotland and Northern Ireland, thanks to public and private collections, were examined and analyzed. The most numerous and important for research were the collections of the Victoria and Albert Museum, the British Art Museum, the Wurster Royal Porcelain Museum, the Spode Museum, the National Museum of Liverpool, the Stoke-on-Trent Ceramics Museum, and the Belleek Ceramics Museum in Great Britain; Seattle Art Museum in Australia; the Metropolitan Museum of Art in the USA; Kharkiv Art Museum, Nikanor Onatsky Regional Art Museum in Sumy, Museum of Fine Arts of O. M. Biliy, The Khanenko Museum, Mykhailo Hrushevskyi Memorial Museum, Shvets Museum in Kyiv, The Ethnology Institute of National Academy of Sciences of Ukraine. First of all, these are the products of Wedgwood and Spode, in smaller quantities there are works by Worcester and Minton.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Шеменьова Ю. В. 
Мурали України у світовому стріт-арті: формотворення, пластичне моделювання, художньо-образні особливості / Ю. В. Шеменьова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено аналізу явища мурал-арту в світовому й українському стріт-арті, крізь призму історико-культурних процесів формування образотворчого та монументально-декоративного мистецтва; художніх течій і напрямів авангарду першої третини ХХ ст.; американського стріт-арту 1930–1980-х рр.; хіп-хоп культури та виступів населення різних рас за рівні права з корінними мешканцями США; мексиканського муралізму; українського бойчукізму; радянського монументалізму на теренах УРСР й європейських, азійських та африканських муралів. Визначено, що більшість муралів на території України були створені іноземними художниками в межах міжнародних фестивалів вуличного мистецтва. Відповідно, зарубіжні та українські митці, під час такої співпраці, збагачують образну складову вітчизняного мурал-арту європейським досвідом.З'ясовано художньо-образні та техніко-технологічні особливості муралів, виконаних українськими та зарубіжними райтерами. Зокрема, визначено, що провідними в мурал-арті України постають образи героїв народного епосу, портрети учасників АТО, фемінні та маскулінні образи в національному одязі, зображення дітей, міфологічні персонажі, лики святих, представники професій у сфері соціального обслуговування, зокрема лікарі (2020–2021 рр.), зооморфні й антропоморфні зображення. Уперше на основі комплексного дослідження, здійснено класифікацію різновидів світових муралів, визначено смислову та просторову організацію стінописів, мистецькі технології виконання творів мурал-арту іноземними й українськими райтерами, проаналізовано специфіку формотворення та пластичного моделювання муралів світу, окреслено джерела інспірацій та специфіку іконографії українського мурал-арту, поглиблено типологію мурал-арту, уточнено жанрово-стильові особливості європейських муралів. Відповідно, було визначено три моделі українських муралів 2010–2020 рр.: національна – з репрезентацією творів етнокультури; авторська – з висвітленням індивідуального бачення митцем оточуючого світу; адаптивна – із зверненням художників до мистецьких традицій та художніх образів інших країн світу (мурали зазвичай виконуються іноземцями або колабораціями з українськими художниками у межах міжнародних фестивалів вуличного мистецтва).Ключові слова: мурали, монументальне мистецтво України, світовий стріт-арт, формотворення, пластичне-моделювання, художньо-образні особливості.^UThe dissertation is devoted to the analysis of the phenomenon of mural art in world and Ukrainian street art, through the prism of historical and cultural processes of formation of world art and monumental-decorative art; artistic trends and trends of the avant-garde of the first third of the twentieth century; American street art of the 1930s and 1980s; hip-hop culture and performances by population of different races for equal rights together with Native Americans; Mexican muralism; Ukrainian Boychukism; Soviet monumentalism in the USSR and European, Asian and African murals with their distinctive features.It is determined that most of the murals on the territory of Ukraine were created by foreign artists within the framework of international street art festivals. Accordingly, foreign, and Ukrainian artists, during such cooperation, enrich the figurative component of the domestic mural art with European experience.Artistic, visual, and technical features of murals have been clarified, performed by Ukrainian and foreign artists. For the first time on the basis of a comprehensive study, the classification of varieties of world murals was carried out, semantic and spatial organization of murals, artistic technologies of mural art performance by foreign and Ukrainian artists were determined, the specifics of formation and plastic modeling of murals of the world were analyzed, sources of inspireds and specifications of iconography of Ukrainian mural art were outlined, the typography of mural art was studied, and the typography of mural art was analyzed Ukrainian murals. Accordingly, three models of Ukrainian murals were identified in 2010–2020: national – with representation of works of ethnoculture; author's – with the illumination of the individual vision by the artist of the surrounding world; adaptive – with the appeal of artists to artistic traditions and artistic images of other countries of the world (murals are usually performed by foreigners or collaborations with Ukrainian artists within international festivals of street art).Key words: murals, monumental art of Ukraine, world street art, shaping, plastic modeling, artistic and figurative features.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Школьна Н. О. 
Німецька фахова мова промислової автоматизації: структура, семантика і функціювання / Н. О. Школьна. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено вивченню структурно-семантичних і функційних особливостей німецької фахової мови промислової автоматизації. Висвітлено теоретично-методологічні засади дослідження фахових мов і терміносистем, описано історію й особливості розвитку термінології німецької фахової мови промислової автоматизації, визначено основні етапи її становлення та встановлено фактори, що впливають на формування аналізованої термінології в німецькій мові. На основі тезаурусного моделювання охарактеризовано семантичні відношення між термінами німецької фахової мови промислової автоматизації. Встановлено парадигматичні відношення у терміносистемі промислової автоматизації (синонімія, антонімія, полісемія, омонімія), визначено місце і роль термінів-епонімів, описано генетичні джерела термінології німецької фахової мови промислової автоматизації. Виявлено терміни з найбільшою словотвірною продуктивністю й описано структурні моделі терміносполук. Запропоновано типологію текстів німецької фахової мови промислової автоматизації, описано їх структурно-композиційні, морфологічні і синтаксичні властивості та встановлено термінологічну насиченість німецьких фахових текстів промислової автоматизації. Ключові слова: фахова мова, промислова автоматизація, тезаурусне моделювання, парадигматичні відношення, словотвірна продуктивність, структурні моделі, типологія текстів.^UThe thesis is dedicated to the study of structural-semantic and functional features of the German language for special purposes of industrial automation. The theoretical and methodological foundations of studying professional languages and terminology are described, the history of the terminology development for the German language for special purposes of industrial automation are highlighted, the main stages of its formation are determined and the factors influencing the formation of the analyzed terminology in German are identified. The terminology is considered as a thesaurus taking into account the organization of the field of special knowledge, the terminological field of the term and the establishment of semantic relations between the terms. It has been established that paradigmatic relations such as polysemy, homonymy are typical for the corpus of the analyzed language for specific purposes. The genetic sources of the German language for special purposes of industrial automation terms and terminology are established. The typology of texts of the German language for special purposes of industrial automation is proposed, their structural-compositional, morphological and syntactic properties are characterized, and the terminological saturation of German professional texts of industrial automation is considered.Key words: professional language, industrial automation, thesaurus modelling, paradigmatic relations, word-forming productivity, structural models, typology of texts.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Школьник І.О. 
Стратегія розвитку фінансового ринку України: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.08 / І.О. Школьник ; Держ. вищ. навч. закл. "Укр. акад. банк. справи Нац. банку України". — Суми, 2008. — 36 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади становлення та розвитку фінансового ринку. Визначено його місце та роль як складової фінансової системи країни за умов формування ринкових основ економіки. Досліджено вплив даного ринку на стимулювання економічного зростання країни. Базуючись на результатах вивчення зарубіжного досвіду, запропоновано модель регулювання фінансового ринку України. Обгрунтовано теоретико-методологічні засади вдосконалення фінансового ринку України, досліджено особливості розвитку його базових сегментів - ринку капіталу та грошового ринку. Удосконалено методичні підходи до посилення ролі фінансових посередників у активізації фінансово-перерозподільних процесів. Визначено концептульне підгрунтя забезпечення взаємодії посередників фінансового ринку. Розроблено теоретико-методологічні засади формування комплексної, стратегічно орієнтованої конвергентної моделі фінансового ринку. Обгрунтовано провідну роль фінансових конгломератів у формуванні стратегії розвитку фінансового ринку України. Досліджено вплив міжнародного фінансового ринку на розвиток національного ринку. Удосконалено теоретико-методологічне забезпечення участі вітчизняного фінансового ринку у розвитку свтової фінансової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.29 +
Шифр НБУВ: РА358353

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Школьний В.Б. 
Тактика викриття організатора злочинного угруповання: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.09 / В.Б. Школьний ; Київ. нац. ун-т внутр. справ. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено історичні витоки організованої злочинності (ОЗ), роль лідерів у її становленні. Подано криміналістичну характеристику ОЗ та організаторів злочинних угруповань (ОЗУ). Розкрито процес викриття ОЗУ на стадії порушення кримінальної справи, початкового та наступного етапу розслідування. Особливу увагу приділено тактиці проведення слідчого огляду, обшуку, затримання, зняття інформації з каналів зв'язку, допиту, очній ставці, пред'явленню для впізнання, відтворенню обставин та обставин події, призначенню судових експертиз. Наведено криміналістичні рекомендації, спрямовані на забезпечення викриття ОЗУ, доведення його вини у протиправній діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)017.2 +
Шифр НБУВ: РА370022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Школьна О.В. 
Творчість і мистецько-педагогічна діяльність Михайла Жука в контексті становлення української школи художників фарфору (перша половина XX ст.): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.06 / О.В. Школьна ; Львів. нац. акад. мистец. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Вперше досліджено та введено у науковий обіг маловідомі факти з біографії та творчої діяльності М.Жука. Проаналізовано декоративно-прикладний доробок і висвітлено внесок митця у створення відділення майоліки (пізніше реорганізованого у відділення художньої кераміки) при Одеському художньому технікумі. Розглянуто основні етапи становлення та розвитку української пореволюційної школи художників фарфору, показано провідну роль М.Жука у даному процесі. Висвітлено внесок М.Жука як художника, викладача, громадського діяча в історію українського фарфору XX ст. Висвітлено творчу діяльність учнів М.Жука, які в 1950 - 1960-ті рр. (період піднесення українського фарфору) плідно працювали в фарфорово-фаянсовій промисловості України та Росії, показано їх суттєвий внесок у розвиток даного виду вітчизняного декоративно-прикладного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.153(4УКР)6-8 Жук М. + Щ125.150.806(4УКР)62-29 +
Шифр НБУВ: РА355081

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Мерщій Б. Є. 
Транспарентність бюджетної політики в умовах фінансової децентралізації територій / Б. Є. Мерщій. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розв'язанню наукової проблеми, що полягає в удосконаленні науково-методичних підходів щодо забезпечення транспарентності бюджетної політики в умовах фінансової децентралізації територій.Сформоване авторське визначення «фінансової децентралізації», що є багатоаспектним поняттям, яке передбачає систему передачі повноважень від державного рівня управління на місцевий з одночасним забезпеченням відповідних дохідних джерел за місцевими бюджетами з метою забезпечення потреб соціально-економічного розвитку територій.Виявлено ключові характеристики транспарентності бюджетного процесу, що полягають у своєчасності, повноті, системності, суспільній важливості та актуальності розкриття податково-бюджетної інформації для громадян. Проведено авторську категоризацію інструментів оцінки транспарентності в публічному секторі відповідно до масштабу застосування, специфіки, інструментарію оцінки за трьома групами: огляди та індекси; ініціативи; стандарти та норми.Вдосконалено науково-методичний підхід до побудови індексу інституційних умов фінансової децентралізації, як інтегрального показника створеного на основі 6 ключових індексів: ефективності органів державного управління, якості державного регулювання, контролю корупції, сприйняття корупції, податкового навантаження, обсягу державних витрат. Запропоновано удосконалений науково-методичний підхід до оцінки ступеня фінансової децентралізації на макро- та мікрорівні шляхом обрахунку інтегрального показника фінансової децентралізації та з подальшим проведенням ранжування на основі визначених діапазонів інтервалів. Даний підхід дозволяє визначити загальну динаміку зміни стану бюджетної системи. Застосування методики на мікрорівні дозволяє охарактеризувати стан досліджуваного явища для окремих бюджетів та здійснювати за необхідності співставне, рівноцінне об'єктне порівняння. Вдосконалено науково-методичний підхід до визначення прогнозного рівня витрат соціального розвитку місцевих бюджетів, що базується на побудові лінійної моделі експоненційного згладжування за методом Брауна-Маєра та оцінки прогнозного тренду на основі показників якості лінійної моделі (похибки лінійного прогнозування, середньоквадратичної похибки, коефіцієнту невідповідності Тейла тощо), що дозволяє розробляти перспективні фінансові плани для збалансування планового обсягу власних доходних джерел та прогнозованого обсягу видатків соціального розвитку з урахуванням трансфертних надходжень з державного бюджету.Обґрунтовано наявність кореляційних взаємозв'язків між індикаторами стану місцевих бюджетів та рівнем соціально-економічного розвитку на основі вдосконаленого науково-методичного підходу базованого на інструментах кореляційного аналізу. Досліджено, що у період 2018-2020 років набір значимих кореляційних взаємозв'язків бюджетних показників з рівнем соціально-економічного розвитку стабілізувався до 2 основних: коефіцієнт податкових зусиль та індекс податкоспроможності. Удосконалено модель оцінки рівня фінансового забезпечення через визначення річного інтегрального показника ОТГ за методом адитивної згортки та середнього інтегрального показника за період на основі системи показників узагальнених у групи фінансової стійкості за доходами, видатками, податками та трансфертами з подальшим визначенням оптимальної кількості індикаторів оцінки стану за методом головних компонент, що дозволило здійснити ранжування бюджетів громад за рівнем фінансового забезпечення на основі визначених діапазонів інтервалів, враховуючи статистично значимий набір індикаторів. Покращено науково-методичний підхід до моделювання залежності стану публічних фінансів, ступеня корупційних проявів та рівня транспарентності на макро- та мікрорівні на основі використання панельної структури даних, що представлені показниками макроекономічного розвитку та стану публічних фінансів в регіональному аспекті з використанням на макрорівні моделі множинних індикаторів і множинних причин (MIMIC) та динамічної моделі множинних індикаторів і множинних причин на мікрорівні (DYMIMIC), що дозволило побудувати регресійні моделі з фіксованими та випадковими індивідуальними ефектами. Модель оцінки впливу корупції та недостатньої прозорості на стан розвитку публічних фінансів на макрорівні вказала на значимість індексів економічної свободи, якості ведення бізнесу та індексу сприйняття корупції у зміні загального обсягу видатків Зведеного бюджету України.На мікрорівні показник транспарентності бюджетів не продемонстрував значимості в умовах обраної моделі. Проте слід зазначити, що існують інші екзогенні фактори, що не включені до моделі, а тому роль відкритості бюджетів на мікрорівні, спрощення регуляторних норм, підвищення рівня співпраці населення та державних органів влади має підлягати додатковому дослідженню. На мікрорівні значимими виявилися показники частки видатків місцевого бюджету у ВРП, обсяг ВРП на душу населення, рівень безробіття.^UThe dissertation is dedicated to solving the scientific problem, which is to improve the scientific and methodological approaches to ensure the transparency of fiscal policy in the context of financial decentralization of territories.The author's definition of "financial decentralization" is formed, which is a multifaceted concept that provides a system of an authority transfer from the state level to the local level with the simultaneous provision of appropriate income sources for local budgets to cover the needs of socio-economic development.The key characteristics of the budget process transparency are identified, which are the timeliness, completeness, systematization, social importance and relevance of the disclosure of tax and budget information for public.The author suggests new categorization for transparency assessment tools, which are divided into three groups in accordance with the scale of application, specificity, assessment tools: reviews and indices, initiatives, official standards and norms.The thesis provides the scientific and methodological approach to construct an index of institutional conditions of financial decentralization as an integral indicator created on the basis of 6 key indices: government effectiveness, regulatory quality, control of corruption, corruption perceptions index, tax burden, government spending. The study proposed the improved scientific and methodological approach to assessing the degree of financial decentralization at the macro and micro levels by calculating an integral indicator of financial decentralization with further ranking based on certain ranges. This approach allows to determine the overall dynamics of changes in the state of the budget system.The scientific and methodological approach to determining the forecast level of social development expenditures of local budgets was improved. It is based on the construction of a linear exponential smoothing model by the Brown-Mayer method and estimation of the forecast trend based on linear model quality indicators (linear prediction error, root mean square error, Tayle mismatch coefficient), which allows to develop long-term financial plans to balance the planned amount of own income resources and the projected amount of social development expenditures, taking into account transfer revenues from the state budget.The existence of correlations between indicators of the local budgets state and the level of socio-economic development based on an improved scientific and methodological approach, which uses correlation analysis tools, was substantiated. It was investigated that in the period 2018-2020 the set of significant correlations of budget indicators with the level of socio-economic development has stabilized to two main ones: the coefficient of tax effort and the index of tax capacity.The model of estimating the level of financial provision has been improved by determining the annual integral indicator of united territorial communities by the method of additive convolution and the average integral indicator for the period based on a system of indicators generalized to groups of financial stability by income, expenditure, taxes and transfers. Determining the optimal number of evaluation indicators was carried out by the method of principal components, which allowed ranking the community budgets by level of financial provision based on certain ranges of intervals, considering a statistically significant set of indicators.The author improved the scientific and methodological approach to modeling the dependence between public finance, corruption and transparency at the macro and micro levels based on the use of a panel data structure represented by macroeconomic indicators and public finance state indicators in the regional aspect using the Multiple indicators – multiple cause model at the macro-level (MIMIC) and the Dynamic multiple indicators – multiple cause model at the micro level (DYMIMIC), which allowed to build regression models with fixed and random individual effects.The model for assessing the impact of corruption and lack of transparency on the state of public finances development at the macro level indicated the importance of the economic freedom index, ease of doing business index and corruption perception index in total Ukrainian consolidated budget expenditures changing.At the micro level the budget transparency indicator did not show significance in the conditions of the chosen model. However, it should be noted that there are other exogenous factors that are not included in the model, and therefore the role of open budgets at the micro level, simplification of regulations, increased public participation should be further investigated. At the micro level the indicators of the share of local budget expenditures in GRP, GRP per capita, and the unemployment rate turned out to be significant.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Школьник І.О. 
Фінансове забезпечення приватизаційних процесів на підприємствах агропромислового комплексу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / І.О. Школьник ; Укр. акад. банк. справи. — Суми, 1999. — 18 с. — укp.

Досліджені питання вдосконалення механізму фінансового забезпечення приватизації та постприватизаційної підтримки підприємств агропромислового комплексу. У роботі обгрунтовані та систематизовані економічні та соціальні фактори, які впливають на приватизацію агропромислових підприємств. Проаналізовано стан фінансового забезпечення приватизації підприємств агропромислового комплексу. Запропоновані рекомендації щодо вдосконалення фінансових відносин процесу приватизації і залучення інвестицій. Розроблено методику оцінки вартості майнового комплексу, що приватизується, на основі прогнозування майбутніх фінансових результатів функціонування підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-4-56

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Школьний О.О. 
Формування механізмів управління конкурентоспроможністю аграрних підприємств: автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.00.04 / О.О. Школьний ; Миколаїв. держ. аграр. ун-т. — Миколаїв, 2008. — 40 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні аспекти формування механізмів управління конкурентоспроможністю аграрних підприємств. Розглянуто передумови використання методів стратегічного управління нею у контексті вдосконалення інституціональної структури у системі аграрного підприємництва. Серед найважливіших стратегій у сільському господарстві виділено методи стимулювання нагромадження доданої вартості, диверсифікації, орієнтації на глобальні ринкові проблеми та засоби інноваційного менеджменту. Розглянуто тенденції формування ринків органічного продовольства у контексті зростаючого занепокоєння споживачів якістю сільськогосподарської продукції та прагненням стимулювати розвиток екологічного підприємництва. Значну увагу приділено ефективним економічним механізмам мотивації забезпечення належних якісних характеристик продовольства в експортоорієнованих галузях. Визначено підходи до адаптації аграрних підприємств до умов глобального економічного середовища. Розглянуто шляхи розв'язання проблем управління агропромисловим комплексом та формування ефективної аграрної політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-13-21 +
Шифр НБУВ: РА355515

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського