Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (86)Тематичний інтернет-навігатор (96)Наукова електронна бібліотека (250)Реферативна база даних (5329)Книжкові видання та компакт-диски (1214)Журнали та продовжувані видання (32)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНТЕРНЕТ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 321
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Луців Р. С. 
«Розумне місто» як вектор урбаністичної трансформації у глобальному економічному середовищі: автореферат дис. ... д.філософ : 292 / Р. С. Луців. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертаційній роботі здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано авторське вирішення важливого завдання, що полягає у розвитку теоретичних засад становлення та розвитку «розумних міст» як вектору урбаністичної трансформації глобального економічного середовища. В роботі визначено трансформаційний вплив таких новітніх інформаційно-комунікаційних технологій як великі дані, Інтернет речей, штучний інтелект, машинне навчання, мобільний Інтернет 5G, хмарні технології, блокчейн, глобальна система позиціонування, безпілотні літальні апарати на базові економічні процеси життєдіяльності сучасного міста. В процесі оцінювання впливу цифрових технологій на процес урбанізації у дисертації сформульовано та емпірично підтверджено авторську гіпотезу стосовно вирішальної ролі цифровізації задля вирішення економічних, соціальних та екологічних проблем урбанізованого глобального середовища через становлення та розвиток «розумних» міст. Здійснено систематизацію основних концепцій «розумного міста». Підкреслено дуальний підхід до трактування «розумного» міста через поєднання «розумного» муніципалітету та «розумних» мешканців, що створює синергетичний ефект для його прискореного розвитку.В роботі з’ясовано, що у ХХІ ст. розпочалося будівнициво «розумних міст» нового концепту (Неома – Саудівська Аравія; НАСа – Єгипет; Телоси – США; Вувен Сіті – Японія). Доведено, що новітній концепт «розумного міста» ґрунтується на трьох принципах: «людиноцентричності», повазі та визначенні пріоритетів і вподобань людей; «живій лабораторії» («living laboratory»), яка забезпечує безперебійне тестування нових технологій у реальному світі.В результаті аналізу практики становлення «розумних» міст Україні виявлено зростання зацікавленості впровадження сучасних технологій та інновацій у муніципальне управління. В роботі виокремлено групи міст України щодо впровадження ними елементів та ініціатив «розумного міста», результати цього дослідження можуть бути використані урядом України у процесі післявоєнної відбудови.^UIn the dissertation, a theoretical generalization was made and an author's solution to an important task was proposed, which consists in the development of the theoretical foundations of the formation and development of "smart cities" as a vector of urban transformation of the global economic environment.The work defines the transformative impact of the latest information and communication technologies such as big data, the Internet of Things, artificial intelligence, machine learning, 5G mobile Internet, cloud technologies, blockchain, global positioning system, unmanned aerial vehicles on the basic economic processes of life in a modern city. In the process of evaluating the impact of digital technologies on the urbanization process, the author's hypothesis was formulated and empirically confirmed in the dissertation regarding the decisive role of digitalization in solving the economic, social and environmental problems of the urbanized global environment through the formation and development of "smart" cities.The main concepts of the "smart city" were systematized. A dual approach to the interpretation of a "smart" city through the combination of a "smart" municipality and "smart" residents is emphasized, which creates a synergistic effect for its accelerated development.The work revealed that in the 21st century the construction of "smart cities" of a new concept began (Neoma - Saudi Arabia; Nasa - Egypt; Telos - USA; Woven City - Japan). It has been proven that the newest concept of a "smart city" is based on three principles: "people-centeredness", respect and determination of people's priorities and preferences; "living laboratory" ("living laboratory"), which provides uninterrupted testing of new technologies in the real world.As a result of the analysis of the practice of creating "smart" cities in Ukraine, an increase in interest in the implementation of modern technologies and innovations in municipal management was revealed.The paper singles out groups of cities of Ukraine regarding their implementation of the elements and initiatives of the "smart city", the results of this study can be used by the government of Ukraine in the process of post-war reconstruction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Слозанська Г. І. 
«Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах» / Г. І. Слозанська. — Б.м., 2019 — укp.

В умовах трансформації українського суспільства, реформування системи соціально-політичного устрою країни, створення об'єднаних територіальних громад відбувається інституалізація практичної соціальної роботи на локальному рівні. Свідченням того є працевлаштування у територіальних громадах фахівців із соціальної роботи, здатних організувати, адмініструвати, планувати та надавати якісні й доступні соціальні послуги особам/сім'ям, які перебувають у складних життєвих обставинах. У зв'язку з цим варто закцентувати увагу на аналізі сучасного стану підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах та змоделювати процес означеної підготовки у закладах вищої освіти. Це й спричинило вибір теми дисертаційного дослідження «Теорія і практика професійної підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах».Об'єкт дослідження – професійна підготовка майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти. Предмет дослідження – підготовка майбутніх соціальних працівників до роботи у територіальних громадах. Мета дослідження полягає в науковому обґрунтуванні, розробці й експериментальній перевірці дієвості системи підготовки майбутніх соціальних працівників у закладах вищої освіти до роботи у територіальних громадах.Для вирішення поставлених у дослідженні завдань і перевірки гіпотези використано методи: теоретичні (системний, проблемно-цільовий, нормативно-порівняльний аналіз джерел; контент-аналіз документації, освітніх програм, навчальних планів, змісту програм навчальних дисциплін; скринінг Інтернет-сайтів ЗВО, що здійснюють підготовку майбутніх соціальних працівників; систематизація, узагальнення, порівняння і зіставлення різних поглядів на аспекти досліджуваної проблеми; аналіз теорії і практики, досвіду вищої школи, викладацької діяльності, моделювання для розробки та теоретичного обґрунтування системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ, її змістово-технологічного і навчально-методичного забезпечення); емпіричні: кількісні (анкетування, опитування, тестування), якісні (бесіда, структуроване інтерв'ю, експертна оцінка, фокус-група, щоденники й чеклісти), обсерваційні (стандартизоване спостереження, самооцінка, моніторинг) для визначення рівня готовності майбутніх соціальних працівників у ЗВО до роботи у ТГ; перевірки ефективності змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення теоретично обґрунтованої системи підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ); статистичні (статистична обробка кількісних (SPSS 7.0) й якісних (MaxQDA) даних, графічне відображення результатів дослідно-експериментального дослідження, критерій Пірсона – для підтвердження нульової гіпотези). Практичне значення дослідження полягає в тому, що апробовано розроблену систему підготовки майбутніх соціальних працівників до роботи у ТГ на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях вищої освіти в рамках підготовки студентів зі спеціальності «Соціальна робота», здійснено підбір ефективних традиційних та інноваційних форм, методів і засобів підготовки, визначено механізми впровадження організаційно-педагогічних умов формування готовності до означеного виду діяльності. Практична реалізація авторської системи також виражена у розробці й імплементації: змістово-технологічного та навчально-методичного забезпечення (зокрема, змістове збагачення програм окремих дисциплін темами, що стосуються специфіки організації соціальної роботи в громаді; розробка авторських навчальних курсів «Практикум з соціальної роботи» та «Соціальна робота в громаді»; доповнення програм різних видів практик завданнями, спрямованими на формування відповідних умінь і навичок; організація діяльності студентського гуртка «Соціальний експериментаріум» і проблемної групи «Технології соціальної роботи з різними категоріями населення у ТГ», підготовка та реалізація соціальних проектів; апробація тренінгових програм «Громада і соціальна робота в ній» та «Соціальний працівник у громаді»; проведення семінарів, круглих столів, конференцій, фокус-груп за тематикою дослідження) у професійну підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти з соціальної роботи та ОПП «Соціальне адміністрування в громаді» – другого (магістерського) рівня вищої освіти за означеною спеціальністю та її технологічного супроводу. Матеріали дослідження можуть бути використані під час проектування підготовки майбутніх фахівців із соціальної роботи у ТГ у ЗВО; викладання професійно-орієнтованих навчальних дисциплін; підвищення кваліфікації і перекваліфікації працівників соціальних служб, установ та організацій державної та недержавної форм власності; розробки спецкурсів, спецсемінарів, навчальних посібників та у позааудиторній роботі студентів.Ключові слова: територіальна громада, соціальна робота в громаді, соціальний працівник, фахівець з соціальної роботи, система підготовки, готовність до роботи у територіальній громаді.^UThe transformation of Ukrainian society, the reformation of the system of socio-political structure of the country, the creation of united territorial communities create new perspectives for the institutionalization of social work at the local level in Ukraine. The employment of social workers in local communities able to organize, administrate, plan and provide high quality and affordable social services to people / families in needs proof this fact. Due to this the attention should be paid to the analyses of the current state of future social workers training for the work in the territorial communities and to evaluate the process of such specialists' training in higher education institutions in Ukraine. This led to the choice of the theme of the dissertation «Theory and practice of future social workers training for the work in territorial communities».Object of research – professional training of future social workers in higher education institutions.The subject of the study is the professional training of future social workers for the work in territorial communities.The purpose of the study is to provide scientific justification, development and experimental verification of the effectiveness of the system of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities.To achieve these goals the following methods were used: theoretical (systematic method, problem-oriented, normative-comparative analysis of the sources, content analysis of documentation, programs, and curricular, screening of Internet sites of higher education institutions carrying out future social workers training, systematization, generalization, comparison, analysis of theory and practice, experience of higher education, teaching activities, modeling for developing and theoretical grounding of the system of future social workers training for the work in territorial communities, educational and instructional materials); empirical: quantitative (questionnaires, surveys, testing), qualitative (interviews, structured interviews, expert assessments, focus groups, diaries and checklists), observational (standardized observation, self-assessment, monitoring) to determine the level of readiness of future social workers in higher education institutions for the work in territorial communities; checking the effectiveness of the content-technological and teaching-methodological support of theoretically substantiated system of future social workers training for the work in territorial communities); statistical (statistical processing of quantitative (SPSS 7.0) and qualitative (MaxQDA) data, graphical representation of the results of experimental research, Pearson criterion – to confirm the zero hypothesis).The practical significance of the study: the developed system of future social workers training for the work in territorial communities has been applied on the first (bachelor) and second (master's) levels of higher education and evaluated; the most appropriate traditional and innovative forms of training, methods and tools or technical facilities have been identified and selected; mechanisms for the enforcement of organizational and pedagogical conditions have been established. The development and implementation of content-technological and teaching-methodological support in the professional training of baccalaureate social workers is related with the enrichment of the programs' curricular with the topics related to the specificity / peculiarities of social work in the territorial community; the development of author's training courses «Workshop on social work» and «Social work in the community»; complementing of the field practice curricula with the tasks aimed at forming the appropriate skills to work in community; organization of work of student scientific societies («Social experementarium» and «The technology of social work with different categories of clients in territorial communities»); development and implementation of social projects, training programs («Community and social work in it» and «Social worker in the community»); holding seminars, round tables, conferences, focus groups on the subject of research). On master degree – social work educational program «Social Administration in the community» has been applied.The research materials can be used for the designing of future social workers training in higher education institutions for the work in territorial communities; teaching of professionally-oriented educational courses; improvement of professional skills and competence of in-service social workers; development of special courses, seminars, textbooks and extra-curricular education of students.Key words: community, territorial community, community work, social worker, model of professional activity, model of social worker personality, system of professional training, readiness to the work in territorial community.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Клочкова Ю. В. 
Індивідуалізація освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами: автореферат дис. ... д.філософ : 016 / Ю. В. Клочкова. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота ретельно та систематично досліджує актуальну проблему індивідуалізації освітнього процесу у закладах вищої освіти. Здійснено комплексний аналіз філософських, соціологічних, педагогічних та психологічних підходів, спрямованих на вивчення освітнього процесу для здобувачів освіти з особливими потребами.Здійснено аналіз наукових джерел, які присвячено дослідженню питання індивідуалізації освітнього процесу, що дало змогу систематизувати погляди на ключові поняття, пов'язані з означеною проблемою. Визначено основні концепції розвитку освіти: «Концепція розвитку інклюзивного навчання» та «Концепція розвитку педагогічної освіти», встановлено пріоритетність їхньої спрямованості на індивідуалізацію освітнього процесу. Визначено фактори, що впливають на освітній процес, зокрема вікові особливості студентів, застосування студентоцентрованого підходу, підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності на основі компетентнісного підходу та профільне спрямування закладів вищої освіти. Досліджено сутність освітнього процесу, його структуру у контексті основних наукових підходів: релятивістського, об’єктивістського, особистісно- 3 орієнтованого та компетентнісного. Розглянуто організацію освітнього процесу у закладі вищої освіти, що передбачає розроблення та реалізацію навчального плану напряму підготовки, який містить графік, план навчального процесу, індивідуальний план навчання студента, може гарантувати якісне викладання для всіх студентів з особливими потребами за умови використання передових технологічних засобів та забезпечення постійного підвищення кваліфікації викладацького складу. Релятивістський підхід, що передбачає чітко визначені вимоги до освітніх стандартів, уможливлює високий рівень знань, яких набуто «тут і зараз». Компетентнісний підхід акцентує увагу на розвитку соціальних навичок, творчих здібностей, критичного мислення та підприємництва. Встановлено, що особистісно-орієнтований підхід найбільше розкриває важливість індивідуалізації, а створення особистісно орієнтованих навчальних планів, методичних рекомендацій, методичних посібників, розроблення критеріїв оцінювання навчальних досягнень тощо, уможливлює високий рівень її імплементації в освітній процес. У процесі дослідження виявлено зростаючий інтерес молоді з особливими потребами до вступу до закладів вищої освіти через можливість отримання якісної освіти та розвитку професійних навичок у сферах, які дають змогу працювати в онлайн-режимі та використовувати сучасні технології для досягнення професійного успіху. Глибокий аналіз загального розвитку освіти в Україні дав змогу визначити присутність тенденції розширення інклюзивного навчання, яка передбачає індивідуалізацію освітнього процесу у контексті означених концепцій та правил, а вивчений досвід впровадження інклюзії в освітній процес за кордоном (Сполучених Штатах Америки, Канади, Об’єднаних Арабських Еміратах) прислужився прецедентом для створення його вітчизняної моделі. Встановлено важливість наявності психолого-педагогічного супроводу та інтернет-підтримки у закладах вищої освіти для студентів з особливими потребами. Виокремлено категорії здобувачів освіти з особливими потребами та охарактеризовано особливості сприймання ними інформації, встановлено 4 вимоги до проведення навчальних занять, визначено та конкретизовано поняття «індивідуалізація» з огляду на означену категоризацію.Проаналізовано послуги закладів вищої освіти України, які наразі надаються студентам з особливими потребами. Виявлено недостатній рівень відповідності алгоритму висвітлення інформації, що розташована на офіційних веб-сайтах закладів, освітнім потребам студентів. З метою подальшого вивчення означених питань обґрунтовано та розроблено структуру констатувального етапу дослідження, створено алгоритм організації дослідження, який передбачав 3 субетапи: дослідження актуальності використання індивідуального підходу в організації освітнього процесу здобувачів вищої освіти з особливими потребами; вивчення труднощів опанування знань та причин їхнього виникнення; виокремлення рівнів підтримки тверджень, які стосувалися використання підходів організації освітнього процесу, що дало змогу зробити отримані дані більш достовірними.За результатами констатувального етапу дослідження виділено основні компоненти індивідуалізації освітнього процесу: матеріально-технічний, навчальний, психологічний та студентський. Навчальний компонент: організація навчання, діяльність викладачів. Психологічний – питання адаптації, комунікації, вирішення особистісних проблем та питання працевлаштування. Студентський компонент: проведення роботи щодо покращення взаємин студентів та повноцінне включення здобувачів освіти з особливими потребами до студентського життя, а також взаємодії всередині студентського колективу. Матеріально-технічний компонент: фінансування та технічне оснащення приміщень для задоволення всіх особливих потреб студентів.^UThe dissertation thoroughly and systematically investigates the pressing issue of individualization of the educational process in higher education institutions. A comprehensive analysis of philosophical, sociological, pedagogical, and psychological approaches has been conducted, focusing on studying the educational process for students with special needs.An analysis of scientific sources dedicated to the study of individualization of the educational process has been carried out, allowing for the systematization of views on key concepts related to the identified problem. The main concepts for educational development, such as the "Concept of Inclusive Education Development" and the "Concept of Pedagogical Education Development," have been identified, emphasizing their orientation towards individualizing the educational process. Factors influencing the educational process, including age-specific characteristics of students, the application of a student-centered approach, and the preparation of students for future professional activities based on a competency-based approach, have been determined.The essence of the educational process and its structure have been explored within the context of major scientific approaches: relativistic, objectivist, personality-oriented, and competency-based. The organization of the educational process in higher education institutions, involving the development and implementation of a curriculum for a specific training direction, has been discussed. This curriculum includes a schedule, a plan of the educational process, and an individual student learning plan, ensuring quality teaching for all students with special needs through the use of advanced technologies and continuous professional development for the teaching staff.The study revealed a growing interest among students with special needs in Ukraine to enroll in higher education institutions due to the opportunity to receive quality education and develop professional skills in fields that allow for online work and the use of modern technologies for achieving professional success.A deep analysis of the overall development of education in Ukraine identified a trend towards expanding inclusive education, which involves individualizing the educational process within the framework of the specified concepts and rules. The examined experience of implementing inclusion in the educational process abroad (United States, Canada, United Arab Emirates) served as a precedent for creating a domestic model.The importance of having psychological and pedagogical support and internet support in higher education institutions for students with special needs was emphasized. Categories of students with special needs were identified, and the specifics of their information perception were characterized. Requirements for conducting educational sessions were established, and the concept of "individualization" was defined and specified in relation to the identified categorization.The services provided by Ukrainian higher education institutions to students with special needs were analyzed. A lack of alignment between the information presented on the official websites of institutions and the educational needs of students was identified. To further study these issues, the structure of the constative stage of the research was justified and developed, and a research organization algorithm was created, which included three sub-stages: researching the relevance of using an individual approach in organizing the educational process for higher education students with special needs, studying the difficulties in mastering knowledge and the reasons for their occurrence, and identifying the levels of support for statements related to the use of educational process organization approaches. This allowed for making the obtained data more reliable.As a result of the constative stage of the research, the main components of individualizing the educational process were identified: material-technical, educational, psychological, and student-related. The educational component includes organizing the learning process and the activities of teachers. The psychological component covers issues of adaptation, communication, solving personal problems, and job placement. The student-related component involves conducting work to improve student relations and the full inclusion of students with special needs in student life, as well as interaction within the student community. The material-technical component includes funding and technical equipment of premises to meet all the special needs of students. It was experimentally proven that these components should harmoniously combine in the context of organizing the educational process, which is a condition for the successful learning and development of each higher education student. The results of the impact of the experimental methodology on the state of individualization as a whole were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Темербек А. О. 
Інноваційні стратегії країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку / А. О. Темербек. — Б.м., 2021 — укp.

У розділі 1 «Теоретичні засади дослідження інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» проведено детальне вивчення ортодоксальних та сучасних теорій інноваційного розвитку країн, теорій технологічних трансформацій суспільства, систематизовано наукові погляди на роль інновацій, новітніх технологій та загалом науково-технічного прогресу в економічному розвитку країн та світу, в результаті чого було запропоновано теоретико-методологічне підґрунтя інноваційно-технологічної складової економічного розвитку світової економіки.Дисертантом удосконалено теоретико-методологічні основи дослідження нерівномірності глобального економічного розвитку у просторово-часовому контексті, а саме: запропоновано диспозицію інноваційно-технологічних факторів економічного розвитку в координатах диспропорційності глобального економічного розвитку та науково-технічної парадигми, з виокремленням основних історико-теоретичних етапів у дослідженні даної проблематики, які наглядно ілюструють трансформацію бачення важелів економічного зростання.В результаті вивчення теоретичних засад дослідження міжнародної економіки було розроблено логіко-структурну схему формування інноваційної стратегії країни в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку.У розділі 2 «Аналітичне підґрунтя формування інноваційної стратегії країни в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» автором визначено домінуючі тенденції глобального економічного розвитку, до яких віднесено: трансформацію технологічної парадигми економічного розвитку країн в умовах четвертої промислової революції; зміни у геоцивілізаційному просторі на фоні занепаду індустріальної світової цивілізації і паралельному формуванні засад постіндустріальної цивілізації в авангардних країнах.В результаті проведення автором аналітичного дослідження рівня економічного розвитку та рівня інноваційного розвитку країн, проведення компаративного аналізу позиціонування країн за глобальними індексами конкурентоспроможності та інноваційного розвитку було аналітично підтверджено, що рівень інноваційного розвитку країни та технологічного оснащення промисловості створюють можливості для покращення рівня життя людства та детермінують рівень економічного розвитку країни; а проведення аналітичного угрупування країн на імпортерів інновацій, експортерів інновацій та ефективних новаторів, та подальша систематизація характерних рис та відмінностей інноваційних стратегій цих країн, дозволило ідентифікувати імперативи ефективної інноваційної стратегії країни.Дисертантом проведено аналіз інноваційної складової промислового та економічного розвитку України, участі країни у міжнародному трансфері знань, технологічної структури виробництва, динаміки інвестицій у промисловість, в результаті чого надано оцінку інноваційного розвитку України та виокремлено слабкі місця останнього, до яких віднесено: захист прав інтелектуальної власності, недостатній розвиток кластерів, доступ населення до мережі Інтернет тощо. Крім того, в роботи простежено зниження інноваційної діяльності підприємств та зменшення інвестицій у модернізацію виробництв, що призводить до збільшення ресурсо та енергоємності ВВП та подальшої деградації технологічної структури промисловості. У розділі 3 «Трансформації інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку» запропоновано науково- методичний підхід до оцінки впливу інноваційного розвитку країн на економічний розвиток, а саме: розроблено інтегральну оцінку інноваційного і економічного розвитку країн, що дало змогу визначити їх рівень, прослідити динаміку, визначити залежність між інноваційною діяльністю та економічним розвитком та надати математичне підтвердження припущення про існування прямої залежності між показниками інноваційного розвитку та рівнем економічного розвитку країни. За допомогою методу пропорційного розподілу визначено фактори, які найбільше вплинули на динаміку інтегрального показника інноваційного розвитку.Автором удосконалено організаційно-економічні засади формування інноваційних стратегій країн в умовах нерівномірності глобального економічного розвитку, а саме: систематизовано ключові елементи та заходи ефективного функціонування інноваційної стратегії країни в умовах 4 Промислової революції та нової виробничої парадигми – Індустрії 4.0.Проведене дослідження дозволило зробити висновок про необхідність трансформації існуючих національних інноваційних стратегій країн світу у відповідь на зміну глобальної науково-технічної парадигми в умовах розвитку 4 промислової революції та формування Індустрії 4.0, що має включати такі виміри як: генерація інновацій, засвоєння інновацій, дифузія інновацій, сприятливе середовище та управління політикою.^UIn the first chapter “Theoretical principles of research of innovation strategies of countries in the conditions of uneven global economic development” was provided a detailed study of orthodox and modern theories of countries' innovative development; theories of society's technological transformations; scientific views on the role of innovation, technology and scientific-technological progress development of countries and the world were systematized. This helped to offer the theoretical and methodological basis of innovation and technological component of economic development of the world economy.The dissertation improves the theoretical and methodological bases of research of asymmetries of global economic development in space-time context, namely: the disposition of innovative-technological factors of economic development in coordinates of disproportion of global economic development and scientific and technical paradigm is offered. That clearly illustrate the vision transformation of economic growth stages.As a result of studying the theoretical foundations of the international economics study, a logical-structural scheme of forming the country's innovation strategy in the conditions of asymmetric global economic development.In the second chapter “Analytical basis for the formation of the country's innovation strategy in the conditions of uneven global economic development” the author identifies the dominant trends of global economic development, which include: transformation of the technological paradigm of economic development in the fourth industrial revolution; changes in the geo-civilization space against the background of the decline of industrial world civilization and the parallel formation of the foundations of post-industrial civilization in avant-garde countries.As a result of the author's analytical study of economic development level and the level of innovative development of countries, a comparative analysis of the positioning of countries on global indices of competitiveness and innovation development was analytically confirmed that the level of countries innovative development and technological equipment of industry create opportunities for improving the standard of living of mankind and determine the level of economic development of the country. Analytical grouping of countries on importers of innovations, exporters of innovations and effective innovators, and further systematization of characteristics and differences of innovation strategies of these countries provided the identification of imperatives of effective innovation strategy of the country, which vary depending on its purpose and expected results.The dissertation analyzes the innovative component of industrial and economic development of Ukraine, the country's participation in international knowledge transfer, technological structure of production, the dynamics of investment in industry, resulting in an assessment of Ukraine's innovative development and highlights its weaknesses, which include: insufficient development of clusters, access of the population to the Internet, etc. In addition, the innovative activity of enterprises and investment in the modernization of production is reduced, which leads to an increase in the resource and energy intensity of GDP and further degradation of the technological structure of industry.The third chapter “Transformations of countries' innovation strategies in conditions of uneven global economic development” offers an economic and mathematical apparatus for quantifying innovation and economic development. It was developed an integrated assessment of innovation and economic development of countries, which allowed to determine their level, to trace the dynamics, determine the relationship between innovation and economic development and provide mathematical confirmation of the assumption of the existence of a direct relationship between indicators of innovation development and the level of economic development of the country. Using the method of proportional distribution, the factors that most influenced the dynamics of the integrated indicator of innovation development were identified.The organizational and economic bases of innovative strategies formation of the countries in the conditions of asymmetry of global economic development are improved. It was systematized key elements and measures of effective functioning of the innovative strategy of the country in the conditions of 4 Industrial revolution and new production paradigm – Industry 4.0.The research allowed us to conclude that it is necessary to transform the existing national innovation strategies of the world in response to the changing global scientific and technological paradigm in the development of the 4th Industrial Revolution and the formation of Industry 4.0. This should include such dimensions as innovation generation, innovation assimilation, diffusion of innovations, favorable environment and policy management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Дудник О. О. 
Інноваційні технології в управлінні портфелем проєктів IT-компаній: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / О. О. Дудник. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено застосуванню інноваційних технологій в процесі управління аутсорсингових IT-компаній в якості інструментально-аналітичного забезпечення ефективного управління IT-проєктами та обґрунтування економічних рішень на основі їх експертної оцінки.?У розділі 1 розглянуто теоретичні засади управління IT-проєктами та їх портфелями. Демонструється важливість економічних показників та метрик успішності проєкту для досягнення успіху у проєктному менеджменті. Акцентується увага на важливості врахування не лише технічних, але й бізнес-аспектів IT-проєкту.?Проведено аналіз основних трендів інформаційної економіки. Встановлено, що світовими трендами є зростання обсягу даних, розвиток технологій штучного інтелекту та інтернету речей. Україна не є винятком і також активно розвивається в галузі IT. Роль інформаційної економіки в Україні є дуже важливою, оскільки ця галузь є джерелом збільшення ВВП та прискорення економічного розвитку. Напруження на глобальній арені, зокрема Російсько-Українська війна та пандемія COVID-19, також мають значний вплив на інформаційну економіку України. Це стало причиною серйозних викликів для бізнесу, зокрема для IT-компаній. ?Визначено основні проблеми та ризики управління проєктами в IT- компаніях. Управління портфелем IT-проєктів вимагає розуміння досить великої кількості факторів, які впливають на ефективність проєктування та розробки програмного забезпечення. Інструментально-аналітичне забезпечення є надзвичайно важливим інструментом управління IT-проєктами. Використання апарату нечіткої логіки дає змогу враховувати нечіткість даних та знань, що має важливе значення в умовах нестабільності процесу управління та значного ступеня невизначеності у взаємодії між учасниками проєкту.У зв'язку з цим у розділі 2 запропонована концептуальна модель обґрунтування й прийняття економічних рішень з управління проєктами в умовах невизначеного середовища і неточної інформації. Розглянуто основні теоретичні засади нечіткої логіки як математичного апарату, призначеного для роботи з нечіткими, неоднозначними, частковими та неповними даними. Розглянуто поняття нечіткої множини, функцій належності та нечіткого оператору. Виділено основні переваги нечітких інтелектуальних систем, реалізованих на основі математичного апарату нечіткої логіки.Прикладна інструментально-аналітична база реалізації моделі обґрунтування й прийняття економічних рішень – нечітка експертна система FuzzyKIDE: авторська програмна оболонка, реалізована на основі нечіткої логіки. В основі архітектури FuzzyKIDE лежить фазифікація даних, що дозволяє представити кожен елемент в базі даних у вигляді функції належності до деякої множини з бази знань. У порівнянні з іншими нечіткими експертними системами FuzzyKIDE використовує оптимізовану модель бази знань. Знання системи відносно об’єкту функціонування, що досліджується, описуються за допомогою нечітких правил виводу, лінгвістичних змінних та функцій належності. Кожна функція описує, наскільки елемент відповідає певній характеристиці, тобто описує ступінь належності до деякої нечіткої множини. Нечіткі правила визначають зв'язки між вхідними та вихідними лінгвістичними змінними. Такий підхід дає змогу легко модифікувати базу знань, додавати нові правила або вносити зміни в існуючі.?Запропоновано модифікацію Agile Stage-Gate фреймворку з використанням нечітких систем, що дозволяє врахувати особливості IT-проєктів в цілому та особливості сучасних ітеративних циклів розробки. Особливістю запропонованої схеми є використання систем нечіткої логіки при переході від брам до наступних етапів.?Працездатність розробленої інструментально-аналітичної бази прийняття рішень продемонстрована в розділі 3 на результатах, отриманих в ході розв’язання типових задач управління ІТ-проєктами в аутсорсингових компаніях: пошук проєктів та формування складу й структури портфоліо; моніторинг поточного статусу проєктів; стратегічної орієнтації ІТ-компанії (професійного спрямування та максимізації прибутку). Проведений порівняльний аналіз наявних історичних даних та даних, отриманих в результаті експлуатації програмної оболонки FuzzyKIDE, реалізованої в контурі модифікованого Agile Stage-Gate фреймворку, довів ефективність запропонованого підходу. Порівняння показало, що використання програмної оболонки значно підвищує ефективність процесу прийняття рішень і призводить до якісного покращення абсолютних та відносних економічних показників діяльності аутсорсингової IT-компанії. Подальша експлуатація розробленого математичного апарату призведе до збагачення баз знань та даних, що сприятиме розвитку інформаційного забезпечення процесів підтримки прийняття обґрунтованих економічних рішень щодо управління ІТ-проєктами/ портфоліо проєктів.^UThe dissertation is devoted to the application of innovative technologies in the process of managing outsourcing IT companies as instrumental and analytical support for effective management of IT projects and justification of economic decisions based on their expert assessment.Chapter 1 deals with the theoretical principles of managing IT projects and their portfolios. The importance of economic indicators and project success metrics for achieving success in project management is demonstrated. Attention is focused on the importance of taking into account not only technical, but also business aspects of the IT project.An analysis of the main trends of the information economy was carried out. It has been established that the global trends are the growth of the volume of data, the development of artificial intelligence technologies and the Internet of Things. Ukraine is no exception and is also actively developing in the field of IT. The role of the information economy in Ukraine is very important, as this industry is a source of increasing GDP and accelerating economic development. Tensions on the global stage, including the Russian-Ukrainian war and the COVID-19 pandemic, also have a significant impact on Ukraine's information economy. The main problems and risks of project management in IT companies have been identified. Managing a portfolio of IT projects requires understanding a fairly large number of factors that affect the effectiveness of software design and development. Instrumental and analytical support is an extremely important tool for managing IT projects. Using the apparatus of fuzzy logic makes it possible to take into account the vagueness of data and knowledge, which is important in conditions of instability of the management process and a significant degree of uncertainty in the interaction between project participants.In this regard, chapter 2 offers a conceptual model of substantiation and making of economic decisions on project management in the conditions of an uncertain environment and inaccurate information. The main theoretical foundations of fuzzy logic as a mathematical apparatus designed for working with vague, ambiguous, partial and incomplete data are considered. The concepts of fuzzy set, membership functions and fuzzy operator are considered. The main advantages of fuzzy intelligent systems implemented on the basis of the mathematical apparatus of fuzzy logic are highlighted.The applied instrumental and analytical basis for the implementation of the economic decision-making model is the FuzzyKIDE fuzzy expert system: the author's software shell, implemented on the basis of fuzzy logic. FuzzyKIDE architecture is based on data fuzzification, which allows representing each element in the database as a function of belonging to some set from the knowledge base. The system's knowledge about the object of functioning under investigation is described by fuzzy inference rules, linguistic variables, and membership functions. Each function describes to what extent an element corresponds to a certain characteristic, that is, it describes the degree of belonging to some fuzzy set. Fuzzy rules define relationships between input and output linguistic variables. This approach makes it possible to easily modify the knowledge base, add new rules or make changes to existing ones.A modification of the Agile Stage-Gate framework using fuzzy systems is proposed, which allows taking into account the features of IT projects as a whole and the features of modern iterative development cycles. A feature of the proposed scheme is the use of fuzzy logic systems when moving from the gates to the next stages.The efficiency of the developed instrumental and analytical decision-making base is demonstrated in chapter 3 on the results obtained during the solution of typical tasks of IT project management in outsourcing companies: project search and formation of the composition and structure of the portfolio; monitoring of the current status of projects; strategic orientation of the IT company (professional orientation and profit maximization). A comparative analysis of available historical data and data obtained as a result of the operation of the FuzzyKIDE software shell, implemented in the outline of the modified Agile Stage-Gate framework, proved the effectiveness of the proposed approach. The comparison showed that the use of the software shell significantly increases the efficiency of the decision-making process and leads to a qualitative improvement of the absolute and relative economic indicators of the activity of the outsourcing IT company.Further exploitation of the developed mathematical apparatus will lead to the enrichment of knowledge and data bases, which will contribute to the development of information support for the processes of supporting the adoption of sound economic decisions regarding the management of IT projects/portfolio.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Черноус Л. С. 
Інституціоналізація Інтернет у сучасному українському суспільстві: автореф. дис. ... канд. соцiол. наук : 22.00.04 / Л. С. Черноус ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні та методологічні засади соціологічного дослідження становлення та функціонування Інтернет у сучасному українському суспільстві. Розкрито зміст понять "інформаційне суспільство", "соціальний інститут", "інституціалізація". Обгрунтовано особливості формування віртосоціальних відносин і практик як основи інституалізіації Інтернет у сучасному українському суспільстві. Доведено, що поява соціальної потреби в доступні до інформації й інтенсивних соціальних зв'язках призвела до виникнення такого явища як віртосоціальність. Доведено, що Інтернет є специфічним формально-неформальним інститутом. На емпіричному матеріалі визначено специфіку функціонування та розвитку Інтернет в Україні. Розглянуто основні етапи процесу інституалізації Інтернет не лише з позицій протреби оцінювання їх сучасного стану, а й з погляду прогнозування та визначення векторів його розвитку в майбутньому.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 + С5*328.93 + С5*612.154
Шифр НБУВ: РА385093 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Демко М. Я. 
Інтегровані маркетингові комунікації в діяльності комерційних банків України / М. Я. Демко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтуванню теоретико-методичних підходів та прикладних рекомендацій у сфері формування інтегрованих маркетингових комунікацій комерційних банків України.У роботі узагальнено теоретико-методичні основи наукових досліджень у сфері формування маркетингових комунікацій підприємств загалом та комерційних банків зокрема, їх інтегрованих маркетингових комунікацій, встановлено авторську позицію щодо їх визначення. На противагу існуючим підходам та визначенням подані у роботі дозволяють досягнути їх субординації та уникнути цільових конфліктів, прийнявши за основу ієрархічний ланцюг: комунікації, маркетингові комунікації, банківські маркетингові комунікації, інтегровані маркетингові комунікації банків.Сформовано семантичну модель брендингу комерційного банку. Вона передбачає використання як основних складових інтегрованих маркетингових комунікацій комерційного банку для формування його бренду, так і синтетичних (допоміжних) та їх узгодження з впливом інших складових комплексу маркетингу банку. Як синтетичні складові інтегрованих маркетингових комунікацій комерційних банків пропонується розглядати передусім вірусний маркетинг, маркетинг подій та інтегровані маркетингові комунікації в місцях продажу. Розвинуто механізм організації інтегрованих маркетингових комунікацій у діяльності банків, складовими якого виокремлено маркетинговий аналіз ринкової ситуації; вибір цільових аудиторій, формування бюджету на просування; прийняття маркетингових рішень щодо інтегрованих маркетингових комунікацій; складанням графіку поширення інформації та реалізація заходів інтегрованих маркетингових комунікацій банку, оцінювання їх ефективності з визначенням впливу на імідж та репутацію комерційного банку. Запропонований механізм дозволяє досягти відповідної просторово-часової гармонізації маркетингових комунікацій комерційного банку та підпорядкувати процес їх цілям стратегічного розвитку, зокрема, цілям сталого розвитку. На підставі проведених маркетингових досліджень визначено уподобання різних сегментів ринку банківських продуктів – фізичних осіб різного віку та статі стосовно складових маркетингових комунікацій комерційних банків та встановлено ту ознаку сегментації ринку, що відображає відмінність таких уподобань з використанням критерію х2. Проведені дослідження дозволили встановити залежність впливу складових маркетингових комунікацій комерційних банків на клієнтів залежно від їх віку та їх фактичну відсутність залежно від статі клієнтів. Визначено різний вплив окремих складових системи маркетингових комунікацій на клієнтів, які належать до різних сегментів ринку. Метою розроблення заходів щодо вдосконалення діяльності комерційного банку є покращання його фінансових показників, для досягнення якої запропоновано використання лагової моделі. Результати дослідження засвідчили, що для маркетингових комунікацій комерційних банків ефект від їх впливу на обсяги реалізації банківських продуктів в середньому зберігається в продовж п'яти років.З урахуванням результатів опитування та використання методу аналізу ієрархій розроблено рекомендовану структуру інтегрованих маркетингових комунікацій для банків на роздрібному ринку залежно від приналежності клієнтів до певного сегменту, визначено пріоритети у використанні для них певних складових маркетингових комунікацій, подано рекомендовані ідеї для об'єднання комунікаційних інструментів у межах реалізації сегментоорієнтованого підходу, запропоновано системи інтегрованих маркетингових комунікацій для кожної вікової групи, які об'єднані певною основною ідеєю. Проведений аналіз маркетингових комунікацій великих комерційних банків в Інтернеті на основі даних про показники трафіку їх сайтів дозволив встановити такі проблеми функціонування їх Інтернет-комунікацій як високий показник відмов на сайтах, неефективне використання медійної реклами та поштової розсилки, недостатня активність банків у соціальних мережах, неефективне формування партнерських програм в Інтернеті для стимулювання партнерами реферального трафіку. З використанням концепції бенчмаркінгу визначено напрями вирішення виявлених проблем, що дозволить підвищити ефективність просування продуктів комерційних банків в умовах цифрової економіки. Встановлено, що особливу увагу комерційним банкам слід звернути на ті соціальні мережі, активними користувачами яких є підлітки та молодь, зокрема Tiktok та Instagram, для формування у них прихильності до даного банку у майбутньому^UThe dissertation is devoted to substantiation of theoretical and methodical approaches and applied recommendations in the field of formation of integrated marketing communications of commercial banks of Ukraine.The paper summarizes the theoretical and methodical foundations of research in the field of marketing communications of enterprises in general and commercial banks in particular, their integrated marketing communications, established the author's position on their definition. In contrast to the existing approaches and definitions presented in the paper allow to achieve their subordination and avoid targeted conflicts, based on a hierarchical chain: communications, marketing communications, banking marketing communications, integrated marketing communications of banks.A semantic model of commercial bank branding has been formed. It involves the use of both the main components of integrated marketing communications of a commercial bank for the formation of its brand, and synthetic (auxiliary) and their coordination with the influence of other components of the marketing complex of the bank. As synthetic components of integrated marketing communications of commercial banks, it is proposed to consider primarily viral marketing, event marketing and integrated marketing communications at points of sale.The mechanism of organization of integrated marketing communications in the activity of banks is developed, the components of which are the marketing analysis of the market situation; selection of target audiences, budgeting for promotion; making marketing decisions on integrated marketing communications; scheduling the dissemination of information and implementation of measures of integrated marketing communications of the bank, assessing their effectiveness to determine the impact on the image and reputation of a commercial bank. The proposed mechanism allows to achieve appropriate spatio-temporal harmonization of marketing communications of a commercial bank and to subordinate the process to the goals of strategic development, in particular, the goals of sustainable development.Based on marketing research, the preferences of different market segments of banking products - individuals of different ages and genders in relation to the components of marketing communications of commercial banks and identified a feature of market segmentation that reflects the difference between such preferences using criterion х2. The conducted researches allowed to establish the dependence of the influence of the components of marketing communications of commercial banks on clients depending on their age and their actual absence depending on the sex of clients. Different influences of separate components of the system of marketing communications on clients belonging to different market segments are determined.The purpose of developing measures to improve the activities of a commercial bank is to improve its financial performance, to achieve which it is proposed to use a lag model. The results of the study showed that for marketing communications of commercial banks, the effect of their impact on sales of banking products lasts an average of five years. Taking into account the results of the survey and using the method of hierarchy analysis, the recommended structure of integrated marketing communications for banks in the retail market depending on the affiliation of customers to a particular segment, priorities in using certain components of marketing communications, recommended ideas for implementation of a segment-oriented approach, proposed systems of integrated marketing communications for each age group, which are united by a certain basic idea.The analysis of marketing communications of large commercial banks on the Internet on the basis of data on traffic indicators of their sites allowed to identify such problems of functioning of their Internet communications as high failure rates on sites, inefficient use of media advertising and mailing, insufficient activity of banks in social networks, inefficient formation affiliate programs on the Internet to encourage referral traffic by partners. Using the concept of benchmarking, the directions of solving the identified problems are identified, which will increase the efficiency of promoting the products of commercial banks in the digital economy. It has been established that commercial banks should pay special attention to those social networks whose active users are adolescents and young people, in particular Tiktok and Instagram, in order to form their commitment to this bank in the future


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Стельмах О.О. 
Інтерактивні маркетингові комунікації в менеджменті підприємства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / О.О. Стельмах ; Донец. держ. ун-т економіки і торгівлі ім. М.Туган-Барановського. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено актуальні проблеми теоретичних і методологічних напрямків формування й управління інтерактивними маркетинговими комунікаціями. Узагальнено основні підходи щодо розуміння їх суті й особливостей. Розкрито суть понять "прямий маркетинг", "інтерактивний маркетинг", "інтерактивні маркетингові комунікації". Проаналізовано інформаційне забезпечення управління комунікаціями, здійснено моніторинг інтерактивних маркетингових комунікацій, діагностику управління Інтернет-комунікаціями. Розроблено комплексну систему інтерактивних маркетингових комунікацій і рекомендацій щодо її впровадження. Запропоновано стратегії управління даними комунікаціями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)421.10-210.302 +
Шифр НБУВ: РА341989

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Бойко Н. Л. 
Інтернет як ресурс демократизації українського суспільства / Н. Л. Бойко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено дослідження ресурсності Інтернету в демократизації сучасного суспільства. Наголошується, що демократизація суспільства із залученням новітніх інтернет-технологій з необхідністю має передбачати певні політичні, технічні, організаційні та законодавчі зміни, що мають відтворюватись в сталих соціально-громадянських поведінкових е-практиках. Успішне впровадження таких е-практик, своєю чергою, потребує ефективного відгуку суспільства на нові можливості реалізації соціально-громадянської активності і взаємодії з використанням можливостей Інтернету та ґрунтується на інтеріоризації демократичних ціннісно-нормативної засад і настанов суспільної активності та взаємодії.^UThe thesis explores of resourcefulness of the Internet in the democratization of a modern society is carried out. It is emphasized that the democratization of society with the involvement of the modern internet-technologies should necessarily provide certain political, technical, organizational and legislative changes that are reproduced in permanent socio-civic behavioral e-practices. Successful implementation of such e-practices, in turn, requires effective response of society to new opportunities for social and civic activity and interaction with the opportunities of the Internet and is based on the internalization of democratic values and guidelines of social activity and interaction.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Чабаненко М. В. 
Інтернет-видання України: становлення та особливості розвитку: автореф. дис. ... канд. наук з соц. комунікацій : 27.00.04 / М. В. Чабаненко ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше застосовано метод комплексного оцінювання для ідентифікації Інтернет-ЗМІ, а також визначення кола тих Інтернет-видань, що належать до системи ЗМІ України. Визначено кількісні параметри вітчизняного сегменту медіаринку в Інтернеті та його структуру. Вивчено та систематизовано за періодами особливості розвитку українських Інтернет-видань. Удосконалено критерії ідентифікації Інтернет-ресурсів як Інтернет-ЗМІ, що разом із газетами, журналами, радіо- та телеканалами становить систему ЗМІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 с51
Шифр НБУВ: РА376457 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Артамонова І.М. 
Інтернет-журналістика в Україні: еволюція, соціоінформаційний контекст, системні характеристики: автореф. дис... д-ра наук із соц. комунікацій / І.М. Артамонова ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т журналістики. — К., 2009. — 31 с. — укp.

Доведено наявність стратегічної необхідності у проведенні досліджень інтернет-засобів масової інформації (ЗМІ) як нового виду засобів масової комунікації, а також аналізу розвитку традиційних ЗМІ у новому комунікаційно-технологічному контексті та практиці їх адаптації до мультимедійних творчих умінь. Вирішено комплекс теоретичних і практичних завдань, пов'язаних з виділенням мережевих ЗМІ з усіх ресурсів Інтернету та пошуком їх місця в системі ЗМІ. Проведено комплексне вивчення інтернет-ЗМІ українського сектора мережі інтернет як особливої типологічної групи з певними типологозначущими ознаками, притаманними цій групі ЗМІ. На цій базі визначено платформи для внутрішньогрупової диференціації та наведено прогноз подальшого розвитку нових ЗМІ. Розроблено принципи системного, змістового, дискурсивного, тематичного, дизайнерського подання інформації кожним видом інтернет-медіа з урахуванням його унікальних інтерактивних, гіпертекстуальних і мультимедійних особливостей на базі конвергенції та дигіталізації засобів масової комунікації. Вперше розглянуто трансформацію теоретичних і практичних підходів до поняття "професіоналізм" стосовно журналістики та сфери соціальних комунікацій у зв'язку з розвитком інтернет-медіа та визначено нові сучасні професійні орієнтири.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62с51
Шифр НБУВ: РА366762

      
13.

Компанцева Л.Ф. 
Інтернет-комунікація: когнітивно-прагматичний та лінгвокультурологічний аспекти: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / Л.Ф. Компанцева ; НАН України. Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Проведено поліпарадигмальне дослідження Інтернет-комунікації. Вивчено її конститутивні складові, а саме: модифікацію структурно-мовних рівнів, становлення жанрової системи, вербальну представленість значущих концептів, формування нових ознак мовної особистості та мовної картини світу і, як результат цих процесів, встановлення терміносистеми Інтернет-комунікації. Феномен Інтернет-комунікації визначено як інтерактивну міжособистісну комунікацію, що вимагає вивчення в двох основних аспектах - когнітивно-прагматичному та лінгвокультурологічному, оскільки ці наукові галузі дозволяють досліджувати Інтернет-комунікацію одночасно в різних парадигмах лінгвістичного знання. Зроблено висновок про те, Інтернет-комунікація остаточно оформилася в нову галузь лінгвістичного знання, про що свідчить консолідація всіх системно-мовних рівнів Інтернет-комунікації з метою створення нового середовища спілкування, а також лігвістична парадигма Інтернет-комунікації, що формується, зафіксована в її терміносистемі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш111 + Ш141.2 в2:З +
Шифр НБУВ: РА350251

Рубрики:

      
14.

Коритнікова Н.В. 
Інтернет-представництво як комунікативний ресурс державного управління: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Н.В. Коритнікова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено комплексне дослідження Інтернет-представництв як комунікативного ресурсу державного управління. Проаналізовано теоретико-методологічні підходи до соціологічного аналізу мережних комунікацій. Описано вплив Інтернет-технологій на політичне життя. Досліджено напрями соціально-політичних змін у зв'язку з поширенням мережних комунікацій. Уточнено специфіку функціонування державного управління в період активізації інформаційних потоків. Розглянуто інформаційно-комунікативний аспект розвитку "електронного уряду". Наведено визначення поняття "Інтернет-представництво органів влади", установлено їх цілі та сутнісні характеристики. Розроблено систему показників емпіричного виміру ефективності Інтернет-представництв, що була застосована для виділення комунікативних моделей офіційних веб-сайтів органів влади. Виявлено динаміку інформатизації ураїнського суспільства та її вплив на вирішення проблеми цифрової нерівності. Доведено, що Інтернет не є розповсюдженим засобом професійної взаємодії українських держслужбовців з населенням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 + С5*666.1 +
Шифр НБУВ: РА356986

Рубрики:

      
15.

Калашнікова Л.В. 
Інтернет-сайти вищих навчальних закладів як інноваційні канали комунікації в умовах формування інформаційного суспільства в Україні: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / Л.В. Калашнікова ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження особливостей використання спеціалізованих Інтернет-сайтів вищих навчальних закладів як інноваційних каналів комунікації за умов локалізації іформаційних потоків. На підставі використання теорії соціальних змін Т.Парсонса розглянуто процес переходу України до інформаційного суспільства. Встановлено, що його основними формотворчими елементами є інформаційний простір і сфера освіти, виявлено їх взаємозалежність і взаємообумовленість. Проаналізовано специфіку розвитку інформаційного простору, обумовлену його ключовою роллю у процесі формування в Україні суспільства нового типу. Показано, що своєрідну основу, фундамент для його побудови забезпечує інтенсивний розвиток освіти у період активізації інформаційних потоків. Визначено функціональну структуру спеціалізованих Інтернет-сайтів вітчизняних ВНЗ, одним з пріоритетних завдань яких є реалізація інформаційного потенціалу навчального закладу. На підставі результатів проведеного дослідження підтверджено недостатній рівень розвитку Інтернет-сайтів ВНЗ України та відзначено деформацію заданої поліфункціональності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 + C5*328.93 +
Шифр НБУВ: РА339996

Рубрики:

      
16.

Фатурова В.М. 
Інтернет-середовище як фактор психологічного розвитку комунікативного потенціалу особистості: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / В.М. Фатурова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено комунікативний потенціал студентів-користувачів Інтернет-середовища та особливості його цілеспрямованого формування і розвитку. Обгрунтовано теоретичну модель і способи практичного застосування методів розвитку комунікативного потенціалу молоді у форматі студентського Інтернет-клубу засобами нових інформаційних технологій, Інтернету. Розроблено програму занять у формі соціально-психологічного тренінгу, опосередкованого Інтернетом. Розкрито ціннісну детермінацію Інтернет-діяльності студентської молоді, з'ясовано мотиваційні чинники її звернення до комунікативно-пізнавальної бази Інтернет-середовища. Експліковано наявні та створено нові продуктивні схеми пізнання студентами особистості партнерів спілкування, освоєння особистісної рефлексії, вироблення вміння адекватно виражати та диференціювати власні почуття, психоемоційні стани та настрої в процесі комунікації з віртуальними партнерами (в Інтернеті) та в реальному спілкуванні, визначено шляхи і методи розвитку складових комунікативного потенціалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.10-9 + Ч481.382 +
Шифр НБУВ: РА329751

Рубрики:

      
17.

Назар М. М. 
Інтернет-спілкування як чинник особистісних змін у юнацькому віці: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / М. М. Назар ; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України. — К., 2010. — 18 с. — укp.

Виявлено, що інтернет-спілкування є чинником змін психологічних особливостей особистості в юнацькому віці. Розроблено психологічно обгрунтовані засоби прикладного використання інтернет-спілкування й інтернет-сайтів з метою організації психологічного впливу на особистісні утворення користувачів, зокрема, студентів ВНЗ. Розроблено інтернет-тренінги для нейтралізації певних психологічних особливостей постійних користувачів інтернет-сайтів, підвищення їх самоактуалізації, креативності, комунікативності. Використання інтернет-тренінгів як чинника змін психологічних особливостей особистості представників молоді - користувачів електронних мереж, які активно користуються інтернет-спілкуванням, є, загалом, виправданим, зручним і результативним.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + Ю937.42
Шифр НБУВ: РА376349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Соловяненко Д.В. 
Інтернет-технології бібліотечного сервісу в Україні: становлення і розвиток (1990-ті рр. - початок XXI ст.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / Д.В. Соловяненко ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні тенденції впровадження телекомунікаційних технологій у практику обслуговування вітчизняних бібліотек. Вперше досліджено закономірності динаміки підключення бібліотек України до мережі Інтернет і створення ними власних веб-проектів. Виділено 47 статистичних показників, які є істотно важливими для оцінки стану української бібліотечної інтернетизації на певному етапі: 21 показник для оцінки бібліотечної інтернетизації в цілому, 15 деталізованих показників у бібліотечних мережах та 11 деталізованих показників у регіонах України. Розроблено методологію кількісної й якісної оцінки бібліотечного веб-сегмента українського сегмента мережі Інтернет (УСМІ) на базі паспортизації бібліотечних веб-сайтів. Вперше проведено системне моніторингове дослідження динаміки змін у вітчизняному бібліотечному веб-сегменті. Розроблено цілісну технологію бібліотечного Інтернет-сервісу (БІС) з урахуванням норм стандарту ISO 13407-1999 "Людино-центричні процеси проектування інтерактивних систем" і бібліотекознавчих вимог до системи інтерактивного обслуговування користувачів. Визначено напрями розширення можливостей впровадження Інтернет/Екстранет/Інтранет-технолоій для надання бібліотечного сервісу, розглянуто фактори, що впливають на темпи розвитку БІС у бібліотеках України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч73 в2:З970.312.1 + Ч734(4УКР)8 +
Шифр НБУВ: РА355698

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Пиголенко І.В. 
Інтернет-технології як засіб формування ціннісних орієнтацій студентства на шляху до інформаційного суспільства (на прикладі НТУУ "КПІ"): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.10 / І.В. Пиголенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано трансформації ціннісних орієнтацій сучасної студентської молоді під впливом новітніх комп'ютерних та інтернет-технологій за умов становлення інформаційного суспільства. Зазначений актуальний процес є філософським осмисленням цінності вищої освіти в житті студентської молоді за умов становлення інформаційного суспільства. Досліджено зміни ціннісних орієнтацій під впливом інтернет-технологій як новий соціальний феномен, базуючись на працях філософського та соціологічного напрямів. Розкрито зміст категорій "інформація", "комунікація" та "знання" та їх значення у ствердженні інформаційного суспільства. З'ясовано вплив новітніх інформаційно-комунікаційних технологій на трансформацію вищої освіти. Обгрунтовано висновок щодо її провідної ролі у творенні та розвитку особистості, формуванні професіоналів і майбутньої інтелектуальної еліти, яка є головним ресурсом інформаційного суспільства. Здійснено типологізацію соціальних функцій мережі Інтернет і досліджено фактори, що впливають на активність використання даної мережі студентською молоддю. Значну увагу приділено аналізу результатів соціологічних досліджень щодо цінності вищої освіти у житті сучасної молоді. Виявлено особливості використання інтернет-тенологій у період навчання у ВНЗ та його вплив на трансформацію ціннісних орієнтацій студентської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253.11 + Ю252:Ч30 + Ю251.05:З97 +
Шифр НБУВ: РА351825

Рубрики:

      
20.

Коляденко В.А. 
Інфокомунікаційні технології як чинник політичної модернізації: Автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / В.А. Коляденко ; Одес. нац. юрид. акад.. — О., 2002. — 16 с. — укp.

Визначено, що сучасні інфокомунікаційні технології (ІТ) відкривають можливості в практиці організаційного, партійного будівництва, самоорганізації громадянського суспільства. Обгрунтовано розвиток Інтернету відповідно до демократичної спрямованості громадянського розвитку. Наголошено, що людину з пасивного об'єкта за допомогою мас-медіа перетворено в активного, самостійного суб'єкта добору плюралізованої маси інформації. Визначено, що за умов переходу до нових ІТ видозмінюються функції влади в суспільстві. Досліджено особливості інформаційного суспільства в контексті політичних процесів. Виявлено, що ІТ розширюють права громадян шляхом надання доступу до різноманітної інформації, збільшують ступінь їх політичної участі та контролю за діяльністю державної влади, дають можливість активно виробляти інформацію. Доведено, що метою включення в політичне життя технологій є створення відкритої для діалогу з громадянами прозорої вертикалі влади. Аргументовано, що за умов входження України в Глобальну інформаційну систему досягнуто підвищення правової грамотності населення, посилення процесів демократизації держави, розширення можливостей реалізації прав на свободу слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф018 + Ф024 +
Шифр НБУВ: РА321260

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського