Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (56)Книжкові видання та компакт-диски (55)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>A=Яценко Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
1.

Яценко Т.О. 
Родинне виховання учнів 5 - 8 класів у процесі вивчення української літератури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Т.О. Яценко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2003. — 20 с.: табл. — укp.

Представлено теоретично обгрунтовану та експериментально перевірену методичну систему родинного виховання учнів V - VIII класів загальноосвітньої школи у процесі вивчення української літератури. Розглянуто ефективні методи та прийоми, спрямовані на засвоєння учнями цінностей родинних виховних традицій під час аналізу художніх творів родинної тематики. Установлено, що запропонована методика сприяє розвитку дослідницько-пошукових здібностей учнів, усвідомленому сприйняттю ними художнього тексту, позитивно впливає на формування особистісних якостей школярів, вихованню у них любові й пошани до батьків, почуття єдності родинних зв'язків, гордості за свій родовід.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,01 + Ш5(4УКР) р20 +
Шифр НБУВ: РА327460

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Тригуб І. А. 
Методика контекстного вивчення української літератури в системі курсів за вибором у профільній школі / І. А. Тригуб. — Б.м., 2021 — укp.

Предмет дослідження – методика контекстного вивчення української літератури в системі курсів за вибором в умовах профільного навчання. Мета – науково обґрунтувати, розробити та експериментально апробувати ефективність методики контекстного вивчення творів української літератури в системі курсів за вибором на профільному рівні. Методи дослідження: теоретичні: методи аналізу й синтезу, обробки та інтерпретації психолого-педагогічних, літературознавчих, філософсько-культурологічних, методичних джерел, нормативних документів у галузі шкільної освіти для обґрунтування концептів контекстного розгляду творів української літератури; методи порівняння, систематизації та узагальнення для формування теоретичних засад і визначення об'єктивного стану досліджуваної проблеми у шкільній практиці; емпіричні: спостереження за освітнім процесом, анкетування вчителів і учнів, методи діагностування для визначення рівнів сформованості ефективності розробленої методики; педагогічний експеримент для перевірки ефективності розробленої методики; статистичні: кількісний і якісний аналіз здобутих результатівНаукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше визначено сутність феномена «контекстне вивчення творів української літератури в системі курсів за вибором у профільній школі»; виявлено критерії (гностичний, операційний, продуктивний) з відповідними показниками, схарактеризовано рівні сформованості у старшокласників умінь контекстного вивчення творів української літератури в системі курсів за вибором (високий, достатній, середній, елементарний); визначено педагогічні умови (інтеграція змісту і форм літературної освіти, контекстності; поетапне формування в учнів умінь контекстного розгляду літературного твору; творче застосування традиційних та інноваційних методів і прийомів контекстного вивчення художнього твору; партнерська взаємодія суб'єктів освітнього процесу); розроблено модель контекстного вивчення творів української літератури на профільному рівні (мотиваційно-репродуктивний, конструктивний, творчий етапи); уточнено поняття «профільне навчання», «профільна диференціація в системі шкільної літературної освіти», «контекст», «літературний факультативний курс»; удосконалено систему роботи над художнім твором на заняттях літературних курсів за вибором; подальшого розвитку набули питання розвитку самостійної дослідницької діяльності старшокласників в умовах профільного навчання, реалізації культурологічного підходу в системі шкільної літературної освіти.Практичне значення дослідження: розроблення та впровадження діагностувальної і формувальної методик контекстного вивчення творів української літератури в системі курсів за вибором на профільному рівні. Ступінь упровадження – висока. Сфера впровадження - післядипломна педагогічна освіта, педагогічні заклади вищої освіти.^UMethods of contextual study of Ukrainian literature in the system of elective courses in the profile school.The purpose of the study: scientifically substantiate, develop and experimentally test the effectiveness of the methodology of contextual study of works of Ukrainian literature in the system of elective courses at the profile level.Research methods: theoretical: methods of analysis and synthesis, processing and interpretation of psychological and pedagogical, literary, philosophical and cultural, methodological sources, normative documents in the field of school education to substantiate the contextual consideration concepts of Ukrainian literature works; methods of comparison, systematization and generalization for the formation of theoretical foundations and the objective state determination of the researched problem in school practice; empirical: observation of the educational process, questionnaires for teachers and students, diagnostic methods to determine the effectiveness levels of the developed methodology; pedagogical experiment to test the developed methodology effectiveness; statistical: quantitative and qualitative analysis of the obtained results of pedagogical experimentThe scientific novelty of the study For the first time the essence of the phenomenon "contextual study of Ukrainian literature works in the system of elective courses in a specialized school" was determined; criteria (gnostic, operational, productive) with the corresponding indicators are revealed, the levels of formation of high school students' skills of contextual study of Ukrainian literature works in the system of elective courses (high, sufficient, average, elementary) are characterized; pedagogical conditions are defined (integration of the content and forms of literary education, contextuality; gradual formation of students' skills of contextual consideration of a literary work; creative application of traditional and innovative methods and techniques in contextual study of a work of art; partnership interaction of educational process subjects); developed a model of contextual study of Ukrainian literature works at the profile level (motivational-reproductive, constructive, creative stages); the concepts of "profile education", "profile differentiation in the system of school literary education", "context", "literary optional course" are specified; the system of work on a work of art in the classes of elective literary courses has been improved; The development issues of independent research activity among high school students in the profile education conditions, realization of culturological approach in the system of school literary education were further developed. The practical significance of the work: development and implementation of diagnostic and formative methods of contextual study of Ukrainian literature works in the system of elective courses at the profile level. The degree of implementation is high. The scope of implementation - postgraduate pedagogical education, pedagogical institutions of higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Амурова Я. В. 
Особливості відображення феномену вини в малюнках тату / Я. В. Амурова. — Б.м., 2022 — укp.

Дослідження ґрунтується на теоретико-методологічних засадах психодинамічної парадигми та аналізі емпіричного матеріалу психокорекційних груп активного соціально-психологічного пізнання (далі – АСПП). Дисертацію присвячено розв'язанню проблеми відображення вини у малюнках тату в процесі глибинного пізнання. Подано результати теоретичного й емпіричного дослідження феномену вини з використанням малюнків тату в процесі глибинного пізнання психіки; психоаналіз емпіричного матеріалу дав змогу простежити взаємозв'язок між виною і тенденцією до самопокарання, що проявляється у таких деструктивних психічних станах, як тривога, фрустрація, ригідність, агресія тощо.Глибинне пізнання спирається на закони функціонування цілісної психіки в єдності свідомого й несвідомого незалежно від їхньої функціональної асиметрії. Метод АСПП підпорядковується закону позитивної дезінтеграції і вторинної інтеграції психіки суб'єкта на більш високому рівні його розвитку. Діагностико-корекційний процес спрямований на розв'язання особистісної проблеми учасника АСПП (внутрішньої стабілізованої суперечності), до якої відноситься почуття вини, що має архаїчне походження.^UThe study is based on the theoretical and methodological principles of the psychodynamic paradigm and the empirical material of psycho-correctional groups of active socio-psychological cognition (hereinafter – ASPC). The dissertation is devoted to solving the problem of deep knowledge of the phenomenon of guilt under the conditions of its reflection in tattoo drawings. The results of theoretical and empirical research of the phenomenon of guilt with the use of tattoo drawings in the process of deep cognition of the psyche are presented; the relationship between guilt and the tendency to self-punishment, which manifests itself in such destructive mental states as anxiety, frustration, rigidity, aggression, etc., has been experimentally traced.Deep cognition is subject to the laws of functioning of the whole psyche in the unity of conscious and unconscious in the presence of their asymmetry with constant following the law of positive disintegration and secondary integration of the subject's psyche at a higher level of its development. The method of ASPC is aimed at solving the personal problem (internal stabilized contradiction) of the participant of the psycho-correctional process, which includes guilt of archaic origin (preconditions).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського